Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vlag


Gast lonely wolf

Aanbevolen berichten

Gast lonely wolf

Aan het einde van de wereld oorlogen kwamen er overal vlaggen tevoorschijn, ik heb nog nergens een blog of een onderwerp gezien dat hierover gaat,

 

Is een vlag geen prepper artikel?

 

Als dit wel zo is welke vlag zou je nemen? van het oude land of NWO?

 

Welke toepassingen / betekenis zou een vlag voor een prepper hebben ?

 

Persoonlijk zou ik de Nederlandse vlag nemen zonder de oranje wimpel.

 

Wat is jullie idee hierover?

 

 

L.W.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast lonely wolf

Oke, tijdens een shtf low profile da's logies maar er komt een moment dat de sterke of slimme overblijven en gezien vanuit de historie willen mensen samen groeperingen maken die sterker zijn en te herkennen voor andere: hetzij Pas op! ( piratenvlaggen) of nationale/ (Familie) vlaggen zodat andere kunnen zien daar is het veilig of daar zijn een gestemde oftewel vriend c.q. vijand.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb geen vlag en heb er ook geen behoefte aan. Het kan wel een goed idee zijn er één te hebben voor enkel de reden niet op te vallen als de norm is aan te geven dat je wel patriot bent, om loyaliteit aan de staat te veinzen of aan wat dan ook. Sociale camouflage zeg maar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo'n vlaggenstok voor aan de muur (met of zonder vlag) die in de gang klaar staat om opgehangen te worden...is natuurlijk wél een heel goed verdedigingsmiddel, en valt minder op dan een honkbalknuppel in de gang...(ik houd nu eenmaal veel van spullen die je voor meer dan één ding kan gebruiken)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al eens een topic gemaak over een stikker of bats voor op de auto of je rugzak . Maar werd door velen vriendelijk weg gelachen . Met een vlag zal het niet veel beter gaan . Ik heb hier nog altijd mijn ontwerpje liggen .

 

 

Ik zie aan patch voor bijv. op de rugzak toch wel toegevoegde waarde, kan ik in ieder geval andere preppers herkennen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf

Een hulp verlenende vlag is er al (rood kruis) betekenis hier kan je hulp krijgen

Nood vlag : (rood)Hier is dringend hulp nodig

Zwarte vlag Bijf weg Besmettelijke ziekte

Piraten vlag (doodshoofd of botten) wij zijn rovers

etc.

 

ook zou er een ruilvlag moeten zijn Ik heb spullen die ik over heb en wil ruilen voor andere

 

Dit zou zomaar je leven kunnen redden.

Het brengt natuurliijk altijd gevaren met zich mee voor plundering dat ontken ik niet, maar de overlevende mens weet dat hij het niet alleen kan redden en hulp van andere nodig heeft,

Zoals in andere blogs: overleven doe je samen!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er is al eens een topic gemaak over een stikker of bats voor op de auto of je rugzak . Maar werd door velen vriendelijk weg gelachen . Met een vlag zal het niet veel beter gaan . Ik heb hier nog altijd mijn ontwerpje liggen .

 

Laat eens zien dan?

 

En we kunnen toch een vlag hijsen tijdens de SC's. Daar lijkt me niets verkeerds aan, ook als herkenning voor andere preppers die dan weten welkom te zijn.

 

PS @Communicator, jouw herkennen ze toch wel aan die lange vlaggenstok op je auto.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Laat eens zien dan?

 

En we kunnen toch een vlag hijsen tijdens de SC's. Daar lijkt me niets verkeerds aan, ook als herkenning voor andere preppers die dan weten welkom te zijn.

 

PS @Communicator, jouw herkennen ze toch wel aan die lange vlaggenstok op je auto.:p

 

Dat valt best wel mee hoor, ik rijd gewoon in een 1:1 RC auto zeg ik altijd :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een hulp verlenende vlag is er al (rood kruis) betekenis hier kan je hulp krijgen

Nood vlag : (rood)Hier is dringend hulp nodig

Zwarte vlag Bijf weg Besmettelijke ziekte

Piraten vlag (doodshoofd of botten) wij zijn rovers

etc.

 

ook zou er een ruilvlag moeten zijn Ik heb spullen die ik over heb en wil ruilen voor andere

 

Dit zou zomaar je leven kunnen redden.

Het brengt natuurliijk altijd gevaren met zich mee voor plundering dat ontken ik niet, maar de overlevende mens weet dat hij het niet alleen kan redden en hulp van andere nodig heeft,

Zoals in andere blogs: overleven doe je samen!

 

Het probleem met vlaggen en andere signalen is dat zodra ze bekend zijn (en hier openlijk op het forum besproken worden) ze vatbaar zijn voor misbruik.

Snoodaards hangen een vlag met rood kruis of rode vlag op en beroven je van al je spullen en wellicht je leven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Intern op SC's zouden we best een vlag en\of insignes kunnen hanteren. Bij een SHTF hoef je er niet mee te koop te lopen. @Geert had destijds een voorstel met een bepaald logo en een gekleurde P. De kleur bepaald je skills en ervaring. Hij werd uitgelachen maar ik vind het zo gek nog niet. Op een willekeurige scouting lopen mensen ook rond met insignes dus waarom niet op een SC?:confused:

 

Ik denk dat herkenning als je op straat loopt of een festival\markt\braderie wel zal meevallen. We hebben 3000 leden ongeveer, waarvan veel niet zo vaak actief. Als ik iemand op een festival zie lopen met een insigne met een P, dan spreek ik hem\haar zeker aan. Het hoeft ook niet erg opvallend te zijn, er lopen zoveel mensen op straat met herkenningen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

[ATTACH=CONFIG]12564[/ATTACH]

 

Niks mis met een vlag, geheime handruk, raar dansje, of zelf gemaakte patch voor op je jas/tas/etc.... maar wtf voegt dit toe aan preppen en jou of mijn kans om te overleven? Tegen de tijd dat ik een vlag nodig heb zal het een witte zijn... voorlopig zie ik (ikke dus) niets in een patch/vlag etc.. Neemt niet weg dat anderen zich hier volledig in kunnen uitleven.

 

Een vlag staat dus echt als laatste op m'n lijstje als ik van gekkigheid niet meer weet wat te preppen...... Maar nogmaals, ieder z'n ding en z'n eigen prioriteiten.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb standaard zo'n rood AIVD vlaggetje.

 

(terrorist bomaanslag Rutte geintje)

 

Lol volgens mij gaan er na die laatste woorden ergens alle alarmen af :p

 

Overigens denk ik dat een patch of badge best zou kunnen werken, maar dan alleen als er iets bedacht wordt dat alleen opvallend is voor de mensen die er bewust naar kijken. En dan het liefst ook nog op zo'n manier dat het wel direct herkenbaar is, maar toch op verschillende manieren vormgegeven kan worden. Want als er in 1x tig man met een schatkist op de borst loopt, denk ik dat mensen zich op een gegeven moment toch af gaan vragen wat dat nou precies inhoudt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een adpu-situatie zou ik het liefst een bord op mijn deur hangen met: Pas op! Ebola! (of Difteritis, Rode hond of een andere gevaarlijke besmettelijke ziekte).

Wellicht houdt dit sommige snoodaards tegen om het huis te betreden (het zou immers waar kunnen zijn).

 

Zelfs al zou er een gezamelijk 'kenteken' komen in de vorm van een badge of een ander insigne weet ik niet zeker of ik het direct op mijn rugzak of kleding zou bevestigen. Wanneer ik een andere prepper zou zien en ik zou vermoeden dat hij / zij wel wat hulp zou kunnen gebruiken, zou ik hem / haar wel contacteren en mijn bedoeling duidelijk maken (It is I, LeClerq) :)

 

Als ik er in slaag mijn BOL te bereiken kan ik vandaar zelf wel kleine tochten maken op zoek naar gelijkgestemden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In een adpu-situatie zou ik het liefst een bord op mijn deur hangen met: Pas op! Ebola! (of Difteritis, Rode hond of een andere gevaarlijke besmettelijke ziekte).

Wellicht houdt dit sommige snoodaards tegen om het huis te betreden (het zou immers waar kunnen zijn).

 

Zelfs al zou er een gezamelijk 'kenteken' komen in de vorm van een badge of een ander insigne weet ik niet zeker of ik het direct op mijn rugzak of kleding zou bevestigen. Wanneer ik een andere prepper zou zien en ik zou vermoeden dat hij / zij wel wat hulp zou kunnen gebruiken, zou ik hem / haar wel contacteren en mijn bedoeling duidelijk maken (It is I, LeClerq) :)

 

Als ik er in slaag mijn BOL te bereiken kan ik vandaar zelf wel kleine tochten maken op zoek naar gelijkgestemden.

 

het kruis op de deur om aan te geven dat het huis besmet is volgens mij algemeen bekend

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast lonely wolf

okee, maar dan nog, om on topic te blijven, na de bevrijding in '45 zagen we overall de Nederlandse vlag wapperen die hadden de mensen dus geprept (lees bewaard, veilig gesteld) dus volgens mij een prep-artiekel, of je het belangrijk vind is een tweede.

Trouwens veel preppers hebben een signalering bij zich in de vorm van licht staven, fluoriderende hesjes, spiegeltjes,radio zenders etc daar zou een vlag een goed alternatief zijn die ook internationaal duidelijk herkenbaar is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...