Ga naar inhoud
GENEGEERD

De ideale schoen


Snicky

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik hoop voor je dat het ECHTE magnums zijn, er is ook pseudo namaak in de handel (Magnum met eronder Hi-Tec) en dat is echt rommel, althans, ze zitten redelijk

maar de gebruikte materialen zijn echt van lagere kwaliteit.

 

De gekende merken, Meindl, HanWag, Lowa, Haix ea hebben kwalitatief gerief, maar de prijs is er ook naar. hoe steviger (en meer bergschoen) hoe zwaarder en duurder.

Zacht is comfortabeler, maar biedt minder steun. Het is altijd een compromis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik had altijd de Lowa GTX wat ik een erg fijne schoen vond. Helaas kon ik niet meer een echt goed pasvorm vinden toen ik ze wilde vervangen. Ik heb nu HanWag en dat vind ik een iets minder fijne schoen, met name omdat hij stijver is. Ook heb ik Meindl gehad voor de Lowa's en die waren ook fijn maar voordeel van de Lowa's blijft toch het comfort vergeleken met de andere twee en voelt minder lomp aan., maar dat is natuurlijk ook heel persoonlijk. Op het moment loop ik op Merrels (gewoon gympen) maar ben erg onder de indruk van het comfort en de kwaliteit, misschien ook een merk om eens naar te kijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn voorkeur gaat nog steeds uit naar de oude vertrouwde legerkist. Niet die gewatteerde tanklaars maar de gewone soldatenkist. Duurt even om in te lopen maar daarna zitten ze, althans bij mij, heerlijk. Waterdicht tot boven de enkel. Mits goed verzorgt natuurlijk. Honderdduizenden liepen erop. 15 tot 20 km per dag. Te verkrijgen in zwart en bruin. Misschien wat zwaar in het begin maar dat is de dikte van het leer.

Link naar reactie
Delen op andere sites

meindl heeft me nog niet teleurgesteld

 

Mij ook niet. Na 7 jaar waren mijn vorige paar aan vervanging toe.

 

Heb dus een paar Island pro in gebruik, en 1 paar reserve. Als backup een paar Army-pro, maar daar kan ik niet mee fietsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De ideale schoen bestaat niet. Schoenen moeten gewoon passen, En elk merk heeft zijn eigen pasvorm wordt dus een kwestie van veel proberen.

 

Verder zou ik gaan voor gekeerd leer > stevig, waterdicht, "krasbestendig" en zo min mogelijk textiel of aanverwante materialen.

In het kader van preppen: repareerbare/vervangbare zool.

 

Verder: waar ga je heen ? in de bergen zijn stijgijzervaste schoenen wel lekker maar daar wandel je weer minder goed op. Wil je gamaschen/gaiters geberuiken dan is de pasvorm ook mee te wegen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Draag al 20 jaar magnums iedere 4 jaar nieuwe zomers minder dan zitten ze mij te warm :) Dan komen de teva,s uit de kast

In de slechte jaren liep ik er +/- 20 km op een dag op

Ik neem ze wel altijd in een ruime maat met sportsokken

Maar volgend jaar komen er weer paar magnums :)

Je merkt wel na +/- 3 jaar dat de zool minder wordt qua vering

Maar heb dan nog genoeg profiel en steun om nog 12 mnd door te hobbelen

Behandel ze gewoon met leer vet en zien er dan 4 jaar nog goed uit

Bijna zonde om ze dan weg te doen

Dus dan worden ze gebruikt om tuin verf en andere klussen te doen :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Meindl. Al 20 jaar. Top of the bill!! Kistjes heb ik er ook een aantal versleten maar het woord zegt het al: die versleten snel terwijl de Meindl's gewoon doorbargerden

 

Fijn dat de Nederlandse krijgsmacht tegenwoordig ook Meindl's verstrekt aan haar voetvolk. Ik loop al de hele zomer op een paar Meindl desert boots, nieuw in de doos (met reservezooltjes + -veters) voor €60 gekocht op Marktplaats. Koopje!

 

Nu we het er toch over hebben: heeft iemand nog een paar nieuwe leger-Meindl's te koop? Type M1, maat 280M?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb jaren lang op kisten en werkschoenen gelopen. De laatste kisten die ik had waren kwalitatief niet zo goed als die ervoor. Daarom ben ik overgestapt op Airsoft boots

101-inc-pr-tactical-boots-recon.jpg.9da9ec0b252c384b38826636efa36ad5.jpg

 

Deze lopen heerlijk. Zijn heel licht. Hebben een rits zodat ik ze makkelijk aan en uit kan trekken. Dat vind ik prettig omdat ik ze altijd uit doe als ik naar binnen ga. Ik draag ze dagelijks op mijn werk en banjer door modder en stront. Ze zien er nu na 1,5 jaar niet zo mooi uit als de foto.:o Bij de hakken is de stof kapot. Deze zijn niet bedoelt om dagelijks op te lopen. Maar ik ben tevreden over deze boots. Ik heb nu een paar zwarte besteld.

 

http://www.tacticalairsoftgear.nl/101-inc-pr-tactical-boots-recon.html

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, ik loop al jaren tot volle tevredenheid op hele goedkope scapino (mountain peak) schoenen. Waterdicht nog steeds, licht, comfortabel en volgens mijn ervaring ook echt wel duurzaam. Had ik niet verwacht, had ze uit nood gekocht (schoenzool oude schoenen lieten los terwijl ik onderweg was naar werk en ik kwam toevallig langs scapino waar ik een snelle tussenstop maakte om de schoenen te kopen). Voor mij dus hele fijne schoenen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Ik loop al jaren op het model Lowa Renegade GTX. Heerlijke schoenen welke ik dagelijks draag. Ik doe meestal 2 tot 3 jaar met een paar. Soms iets korter. Sinds een paar weken heb ik de mid variant. Dit is de hoge. Lopen uitstekend. Vandaag zag ik dat ze bij lowa ook een task force variant hebben. Mochten ze weer eens aan vervanging toe zijn, ga ik waarschijnlijk deze variant halen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jaren lang liep ik op meindl, nu loop ik een jaar of 5 op hanwag. Deze schoen loopt vele malen beter, is lichter, droogt sneller en je hoeft hem niet zo lang in te lopen. Vwb de defensie meindl die nu verstrekt wordt, deze schoen is niet vergelijkbaar met de schoen die je zou aanschaffen in de winkel. De defensie meindl is slechter, hij is te warm, de naden en zolen laten los, en de zool slijt veel sneller. Dit is dan ook de reden dat ze weer van deze schoen afstappen en een nieuw project zijn gestart voor een betere schoen. Dit keer wordt en is wel het personeel gevraagd wat de voorkeuren zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben tot hiertoe ook tevreden van HanWag, de Hanwag Special Forces Boot GTX, wel met lowa balance inlegzool ipv de standaard.

Prima combinatie. Ik vind het gebruikte leer wel zeer dunnetjes en vraag me af wat de toekomst gaat brengen. De zool heeft uitzonderlijk veel grip en rolt mooi af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...