Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Ron Doe

Moeten we rekening houden met Rusland als nucleaire mogendheid?

Recommended Posts

Het kan altijd weer gekker... De heer Vladimir P. heeft tijdens een lezing voor studenten geopperd dat 'de wereld' niet moet vergeten dat Rusland nog steeds een van de grote nucleaire mogendheden is (volgens het late NOS-journaal). Nu geloof ik zelf (en de wens is in dit geval ook wel een beetje de vader van de gedachte) dat hij deze spierballentaal vooral bezigt om indruk te maken op zijn gehoor en niet dat hij dag en nacht rondloopt met de lanceercodes in zijn binnenzak (teveel films gezien, ik weet het).

Aan de andere kant is dit weer een nieuw level in het taalgebruik, natuurlijk.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

kort antwoord: ja

lang antwoord: ten tijde van de koude oorlog was een balans tussen oost en west en onze grote vriend MAD (wederzijdse gegarandeerde vernietiging) zorgde ervoor dat er geen nucleaire oorlog is gekomen......nu is de vs al enige tijd alleenheerser in de wereld, en die macht is ze naar het hoofd gestegen, ze denken superieur te zijn en rusland te kunnen verslaan middels een pre-emptive nucleaire aanval (motief: rusland wil af van petrodollar, het enige waarop de vs nog half drijft, en concurrent wat betreft baasje van de wereld)......rusland weet dit natuurlijk en zal niet afwachten tot de vs het initiatief neemt voor die pre-emptive strike......ziedaar een risicootje.....(zie: http://www.paulcraigroberts.org/2014/06/17/washington-beating-war-drums-paul-craig-roberts/).......daarnaast: de compleet absurde anti-rusland propaganda van de laatste tijd kan volgens mij alleen betekenen dat "ze" de publieke opinie aan het manipuleren zijn om vóór een oorlog met rusland te zijn....waarom anders zoveel zo absurde propaganda?...nou...tel maar op!

groeten!

Deze post delen

maarrrrrr.......de grootste dreiging uit rusland is niet het nucleaire arsenaal dat ze hebben......ze hebben de laatste decennia echt niet stil gezeten......en hebben nu een technologie ontwikkeld om ONZICHTBAAR te worden.......onzichtbare legereenheden met onzichtbare tanks en onzichtbare manschappen en onzichtbare voertuigen en onzichtbare wapens zijn de laatste paar weken al 4 keer de oekraine binnen gevallen.....

Deze post delen

Het is maar goed dat Rusland deze wapens heeft, anders zou de VS nog meer de baas gaan spelen;)

Deze post delen

Het klinkt alsof de 'koude oorlog' wordt hervat... we gaan het zien wie de rode knop als eerste gaat indrukken.

Wat @nu even niet zegt denk ik ook. Ze moeten de aandacht toch afleiden want dat 'Fergunson' staat niet goed op je CV net zoals al die andere tientallen binnelandse problemen die zich daar bevinden.

Deze post delen

Gast DickBerts

Overal wordt gesproken over de hervatting van de Koude Oorlog. Ik vind dat zeer misleidend. De Koude Oorlog heeft een flink aantal incidenten gekend, maar de situatie was nooit zo onevenwichtig en gevaarlijk als hij nu is. Zelfs de Cuba Crisis was ietsje minder ernstig dan velen denken. Kennedy begon met het plaatsen van op Rusland gerichte kernraketten in Turkije en Italie. Chroestsjov eiste achter de schermen dat die teruggetrokken zouden worden in ruil voor het omkeren van de Russische schepen met kernraketten aan boord richting Cuba. Kennedy stemde daarmee in en daar mogen we hem dankbaar voor zijn. Maar ik ben Chroestsjov (wat die verder ook geflikt mag hebben) nog veel meer dankbaar. Hij stemde er namelijk mee in, om de terugtrekking van de Amerikaanse raketten geheim te houden, zodat Kennedy ernstig gezichtsverlies werd bespaard, omdat het leek alsof hij aan het langste eind had getrokken, terwijl feitelijk het omgekeerde het geval was.

En zo staan onze geschiedenisboeken vol met wangedrag van het westen ten opzichte van Rusland (Napoleon, Hitler en noem de shit maar op). De Russen hebben ons al zo vaak onmetelijke diensten bewezen (feitelijk hebben zij ons van Hitler Duitsland bevrijd)en ze krijgen altijd stank voor dank. Iets wat we echt in ons achterhoofd moeten houden willen we ook maar iets van Rusland kunnen begrijpen. Ik zou in het huidige conflict zo ontzettend graag partij voor Rusland willen kiezen, daar is ook wel de nodige aanleiding toe, maar ik slaag er maar niet in om Putin te vertrouwen.

@vheeswijk

Deze post delen

maarrrrrr.......de grootste dreiging uit rusland is niet het nucleaire arsenaal dat ze hebben......ze hebben de laatste decennia echt niet stil gezeten......en hebben nu een technologie ontwikkeld om ONZICHTBAAR te worden.......onzichtbare legereenheden met onzichtbare tanks en onzichtbare manschappen en onzichtbare voertuigen en onzichtbare wapens zijn de laatste paar weken al 4 keer de oekraine binnen gevallen.....

doet me echt denken aan de Praagse lente

Deze post delen

Overal wordt gesproken over de hervatting van de Koude Oorlog. Ik vind dat zeer misleidend. De Koude Oorlog heeft een flink aantal incidenten gekend, maar de situatie was nooit zo onevenwichtig en gevaarlijk als hij nu is. Zelfs de Cuba Crisis was ietsje minder ernstig dan velen denken. Kennedy begon met het plaatsen van op Rusland gerichte kernraketten in Turkije en Italie. Chroestsjov eiste achter de schermen dat die teruggetrokken zouden worden in ruil voor het omkeren van de Russische schepen met kernraketten aan boord richting Cuba. Kennedy stemde daarmee in en daar mogen we hem dankbaar voor zijn. Maar ik ben Chroestsjov (wat die verder ook geflikt mag hebben) nog veel meer dankbaar. Hij stemde er namelijk mee in, om de terugtrekking van de Amerikaanse raketten geheim te houden, zodat Kennedy ernstig gezichtsverlies werd bespaard, omdat het leek alsof hij aan het langste eind had getrokken, terwijl feitelijk het omgekeerde het geval was.

En zo staan onze geschiedenisboeken vol met wangedrag van het westen ten opzichte van Rusland (Napoleon, Hitler en noem de shit maar op). De Russen hebben ons al zo vaak onmetelijke diensten bewezen (feitelijk hebben zij ons van Hitler Duitsland bevrijd)en ze krijgen altijd stank voor dank. Iets wat we echt in ons achterhoofd moeten houden willen we ook maar iets van Rusland kunnen begrijpen. Ik zou ook in het huidige conflict zo ontzettend graag partij voor Rusland willen kiezen, daar is ook wel de nodige aanleiding toe, maar ik slaag er maar niet in om Putin te vertrouwen.

@vheeswijk

helemaal me eens! rusland heeft al heel veel van "ons" moeten slikken, en met name de laatste decennia hebben "we" het erg bont gemaakt (georgie, libie, iran, " homowet", raketschild "tegen iran", sochi, Cyprus, etc, maar met name het feit dat "wij" tegen belofte in de nato hebben uitgebreid richting oosten). rusland is al die tijd geduldig geweest en hebben de rust bewaard. dankzij rusland is de zaak destijds in syrie niet geëscaleerd. rusland heeft er alles aan gedaan om de situatie in oekraine te de-escaleren en constant aangedrongen op diplomatie, terwijl "wij" daar een democratisch gekozen regering omver hebben gegooid....en onze poppetjes die er nu zitten steunen bij het vermoorden van de Russischtalige burgers.......Obama krijgt nobelprijs en putin krijgt sancties.....de omgekeerde wereld......er is nog niet één stukje bewijs dat rusland de separatisten steunt, maar rusland is daar al wel 100 keer van beschuldigd, en ook van het binnenvallen van oekraine.....en rusland blijft maar geduldig en vriendelijk.....ik kan me voorstellen dat hun geduld een keer opraakt.....en terecht, want wij zijn heel onrechtvaardig geweest en hebben het heel erg bont gemaakt......

Deze post delen

Dat klopt ja. Ik heb ze ook niet gezien....

Deze post delen

Zie de grote nucleaire machten als een soort verzekering voor de "wereldvrede". Uiteraard alleen tussen het westen en de rijke landen uit het oosten.

Waar ik bang voor ben is een nucleaire ramp zoals Tsjernobyl, maar dan vele malen groter. Of als er gekken aan de macht komen die op de verkeerde knoppen gaat drukken.

Deze post delen

Hahahahahaha ja die betrouwbare berichten uit Kiev....

Deze post delen

[.....]

[.....]

En zo staan onze geschiedenisboeken vol met wangedrag van het westen ten opzichte van Rusland (Napoleon, Hitler en noem de shit maar op). De Russen hebben ons al zo vaak onmetelijke diensten bewezen (feitelijk hebben zij ons van Hitler Duitsland bevrijd)en ze krijgen altijd stank voor dank. Iets wat we echt in ons achterhoofd moeten houden willen we ook maar iets van Rusland kunnen begrijpen. Ik zou ook in het huidige conflict zo ontzettend graag partij voor Rusland willen kiezen, daar is ook wel de nodige aanleiding toe, maar ik slaag er maar niet in om Putin te vertrouwen.

Over Putin heb ik al een posting geschreven. Men wordt hiernaar verwezen.

Putin is mij veel symphatieker dan Obama. Het is bekend dat hij zich heeft omringd met vele adviseurs en heel goed kan luisteren, in tegenstelling tot lieden als Hitler en Stalin. Het nationalisme is sterk in opkomst in Rusland en er zijn zelfs krachten daar die vinden dat Putin maar halfslachtig optreedt in de kwestie Ukraïne, de 51ste staat van Amerika. Putin en Rusland hebben helemaal geen zin in een oorlog met Europa. De tot voor kort uitstekende handelsrelaties met Europa hebben Rusland meer weelde en welvaart gebracht dan ze ooit in hun geschiedenis hebben gekend. Genieten met een kaasje Paturain en een goede Franse wijn, zaken die de gewone Rus nooit heeft gekend. Die status willen ze niet graag inleveren.

Washington stuurt echter aan op een gewapend conflict tussen Europa en Rusland en de propaganda-machine bereidt ons daar nu al op voor.

Putin echter zal in een dergelijk conflict op zijn minst ook tactische kernwapens gebruiken omdat hij dan niet anders kan. In Nederland zullen op zijn minst militaire centra zoals vliegbasis Leeuwarden en Volkel (geschat: 10~20 Amerikaanse kernwapens) etc. zéker een doelwit zijn.

Jouw opmerking: "Ik zou ook in het huidige conflict zo ontzettend graag partij voor Rusland willen kiezen, daar is ook wel de nodige aanleiding toe, maar ik slaag er maar niet in om Putin te vertrouwen" is misschien té ongenuanceerd en helemaal niet ter zake doende. Hijzelf zal kiezen voor Rusland en dat betekent dat we er beslist niet zonder kleerscheuren van af komen als de boel uit de hand loopt. Dat betekent dan onnoemelijk veel leed en ontreddering. We (Europa & Rusland) worden door Washington in een situatie gemanoevreerd die we beiden eigenlijk helemaal niet willen.

Deze post delen

Gast DickBerts

-Ook Rotterdam, Schiphol (aanvoer materieel en troepen VS) en Den Helder (vanwege de concentratie van de marine) zullen atoomdoelen zijn in Nederland.

-Of ik partij kies voor Putin doet er natuurlijk niet toe. De vraag of miljoenen mensen dat al dan niet doen, is echter zelfs van doorslaggevend belang voor de uitkomst van grootschalige internationale conflicten. Niemand die dat beter uitlegt dan Churchill in zijn memoires (zeer lezenswaardig en verrassend actueel).

-Ik ben blij dat ik Wolf via de mention knop het uitgelokt tot deze reactie, want ik vind het een belangrijke reactie, die ik nog een paar keer wil lezen (moet nu helaas weg).

Deze post delen

Hehe deze pagina zijn posts die ik lang gemist heb....

Natuurlijk moeten we met Rusland, kernwapens maar nog meer met Amerika, die politiek en de belangen van de macht ( wat die precies is weten we niet eens maar hij is er natuurlijk wel) rekening houden.

Putin is en reageerd rationeel.

Voorbeelden genoeg, de-escallatie van Syrie, niet in de val lopen in Oekraiene enz enz .

Deze taal is enkel een signaal naar de krachten die nu gaande zijn en een duidelijk signaal: ga je door met Rusland aanvallen( economie in extrema zoals zware sancties, is ook gewoon oorlog voeren) dan zal Rusland zich uiteindelijk moeten gaan verdedigen......

'Rusland' heeft al lang genoeg bewezen minder agressor te zijn dan 'Amerika' wie dat nu nog niet wil inzien zal het waarschijnlijk nooit willen inzien.

Het is ook niet echt kiezen voor Amerika, Rusland, Obama, Putin, oosten of westen.

We zijn aan het kiezen voor de veel en lange pijn door de komende economische en welvaarts neergang/verschuiving, of nog oneindig veel meer ellende dmv van de derde wereldoorlog.

Sorrie ik denk dat er niet veel anders te kiezen is.....

Het enge is dat wij als burgers daar weinig in te zeggen hebben.

We zijn heel handig veel te verdeeld geraakt, verslaaft aan de status quo, fiat junkies, dom, snel tevreden, inactief, lui, ongeinteresseert, individualistisch en wat al niet meer gemaakt.....

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Hehe deze pagina zijn posts die ik lang gemist heb....

Natuurlijk moeten we met Rusland, kernwapens maar nog meer met Amerika, die politiek en de belangen van de macht ( wat die precies is weten we niet eens maar hij is er natuurlijk wel) rekening houden.

Putin is en reageerd rationeel.

Voorbeelden genoeg, de-escallatie van Syrie, niet in de val lopen in Oekraiene enz enz .

Deze taal is enkel een signaal naar de krachten die nu gaande zijn en een duidelijk signaal: ga je door met Rusland aanvallen( economie in extrema zoals zware sancties, is ook gewoon oorlog voeren) dan zal Rusland zich uiteindelijk moeten gaan verdedigen......

'Rusland' heeft al lang genoeg bewezen minder agressor te zijn dan 'Amerika' wie dat nu nog niet wil inzien zal het waarschijnlijk nooit willen inzien.

Het is ook niet echt kiezen voor Amerika, Rusland, Obama, Putin, oosten of westen.

We zijn aan het kiezen voor de veel en lange pijn door de komende economische en welvaarts neergang/verschuiving, of nog oneindig veel meer ellende dmv van de derde wereldoorlog.

Sorrie ik denk dat er niet veel anders te kiezen is.....

Het enge is dat wij als burgers daar weinig in te zeggen hebben.

We zijn heel handig veel te verdeeld geraakt, verslaaft aan de status quo, fiat junkies, dom, snel tevreden, inactief, lui, ongeinteresseert, individualistisch en wat al niet meer gemaakt.....

Prep ze,

K a n s

" wij" hebben die kans gehad....."wij" hebben kunnen kiezen, en dat hebben we gedaan......decennialang hebben we gestemd op partijen die achter de vs aanlopen, die voor militaire agressie waren in Iraq, afghanistan, syrie, libie, etc, die voor uitbreiding waren van nato richting oosten (tegen de belofte in..), die voor "volkel" waren, die voor jsf waren, die voor sancties waren tegen rusland, tegen iran....enz.....enz....."wij" zijn dus ook medeplichtig aan miljoenen slachtoffers in al die landen......en "wij" zijn zeker medeplichtig aan de ellende in oekraine...."wij" hebben daarvoor gekozen, dus wat dat betreft, misschien "verdienen wij" WOIII wel.....

Deze post delen

Ik heb het vast al meerdere keren geroepen op het forum, maar geen enkele wereldleider of politicus is te vertrouwen. Het is vaak kiezen uit meerdere kwaden waar je voorkeur naar zou gaan. Obama, Putin, Cameron, Rutte, Assad, ISIS leiders. Kim etc etc. Het zijn allemaal leugenaars en bedriegers die alleen uit zijn op macht en geld voor hunzelf en hun machtige vriendjes.

Ik zal als ik wat meer tijd heb eens een draadje met POLL starten in de koffiecorner. Wie is volgens jouw de slechtste leider?:mad:

@DickBerts heeft het al vaker geroepen en is bijna voor gek verklaard, maar we zitten echt op het randje van een WOIII. Juist als mensen als Obama en Putin zeggen dat ze geen rechtstreekse confrontatie willen, dan is het tegendeel vaak waar. Wanneer een voetbalclub zegt achter een verliezende trainer te staan, dan ligt die er binnenkort ook uit. Wordt dit niet uitgevochten door steun aan Oekraïne dan wel pro-russen dan volgt er wel een volgend conflict, op vele fronten dreigen escalaties. Ik zie alleen Merkel als iemand die de boel in toom zou kunnen houden momenteel.

Deze post delen

Gast DickBerts
Ik heb het vast al meerdere keren geroepen op het forum, maar geen enkele wereldleider of politicus is te vertrouwen. Het is vaak kiezen uit meerdere kwaden waar je voorkeur naar zou gaan. Obama, Putin, Cameron, Rutte, Assad, ISIS leiders. Kim etc etc. Het zijn allemaal leugenaars en bedriegers die alleen uit zijn op macht en geld voor hunzelf en hun machtige vriendjes.

Ik zal als ik wat meer tijd heb eens een draadje met POLL starten in de koffiecorner. Wie is volgens jouw de slechtste leider?:mad:

@DickBerts heeft het al vaker geroepen en is bijna voor gek verklaard, maar we zitten echt op het randje van een WOIII. Juist als mensen als Obama en Putin zeggen dat ze geen rechtstreekse confrontatie willen, dan is het tegendeel vaak waar. Wanneer een voetbalclub zegt achter een verliezende trainer te staan, dan ligt die er binnenkort ook uit. Wordt dit niet uitgevochten door steun aan Oekraïne dan wel pro-russen dan volgt er wel een volgend conflict, op vele fronten dreigen escalaties. Ik zie alleen Merkel als iemand die de boel in toom zou kunnen houden momenteel.

Ik kan hier rustig weer woedend vertrekken, want @FincaInSpanje maakt mijn postings volledig overbodig. 100% mee eens.

Deze post delen

tjsa....heel vervelend.....maar zo werkt dat in een democratie....

Verdienen, willen, krijgen zijn toch echt verschillende zaken...

En ik vraag me af of de huidige 'democratie' in Nederland maar nog minder daar buiten iets met die drie zaken te maken heeft.... En als het er nog iets mee te maken heeft dan in afnemende mate met krijgen, verdienen, willen....

K a n s

Deze post delen

Gast branco

Ik post even dit bericht wat ik net gelezen heb.

Het lijkt alsof meeste mensen weer ingesukkelt zijn en geen besef hebben van wat de doorlopende NATO agressie en US interventies aanrichten. Sinds de val van de muur heeft de USA doorlopend oorlog gevoerd, landen bezet, gebombardeerd, en meter bij meter Oostbloklanden overgenomen en in vrijwel alle landen rond Rusland troepen en bases gestationeerd. De huidige opbouw van enorme hoeveelheden manschappen, vliegdekschepen, onderzeeërs en vliegtuigen - steeds dichter aan de russische grens - zal vroeg of laat niet meer getolereerd worden. En terecht, want de USA heeft daar niets te zoeken.

De Oekraine is tot een groot slagveld gemaakt door de extreemrechtse coup in Kyiv, gesteund door extreemrechtse politici uit EU en USA. Daar zot een nazi-regime wat de belangen dient van de Amerikaanse olie-industrie. Niet voor niets heeft de zoon van vice-president Biden daar nu de leiding en heeft Monsanto toegang tot enorme Oekraïense velden voor gen-tech mais. Het is gewoon een ordinaire criminele overname en Rusland zal dat niet accepteren.

Wordt echt hoogtijd dat mensen wakker worden, de domme propaganda wegsmijten, (bv over de false flag aanval op de MH17 die door de Oekraine is gedaan en NIET door Rusland!) en zich gaan voorbereiden op een kernoorlog. (Voor zover dat enige zin heeft!!!)

Ik ben ook moe van 14 jaar leugens, oorlog, nep-terrorisme, en false flag aanslagen (London, Madrid, Boston, enz) maar insukkelen en doen alsof alles prima is is werkelijk niet de oplossing!

http://russia-insider.com/en/yes-russia-still-ready-war-even-nuclear-war/5324

PS ik bedoel NUCLEAIRE oorlog ...

Deze post delen

Domme propaganda schrijf je.

En al die baltische staten en ex oostbloklanden etc. waren niet geannexeerd door Rusland ?

En toen Rusland de nazis versloeg gingen ze ook weer terug achter hun oorspronkelijke landsgrenzen ?

En Stalin deporteerde niet hele bevolkingsgroepen naar plekken waar al andere mensen woonden etc. ?

En ik weet dat de toenmalige bevrijders ook gebleven zijn maar in west duistland spraken en spreken ze duits geen engels en geen amerikaans.

Ik ben ook kritisch maar (hoop ik) niet blind naar één kant.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...