Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Mr. Gold

[Donatie] voor server upgrade & community hulp pot

Recommended Posts

Beste community leden,

Vanwege de groei in aantal leden en hoeveelheid posts komen we steeds vaker hardhandig in aanraking met de beperkingen van de huidige server en hosting. We staan nu voor een belangrijke keus, of we accepteren dat er regelmatig problemen met de snelheid en bereikbaarheid zijn. Of we geven extra geld uit voor een betere server/hosting oplossing. In mijn contacten met een aantal van jullie blijkt elke keer dat dit forum een belangrijk platform voor velen is en daarom gaat de voorkeur van Dr.Prepper en mij uit naar de betere, maar ook duurdere oplossing

We zijn Preppers.nl gestart als een hobby project die wat geld mocht kosten en ik kan jullie ook mededelen dat we alles uit onze eigen zak betaald hebben en we er geen cent aan over houden. Diverse leden hadden aangegeven dat ze graag een vrijwillige bijdrage willen doen om de website die voor vele mensen hier zo belangrijk is goed in de lucht te houden. We betalen op dit moment 300 euro voor server en hosting kosten per jaar en gaan overstappen naar een grote server waarbij @Dr.Prepper ook meer zelf moet doen, maar veel meer mogelijkheden heeft en daardoor de problemen tot een minimum beperkt blijven. In de nieuwe situatie gaan we 600 euro per jaar voor betalen en houden we veel in eigen hand.

We zullen op Preppers.nl een Paypal donatie button en een bitcoin adres plaatsen waarbij leden die dat willen een bijdrage kunnen overboeken om deze server kosten te bekostigen. Uiteraard zullen we persoonlijk garant staan voor deze kosten als we dit bedrag niet binnen halen per jaar. We zullen het totaal bedrag wat er binnenkomt ook communiceren met de community en dit visualiseren met een thermometer. Daarnaast is gebleken dat er een grote behoefte is aan een „community hulp pot” die al in gebruik is genomen op de Shelter Camping in Nunspeet. Deze pot wordt gevuld door mensen die de Shelter Campings bezoeken en wordt aangewend om mensen uit de community te helpen als er problemen zijn. Het bedrag wat boven de 600 euro wordt gedoneerd per jaar zal ook worden aangewend om deze „community pot” extra te vullen en ook deze bedragen (totaal bedrag wat ontvangen is) zullen openbaar gemaakt worden. Ik zal mijn persoonlijk bezig houden met deze administratie en @Dr.Prepper zal zijn eigen server kind verder vertroetelen zodat jullie nergens last meer van zullen hebben ;-)

In mijn ogen versterken deze zaken nog meer het gevoel en worden we allemaal nog meer betrokken bij het reilen en zeilen van de preppers community.

Mr. Gold ook wel Bert genoemd tijdens de Shelter Campings ;-)

Note:

Preppers.nl heeft ook sponsoren (advertenties) en deze worden ook aangewend om andere kosten te betalen (zoals forum software rechten, domeinnamen, foto rechten, boekhouder e.d.) Dit staat helemaal los van de server kosten en betalen we uit privé of uit de sponsoren. Als de situatie veranderd en/of door onze sponsors van Preppers.nl en we hierdoor zelf persoonlijk niet hoeven bij te springen zullen de donaties alleen worden ingezet voor de „community pot” en niet meer voor de server waarop Preppers.nl draait.

[update 13 sept 2014] We tonen nu enkel nog de bijdrage aan de communitypot, want de 600 voor de hosting was al de eerste dag binnen, waarvoor hulde! Dit bedrag wat nu getoond wordt gaat omhoog én omlaag, omdat er ook uitgaven van gedaan worden. Lees daarvoor de updates steeds aan het einde van dit draadje!

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Helemaal top en een goede uitbreiding van een reeds mooie community. :cool:

Met meer dan 600 actieve leden moet dit bedrag eenvoudig op te brengen zijn en ook ik wil m'n bescheiden steentje bijdragen.

Zit ik wel meteen met een probleempje en waarschijnlijk meer mensen, namelijk dat PayPal en bitcoin nu niet echt gangbare betaalwijzen zijn in NL (Belgie weet ik het niet van).

Apart hiervoor een account bij één van de twee aanmaken is niet mijn ding, zie: http://preppers.nl/forum/threads/10733-OPSEC-Digitale-Veiligheid-Wàt-zet-jij-online?p=280947&viewfull=1#post280947

Geld overmaken zal voor de meesten geen optie zijn ivm OPSEC, wellicht een tweede potje ophangen op de SC's?

Misschien zijn er nog andere wegen te vinden hiernaast?

• Leuk 1

Deze post delen

Beste community leden,

Vanwege de groei in aantal leden en hoeveelheid posts komen we steeds vaker hardhandig in aanraking met de beperkingen van de huidige server en hosting. We staan nu voor een belangrijke keus, of we accepteren dat er regelmatig problemen met de snelheid en bereikbaarheid zijn. Of we geven extra geld uit voor een betere server/hosting oplossing. In mijn contacten met een aantal van jullie blijkt elke keer dat dit forum een belangrijk platform voor velen is en daarom gaat de voorkeur van Dr.Prepper en mij uit naar de betere, maar ook duurdere oplossing

We zijn Preppers.nl gestart als een hobby project die wat geld mocht kosten en ik kan jullie ook mededelen dat we alles uit onze eigen zak betaald hebben en we er geen cent aan over houden. Diverse leden hadden aangegeven dat ze graag een vrijwillige bijdrage willen doen om de website die voor vele mensen hier zo belangrijk is goed in de lucht te houden. We betalen op dit moment 300 euro voor server en hosting kosten per jaar en gaan overstappen naar een grote server waarbij @Dr.Prepper ook meer zelf moet doen, maar veel meer mogelijkheden heeft en daardoor de problemen tot een minimum beperkt blijven. In de nieuwe situatie gaan we 600 euro per jaar voor betalen en houden we veel in eigen hand.

We zullen op Preppers.nl een Paypal donatie button en een bitcoin adres plaatsen waarbij leden die dat willen een bijdrage kunnen overboeken om deze server kosten te bekostigen. Uiteraard zullen we persoonlijk garant staan voor deze kosten als we dit bedrag niet binnen halen per jaar. We zullen het totaal bedrag wat er binnenkomt ook communiceren met de community en dit visualiseren met een thermometer. Daarnaast is gebleken dat er een grote behoefte is aan een „community hulp pot” die al in gebruik is genomen op de Shelter Camping in Nunspeet. Deze pot wordt gevuld door mensen die de Shelter Campings bezoeken en wordt aangewend om mensen uit de community te helpen als er problemen zijn. Het bedrag wat boven de 600 euro wordt gedoneerd per jaar zal ook worden aangewend om deze „community pot” extra te vullen en ook deze bedragen (totaal bedrag wat ontvangen is) zullen openbaar gemaakt worden. Ik zal mijn persoonlijk bezig houden met deze administratie en @Dr.Prepper zal zijn eigen server kind verder vertroetelen zodat jullie nergens last meer van zullen hebben ;-)

In mijn ogen versterken deze zaken nog meer het gevoel en worden we allemaal nog meer betrokken bij het reilen en zeilen van de preppers community.

Mr. Gold ook wel Bert genoemd tijdens de Shelter Campings ;-)

Note:

Preppers.nl heeft ook sponsoren (advertenties) en deze worden ook aangewend om andere kosten te betalen (zoals forum software rechten, domeinnamen, foto rechten, boekhouder e.d.) Dit staat helemaal los van de server kosten en betalen we uit privé of uit de sponsoren. Als de situatie veranderd en/of door onze sponsors van Preppers.nl en we hierdoor zelf persoonlijk niet hoeven bij te springen zullen de donaties alleen worden ingezet voor de „community pot” en niet meer voor de server waarop Preppers.nl draait.

Kan de donatie ook per bank worden overgemaakt?

Deze post delen

Wauw! Wat goed doordacht!

Ik kan het helemaal vinden met deze oplossing! Ik ben er van overtuigt dat wij allen jullie een warm hart toedragen en dat de donaties binnen zullen stromen:D

Deze post delen

Kan de donatie ook per bank worden overgemaakt?

Misschien is het mogelijk om via de Prepshop hier iets aan te doen. In plaats van een cadeau bon een "Server & Community pot" bon aan te kopen :-) We zijn er van bewust dat Paypal en de Bitcoin niet ideaal zijn maar zal wel een grote lading dekken (ook vanwege de privacy).

Deze post delen

Misschien is het mogelijk om via de Prepshop hier iets aan te doen. In plaats van een cadeau bon een "Server & Community pot" bon aan te kopen :-) We zijn er van bewust dat Paypal en de Bitcoin niet ideal zijn maar zal wel een grote lading dekken (ook vanwege de privacy).

Ideal is inderdaad wat anders. :p Wel gangbaar echter. ;)

Prepshop optie kan ik prima mee leven.

• Leuk 1

Deze post delen

Misschien is het mogelijk om via de Prepshop hier iets aan te doen. In plaats van een cadeau bon een "Server & Community pot" bon aan te kopen :-) We zijn er van bewust dat Paypal en de Bitcoin niet ideaal zijn maar zal wel een grote lading dekken (ook vanwege de privacy).

Donatie via Prepshop lijkt een goede optie :cool

@Mr. Gold ik kan de 1e link http://preppers.nl/forum/threads/10670-Forum-troubles-na-migratie niet openen.

"jan1, je hebt geen toegangsrechten tot deze pagina"

Deze post delen

Als het kan via bank of Ideal overschrijving kan, laat het mij dan weten. Ik maak er dan vaste prik van dat er elke maand een bedrag binnenkomt.

Deze post delen

Ik wil graag doneren - zonder voorwaarden want dat vind ik niet cool :cool:

Paypal is voor mij geen probleem. De andere opties zijn ook prima maar waarom niet een bankrekeningnummer vermelden @Mr. Gold? En een fysiek adres waar envelopjes met geld heen gestuurd kunnen worden, is dat mogelijk? Heeft de Prepshop al een fysiek adres?

Niet iedereen heeft behoefte aan anonimiteit en met de combinatie Bitcoin-Paypal-gewoon storten + een fysiek adres voor cash kan iedereen doneren. Of storten op het rekeningnummer van de Pepshop o.v.v. 'donatie server' of zo. Gedoe met cadeaubonnen is .... gedoe. Dan denken mensen dat het 'later, morgen,ooit' ook wel kan.

Deze post delen

@ Mr. Gold , Prima plan.

Modbreak: De discussie over de forumregels heeft hier geen plaats. Als iemand de zijn mening over de forumregels kwijt wil, dan is er maar 1 weg, een PM aan een van de Admins.

Uiteraard mag je hier vertellen wat je van het plan vind, en ook aangeven of je wel/niet wilt doneren, en eventueel de reden waarom wel/niet. We gaan hier echter niet de forumregels ter discussie stellen daar zijn andere wegen voor.

Als iemand stoom af wil blazen over forumregels of wat dan ook, dan hebben wij daar het Stoom afblazen deel voor.

Dat is ook de reden waarom ik de reakties over het aanpassen van de forumregels op verborgen heb gezet.

Deze post delen

Count me in! Het is mogelijk om via paypal een soort van digitale factuur te sturen waarmee mensen dan rechtstreeks via de bank geld op de paypal rekening kunnen overmaken.

Misschien is dit een oplossing voor mensen die geen paypal hebben?

Deze post delen

Als grote vervuiler van het forum zal ik ook mijn bijdrage leveren. Dat kan via overschrijving, Ideal of een keer Cash op de SC's ik zie wel wat er georganiseerd wordt.

@Mr. Gold, misschien kan er direct gedacht worden aan de doneer knop voor de community hulp pot (arme prepper pot\hulpbehoevende prepper in de volksmond). Dan slaan we direct 2 vliegen in 1 klap.:)

Deze post delen

Hoeveel kost die bannerruimte boven het forum per jaar @Mr. Gold?

Ik gok precies 600 euro ;-) (hangt wel af wat er gepromoot wordt)

We hebben banners op de site die niks kosten omdat sponsors de community sponsoren (zoals de houtkachel) of banners voor paar tientjes.

Deze post delen

@Mr. Gold, misschien kan er direct gedacht worden aan de doneer knop voor de community hulp pot (arme prepper pot\hulpbehoevende prepper in de volksmond). Dan slaan we direct 2 vliegen in 1 klap.:)

We hebben hier ook aan gedacht en kijken het heel even aan, administratief is het toch weer een handeling (apart bij houden) en mensen hebben de mogelijkheid om exclusief op de SC een cash donatie te doen en daarnaast verwacht ik gewoon binnen 1 maand dat de server betaald is ;-) en de rest gaat dan allemaal in de "community pot" en zal de tekst ook worden aangepast om te doneren. De "community pot" kan en zal ongetwijfeld ook aangewend gaan worden voor bijvoorbeeld zaken om te regelen op SC's (stel er moet iets gekocht worden wat er altijd kan zijn)

Deze post delen

Kom maar op met die Paypal button! En gaan jullie ook een ANBI registratie aanvragen;)

Er staat nu een linkje (zie boven op forum, Doneer voor nog meer Preppers.nl powerrrr!) en gaat ook meteen naar Paypal met de juiste gegeven. @Dr.Prepper zal er ook een nette button plaatsen van Paypal.

We zijn al een bedrijf om alles administratief goed te regelen voor dit en ben bang dat we daar geen belastingvoordeel voor krijgen.

• Leuk 1

Deze post delen

Ik stuur graag cash.

We hebben deze optie zeker:

Prepshop of een andere benaming is prima als er maar geen donatie opstaat anders hebben we binnenkort een rijke postbode ;-)

Postbus 2078

3800 CB Amersfoort

Ik zal alles op het forum zetten van welke inkomsten waar binnen komen (cash via SC, cash via post, BTC, paypal en via de bank (prepshop met community bon). Eventueel kunnen mensen mij een PM sturen als ze iets gedaan hebben om dit kenbaar te maken als ze iets opsturen cash en of dat ook aangekomen is (bevestiging krijgen)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...