Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Wat is Nederland?

Emotionele antwoorden:

- ons land natuurlijk, hup holland!

- Wilhelmus van Oranje

- beste zorg ter wereld, uitstekende sociale voorzieningen

- ons leger is geen "groep moordenaars met een vlag", maar soldaten! Onze mannen!

- mijn thuis

Nu met ogen open:

- een door antieke krijgsheren bevochten en aangetrouwd stuk land

- gedwongen 21% belasting betalen, of anders... kies maar:

** alsnog betalen met boete

** de gevangenis in gesleept worden

** doodgeschoten worden. Elke wet is in principe een doodsbedreiging.

- je doet mee aan ALLE regels die wij bedenken: alcoholwet 'NIX18', buitenlandse interventies, nieuwe regulering voor E-bikes,... of anders!

- een mafia organisatie die je geld afpakt of gewoon meer geld laat drukken, met als reden: "Wij beschermen je tegen andere mafia" of "Wij sturen de economie wel. Dat is veel beter"

- een nette brief: 'uw uitkering wordt verlaagd'. Einde discussie.

- een boerderij waar wij het belasting-vee zijn. En de boer ons net genoeg vrijheid geeft om niet on-productief (opstandig) te worden.

- een illusie van keuzevrijheid om net niet on-productief (opstandig) te worden.

- religie waar politici de nieuwe priesters zijn en 'de staat' de nieuwe god is. De staat mag alles en zo niet, veranderen ze de wet.

'Jaaaah' zeg je dan als een goed gelovige. Maar als je 't er niet mee eens bent kun je toch zelf een partij starten?! We leven toch in een democratie?! Je geeft toch wel om de armen?!

Jazeker, maar iedere monopolie doet slecht of inefficient werk. Ondersteund door geweld aan alle kanten. Werkgevers riskeren bijvoorbeeld de dood als ze mensen onder het minimumloon aannemen. Een grote rem op vrijheid in zijn geheel. Die werkgever moet wel met zijn fabrieken het land uit, of sluiten en werkloos thuis zitten.

En ikzelf WIL helemaal niet een soort nieuwe mafiabaas worden. Een staat (monopolie op geweld) is volledig overbodig om problemen op te lossen.

Het boek "Practical Anarchy" is gratis te downloaden van freedomainradio.com. De eerste 25 bladzijden zijn wat taaie stof maar daarna komen er veel argumenten in voor over diverse onderwerpen: armoede, invaliditeit, een beschermend leger, het wegennet en veel meer. Het kan allemaal tamelijk eenvoudig geregeld worden zonder staat.

Maar kon iemand echt zeggen hoe de toekomst eruit ging zien toen slavernij afgeschaft werd? Wie gaat katoen plukken? Hoe kunnen we genoeg eten krijgen zonder slaven??

Boeiend! Slavernij is dwang. Stoppen ermee. De staat is een dwang-instelling. Laten we dit idee verspreiden en nooit meer naar het stembureau gaan. Het zou geweldig zijn als we de maatschappij kunnen transformeren zonder een SHTF. Als SHTF wel gebeurt dan hebben we een schone start, een kans. Wel moeten we dan erg oppassen dat geen nieuwe groep zich nesteld in het machts-vacuum zoals zo vaak in het verleden.

Philosophische anarchie (ook: statelessness, voluntarism) is zeer waarschijnlijk de oplossing.

De enige set regels die iedereen snapt:

- start nooit met geweld.

- respecteer andermans eigendom.

- steun nooit een organisatie die dit aan z'n laars lapt.

Dit is niet veel meer dan de wijsheid van de kinderspeelplaats. Als we kinderen dit leren en vooral laten zien, dan zetten we ook een grote stap.

Aanraders:

-

-

-

-

-

• Leuk 1
  • 4 months later...
Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 61
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Het magische begrip 'overheid' is verantwoordelijk voor zo gigantisch veel ellende...

Zo'n beetje elke (wereld)oorlog in de geschiedenis is gestart door overheden, we praten over ontelbaar veel doden.

Geef mij maar het wilde westen. Deze was namelijk lang zo wild niet als hollywood films ons willen doen geloven.

Absolute aanrader voor geinteresseerden:

Komkom, niet zo negatief. Meestal doet de overheid heel goed werk hoor. Alleen in landen als Zwitserland, Noorwegen en Nieuw-Zeeland is het beter. We betalen veel belasting maar krijgen daar dan ook enorm veel voor terug. Beter dan een primitieve samenleving waarin uiteindelijk alleen het recht van de sterkste geldt.

• Leuk 1

Goed werk?

Mag ik even klagen?

Wat te denken over het begrip 'democratie' en hoe men er mee om gaat? (referendum Europa, grondwet, etc)

Wat te denken over de afbraak van de sociale voorzieningen?

Wat det denken over het hiermee samenhangende aperte MISMANAGEMENT van de bevolkingsyramide? (enerzijds geen fokpremie, anderzijds geen premieverhoging voor AOW/WW/etc, maar wel klagen dat het opeens te duur is)

Wat de denken over het buitenlandbeleid?

Wat te denken over de immigratie?

Wat te denken over het neergooien van de zorgzaken bij de gemeente?

Wat in het algemeen te denken van de veel te formele opstelling?

(en dit zuig ik ter plekke uit mijn duim, er is vast meer)

Zoek in beide graphics even naar de top 5.

world-happiness.jpg.84839230a5c2495c50a79e379ef92570.jpg

Screen-Capture-130.jpg.58e94f2506033d45ec4d6fd013e7a318.jpg

Het betalen van veel belasting is misschien niet de oorzaak van een gelukkige bevolking maar het is zeker geen blokkade voor een gelukkige samenleving.

De interactieve belasting infographic kun je vinden op http://images.turbotax.intuit.com/iqcms/marketing/lib/fun/world-taxes/turbotaxworld.html

We betalen veel belasting maar krijgen daar dan ook enorm veel voor terug.

Je krijgt altijd minder terug dan als je het rechtstreeks betaald had aan degene die het werk uitvoert, simpelweg omdat een flinke stapel mensen je verplichten om naast de service/product ook hun salaris te betalen (politici, ambtenaren, koningshuis etc).

Philosophische anarchie (ook: statelessness, voluntarism) is zeer waarschijnlijk de oplossing.

De enige set regels die iedereen snapt:

- start nooit met geweld.

- respecteer andermans eigendom.

- steun nooit een organisatie die dit aan z'n laars lapt.

Dit is niet veel meer dan de wijsheid van de kinderspeelplaats. Als we kinderen dit leren en vooral laten zien, dan zetten we ook een grote stap.

Zonder overheid bestaat eigendom niet.

Ik begrijp nog steeds niet wat je bedoelt. Volgens mij is eigendom onlosmakelijk verbonden met leven, mijn lichaam is mijn eigendom ongeacht de mening van een ander.

Totdat die ander een pistool op je voorhoofd zet, dan wordt het ineens zijn lichaam en leven.

Zonder overheid en regelgeving mbt eigendom kom je in een recht van de sterkste verhaal.

Volgens mij is eigendom onlosmakelijk verbonden met leven, mijn lichaam is mijn eigendom ongeacht de mening van een ander.

Nu wel ja, maar nog niet zo lang geleden lag dat heel anders als je slaaf of horige of lijfeigene was. Toen waren er wetten die dat mogelijk maakten. Gelukkig zijn we tot andere inzichten gekomen en is de wet daarom veranderd.

Totdat die ander een pistool op je voorhoofd zet, dan wordt het ineens zijn lichaam en leven.

Zonder overheid en regelgeving mbt eigendom kom je in een recht van de sterkste verhaal.

En toch gold dat voor slaven pas NAdat de overheid had besloten dat slavernij verboden werd. Ongeacht de mening van die slaven.

Nu wel ja, maar nog niet zo lang geleden lag dat heel anders als je slaaf of horige of lijfeigene was. Toen waren er wetten die dat mogelijk maakten. Gelukkig zijn we tot andere inzichten gekomen en is de wet daarom veranderd.

Het blijft mijn eigendom ook al dwingt iemand mij om het af te staan.

Maar alleen in jouw eigen gedachten....

Klopt, ik geloof niet dat een groepje mensen ("overheid") kan bepalen wat mijn eigendom is en zelfs als dat groepje met geweld (want dat is elke wet) mijn eigendom steelt blijft het mijn eigendom.

Komkom, niet zo negatief. Meestal doet de overheid heel goed werk hoor. Alleen in landen als Zwitserland, Noorwegen en Nieuw-Zeeland is het beter. We betalen veel belasting maar krijgen daar dan ook enorm veel voor terug. Beter dan een primitieve samenleving waarin uiteindelijk alleen het recht van de sterkste geldt.

de man die vandaag uw portemonnee steelt met 100 euro erin, stuurt u morgen een bos bloemen twv 20 euro. u dus tevreden omdat u er veel voor terug krijgt?

niet tevreden?? dan doen we het anders: die man stuurt u morgen een grote bos bloemen, een doos dure bonbons en twee flessen drank, samen twv 100 euro. tevreden? waarschijnlijk niet, waarschijnlijk bepaald u toch liever zelf hoe u die 100 euro besteed.

in het geval van de overheid, die 100 euro van u afpakt, zal dit geld ongeveer als volgt worden verdeeld:

20 euro voor de overheid als zodanig: ambtenaren van uw gemeente, in den haag, brussel, straatsburg, de vn, allerlei kantoren verspreid over het land en ambassades en consulaten verspreid over de aardkloot.

20 euro voor functioneren van de overheid: vliegreisjes naar aangename oorden, de koffie moet goed zijn, luxe kantoren (het is van andermans geld dus mag best een paar miljoen meer kosten), comfortabele stoelen, royale compensaties, etc, etc

20 euro voor "goede doelen" waar u principieel op tegen bent, zoals dorpen verbranden in vreemde landen, mensen vermoorden in verre oorden, wapens sturen naar ruziënde buren, etc

20 euro gaat naar dingen waar u niet echt voorstander van bent maar ook niet echt op tegen bent, bv milieuvervuilende windmolens, Greenpeace en andere nutteloze subsidiesponzen die het geld gebruiken voor "fondsenwerving" en betalen van dure managers en kantoren, zakkenvullers bij publieke omroep, Zijne Koninklijke Overbodigheid met zijn royale en corrupte familie, censuur op kunst en cultuur, etc

20 euro gaat naar echte nuttige dingen, zoals wegen, waar u daadwerkelijk baat bij heeft!

dus om 20 euro aan wegen te krijgen, heeft u 100 euro af moeten staan. Duur geintje zult u zeggen. Maar welnee, het is nog erger, dat stukje weg van 20 euro had u ook voor 10 euro kunnen krijgen als u het door private partijen had laten regelen! en dan had u bovendien nog zelf kunnen beslissen, welke weg, waar, hoe, kwaliteit, etc

ja hoor, de overheid doet heel goed werk!

Verreweg het meeste belastinggeld gaat naar dingen waar iedereen baat bij heeft. Sociaal stelsel, zorgstelsel, onderwijs, (water)wegen, dijken, schoon drinkwater, politie, brandweer en ga zo maar door. Pas als je een tijdje in het buitenland bent geweest ontdek je pas hoe goed we het in ons land hebben en hoe vanzelfsprekend we dingen zijn gaan vinden die in werkelijkheid helemaal niet zo vanzelfsprekend zijn. En ja, ook bij de overheid is ruimte voor verbetering maar door de bank genomen doen ze het best goed. Dat mag best wel eens worden gezegd.

Goed werk?

Mag ik even klagen?

Wat te denken over het begrip 'democratie' en hoe men er mee om gaat? (referendum Europa, grondwet, etc)

Wat te denken over de afbraak van de sociale voorzieningen?

Wat det denken over het hiermee samenhangende aperte MISMANAGEMENT van de bevolkingsyramide? (enerzijds geen fokpremie, anderzijds geen premieverhoging voor AOW/WW/etc, maar wel klagen dat het opeens te duur is)

Wat de denken over het buitenlandbeleid?

Wat te denken over de immigratie?

Wat te denken over het neergooien van de zorgzaken bij de gemeente?

Wat in het algemeen te denken van de veel te formele opstelling?

(en dit zuig ik ter plekke uit mijn duim, er is vast meer)

Kijk nou alleen eens naar het niveau van de verzorgingsstaat, je hebt geen idee hoe goed jij het in Nederland hebt!

Het kost allemaal wat, maar daar krijg je ook veel zorg voor terug.

Kijk maar eens over de grenzen, pak eens een paar verschillende wereld delen: zuid Amerika, zuid Afrika, de "Stannen", China, India. Vergelijk dat eens met het Nederlands verzorgstelsel, waar wil je liever ziekelijk, oud en behoeftig worden?.

Het dagelijks leven wordt in een steeds hoger tempo geleefd.

Sinds de verlichting heeft de gedachte opgeld gedaan dat de beschaving vooruit gaat.

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Kijk nou alleen eens naar het niveau van de verzorgingsstaat, je hebt geen idee hoe goed jij het in Nederland hebt!

Het kost allemaal wat, maar daar krijg je ook veel zorg voor terug.

Kijk maar eens over de grenzen, pak eens een paar verschillende wereld delen: zuid Amerika, zuid Afrika, de "Stannen", China, India. Vergelijk dat eens met het Nederlands verzorgstelsel, waar wil je liever ziekelijk, oud en behoeftig worden?.

Dat het ergens anders slechter gaat is geen reden om niet te streven naar vooruitgang.

Klopt, ik geloof niet dat een groepje mensen ("overheid") kan bepalen wat mijn eigendom is en zelfs als dat groepje met geweld (want dat is elke wet) mijn eigendom steelt blijft het mijn eigendom.

Dan definieer je eigendom als "alles waarvan ik vindt dat het van mij is", en dat wordt nog best lastig zolang je niet alleen op een onbereikbaar eiland zit.

Al lijkt me een wereld waar dit en het non-agressiebeginsel de enige twee regels zijn nog best grappig, soort DGK in het groot maar dan zonder camera's.

Heb je helemaal gelijk in!!

Maar wat @jobs neer typte was een sfeer dat het allemaal kut geregeld is in Nederland, en daar heeft hij het mis mee, naar mijn idee.

Beetje hoe je het bekijkt.

Doordat we één van de rijkste landen in de wereld zijn is het hier in vergelijking prima geregeld, helemaal eens.

Maar als ik zie hoe goed het hier had kunnen zijn als we bekwame bestuurders en een efficiente organisatie hadden gehad dan is het hier best wel kut geregeld ja.

• Leuk 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...