Ga naar inhoud
GENEGEERD

Paintball regels


Madeliefje

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

De kogels verlaten met ongeveer 80 tot 100 meter per seconde de loop maar verliezen vrij snel hun snelheid. Boven de 100 mps kunnen de kogels in de lucht al uit elkaar breken dus veel harder schieten is niet echt mogelijk.

Rubber, peper of kogels bevriezen is harstikke leuk maar schiet er eerst je zelf eens mee voor je flikker voor dat je op een ander schiet. Ik denk dat daarna wel inziet dat dit niet de bedoeling is. Zo niet dan verwacht ik wel dat het slachtoffer het je duidelijk gaat maken.

De meeste pistolen en geweren zijn toegestaan zolang ze niet op een echte lijken.

 

Ik adviseer dat voor dat je eraan begint een hele goede bril en masker te kopen want ik heb er voldoende in mijn gezicht gehad om te weten dat die dingen echt zeer doen. Maar verder wel een echte leuke hobby.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wie is er thuis in het paintball wereldje, en weet de wettelijke regels.

 

Hoeveel vermogen mag een paintbalgeweer hebben? (Bij luchtbuksen is dit onbeperkt)

Welke zijn dan toegestaan?

Mag je ook peper en rubber kogels gebruiken.

 

Er bestaan ook iets als krijtballetjes, ooit via de winkel een inruil gedaan. ( paintball marker + balletjes ) Uiteindelijk zijn we er in de winkel er mee gaan schieten, tot we er achterkwam dat er ook stuiter & krijt ballen tussen zaten. Uiteindelijk de grootste lol gehad, maar je krijgt de krijt versie met moeite van de muren af :p ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik speel 1x per maand PB hoewel het nu een half jaar geleden is.

Ik heb mijn eigen spullen en wettelijk vallen ze onder lichtdrukwapens.

In de sport mag de mondingssnelheid niet meer zijn dan 300fps (voet per seconde) ivm veiligheid. De maskers (geen brillen!) Zijn daar op getest dus harder schieten is echt gevaarlijk.

Markers kunnen vaak wel harder schieten maar daar zijn de markers niet op berekend dus zullen ze sneller slijten.

 

Dan zit je nog met jr co2 of perslucht fles. Tegenwoordig speelt iedereen met perslucjt ondat dit consistenter schiet en je de fles niet leeg hoeft te schieten om weer te vullen. Wol je zelf kunnen vullen? Dan heb je toch een industriele compressor nodig omdat deze flessen tot 200 of 300bar gevult worden.

handig om te preppen? Nee echt niet

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je het beste kiezen voor een mechanische marker. Maar dan nog zit je met je perslucht en de projectielen die je marker niet moeten verknallen. Peper in de ballen lijkt leuk maar dan moet je geen break in je marker of net buiten de marker krijgen.

Nee ik zou echt naar duurzamere alternatieven kijken

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan kan je het beste kiezen voor een mechanische marker. Maar dan nog zit je met je perslucht en de projectielen die je marker niet moeten verknallen. Peper in de ballen lijkt leuk maar dan moet je geen break in je marker of net buiten de marker krijgen.

Nee ik zou echt naar duurzamere alternatieven kijken

 

Hij hoeft het geen 10.000 schoten vol te houden.

Ik hoop er toch minder nodig te hebben.

Dus 1000 schoten is genoeg.

 

Deze schiet wel erg hard!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelfverdediging als het helemaal fout gaat in deze wereld.

 

Geen aanrader is mijn mening, kan redelijk wat schoten hebben. En als ik weet dat er iets te halen valt, dan ga je het met een marker niet redden. Dan kan je beter het geld in iets anders steken wat wel funest kan zijn, of op training gaan om je uit bepaalde situatie te redden.

Maar als ik iemand zien zou staan met een marker, dan lach ik me de ballen uit me broek. En verbijt ik de pijn en loop gewoon weer door ;) geen aanrader dus en zonde van het geld i.m.o !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een paintball geweer ga je de 'tegenstander' enkel heel boos maken, tenzij je echt een rake treffer hebt op plaatsen waar het heel pijn doet (en dat zal ook maar 2 minuten duren), een (goed) luchtwapen is degelijker en effectiever. Als je geen compressor hebt kan je ook nog altijd een handpomp kopen, duurt wat langer, maar bon, je houdt er ook je conditie mee op peil :p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Met een paintball geweer ga je de 'tegenstander' enkel heel boos maken, tenzij je echt een rake treffer hebt op plaatsen waar het heel pijn doet (en dat zal ook maar 2 minuten duren), een (goed) luchtwapen is degelijker en effectiever. Als je geen compressor hebt kan je ook nog altijd een handpomp kopen, duurt wat langer, maar bon, je houdt er ook je conditie mee op peil :p

 

:D Altijd goed voor het buikje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...