Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zin/onzin van tutorial.


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Je kun je zelf heel veel skills leren via tutorial.je moet het wel uit probieren maar het is een van de goedkoopste leer methode.

Van puur kijken na een kook show leer je het niet maar door de keuken in te gaan en probieren die gerecht na te maken tot je het in de vinger heb ,Lukt wel.

 

Toen ik op zoek was na een methode om coconoot olie te maken,heb ik met mensen gesproken en ook andere boeren bezochten ,maar uitendelijk kwam de beste manier voor ons van internet.

 

Het is in de eerste wereld gangbaar geworden dat je als gezin niet meer de plek Ben om te leren ,mensen ga zelf na opvoeding cursus,niet omdat het mis ga ,maar omdat ze zo weinig zelfvertrouw nog hebben in eigen kunnen.

Onze kinderen worden homeschooled .mijn dieren leer ik zelf manieren en trucjes.

Ons is geleerte te denken dat wij niks kunnen, andere, betere ,meerderen nodig hebben om het ons voor te doen.onzin.

het is nog nooit zo makkelijk geweest om nieuwe skills te leren.koop een verotte lamp bij de mark,haal de lamp uit elkaar,en fix het.doen,het niet gelijk kunnen, weer probieren ,tot het well Lukt.

Op youtube Kijken hoe je olie ververs,olie filter vervangen,en dan aan je auto prusten tot het Lukt.

Je kun je zelf zo veel leren.

Kijk mama, zonder handen.dat gevoel is machtig.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik vind het wel handig hoor die tutorials.

Tegenwoordig is er overal wel een tutorial voor te vinden.

Zo heb ik bijv geleerd om mijn eigen haren te knippen :)

 

Sowieso ben ik wel blij dat veel dingen op internet te vinden zijn.

Laatst had ik ook een storing in m'n ketel, was in t weekend dus ze wilden niet langs

komen van de woningbouw.. Gegoogled en binnen no time opgelost.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones: Helemaal mee eens. Het lijkt wel niet te tellen als je het niet op een of andere dure cursus hebt geleerd, nou dan had ik met mijn portemonnee verdomde weinig skills gehad! En toen ik wel veel geld verdiende had ik geen tijd. :p

 

Koken, sleutelen aan fiets en auto, eetbare en medicinale kruiden en planten, sporen zoeken in de natuur, HTML websites bouwen (heb je nu niet veel meer aan, maar 't werkt nog steeds), pokeren, fotograferen, honden opvoeden, moestuinieren, inmaken, survival, kamperen, brandhout zagen en kloven, timmeren, verbouwen, sinds een jaartje petroleumtoestellen, dom lullen en neuken, ik had het anders nooit geleerd. He, waar is anders dit forum voor!!! :p

 

(Voor dat laatste zoek ik nog een trainingspartner. ;))

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot

Mee eens Mevrouw J.

Maar de sleutel zit in je eigen constatering: blijven oefenen tot het lukt.

 

Bij sommige dingen moet je dan veiligheidsmaatregelen nemen (niet leren zwemmen in het diepe b.v.).

Bij andere dingen heb je een trainingspartner nodig. Zelfverdediging b.v. Liefst een Meester natuurlijk.

 

Ik heb veel geleerd van boeken, filmpjes, nadoen en zelf uitproberen.

Maar ik ben mijn Meesters en Trainingspartners zeer dankbaar.

 

Ik moet ook altijd hartelijk lachen om mensen die hun schouders ophalen, als ik vertel dat ik architect ben.

"Huh, dat kan ik ook, want ik heb pen en papier". :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zin als het gaat over dingen waar je zelf controle over kan hebben zonder dat er directe invloeden en variabelen het beoefenen van die skill bemoeilijken.

 

Onzin als het gaat om iets dat enige tijd vergt en een goede begeleiding bij nodig is om je te wijzen op de gevaren en de variabelen.

 

 

 

Overigens vind ik het even handig bv dingen te bekijken zoals how 'NOT' to en dit om bepaalde dingen vanuit een andere perspectief te bekijken.

Ook zijn sommige tutorials een soort van trigger geweest om er zelf verder op te denken dus als een bron van inspiratie. Omdat het soms echt voor geen meter werkt of bepaalde handelingen me echt niet liggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik Ben trouwens deze zomer na een cursus ,wilderness medical training geweest,ik heb er veel geleerd en ook de lef gevonden om dingen te doen.

een paar Dagen geleden met de kinderen,bloed getaptvan een koe, een ezel en een geit( kut geit) en deze onder de microscope geleeg.gekeken na de verschil,overheenkomst ,ect. Ben nu met de kinderen bezig met anatomie.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...