Ga naar inhoud
GENEGEERD

Eens een prepper, altijd een prepper?


Cyberbeer

Aanbevolen berichten

Het preppen komt voort uit de negatieve wereldse ontwikkelingen. Politieke onrust, slechte economische ontwikkelingen, oorlog, zonnestormen, aardbevingen, tsunami’s, orkanen, maar ook doomsday voorspellingen zoals de Maya kalender(21 december 2012) en planeet X hebben ons doen nadenken. Sommige van de hierboven genoemde situaties zijn al realistische gebeurtenissen en sommige moeten nog uitkomen. En weer andere situaties zullen waarschijnlijk nooit uitkomen.

 

Preppers bereiden zich zoveel mogelijk voor op eventuele negatieve situaties en zien het preppen als een soort fysieke(tastbare)levensverzekering. Ons doel is om klaar te staan, mocht zich een SHTF voordoen. Het hele preppen gebeuren heeft veel invloed op ons dagelijks leven en op onze manier van denken. Denk jij dat je altijd een prepper zult zijn of is dit een tijdelijk iets?

 

Cyberbeer

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hallo Cyberbeheer, ik heb het idee dat er ook heel wat preppers zijn die juist positief in het leven staan en een vorm van onafhankelijkheid nastreven. Niet met een tegenslag in zelfmedelijden willen verzanden. Er is altijd oorlog geweest en er zijn ook altijd natuurrampen geweest.Persoonlijk leed of een andere tegenslag kan niemand voorkomen. Ik geloof niet in doomsday of de mayakalender.

De helft van de mensen in Nederland wonen onder NAP. Een of andere keer natte voeten krijgen is niet helemaal ondenkbaar. Denken dat jij wel goed zit en er gewoon van uitgaan dat het jou niet zal treffen is een onrealistische levens instelling. Helaas hebben ver weg de meeste mensen een dergelijke onrealistische levens instelling.

Seneca zij al frustratie ontstaat door verkeerde verwachtingen. Heb je dat niet en sta je gewoon in het leven voorbereid op een eventuele ramp. Dan ben je mentaal en fysiek veel sterker. Je houding zal zijn van tja, dat zat er een keer in. Stichting correlatie (0900-1450) en slachtofferhulp (0900-0101) krijgen het dan wat minder druk. Voor mij is een prepper geen weirdo die met wapentuig rondloopt. een echte prepper is voor mij iemand met een realistisch wereld en zelfbeeld die niet van plan is bij de een tegenslag zich als armzalig slachtoffer vol zelfmedelijden op te stellen. Nee het is iemand die weet dat nare dingen kunnen en ook zullen gebeuren en zich hier op voorbereid. Het is een levenshouding vind ik dus inderdaad eens een prepper altijd een prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben altijd al een prepper geweest zonder dat ik er een naampje voor had.

altijd al met alle facetten bezig geweest met zekerheden inbouwen.

het zit nogal in mijn karakter dus het is niet echt anders.

anderhalf jaar geleden ben ik dus echt serieus daarmee beziggegaan op het facet: ''kwaliteit van leven tijdens en na'' een mogelijke shtf/wrol, dus nu heeft het een duidelijk doel en streven

bepaalde rampzaken prep ik ook niet voor omdat mijn preps onmogelijk nog voor kwaliteit van leven na die ramp kunnen zorgen.

 

ik prep voor geval van:baanverlies,economische depressie/ineenstorting,oorlog,emp/cme en sommige natuurrampen en dan houdt het wel op.

 

ik hoop echter niet op een shtf ik hoop dat ik mijn hele leven gewoon prepper kan blijven zonder alle toekomstige ellende.

:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bezig zijn met zelfvoorzienend zijn, zal altijd wel blijven, moestuin, kipjes, regenton, al is het maar omdat we dat leuk vinden. Daarbij is het gewoon heel makkelijk om voorraad te hebben. Maar het meest bepalend is het lampje dat aan is gegaan, een bewust wording, wat niet meer terug te draaien is. Het is 'gewoon' geworden. Dus ja, eens een prepper, altijd een prepper.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ben altijd al een prepper geweest zonder dat ik er een naampje voor had.

 

Geldt voor mij ook zo. Ik was en ben altijd de man met de "back ups". Ligt groot gedeelte aan mijn karakter en graag controle willen hebben over bepaalde zaken.

 

Zit in mijn systeem dus zal ook altijd wel een voorbereider blijven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik luisterde altijd naar mijn oma die zei: Meisje je moet altijd, suiker, koffie, boter, melk, eieren, havermout enz...In huis hebben want voor je het weet staat den Duits hier weer. Het geeft mij een zeker gevoel om te weten dat een bepaalde vorm van vrijheid zo eenvoudig te verwezenlijken is. Dus ja voor de rest van mijn leven zal ik voorbereid zijn op dat wat ik liever niet zie gebeuren.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja voor het leven, maar als ik 75+ ben en shtf dan ga ik niet meer voor de overleving...dan ga ik voor ondersteuning omgeving.

 

Een reply naar mijn hart + 1

 

Voor mij ook van toepassing, zodra mijn kinderen voor zichzelf kunnen zorgen, is op dit moment nog niet echt leeftijdsgebonden, dan hoef ik niet zozeer meer voor mijzelf te preppen, zal toch altijd #1 zijn, dan vrouw en kinderen, altijd #2, maar ook met het idee anderen te helpen.

Ik hoop zowiezo anderen te kunnen helpen en denk afhankelijk te zijn van anderen, korte of langetermijn al zal ik wel harde keuzes, moeten, maken.

Een mens is een kuddedier, de optimale grote kan voor iedereen anders zijn, en de omstandigheden zullen een grote invloed hebben, maar toch.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...