Ga naar inhoud
GENEGEERD

DickBerts heeft gelijk met zijn pleepapier


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 180
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Voorlangsvouwer

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Toiletpapieroriëntatie

De meeste wcrolhouders hebben een klepje aan de voorkant. Dit was vroeger gekarteld waaraan je het papier kon afscheuren

 

In het bos zonder iets. Gewoon met bladeren, maar pas op welke. Die van brandnetel kietelt wel erg.

 

Latrine of hudo

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hudo_(toilet)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

Link naar reactie
Delen op andere sites

Voorlangsvouwer

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Toiletpapieroriëntatie

De meeste wcrolhouders hebben een klepje aan de voorkant. Dit was vroeger gekarteld waaraan je het papier kon afscheuren

 

In het bos zonder iets. Gewoon met bladeren, maar pas op welke. Die van brandnetel kietelt wel erg.

 

Latrine of hudo

http://nl.m.wikipedia.org/wiki/Hudo_(toilet)

 

 

Sent from my iPhone using Tapatalk

 

De campo oplossing is een gat graven met een overlooppijp naar een tweede gat op een iets lager gelegen terras. En deze gooi je voor 1\3 vol met grote stenen. Dit afdekken met een soort deksel.

 

In principe val de smeurie in gat 1, maar mocht deze te vol geraken, dan gaat het vloeibare deel naar lager gelegen gat 2. Zo een keer per 10 jaar uitzuigen met de tractor en uitspuiten over je land.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik gebruik op het moment veel wcpapier vanwege verkoudheid. Zo verkouden dat het met een katoenen zakdoek niet bij te houden is, na drie keer de loopneus afnemen is de zakdoek doorweekt. Bovendien vind ik het met dit soort verkoudheid hygienischer met wegwerp de neus te vegen of snuiten.

Vandeweek even testje gedaan met het wcpapier wat hier in huis was. AH zacht en sterk vierlaags toiletpapier met roze friemels erop en Popla(veel vellen per rol) De Popla kan ik kort over zijn, hard papier, neus gaat stuk, kortom, kutpapier.

De AH vierlaags snuit het best, voelt zacht aan, snuit niet door, tot op heden geen kapotgewreven neusvleugels enzo. Aanrader bij loopneuzen dus.

 

AHI_434d50303138373134?dRevLabel=1&Rendition=200x200_JPG

Link naar reactie
Delen op andere sites

Db heeft in wel meer dingen gelijk.

 

Als je 1 stap verder bent dan de rest ben je geniaal.

Als je meer stappen verder bent ben je gek of erger...

 

Db heeft de eigenschap om zijn mening te blijven verkondigen, dat is een bewonderingswaardige eigenschap helemaal omdat hij zelf het beste ondervind wat het betekent als je meerdere stappen verder bent.

Natuurlijk heb ook ik mijn eigen, dus regelmatig afwijkende, mening en denk ik dat hij er af en toe langs zit of doe ik eea anders, maar dit soort mensen de mond proberen te snoeren of belachelijk proberen te maken is dom, en dan vooral dom van en voor jezelf.

 

En ook ik maak best wel eens die fout.

Dat komt omdat het verschil tussen een mening, bediscuseerbaar en dat levert iets op als het goed is, of geloof, meestal niet bediscuseerbaar, zo flinterdun kan zijn.

En omdat ook ik alles behalve perfect ben.

 

 

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Kans en alle anderen, enorm bedankt voor de rete (ik stem mijn woordkeus af op dit draadje) aardige reacties die ik krijg, ook per pm en per kudo. Even een paar punten.

 

- Ik kan best ongelijk hebben, dat overkomt me -net zoals ieder ander- regelmatig. Ik heb absoluut de wijsheid niet in pacht.

 

- Op mijn leeftijd (maar dat geldt ook voor vele anderen op de site) kun je vanwege je ervaring de dingen soms wat beter in historisch perspectief zetten. En weet je wat ik daarbij het leukste vind? Als je daarbij als ouwe lul links en rechts wordt ingehaald door jeugdige deelnemers aan deze site zoals MP, die dan vierkant gelijk blijken te hebben. Zoiets geeft me weer wat vertrouwen in de toekomst. Als MP gelijk heeft en ik niet, dan word ik blij! Echt waar!

 

- Het feit dat ik het nieuws op deze site nogal van de negatieve kant belicht en permanent wijs op de risico's , is een bewuste keuze. Niemand gaat vanwege mijn verhaaltjes van zes hoog het raam uit springen. Het vormt ook een perfect tegenwicht tegen de gevestigde media die niet verder mogen of durven gaan dan een bepaald punt. Mijn postings tot opnaaien bestempelen vind ik volkomen verwerpelijk. Met dergelijke opmerkingen wordt namelijk mijn integriteit ter discussie gesteld. Tegenspreken graag! Daar leer ik van. De waarheid is bovendien een diamant met zoveel facetten en die kan ik in mijn eentje echt niet allemaal overzien. Maar mij consequent tot een gek bestempelen die de weg kwijt is, ja dan gaan de haren overeind. Preppers en mensen die waarschuwen, zijn daarvoor in het algemeen ook te waardevol (ik doel daarbij niet in eerste instantie op mijzelf) in een volkomen ingeslapen maatschappij die niet de moed heeft om de grote risico's waarmee wij vandaag de dag leven onder ogen te zien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De allerbelangrijkste les die ik geleerd heb van @DickBerts is "Terugschakelen". (Zie ook zijn boekje "Hoe overleef ik een Crisis) Meteen je gedrag aanpassen aan de schaarste en zuinig zijn met alles wat je hebt. Dus als er wat gebeurt meteen je 3-laags toiletpapier uit elkaar trekken tot drie velletjes en zolang mogelijk met dat rolletje doen en niet wachten tot het einde van de voorraad in zicht komt. :)

 

Dit heb ik, gezien mijn bescheiden inkomentje, ook in mijn huidige leven toegepast, zie bv. http://preppers.nl/forum/threads/7415-Hoeveel-verwarming-heb-je-nodig?highlight=verwarming

 

Hierdoor hou ik maar liefst 33% meer vrij besteedbaar inkomen over voor de leuke dingen in het leven zonder dat ik het gevoel heb wat te missen. Ook kan ik bij een aanbieding zoals die van de Lidl met z'n toiletpapier meteen 6 pakken aanschaffen en weer wat geld besparen voor nog meer leuke dingen! @lewieke doet eigenlijk niets anders, alleen op een wat hoger inkomens niveau en hij heeft een heel gezin die kan gaan morren als de TV wordt opgezegd of de verwarming niet hoger staat dan 16 graden, hier heb ik gelukkig alle vrijheid in. :)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ugh, gatver, wat een dwaas!"

 

"Te goor voor woorden. Zou in zo'n geval toch echt schijt aan de wedstrijd hebben en als een sodemieter op zoek gaan naar een toilet. Dat word dan sowieso geen finish foto om trots op te zijn, zo onder de stront.."

 

Om wat verschil opvattngen te geven......

Ik denk dat dit de mensheid heeft gebracht waar we zijn.

Doorgaan waar anderen stoppen, dingen doen die niemand durft, proberen wat niemand probeert..

En ja daar hoort soms ook afzien, afgaan of doodgaan bij.

( en helaas ook de verkeerde dingen dingen doen, kernwapens, oorlog enz dan hoop ik dat wijsheid de kennis gaat overheersen anders is het finito)

 

In het prepper gebeuren:

Zeg je straks ook ba dat doe ik niet of overleef je?

Schijt maar met overleven ik stop ermee?

 

Ik denk dat 'preppen' voor een heeel groot deel je instelling, kunde, en doen zal zijn.

De rest zal domweg afvallen.

 

Maar ja dat is wel wat ver van je huidige bed show..........

 

K a n s

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn 2000 e post zie ik. Een goede gelegenheid om mijn excuses aan te bieden voor het schrijven van 2000 postings waarvan er hooguit 200 relevant waren.

 

Ik meen dit meer dan je wellicht denkt. Ik verbaas me altijd behoorlijk over dit jubileumpje vieren op deze site. Alhoewel er wel uitzonderingen zijn. Bij sommige mensen kun je het wel vieren. Zo vind ik de postings van Stuudje bijvoorbeeld (bepaald niet mijn vriendin op deze site) wel vrijwel altijd to the point.

 

Ik doe weer een poging om in de waarheid te leven, dat is vragen om moeilijkheden op dit forum :)

 

Ik stel voor dat we het draaiend houden van deze site gaan financieren met een posting belasting;

 

10 eurocent per bericht dat slechts sociaal verkeer dient.

 

1 eurocent voor berichten met echte prep info.

 

10 euro per bericht met kritiek op mods (ik ga vast sparen :)).

Link naar reactie
Delen op andere sites

"Ugh, gatver, wat een dwaas!"

 

"Te goor voor woorden. Zou in zo'n geval toch echt schijt aan de wedstrijd hebben en als een sodemieter op zoek gaan naar een toilet. Dat word dan sowieso geen finish foto om trots op te zijn, zo onder de stront.."

 

Om wat verschil opvattngen te geven......

Ik denk dat dit de mensheid heeft gebracht waar we zijn.

Doorgaan waar anderen stoppen, dingen doen die niemand durft, proberen wat niemand probeert..

En ja daar hoort soms ook afzien, afgaan of doodgaan bij.

( en helaas ook de verkeerde dingen dingen doen, kernwapens, oorlog enz dan hoop ik dat wijsheid de kennis gaat overheersen anders is het finito)

 

In het prepper gebeuren:

Zeg je straks ook ba dat doe ik niet of overleef je?

Schijt maar met overleven ik stop ermee?

 

Ik denk dat 'preppen' voor een heeel groot deel je instelling, kunde, en doen zal zijn.

De rest zal domweg afvallen.

 

Maar ja dat is wel wat ver van je huidige bed show..........

 

K a n s

 

Een SHTF situatie is natuurlijk anders dan zo onder de stront een wedstrijd uitlopen. Dan (in een SHTF) kun je niet anders en zul je wel moeten. Althans, zo kijk ik er tegen aan. Maar goed,

"Te goor voor woorden. Zou in zo'n geval toch echt schijt aan de wedstrijd hebben en als een sodemieter op zoek gaan naar een toilet. Dat word dan sowieso geen finish foto om trots op te zijn, zo onder de stront.."
hier blijf ik bij. Ik ben geen hardloopster en zou er zoals mijn situatie nu is, zo zonder een SHTF ook voor passen om zo over straat te moeten.

 

Wil dat dan meteen zeggen dat ik in een SHTF situatie maar meteen bij de pakken ga neerzitten? Dat ik meteen maar opgeef wanneer het moeilijk word? Dan had ik mij al vele jaren geleden door m'n kop moeten schieten of wat dan ook, gezien ik zelf ook al meer dan eens een persoonlijke SHTF heb gehad. Nogal kort door de bocht om dan zo'n quote te zien als zijnde dat iemand die er zo over denkt maar meteen het bijltje erbij neer legt wanneer dingen moeilijk worden.

 

Wat trouwens niet wil zeggen dat ik niet snap waarom je in zo'n situatie doorgaat tot aan het naadje en dan toch so fucking what onder de stront de finish haalt. Zou dat ook doen als ik er tijden voor heb getraind en me dat dan overkomt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hm, nu het onderwerp nou toch zo blijft leven, dan gooi ik t er toch maar in...: IS het wel stront dan?

Ik zit die foto al n paar keer (gefascineerd hahaha) te bestuderen, maar vraag me dat dus af - naar aanleiding van alle afschuw

 

Het ziet er anatomisch nogal onlogisch uit - qua stront dus. Hoe krijg je t op de plekken waar t zit zonder t met je handen uit te smeren? En t lijkt me toch niet dat ie dat ook nog is gaan doen.

 

Is die gast niet gewoon vreselijk over z'n nek gegaan terwijl hij ondertussen gewoon doorliep? Dat je een mix van tweedehands energydrank en krachtvoer ziet? Dat maakt het voor mij ook veel logischer dat ie doorloopt. En ja, het ziet er onsmakelijk uit. Maar ja.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...