Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Recommended Posts

Veel forums hebben een regel tegen het zgn. Double posting. Dat wil zeggen: opeenvolgende posts van 1 persoon die direct onderelkaar komen te staan.

Ik stel voor dat als je iets hebt gepost in een topic, en vlak daarna kom je nog iets tegen dat daar ook bij hoort, je de edit functie gebruikt en het bij je vorige post voegt ipv een nieuwe post aan te maken.

Forum blijft hierdoor overzichtelijker, minder rommelig. Nadeel is wel dat het topic voor degenen die je eerste post die je nu gaat aanpassen al gelezen hebben niet in de 'what's new' lijst komt, er is immers geen nieuwe post in het topic gekomen. Als het dus heel belangrijk is, beter toch even een nieuwe post aanmaken.

Ik zie nu bijvoorbeeld vaak drie of vier posts van dezelfde persoon die reageert op drie of vier eerdere posts. Met een beetje copy-paste werk kun je alle reacties in 1 post op het forum zetten zodat eea een stuk overzichtelijker word.

• Leuk 2

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Een goede uitleg hoe dit forum werkt zou daarvoor ook handig zijn.

Hoe je één plaatje post en door ook een vinkje weg te halen geen twee keer dezelfde foto post.

Hoe je een bericht wijzigt of zelfs verwijdert.

Voor de computerdeskundigerds is dat gesneden koek, voor veel mensen niet.

Deze post delen

Ook het knopje geheel rechtsonder bij iedere post "+ , dus rechts naast de knop "Antwoord met Citaat" is hierbij handig, kun je in één reactie meerdere mensen citeren.

Door er één keer op te klikken zet je hem aan. Als je vervolgens bij een andere post de "Antwoord met Citaat" knop gebruikt, krijg je twee citaten. Dit ook voor meer dan twee citaten.

Deze post delen

Ik wil wel proberen een soort van handleiding te maken. Niet met alles, maar genoeg zodat mensen het van daaruit verder zelf kunnen uitpuzzelen. Wat je leert door het zelf uit te vinden blijft vaak beter en langer hangen. Tenminste zo gaat het bij mij over het algemeen.

Dus, hoe een bericht te editen, hoe foto's toe te voegen op de goede manier (draaien als nodig) en hoe ze weer te verwijderen als het even fout ging, dat gaat nog wel eens niet goed, waar de foto's terug te vinden zijn anders dan in de post, het quote verhaal etc.. Verder misschien wat truukjes die ik zelf gebruik als het forum ergens niet in voorziet.

Volgende week een beetje een drukke week, dus kan even duren :)

EDIT: Ik had al een tijdje terug gevraagd of hier een regel voor kan komen (double posting) maar dat is waarschijnlijk ergens in het niets verdwenen met de hickups na de migratie. Vandaar dat ik het nog maar even aanstipte via dit topic.

Deze post delen

Ik wil wel proberen een soort van handleiding te maken. Niet met alles, maar genoeg zodat mensen het van daaruit verder zelf kunnen uitpuzzelen. Wat je leert door het zelf uit te vinden blijft vaak beter en langer hangen. Tenminste zo gaat het bij mij over het algemeen.

Dus, hoe een bericht te editen, hoe foto's toe te voegen op de goede manier (draaien als nodig) en hoe ze weer te verwijderen als het even fout ging, dat gaat nog wel eens niet goed, waar de foto's terug te vinden zijn anders dan in de post, het quote verhaal etc.. Verder misschien wat truukjes die ik zelf gebruik als het forum ergens niet in voorziet.

Volgende week een beetje een drukke week, dus kan even duren :)

Lijkt mij een fantastische aanvulling voor de niet zo handigerds op PC en forum. Heel handig want als dat dan ook sticky wordt kan je mensen daarnaar doorverwijzen als je ziet dat ze vragen of problemen met het forum hebben.

Thanks.

Deze post delen

Laten we eerst eens kijken wat ik ervan bak. Als 't nuttig blijkt vraag ik wel of het een sticky mag worden in de mededelingen sectie.

Deze post delen

En als het mogelijk is in het verstaanbaar Nederlands zonder veel computer termen .

Beetje hecitsche tijd deze dagen maar ik ga vvolgende week m'n best doen. En inderdaad ook om het in het Nederlands te houden zoals gevraagd. Ik zal pogen een en andeer zoveel mogelijk in jip en jannetaal uit te leggen. Zijn er dan mensen die dat nodig hebben, perfect dan. Zijn er mensen die zeggen 'van mij mag het wel wat vlotter', die moeten dan even wachten of mij persoonlijk pm'men om te vragen hoe iets komt waar ik nog niet aan toegekomen bent.

Kortom, het komt er heus!!! Geduld is een schone zaak.

Wellicht heb ik op een gegeven moment voor de handleiding een heel klein stukje van de server ruimte nodig (niet fysiek) om wat dingen uit te te proberen zonder dat allerlei gebruikers met hun handen in het al daar niet aanwezige haar zitten en gaan 'WTW is dit nu weer!. Maar goed. Daar komen we wel uit. Topic waar alleen ik de mods en de beheerders inkunnen bijvoorbeeld.

Hetzelfde verhaal geldt voor de test die ik zou gaan doen met de brandgel van de Lidl (paar topics terug). Ook deze test ga ik doen en zal ik zo uitvoerig mogelijk beschrijven.

Beide ondernemingen zullen overigens voorzien gaan worden van afbeeldingen waarmee het makkelijker wordt om duidelijk te maken wat je bedoelt.

Ik ben dit weekend druk bezig met een herorganisatie inzaken m'n preps.

Deze post delen

Beginnetje gemaakt:

Double posting oplossing:

Antwoorden met citaat:

antwoord-met-citaat.PNG.2553985ae20fc4baf1ae428726495d3e.png

Klik hierop en er wordt een stukje bericht gegenereerd waaronder je kunt typen.

Ziet er zo uit:

quote.PNG.9825f1f280401849f21793ef85e85848.png

Klik je op het knopje rechts naast antwoord met citaat (met het plusje) dan kun je vervolgens bij alle berichten die je in jou 1 post wilt citeren klikken. Het resulterende veldje ziet er dan zo uit:

quote2.PNG.1620c535b72f802aabcc868d03498752.png

Vervolgens kun je onder elk citaat antwoord/toelichting/commentaar geven op de verschillende personen en toch alles in 1 post krijgen zonder je 2 of 3 posts onderelkaar hebt van dezelfde persoon (=double posting).

Let op: Het knopje met het plusje voor meerdere citaten is een aan/uit knopje. Als je klaar bent met posten er nog eens op klikken om het weer uit te zetten. Je kunt aan het vinkje bij het plusje zien of het aan of uit staat.

vinkje.PNG.34a61d2e8a118a0e668d266376b44a08.png

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Toevoegen plaatjes/foto's:

plaatjes1.PNG.48b199b7cdd7f133f74c095d22e6011a.png

Klik op het symbooltje voor het bijvoegen van een afbeelding

Staat het plaatje op je eigen computer klik dan op browse. Je komt dan in je eigen computer terecht en kunt je plaatje opzoeken en aanklikken.

Staat het ergens op internet en heb je de locatie gecopieerd klik dan op 'From URL'.

plaatje2.PNG.b4744d7271d15b110d2f844d339ffa29.png

Met firefox gaat het opslaan van de plek waar een plaatje op internet staat als volgt: Rechts klikken op het plaatje en dan:

plaatje3.jpg.379598e181715efca834fc72f89711f0.jpg

Vervolgens in het URL veldje Control-V (of rechts klikken en paste) en de locatie komt in dat veldje. OK klikken en het plaatje moet in je post staan. Houd wel in de gaten dat als het een plaatje is dat op internet staat, dat als degene die het daar neergezet heeft het weg haalt, het ook uit je post verdwijnt.

Soms gebeurt het dat je een foto maakt met je telefoon en hij gedraaid op het forum terecht komt. Je draait de foto goed op de telefoon of op de computer, wijzigt je bericht, veegt de regel waarin het plaatje staat uit en voegt je verbeterde plaatje toe. Ennn. Dan heb je opeens twee foto's. :confused:

Ik weet niet hoe het komt, maar ik los het dan als volgt op. Je opent instellingen (rechts boven) en gaat naar bijlagen (links onder)

Je ziet dan een lijstje met alle plaatjes die je ooit op het forum hebt gezet. Onderaan de lijst plaatjes staat 'weergeef thumbnails' Klik dit aan en je krijgt een verkleinde versie van elk plaatje te zien. Handig met zoeken. Selecteer het plaatje dat je niet meer wilt zien (boxje naast het plaatje aanvinken) en klik rechts onder 'verwijderen'. Plaatje moet als het goed is nu ook uit je post verdwenen zijn.

Deze post delen

Ook het knopje geheel rechtsonder bij iedere post "+ , dus rechts naast de knop "Antwoord met Citaat" is hierbij handig, kun je in één reactie meerdere mensen citeren.

Door er één keer op te klikken zet je hem aan. Als je vervolgens bij een andere post de "Antwoord met Citaat" knop gebruikt, krijg je twee citaten. Dit ook voor meer dan twee citaten.

Dank wel, @Raycoupe, dat (kleine) knopje was mij nooit eerder opgevallen!

Ja, en nu proberen @phaelin te citeren ..

:p

• Leuk 1

Deze post delen

Gast tom666

Ik let er zelf ook op als mij iets te binnen schiet dat ik niet double post maar het gewoon probeer toe te voegen aan hetgeen ik eerder neertikte...

Deze post delen

Editen van een post en het toevoegen van een citatie is makkelijk. Bewerken knopje is duidelijk neem ik aan, dan kun je op een post klikken die je wilt citeren met rechts, en 'm openen in een nieuw tabblad of een nieuw window. Copy-paste (CTRL-C en CTRL-V) en je kunt een en ander toevoegen aan je post.

Ik probeer hier een soort van beginners handleiding te maken, maar ik ben daar nogal slecht in dus feedback is altijd welkom. En als er vragen zijn over de functies van het forum, stuur me een pm en ik zal kijken wat ik weet. Ik ben niet 100% bekend met dit forum formaat maar als er een vraag is kan ik vast uitzoeken hoe een en ander werkt.

Deze post delen

Ik zou het eerder double quoting noemen dan double posting.

Double posting is in mijn ogen een post twee keer na elkaar posten(wat je dan kan verwijderen,en veel mensen weten niet hoe)

Deze post delen

Editen van een post en het toevoegen van een citatie is makkelijk. Bewerken knopje is duidelijk neem ik aan, dan kun je op een post klikken die je wilt citeren met rechts, en 'm openen in een nieuw tabblad of een nieuw window. Copy-paste (CTRL-C en CTRL-V) en je kunt een en ander toevoegen aan je post.

Ik probeer hier een soort van beginners handleiding te maken, maar ik ben daar nogal slecht in dus feedback is altijd welkom. En als er vragen zijn over de functies van het forum, stuur me een pm en ik zal kijken wat ik weet. Ik ben niet 100% bekend met dit forum formaat maar als er een vraag is kan ik vast uitzoeken hoe een en ander werkt.

Heel erg bedankt voor het oplossen van een probleem waarmee iedereen grote moeite had en waarmee nauwelijks te leven was.

Deze post delen

Ik zou het eerder double quoting noemen dan double posting.

Double posting is in mijn ogen een post twee keer na elkaar posten(wat je dan kan verwijderen,en veel mensen weten niet hoe)

Met double posting bedoel ik mensen die twee posts doen achter elkaar over hetzelfde onderwerp en ook binnen een uurtje of zo. Hoeft niet direct een quote in te zitten maar kan. Vaak is het zo dat iemand iets vind over een bepaald onderwerp, dit post en daarna snel nog iets anders vind en dat dan ook post. In een nieuwe post ipv de vorige te editen. Soms is een double post prima, als er een dag of zo tussen zit. Maar het maakt het geheel niet overzichterlijker, vooral als er 3, 4 of 5 posts achterelkaar van dezelfde persoon te lezen zijn. Daarom hebben de meeste forums ook een regel voor double posting met een time limit.

Maar je hebt gelijk als je zegt dat het meestal gaat om een aantal reacties op vorige posts. Mensen weten niet hoe ze moeten 'multi quoten' dus dan krijg je drie of vier reacties op verschillende personen in even zoveel posts. Niet handig.

Deze post delen

Met double posting bedoel ik mensen die twee posts doen achter elkaar over hetzelfde onderwerp en ook binnen een uurtje of zo.
Prima dat jij dat zo noemt.

Hoe noem jij het dan als mensen dezelfde post twee keer posten, na elkaar?

Deze post delen

Met double posting bedoel ik mensen die twee posts doen achter elkaar over hetzelfde onderwerp en ook binnen een uurtje of zo.

Deze post delen

Exact dezelfde post na elkaar is waarschijnlijk een foutje, of doordringen. De bedoeling is om eea wat overzichterlijker te houden. Dus niet dat je 4 postings van 1 persoon ziet in een topic die best in 1 post zouden kunnen. Vandaar m'n poging tot een handleiding (ben niet erg goed in uitleggen van dingen).

Deze post delen

Is een duidelijke omschrijving voor dit specifieke onderwerp al is het onderwerp niet helemaal duidelijk als ik hier lees ;-)

@phaelin Zelf ben ik nog opzoek naar bijvoorbeeld de volgende zaken. Reputation quotes; soms zit daar een opmerking bij, hoe doe je dat zelf en kun je hier ook op reageren? Hoe kun je die quotes terughalen als ze bij mededelingen weg zijn? Kun je bepaalde onderwerpen als "favoriet" markeren zodat je deze snel kun terugvinden? Verder heb ik er zelf best lang over gedaan voordat ik door had wat waar te vinden is, wellicht dat dit ook handig is maar dat is ook een kwestie van zoeken natuurlijk.

Waar ik werkelijk ook niet veel van snap is de titel die je krijgt.. Nu bij mij bijvoorbeeld "adventurer", leuk maar niet echt veel zeggend. Zitten er tussen die geen maand voorraad hebben maar wel iets van mankinds only hope als status....

• Leuk 1

Deze post delen

Is een duidelijke omschrijving voor dit specifieke onderwerp al is het onderwerp niet helemaal duidelijk als ik hier lees ;-)

@phaelin Zelf ben ik nog opzoek naar bijvoorbeeld de volgende zaken. Reputation quotes; soms zit daar een opmerking bij, hoe doe je dat zelf en kun je hier ook op reageren? Hoe kun je die quotes terughalen als ze bij mededelingen weg zijn? Kun je bepaalde onderwerpen als "favoriet" markeren zodat je deze snel kun terugvinden? Verder heb ik er zelf best lang over gedaan voordat ik door had wat waar te vinden is, wellicht dat dit ook handig is maar dat is ook een kwestie van zoeken natuurlijk.

Waar ik werkelijk ook niet veel van snap is de titel die je krijgt.. Nu bij mij bijvoorbeeld "adventurer", leuk maar niet echt veel zeggend. Zitten er tussen die geen maand voorraad hebben maar wel iets van mankinds only hope als status....

Als je vind dat iemand een bijzonder goede post doet dan klik je op het sterretje links onder die post. Je kunt dan reputatie uitdelen aan die iemand en daar iets bij typen. Hoeveel reputatie je kunt uitdelen hangt af van hoeveel reputatie je zelf hebt. Je kunt, als je aan iemand eenmaal kudo's of reputatie hebt gegeven dit niet direct nog eens doen. Je moet eerst reputatie uitdelen aan een aantal andere personen voordat je dezelfde persoon weer kunt 'belonen'.

Je kunt terugvinden wie je reputatie gegeven hebt en van wie je gekregen hebt onder instellingen.

reputatie1.PNG.1502ec44ec04f374cdbfed497695af4e.png

Je kunt niet reageren op de kudo meldingen.

Je kunt je abonneren op een topic, zo kun je dat sneller terug vinden. Ik bookmark wel eens een interessant topic in m'n browser. Abonneren doe je helemaal bovenin het topic. Daar vind je een linkje 'onderwerp gereedschap'. Daar krijg je de mogelijkheid om je te abonneren op dat topic.

De titel die er staat hangt samen met de hoeveelheid posts en de hoeveelheid reputatie (kudo's) die je gekregen hebt (geloof ik tenminste). Heeft niets te maken met wat je als preps hebt. Dat kunnen wij immers niet weten :)

Is inderdaad niet veel zeggend, puur voor amusementswaarde denk ik. Daarom heb ik op een gegeven moment m'n balkje ook maar uitgezet.

• Leuk 1

Deze post delen

Op speciaal verzoek van @Tanfana!

Nou zit ik hier al bijna een jaar op het forum, toch kwam ik er recentelijk pas achter hoe je eigenlijk meerdere berichten in een keer kan quoten. Natuurlijk is het achteraf gezien zo simpel als het maar zijn kan, maar zoals voor zo veel dingen geldt ook hier: je moet het maar net weten.

Dus lees je een topic, en wil je op meerdere berichten reageren in een post? Zo doe je dat:

Onder ieder bericht staan natuurlijk de bekende "Antwoord" en "Antwoord met citaat"-knoppen. Daarnaast zit echter nog een knopje, namelijk de multi-quote-knop.

mq1.png.06d0f58756f89cd881c64c953dcf1986.png

Deze dus.

Waarschijnlijk niet heel erg verrassend, maar om meerdere berichten te citeren begin je dus met bij het eerste bericht dat je citeren wil op dat knopje te klikken. Dan komt er een heel mooi vinkje bij te staan:

mq2.png.898afa6f749191f6221ca0a0c9f373e3.png

Dit doe je vervolgens bij ieder bericht dat je wil citeren.

Als je dan alle berichten hebt gevinkt, druk je bij het laatste bericht, nadat je het dus al gevinkt had, ook op het knopje "Antwoord met citaat".

Zo dus:

mq3.png.c5d10b0a1fd8b2695ce63b77c0d05e8b.png

En geloof het of niet, maar that's all it takes. Enige dat je hoeft te doen is op de juiste knopjes duwen. Dan krijg je vervolgens ongeveer dit als resultaat:

mq4.png.8c7b7676befa47330fcb0480926aaffa.png

En dan kan je dus mooi tussen alle citaten je eigen reactie schrijven.

Zoals gezegd, super simpel, maar je moet het maar net weten. En nu weet iedereen die dit gelezen heeft het dus :o

• Leuk 4

Deze post delen

Ik moet eerst anderen reputatie geven voordat ik het weer bij jou mag doen :(

Bij deze dus, een puntje voor jou!

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...