Ga naar inhoud
GENEGEERD

Packet radio ofwel digitaal signaal op de 27mc


Gast ghostwhiper

Aanbevolen berichten

Wij zijn nu aan het stoeien met LinFBB, die wordt nog steeds doorontwikkeld. en ondersteunt ook meerdere verbindingen tegelijk. Goed het is compleet nieuwe materie voor ons, dus we zitten nu diep, diep , heeeeeel diep in allerlei handleidingen en tutorials, trail/error maar het leuke is dat wel wel telkens een stap dichterbij komen :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper

@Communicator linfbb is ook wel redelijk.

maar het is geen all in one pakket ;)

Packet instellen is niet makkelijk, heeft mij een paar maand experimenten gekost.

Er is weinig informatie te vinden die betrouwbaar is en het meeste is tegenwoordig gericht op aprs en niet op bbs/chat node.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ghostwhiper Wij zijn ondertussen aangekomen op het punt dat we niet anders kunnen concluderen dat bpq32 de juiste weg is om te bewandelen. Het enige verschil wat we nu hebben is dat wij het onder linux aan de gang proberen te krijgen.

Ook middels trail & error... veel error voornamelijk :D

 

Maar.. we zitten op de goeie weg...

We kunnen inmiddels de bpq32 via web aanspreken.

 

Ook de zender/PTT wordt netjes geactiveerd. Enkel blijft hij nog in TX staan zodra we bpq32 opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

@Communicator wat heb je onder connecties staan in de bpq config.cfg?

En welke soundmodem TNC gebruik je?

 

Ik kan morgen mijn bpq config wel doorsturen aan je ;)

Zul je wel iets aan moeten passen hier en daar maar stelt weinig voor als je weet waar het voor dient.

Stuur Ik gelijk even wat links mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Communicator wat heb je onder connecties staan in de bpq config.cfg?

En welke soundmodem TNC gebruik je?

 

Ik kan morgen mijn bpq config wel doorsturen aan je ;)

Zul je wel iets aan moeten passen hier en daar maar stelt weinig voor als je weet waar het voor dient.

Stuur Ik gelijk even wat links mee.

Dat is nu precies het punt waar we mee bezig zijn.

 

Wij vermoeden dat we met het KISS protocol aan de slag moeten.

hier en daar nog wat koppelingen opzetten etc. icm

 

Zodra we de node opstarten icm mail of chat, dan werkt de PTT knop, maar hij houdt de verbinding open, tot we de server weer killen.

 

Omdat wij niet met een baycom werken zullen we dat gedeelte waarschijnlijk niet kunnen gebruiken van jouw config. Maar wellicht zien we wel een aantal andere oplossingen. dus hij is meer dan welkom ;)

ik zal je in een pb mijn mail doorgeven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Ik werk gewoon met een soundmodem @Communicator haha.

De UZ7HO om precies te zijn.

met een baycom is het alleen maar makkelijker en stabieler onder Linux ;)

 

Even de code van de soundmodem in de bpq code hier posten tussen

[code]

[/code]

ook even de gebruikte tnc software.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jeeej! we hebben BPQ32 aan het babbelen! hij zendt nu elke minuut een beacon uit.

 

Nu moeten we nog uit zien te vissen hoe een packet node werkt :) hahaha we snappen er geen snars van....

 

Dus hoe we om moeten gaan met callsigns, hoe de rest ingesteld moet worden etc.

Ik heb zelf niet de mogelijkheid om een tweede setup op te zetten waarmee je de node aan kunt roepen.

 

We hebben voor Linux een vervanger voor het AGPWE protocol kunnen vinden 'lsped' genaamd. Met enig kunst en vliegwerk hebben we het aan de praat gekregen.

 

Nu nog even een opstartscript maken waarmee we alle onderdelen opstarten. dan is dat in elk geval gefixt.

 

Morgen weer verder experimenteren :p

 

Welterustenzzz

Link naar reactie
Delen op andere sites

We hebben de node inmiddels goed draaiend (zo ver wij weten)

Hij roept elke 1-2 minuten dat hij bestaat (beacon) waarvan de interval straks natuurlijk weer naar minimaal 15 minuten gaat.

 

CALLSIGN: CB21FM

Freq: 27,235Mhz (ch:24)

NODE/BBS/MAIL/CHAT

 

Verdere instellingen is voor ons de volgende stap; gebruikers aanmaken, mail/smtp, koppeling internet-telnet

 

er is bizar weinig informatie te vinden op internet over dit soort gegevens.

Ik hoop dan ook dat we een ander station binnen bereik zover kunnen krijgen om ook hun node weer te activeren en te koppelen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 6 jaren later...
Op 3-9-2014 om 19:30, Communicator zei:

 

Ja joh ... wrijf het er ff lekker in!

 

Details wil ik zien ! Hoe heb je het één en ander aan elkaar geknoopt?

 

Ikzelf ben nog steeds op zoek naar mijn usb/serieel kabel waarmee ik mijn soundcard interface kan aansturen via de pc of laptop. Als ik deze heb kan ik elk signaal over elk gewenst stuk zendapparatuur versturen.

:)

 

Op 6-9-2014 om 13:53, Gast ghostwhiper zei:

Zo ziet mijn installatie er uit met de president lincoln.

20140906_131155.jpg.ed8620e25ca54a206713b6f2815c286f.jpg

 

Rode draadje van de mic is de plus van de modem en gaat naar de voeding.

Zwarte draadje is de audio plus van de speaker af.

Massa, ptt knop en de modulatie gaan via de mic aansluiting van de bak.

 

Ik zou eventueel een microfoon op de modem aan kunnen sluiten en hem gewoon voor spraak kunnen gebruiken als de modem uit staat.

Ik had diezelfde Packed modum en ook de President Lincoln 26 tot 30 Mhtz met 27 Mhtz gemodificeerd werkte goed 

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...