Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

[Donatie] voor server upgrade & community hulp pot

Recommended Posts

Is er al meer nieuws?

Yes, en deze info komt ook in de aankomende nieuwsbrief van Preppers. Gelukkig draait de forum server als een zonnetje en daar hebben we vorig jaar erg goed aangedaan, dankzij de input van de community.

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Yes, en deze info komt ook in de aankomende nieuwsbrief van Preppers. Gelukkig draait de forum server als een zonnetje en daar hebben we vorig jaar erg goed aangedaan, dankzij de input van de community.

Dan is de volgende vraag wanneer de volgende nieuwsbrief komt :o

Deze post delen

Dan is de volgende vraag wanneer de volgende nieuwsbrief komt :o

Als we een mooie prijsvraag voor jullie hebben weten te ritselen :-)

Deze post delen

Beste community leden,

Vanwege de groei in aantal leden en hoeveelheid posts komen we steeds vaker hardhandig in aanraking met de beperkingen van de huidige server en hosting. We staan nu voor een belangrijke keus, of we accepteren dat er regelmatig problemen met de snelheid en bereikbaarheid zijn. Of we geven extra geld uit voor een betere server/hosting oplossing. In mijn contacten met een aantal van jullie blijkt elke keer dat dit forum een belangrijk platform voor velen is en daarom gaat de voorkeur van Dr.Prepper en mij uit naar de betere, maar ook duurdere oplossing

We zijn Preppers.nl gestart als een hobby project die wat geld mocht kosten en ik kan jullie ook mededelen dat we alles uit onze eigen zak betaald hebben en we er geen cent aan over houden. Diverse leden hadden aangegeven dat ze graag een vrijwillige bijdrage willen doen om de website die voor vele mensen hier zo belangrijk is goed in de lucht te houden. We betalen op dit moment 300 euro voor server en hosting kosten per jaar en gaan overstappen naar een grote server waarbij @Dr.Prepper ook meer zelf moet doen, maar veel meer mogelijkheden heeft en daardoor de problemen tot een minimum beperkt blijven. In de nieuwe situatie gaan we 600 euro per jaar voor betalen en houden we veel in eigen hand.

We zullen op Preppers.nl een Paypal donatie button en een bitcoin adres plaatsen waarbij leden die dat willen een bijdrage kunnen overboeken om deze server kosten te bekostigen. Uiteraard zullen we persoonlijk garant staan voor deze kosten als we dit bedrag niet binnen halen per jaar. We zullen het totaal bedrag wat er binnenkomt ook communiceren met de community en dit visualiseren met een thermometer. Daarnaast is gebleken dat er een grote behoefte is aan een „community hulp pot” die al in gebruik is genomen op de Shelter Camping in Nunspeet. Deze pot wordt gevuld door mensen die de Shelter Campings bezoeken en wordt aangewend om mensen uit de community te helpen als er problemen zijn. Het bedrag wat boven de 600 euro wordt gedoneerd per jaar zal ook worden aangewend om deze „community pot” extra te vullen en ook deze bedragen (totaal bedrag wat ontvangen is) zullen openbaar gemaakt worden. Ik zal mijn persoonlijk bezig houden met deze administratie en @Dr.Prepper zal zijn eigen server kind verder vertroetelen zodat jullie nergens last meer van zullen hebben ;-)

In mijn ogen versterken deze zaken nog meer het gevoel en worden we allemaal nog meer betrokken bij het reilen en zeilen van de preppers community.

Mr. Gold ook wel Bert genoemd tijdens de Shelter Campings ;-)

Note:

Preppers.nl heeft ook sponsoren (advertenties) en deze worden ook aangewend om andere kosten te betalen (zoals forum software rechten, domeinnamen, foto rechten, boekhouder e.d.) Dit staat helemaal los van de server kosten en betalen we uit privé of uit de sponsoren. Als de situatie veranderd en/of door onze sponsors van Preppers.nl en we hierdoor zelf persoonlijk niet hoeven bij te springen zullen de donaties alleen worden ingezet voor de „community pot” en niet meer voor de server waarop Preppers.nl draait.

[update 13 sept 2014] We tonen nu enkel nog de bijdrage aan de communitypot, want de 600 voor de hosting was al de eerste dag binnen, waarvoor hulde! Dit bedrag wat nu getoond wordt gaat omhoog én omlaag, omdat er ook uitgaven van gedaan worden. Lees daarvoor de updates steeds aan het einde van dit draadje!

Forum software rechten ?? voor welke rechten moeten dan betaald worden op dit forum ?

Domeinnamen ?? zijn er meerdere domeinnamen gekoppeld aan preppers.nl ?

Foto rechten ?? .... om welke of wat voor foto's gaat het dan ?

Boekhouder ?? ... is preppers.nl een stichting of gaat het om een boekhouder voor de prepshop ?

Deze post delen

Hoe kom ik op die nieuwsbrief? Via prepshop?

Zoeken is niet echt je sterkste kant...http://preppers.nl/forum/threads/11905-Dag-aanbieding-nieuwsbrief?highlight=nieuwsbrief

Hoe is het met Kuro?

Deze post delen

Zoeken is niet echt je sterkste kant...http://preppers.nl/forum/threads/11905-Dag-aanbieding-nieuwsbrief?highlight=nieuwsbrief

Hoe is het met Kuro?

Ik heb het zoeken op deze site opgegeven, ik zoek nu op onderwerp +preppers.nl op google. Kuro is een psycho kitten aan het worden.

Deze post delen

Ik heb het zoeken op deze site opgegeven, ik zoek nu op onderwerp +preppers.nl op google. Kuro is een psycho kitten aan het worden.

Zoeken op alleen titels en "nieuwsbrief" geeft 2 resultaten, waarvan ik de eerste gegeven heb.

Deze post delen

Forum software rechten ?? voor welke rechten moeten dan betaald worden op dit forum ?

Domeinnamen ?? zijn er meerdere domeinnamen gekoppeld aan preppers.nl ?

Foto rechten ?? .... om welke of wat voor foto's gaat het dan ?

Boekhouder ?? ... is preppers.nl een stichting of gaat het om een boekhouder voor de prepshop ?

De community zal wel niet blij zijn dat je vragen gaat stellen aan mij en ik nu moet reageren en dus mijn 5001ste post maakt ;-)

1) Aankoop software, problemen die ontstaan in software (outsourcing) , abonnementen (zoals als veiligheid), plug ins e.d.

2) Ja er zijn zeker meerdere domeinnamen die verwijzen naar Preppers.nl

3) Op foto's en artikelen zitten rechten van auteurs, als die op het forum staan of op de website en hier zitten rechten op krijgen wij de rekening hiervan, daarom modereren we hier ook zo streng op.

4) Preppers.nl is een bijdrage (zoals je in mijn 5000ste post kan lezen) geen commerciële onderneming en staat in principe los van Prepshop (met o.a. andere eigenaren). Preppers.nl kost tijd, energie en (eigen) geld en aangezien de de community baalde van het feit dat de server zo traag was vorige jaar een haperde hebben we voor de crowdfunding optie gekozen om de server door de community te laten betalen voor een heel jaar (600€). En ja hier zitten ook administratie kosten aan bij het administratie kantoor. Als er geldstromen zijn (hoe klein dan ook) of kosten dan mag je toch al een jaarrekening en andere zaken deponeren, denk aan btw afdracht/ontvangst etc. Deze zijn duurder dan de server kosten kan ik je zeggen ;-)

Ik ben nu bezig met een partij die wil adverteren op Preppers.nl en hun voorgesteld om deze server kosten voor hun rekening te nemen en dat we dat ook vermelden op het forum/banner zodat iedereen blij is, lukt dit niet kon ik o.a. bij jou om een bijdrage te vragen :cool:

Deze post delen

De community zal wel niet blij zijn dat je vragen gaat stellen aan mij en ik nu moet reageren en dus mijn 5001ste post maakt ;-)

1) Aankoop software, problemen die ontstaan in software (outsourcing) , abonnementen (zoals als veiligheid), plug ins e.d.

2) Ja er zijn zeker meerdere domeinnamen die verwijzen naar Preppers.nl

3) Op foto's en artikelen zitten rechten van auteurs, als die op het forum staan of op de website en hier zitten rechten op krijgen wij de rekening hiervan, daarom modereren we hier ook zo streng op.

4) Preppers.nl is een bijdrage (zoals je in mijn 5000ste post kan lezen) geen commerciële onderneming en staat in principe los van Prepshop (met o.a. andere eigenaren). Preppers.nl kost tijd, energie en (eigen) geld en aangezien de de community baalde van het feit dat de server zo traag was vorige jaar een haperde hebben we voor de crowdfunding optie gekozen om de server door de community te laten betalen voor een heel jaar (600€). En ja hier zitten ook administratie kosten aan bij het administratie kantoor. Als er geldstromen zijn (hoe klein dan ook) of kosten dan mag je toch al een jaarrekening en andere zaken deponeren, denk aan btw afdracht/ontvangst etc. Deze zijn duurder dan de server kosten kan ik je zeggen ;-)

Ik ben nu bezig met een partij die wil adverteren op Preppers.nl en hun voorgesteld om deze server kosten voor hun rekening te nemen en dat we dat ook vermelden op het forum/banner zodat iedereen blij is, lukt dit niet kon ik o.a. bij jou om een bijdrage te vragen :cool:

Ik wil ook wel iets bijdragen indien nodig. Laat maar weten :)

Deze post delen

Ik weet uit een betrouwbare bron dat de code nog wel geldig is ;-)

Weet die betrouwbare bron misschien heel toevallig ook hoe lang de code nog wel geldig is?

Deze post delen

Weet die betrouwbare bron misschien heel toevallig ook hoe lang de code nog wel geldig is?

Ik begreep uit deze bron dat degene die een kudo geeft nog een week lang de tijd heeft ;-)

• Leuk 2

Deze post delen

Ik begreep uit deze bron dat degene die een kudo geeft nog een week lang de tijd heeft ;-)

Tssssk, ben je nou naast plusjeshoer ook al een kudosletje?? ;)

• Leuk 1

Deze post delen

Tssssk, ben je nou naast plusjeshoer ook al een kudosletje?? ;)

I love this community :-) God @Loreen je ben ruim een jaar aan boord maar wat een top wijf ben jij zeg. Met een lach, je verschijning, je kennis en je grappen. Waag het niet om hier ooit te verdwijnen.

• Leuk 1

Deze post delen

De eerste extra maand is al betaald door @Keyser Suze die zo vriendelijk was om 50€ voor de server te betalen op de SC waar ik ook aanwezig was.

Goed nieuws! Hebben met Noodzaken.nl een nieuwe adverteerder aan boord met een mooie banner op de homepage van preppers.nl en daarmee zijn de kosten voor de hosting van de site weer voor een jaar gedekt! :)

noodzaken-banner-preppers-nl.png

• Leuk 1

Deze post delen

Geweldig, weer een jaar ouwehoeren op dit geweldige forum. Ik hoop overigens dat de sponsor verder geen invloed heeft op het forum en de onderwerpen want er worden tegenwoordig al zoveel draadjes gesloten, vaak net als de discussie leuk begint te worden.

Als recent voorbeeld noem ik even het draadje van @samurai. Begint hij eerst een mooi draadje, bijna tranen trekkend, bomen knuffelend, liefde, leven en laten leven, respect etc. etc, Komt na wat kritiek ineens de ware aard boven drijven en pleegt hij in het zelfde draadje harakiri . Voor mij zijn dat interessante draadjes gezien vanuit psychologisch oogpunt, mentale veerkracht en een stabiel karakter wat noodzakelijk is voor een prepper tijdens een SHTF. Uiteraard heb ik me de snikkel uit mijn broek gelachen ook om sommige reacties, maar waarom zoiets sluiten?:confused: Plaats het desnoods in stoom afblazen.

http://preppers.nl/forum/threads/14014-Liefde-geven-en-nemen-SCs-en-de-achteruitgang-van-de-sfeer-op-preppers-nl

FF weer on topic.

Uiteraard hebben we nog wel de Community Pot waarmee we preppers in nood een hart onder de riem proberen te steken en zo nu en dan een kleine bijdrage leveren aan mensen die hulp nodig hebben. Helaas door het gebeuren in Frankrijk heb ik niet alle goodies kunnen meegeven aan de gasten die met de auto gingen, anders had ik zeker weer een community veiling willen starten voor deze pot.;)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...