Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Log in om dit te volgen  
UNSHEEP NL/BE

New Bill In Congress Bans Private Citizens from Owning Body Armor

Recommended Posts

Ik krijg weer de kriebels van Amerika, lopen morren aan het recht op wapens, DHS doet aan bulk munitie kopen, lobbiën voor zwaarder materieel voor kleine korpsen en nu dit weer!!!

Ze willen verbieden dat burgers in Amerika body armor mogen bezitten en of kopen.

http://www.rightsidenews.com/2014082234736/us/politics/new-bill-in-congress-would-ban-private-citizens-from-owning-body-armor.html

Ik knal deze er gelijk maar ff in :p

http://bestprotection.de/shop/en/Body-Armour/Body-Armour-Vests/Plate-Carrier/

xfierce-body-armor-heavy-metal-protection-for-your-bff.jpeg.pagespeed.ic.7AzYDcZpOQ.jpg.1d3fbeb89335a4c75dc39f1a123823d7.jpg

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Het gaat hem over dit:

``(36) The term `enhanced body armor' means body armor, including a

helmet or shield, the ballistic resistance of which meets or exceeds

the ballistic performance of Type III armor, determined using National

Institute of Justice Standard-0101.06.''.

Of anders gezegd, bescherming welke je heden ten dage ook niet zomaar vindt,

tenzij bij militairen en dan nog. Dus een beetje veel geblaat om niets,

een normale kogelwerende vest is voor alle niet veroordeelden dus nog

gewoon toegelaten. Het is dan ook een voorstel van een maand oud...

Dus enige nuancering is wel op zijn plaats... Want kan jij in Europa

zulks kopen als gewone particulier? I rest my case.

Deze post delen

Het gaat hem over dit:

Of anders gezegd, bescherming welke je heden ten dage ook niet zomaar vindt,

tenzij bij militairen en dan nog. Dus een beetje veel geblaat om niets,

een normale kogelwerende vest is voor alle niet veroordeelden dus nog

gewoon toegelaten. Het is dan ook een voorstel van een maand oud...

Dus enige nuancering is wel op zijn plaats... Want kan jij in Europa

zulks kopen als gewone particulier? I rest my case.

Ja die kan je kopen, heb immers die extra link geplaatst waar je ze kan bestellen. Tot klasse IV

Deze post delen

Ja die kan je kopen, heb immers die extra link geplaatst waar je ze kan bestellen. Tot klasse IV

Inderdaad, daar kan het. Er al gekocht ook?

Deze post delen

Inderdaad, daar kan het. Er al gekocht ook?

Nope nog niet, ik wil voor mij en mijn dochter een Duits scherfvest kopen en eventueel later uitbreiden met SK4 platen.

Het risico dat je getroffen wordt door scherven is groter dan door een kogel als burger weet ik helaas uit ervaring plus dat het ook steek bescherming geeft plus een hogere mobiliteit geeft.

Deze post delen

@UNSHEEP NL/BE staar je niet blind op die levels, dat er geen penetratie plaatsvind zegt niks

de pure energie

http://en.wikipedia.org/wiki/.223_Remington 800+ m/ps bij 2 gram

http://nl.wikipedia.org/wiki/.308_Winchester 800+ m/ps bij 11 gram

is al genoeg om genoeg trauma op te lopen om niet al te lang meer op deze aardkloot te blijven leven zonder medische hulp

daar komt bij dat trauma platen bedoelt zijn als wegwerp artikel, zeker bij een treffer van zwaarder dan wel geweer kaliber

de platen barsten of breken dan zelfs, dus je kan ze een malig gebruiken meestal

zelfs de meest geavanceerde helmen zijn eigenlijk niet meer dan een stootprotectie/scherven/ketsers

een directe treffer gaat door eigenlijk alle helmen heen

natuurlijk kan je particulier spullen kopen tot level 4 maar militair spul is vaak toch nog beter

Deze post delen

Dragon skin schijnt .50 tegen te houden.
De zon schijnt ook.

Dragon skin vesten zijn voor normale mensen niet betaalbaar, dus dat valt af.

En als een .50 wordt tegengehouden, wat denk je dat de afgifte van de kinetische energie doet met een mens?

Deze post delen

De zon schijnt ook.

Dragon skin vesten zijn voor normale mensen niet betaalbaar, dus dat valt af.

En als een .50 wordt tegengehouden, wat denk je dat de afgifte van de kinetische energie doet met een mens?

http://en.wikipedia.org/wiki/.50_BMG

928 m/ps bij 42 GRAM gegarandeerd dat je alles breekt en mixed wat onder zon vest zit

en dan heb je deze schoonheid nog

Cartridge, Caliber .50, Saboted Light Armor Penetrator, M903

This cartridge has a 355 – 360 gr (23.00 – 23.33 g) heavy metal (tungsten) penetrator that is sabot-launched at a muzzle velocity of 4,000 ft/s (1,219 m/s). The 0.50 in (12.7 mm) diameter sabot is designed to separate after leaving the muzzle, releasing the 0.30 (7.7 mm) penetrator. It is injection molded of special high strength plastic and is reinforced with an aluminum insert in the base section. The cartridge is identified by an amber sabot (Ultem 1000). For use only in the M2 series of machine guns. This round can penetrate 19mm of steel armor at 1500 yards.[9]

http://en.wikipedia.org/wiki/Saboted_light_armor_penetrator

dat zal je dag serieus verpesten zeg maar

ok ok het zijn exoten maar dan nog ieder pantser kan verslagen worden

Deze post delen

Ik wil enkel opmerken dat tegenhouden vrij hangend, niet hetzelfde is als beschermen van levend weefsel...

Een "echte" test is deze waarbij je de stof tegen zachte klei houdt en kijkt welke indruk er wordt gemaakt.

Het doel van zo een vestje is scherven tegenhouden en dat is dan ook het enige waar het dan ook goed in is,

bvb van een handgranaat of van steenpuin of zo... Qua camo zijn ze wel heel mooi, me love flecktarn.

Edit: Even gekeken op de site en er staat 15 lagen kevlar. Als je ze dus dubbel zou dragen, zit je boven Level 3a

als ik me goed herinner.

Edit2: Leesvoer: http://www.theboxotruth.com/the-box-o-truth-16-level-iiia-armor/ en http://www.theboxotruth.com/the-box-o-truth-24-sniper-against-armor/

Deze post delen

Nou ik heb er 2 besteld, Bundeswehr Fragmentation Vest.

Ik ben benieuwd hoe de staat van de vesten zijn.

sswr1_p1.jpg.bd509743e941b53fb0fe5e87a8f7e87c.jpg

[video=youtube_share;NA-A_i3pJGc]

Ik hoop nieuw! Je leven hangt er wel vanaf. Ik hoop dat je het nooit nodig zal hebben!

Deze post delen

Ik hoop nieuw! Je leven hangt er wel vanaf. Ik hoop dat je het nooit nodig zal hebben!

Nee niet nieuw, ik wil deze eerst gaan bekijken en er één gaan testen met mes en kruisboog.

Als ik tevreden ben wil ik er aanschaffen van een meer recent bouwjaar.

Ps. ik hoop het ook nooit nodig te hebben, x-fingers!!

Deze post delen

Nee niet nieuw, ik wil deze eerst gaan bekijken en er één gaan testen met mes en kruisboog.

Als ik tevreden ben wil ik er aanschaffen van een meer recent bouwjaar.

Ps. ik hoop het ook nooit nodig te hebben, x-fingers!!

Ik hoop dat je je test hier deelt. Maar hoop ook dat je weet dat kogelwerend iets anders is dan het tegenhouden van een mes, een naald of een pijl uit een boog/kruisboog...

• Leuk 1

Deze post delen

Ik hoop dat je je test hier deelt. Maar hoop ook dat je weet dat kogelwerend iets anders is dan het tegenhouden van een mes, een naald of een pijl uit een boog/kruisboog...

Absoluut, ik ga het zeker delen en ja ik weet dat het verschil daar is, de reden waarom ik deze vesten aanschaf is meer voor de bescherming tegen raar volk die met huistuinen keuken wapens je te lijf kunnen gaan incase of shit en in een conflict / oorlog is het grootste risico voor een burger dat je getroffen wordt door scherven weet ik uit ervaring van mijn uitzending in Bosnië Sarajevo.

Maar goed ik ga ze bekijken en testen en zal wellicht in de toekomst ze uitbreiden met SK4 platen of een extra balistische voering.

Deze post delen

Absoluut, ik ga het zeker delen en ja ik weet dat het verschil daar is, de reden waarom ik deze vesten aanschaf is meer voor de bescherming tegen raar volk die met huistuinen keuken wapens je te lijf kunnen gaan incase of shit en in een conflict / oorlog is het grootste risico voor een burger dat je getroffen wordt door scherven weet ik uit ervaring van mijn uitzending in Bosnië Sarajevo.

Maar goed ik ga ze bekijken en testen en zal wellicht in de toekomst ze uitbreiden met SK4 platen of een extra balistische voering.

Ik ben benieuwd!

Deze post delen

How do you spell Blunt trauma......dit zijn geen valide tests op deze manier. Zegt helemaal niets. @wodan deze hoezen kunnen met gemak een dubbele werende laag hebben. Ze worden dan wel dikker (logisch) en stugger. Met dubbele werende laag zou je inderdaad goed in de buurt van 3a kunnen komen. Het blijven gebruikte SCHERF vesten......

Ik ben het ook met @Simurgh z'n commentaar eens mbt messen en andere prikkers...

Dubbeltjes en vooraan op de eerste rij willen zitten, werkt meestal niet zo goed......

• Leuk 1

Deze post delen

Uit het openingslinkje: 'Fortunately, it is incredibly tough to get just about anything accomplished in Congress these days, so the odds of this bill ever becoming law are probably pretty low.' Net zoiets dus als de gedachten aan het invoeren van de kopvoddentaks.

Deze post delen

Hoe is de Nederlandse situatie m.b.t. kogelvrije vesten etc?

Dus hoe verbaasd moeten we zijn bij zoiets in de USA?

Deze post delen

Waar moeten we verbaasd over zijn?

Dat men ook daar de belangen van het vol niet dient?

Dat men vooral daar de belangen van het volk niet dient?

Dat men daar nu pas deze stap zet?

Dat men daar nu al deze stap zet?

(allemaal afhankelijk van uw visie op de toestand van de USA in de wereld)

Deze post delen

Dat men ook daar de belangen van het vol niet dient?

Dat men vooral daar de belangen van het volk niet dient?

Dat men daar nu pas deze stap zet?

Dat men daar nu al deze stap zet?

(allemaal afhankelijk van uw visie op de toestand van de USA in de wereld)

Waar heb je het nou over? Welke stap?

Deze post delen

Waar heb je het nou over? Welke stap?

De stap om van de Amerikanen hulpeloze wezens te maken, iedereen weet toch dat je onmiddellijk dood gaat zonder military-grade body-armor, dit is de 1ste stap in de uitroeing van het gewone volk... (juist ja, dit is sarcasme)

Deze post delen

De stap om van de Amerikanen hulpeloze wezens te maken, iedereen weet toch dat je onmiddellijk dood gaat zonder military-grade body-armor, dit is de 1ste stap in de uitroeing van het gewone volk... (juist ja, dit is sarcasme)

In de USA worden schervenvesten e.d. helemaal niet verboden. Ik vermoed dat @jobs het linkje van de openingspost niet gelezen heeft, en een beetje voorbarig bij zijn meningsvorming was. Dat voorstel was niet meer dan een losse flodder. Er werd een proefballonnetje opgelaten, gebeurt in Nederland aan de lopende band.

Deze post delen

Hoe is de Nederlandse situatie m.b.t. kogelvrije vesten etc?

Dus hoe verbaasd moeten we zijn bij zoiets in de USA?

wat ik op het net zo even kon vinden is dat het hebben en dragen van kogelWERENDE vesten (alles is kogelvrij tot er op geschoten is)

vrij is,

MAARRRR, in bepaalde omstandigheden dan word het anders

iedereen mag een koevoet hebben wil je er mee inbreken dan is het inbrekersgereedschap

kogelwerend vest aantrekken als je een overval gaat plegen of een andere bende te lijf gaat dan is het wel belastend (voorbedachte rade enzo)

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Log in om dit te volgen  

• Nieuwe aanmaken...