Ga naar inhoud
GENEGEERD

Beveiliging?


Rose

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

 

Misschien een vreemde vraag maar hoe bescherm je je eigen erf/huis/gezin in tijden van nood?

 

Als men van 3 kanten over je schutting kan komen en over het dak van een aanbouw om je huis te plunderen,

hoe kan ik me daartegen beschermen?

 

Wat ik me ook nog afvraag, gelukkig zit ik niet in deze situatie maar je weet maar nooit:

 

Als een prepper die al een paar jaartjes bezig is en bezoek krijgt van de sociale dienst voor een huisbezoek, dan lijkt me dat niet echt fijn.

Stel je hebt een hele voorraad aan voedsel en allemaal opbergboxen opgestapeld staan, hoe verklaar je dat en is dit na het bezoek nog

wel veilig? Stel je voor je moet iedere box of bewaarvat openen en ze zitten met hun tengels eraan, moet er niet aan denken.

Een vriend van mij zit wel in die situatie en wil toch niet dat dit beetje voorraad bekend wordt en hij alles moet openen bij evt. huisbezoek.

Mensen met ervaring aanwezig?

 

Alvast bedankt,

Rose

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dat is inderdaad wel een puntje om over na te denken. Het heeft wel 1 voordeel, het eet makkelijker op dan een huis.

Ik denk niet dat dat direct invloed heeft op de evt. uitkering, maar dat ligt er natuurlijk wel aan de hoeveelheid en de soort van voorraden.

Ik weet niet of het een optie is om het tijdelijk bij iemand anders op te slaan?

Hoewel als je 1000 liter diesel hebt liggen, ik me best kan voorstellen dat daar ook niemand op zit te wachten.

 

Eigenlijk ben ik daar ook wel nieuwsgierig naar, vooral omdat de regeltjes steeds verder aangescherpt worden.

 

Ik ben benieuwd.

 

Groetjes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bovenaan de site staat een search optie, daar kan je veel van je onderwerpen opzoeken.

Kijk eens in dit topic. http://preppers.nl/forum/threads/7770-Jouw-huis-SHTF-proof-maken?highlight=beschermen+huis

 

Maak je je niet te druk over alle mitsen en maren? Honderd procent veiligheid heb je nooit. Als je zo gewoon mogelijk doet, en onopvallend, loopt het zo'n vaart niet. Ik heb een moestuintje in de achtertuin, weckspullen, petroleumstel in de keuken en noem dat mijn hobby "leven zoals oma dat deed". Waterfilter, rugzak en tent deel ik in onder de hobby kamperen/hiking. Heel normaal toch?

 

Tja, je zal de sociale dienst kunnen zeggen dat je maatregels hebt getroffen omdat ze wel eens foutjes maken en je dan niet zonder eten komt te zitten. Moeten ze begrip voor hebben, lijkt me. Mogen ze zonder reden of toestemming of bevel je kasten openen dan? Verder lijkt het me dat je gewoon voorraad mag hebben, vind ik toch veel normaler dan drie kasten vol dvd's of een absurd groot tv-scherm in de huiskamer(en slaapkamer en badkamer.)

 

Ik vind wel dat sociale diensten steeds raarder gaan doen. In sommige plaatsen moeten mensen al hun Marktplaatstransacties opgeven. Bizar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan maar op de wat lulligere manier; stop 't in kartonnen dozen, leg er wat erotisch getint materiaal bovenin; in een andere doos een mooie vibrator oid (zodat je de preps er onder dus niet ziet) en schuif 't onder je bed. Lijkt me sterk dat ze uitgebreid in zulke dozen gaan zitten graven? Denk dat die al heel snel terug onder 't bed geschoven worden :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tja, dan maar op de wat lulligere manier; stop 't in kartonnen dozen, leg er wat erotisch getint materiaal bovenin; in een andere doos een mooie vibrator oid (zodat je de preps er onder dus niet ziet) en schuif 't onder je bed. Lijkt me sterk dat ze uitgebreid in zulke dozen gaan zitten graven? Denk dat die al heel snel terug onder 't bed geschoven worden :)

 

Of juist wel... Rare luitjes die daar werken O.o

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja helaas wel ja, tegenwoordig heb je in de bijstand nog maar bijster weinig rechten in je eigen huis.
Nou, het is iets anders...

 

Staat u toe dat zij binnenkomen, dan bekijken zij de verschillende ruimten van uw woning (denk aan woonkamer, slaapkamers, keuken, badkamer, hal, zolder, schuur, garage) alleen met uw toestemming.

De medewerkers openen geen deuren, kasten of laden. Zij mogen u alleen verzoeken om dat voor hen te doen.

De medewerkers nemen geen papieren door zonder uw toestemming.

 

En meer wetenswaardigheden rond huisbezoek: http://www.socialedienstbommelerwaard.nl/Actueel/huisbezoek_door_de_sociale_dienst

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat de sociale diensten kunnen of mogen doen is inderdaad kijken of er geen tekenen van bijzondere welstand zijn en of de situatie veilig is voor een gezin. Wat je koopt daar heeft niemand in principe zaken mee. Er zijn af en toe ook wel mensen die me een beetje raar aankijken als ze zien wat wij soms kopen/op voorraad hebben.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nou, het is iets anders...

 

Staat u toe dat zij binnenkomen, dan bekijken zij de verschillende ruimten van uw woning (denk aan woonkamer, slaapkamers, keuken, badkamer, hal, zolder, schuur, garage) alleen met uw toestemming.

De medewerkers openen geen deuren, kasten of laden. Zij mogen u alleen verzoeken om dat voor hen te doen.

De medewerkers nemen geen papieren door zonder uw toestemming.

 

En meer wetenswaardigheden rond huisbezoek: http://www.socialedienstbommelerwaard.nl/Actueel/huisbezoek_door_de_sociale_dienst

 

Iedere gemeente maakt z'n eigen regeltjes in deze. Het is al voorgekomen in NL dat een sociale dienst vond dat een client te veel rookte. Gelukkig vond een rechter dit ook een privé aangelegenheid.

Het nazoeken wat je doet op marktplaats schijnt wel algemeen goed te zijn, is mij al eens overkomen.

Bij een huisbezoek kun je officieel van alles weigeren te openen, echter wordt dat gezien als 'niet meewerken' = dus korting op je bijstand. Jammer genoeg wordt dat beoordeeld door de willekeurige persoon waar je mee te maken hebt, de een is soepel, de ander is een eikel.

 

Je mag in NL als alleenstaande 5800 en een beetje aan vermogen hebben in de bijstand. Bij een auto telt alleen de waarde boven de 5000 euro mee. TV, PC, telefoon tellen helemaal niet mee evenals alle huisraad.

Je preps zullen niet snel boven de 5800 uitkomen als je in de bijstand zit. :o

@Rose, wat @Stuudje al zegt, je veiligheid is altijd relatief. Beetje spouwmuur sla je ook met een voorhamer binnen vijf minuten een flink gat in, dus je compleet indekken gaat niet, moet je echt in een hermetisch afgesloten atoombunker gaan wonen. Zorg ervoor dat je woning niet opvalt als doelwit, of simpelweg dat de buren aantrekkelijker lijken. Tralies voor de ramen geven alleen maar aan dat er wat te halen valt. :o

Daarom zijn veel mensen ook zo voorzichtig met het laten zien/merken van hun prepgedrag en voorraden, het laatste wat je wilt is t.z.t. gezien worden als de lokale supermarkt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoor het al. Blij dat ik m'n eigen broek nog op kan houden financieel betreft iig. En mocht 't uit de hand lopen dan kan ik m'n huur betalen, de rest opzeggen en hoef ik het komende jaar geen boodschappen te doen ook. Vreet ik gewoon m'n preps op.

 

EDIT: Ik ken ook iemand hier in m'n buurt die probeert een beetje te preppen maar ook een bewindvoerder heeft voor z'n weekgeld. Vreselijk gedoe. Mens kost meer geld dan 't voordeel dat het oplevert. Ik probeer 'm steeds samen met z'n zus te overtuigen het mens eruit te knikkeren (hij heeft geen maatregel, is inmiddels al jaren schuldenvrij maar vind het wel makkelijk zo. Bang voor verandering..). Scheelt 'm dan toch zo rond de 80 euro/mnd. Da's wat er op z'n rekening staat voor dat mens dat ook nog eens zo eens per maand te laat is met overmaken zodat ie geen boodschappen kan doen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...