Ga naar inhoud
GENEGEERD

Tarp,Zeil ???


Gast

Aanbevolen berichten

tent-2-3-3.jpg.84389a37e3d9f530da3d950a7a49bc1c.jpgtent-2-1-.jpg.22b57a70019dc5b6b8588d34f6dd8c89.jpgtent-2-2-4.jpg.5c619b11725977dbacc54b64a926ea56.jpgtent-2-4-2.jpg.c25c1f246e94619e32065fd3d5cd4a18.jpgtent-2-5-1.jpg.3bfd28678017bad0a53d22aa688430c1.jpg

 

Ik heb laatst in een Dump een Nieuw zeil gekocht.Man zei dat het een Zeil was.En het koste een Tientje.

Ik natuurlijk het ding meteen gepakt.Zonder te checken in de Shop.

Want dat is zowiezo goedkoop.

Nou kom ik thuis en rol het ding uit.Groter dan ik dacht en met zelfs ogen midden in het doek ??

Dus ,Het is geen Tarp:( ?:confused:

 

Hieronder een voorbeeld foto van wat ik denk dat het is ?

tentzeil.jpg.7e63f6561831583bb3eb113ee47da5e6.jpg

 

 

Van Links naar rechts is de afstand naar eerste oog 1,65 Mtr.Andere zijde 71,5 Cm pl/min.

Van de zijkanten uit gemeten is de afstand aan beide zijden exact hetzelfde ,namelijk 1,60Mtr.

De afstand tussen de beide ogen is dan pl/min 2,58 Mtr .Het gewicht is 1100 Gram

Het doek, is vervaardigt van RIPSTOP en is Groen(Legergroen).Er geen NSN nummer in vermeld.

Wie weet van welk type tent het is of Misschien ergens anders van.

De Ringen in het doek zijn in mijn ogen overduidelijk voor Tentstokken bedoeld

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
tent-2-3-3.jpg.84389a37e3d9f530da3d950a7a49bc1c.jpgtent-2-1-.jpg.22b57a70019dc5b6b8588d34f6dd8c89.jpgtent-2-2-4.jpg.5c619b11725977dbacc54b64a926ea56.jpgtent-2-4-2.jpg.c25c1f246e94619e32065fd3d5cd4a18.jpgtent-2-5-1.jpg.3bfd28678017bad0a53d22aa688430c1.jpg

 

Ik heb laatst in een Dump een Nieuw zeil gekocht.Man zei dat het een Zeil was.En het koste een Tientje.

Ik natuurlijk het ding meteen gepakt.Zonder te checken in de Shop.

Want dat is zowiezo goedkoop.

Nou kom ik thuis en rol het ding uit.Groter dan ik dacht en met zelfs ogen midden in het doek ??

Dus ,Het is geen Tarp:( ?:confused:

 

Hieronder een voorbeeld foto van wat ik denk dat het is ?

tentzeil.jpg.7e63f6561831583bb3eb113ee47da5e6.jpg

 

 

Van Links naar rechts is de afstand naar eerste oog 1,65 Mtr.Andere zijde 71,5 Cm pl/min.

Van de zijkanten uit gemeten is de afstand aan beide zijden exact hetzelfde ,namelijk 1,60Mtr.

De afstand tussen de beide ogen is dan pl/min 2,58 Mtr .Het gewicht is 1100 Gram

Het doek, is vervaardigt van RIPSTOP en is Groen(Legergroen).Er geen NSN nummer in vermeld.

Wie weet van welk type tent het is of Misschien ergens anders van.

De Ringen in het doek zijn in mijn ogen overduidelijk voor Tentstokken bedoeld

 

het lijkt er wel verdraait veel op dat het idd van een tent is, sorry ik kan je niet meer vertellen over het type maar het zou wellicht alsnog als tarp gebruikt kunnen worden, ik bedoel als je stokken hebt ( desnoods zelf maken ) en dan is het als gewone tarp te gebruiken lijkt mij, gek dat die man in de winkel niets wist van de gaten, misschien had hij hem gekregen als tentzeil en is hij het "tent" gedeelte vergeten.

 

maar het is een mooi zeil in elk geval, en nu heb je hem in elk geval voor het geval je ooit nog eens een groot zeil nodig hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt er wel verdraait veel op dat het idd van een tent is, sorry ik kan je niet meer vertellen over het type maar het zou wellicht alsnog als tarp gebruikt kunnen worden, ik bedoel als je stokken hebt ( desnoods zelf maken ) en dan is het als gewone tarp te gebruiken lijkt mij, gek dat die man in de winkel niets wist van de gaten, misschien had hij hem gekregen als tentzeil en is hij het "tent" gedeelte vergeten.

 

maar het is een mooi zeil in elk geval, en nu heb je hem in elk geval voor het geval je ooit nog eens een groot zeil nodig hebt.

 

Tip: het is handiger om te citeren zonder de plaatjes erbij te quoten of alleen een @mention te doen. Als iedereen quote met plaatjes dan wordt het al snel zeer irritant en blijf je onnodig scrollen. Dat vind ik althans.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het lijkt er wel verdraait veel op dat het idd van een tent is, sorry ik kan je niet meer vertellen over het type maar het zou wellicht alsnog als tarp gebruikt kunnen worden, ik bedoel als je stokken hebt ( desnoods zelf maken ) en dan is het als gewone tarp te gebruiken lijkt mij, gek dat die man in de winkel niets wist van de gaten, misschien had hij hem gekregen als tentzeil en is hij het "tent" gedeelte vergeten.

 

maar het is een mooi zeil in elk geval, en nu heb je hem in elk geval voor het geval je ooit nog eens een groot zeil nodig hebt.

 

Deze dingen zitten meestal bij een partij goederen.En om dit zeil zat een stuk dikke plakband.Dat was waarschijnlijk de redenen waarom er niet verder gekeken is:o

Dit was nu in mijn voordeel.

De mogelijkheden van dit Tentzeil zie ik zelf natuurlijk ook.Maar ik zou heel graag weten voor welk type tent dit zeil bedoeld was(is).

En vooral het gewicht !Dat is een pluspunt.En Ripstop is sterk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Volgens mij is het een voertuigzijl of een zeil om grote houten 1m3 kratten mee af te dekken. In gebruik bij defensie.

 

Sorry,maar die zeiltjes zien er heel Anders uit!

En afdekzeilen zijn niet van Ripstop gemaakt.

Je kunt goed zien dat het een extra dak voor een legertentje is.

Daarom ook die extra versteviging in het midden met de twee ogen.

Als je goed kijkt overlapt ie een groot stuk aan de voorzijde.namelijk pl/min 1.65 Mtr

Waardoor er een luifel ontstaat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...