Ga naar inhoud
GENEGEERD

595 pound


Mrsjones

Aanbevolen berichten

My kalf is dood en hang nu in vier dellen in de koel ruimte.ik heb gister mijn 2 koe en de dame kalf op een km gebracht.als je kind word geslacht hoef je er niet bij als mama koe.

Vanochtend om vier uur Ben ik begonnen de vloer van mijn slachtplaats te boenen, heet water en chloor.om 5 uur was de slager er met zijn hulp.ik brachte de kalf aan een touw,en het slachte zelf was heel snel voorbij,binnen een paar seconde zwakte hij door de knie ,er pompte nog bloed voor ong 1 1/2 minute,maar hij was al uit lang daarvoor.

Toen hebben wij hem opgehang, gelijk darmen en ingewand eruit.schoon spoelen ,met heel veel heet water, met een borstel de binnen kant geboen.longen ging gelijk na de honden, hart en lever en nieren schoon gemaakt en gelijk gekoel.

De darmen met heel veel heet water gewassen,echt 8 keer achter elkaar.de darmen laten drogen en toen ook in de koeling.

Met een electrish zaag, het best aan vier stuken gesneden,dat hang nu in de koeling voor een paar Dagen om het vlees een beetje op smak te laten komen.

Nu is de kop met de potten in een flinke pan op het vuur, ik maak een soort pate in gelei ervan.

De boel op nieuw flink gewassen met heet water en chloor.

Volgende week ,kom de slager terug om verder te gaan.

Mijn kinderen waren weg, ik vond niet nodig om Hun erbij te hebben.het was een lieve kalf maar ik kan geen stier gebruiken en wij hebben vlees nodig.het was niet heel anders dan een geit en door het format ergens nog makkelijker om de boel eruit te halen.

Het mest werk vandag was alles steeds alles schoon makken en de enorme hoevelheid heet water die wij moesten koken.er Kwam ook heel veel vliegen op af.

De kalf was 340 kilo, bijna 9 manden en nooit bij gevoer, mijn runderen eten gras,bladeren ,ed.ik verandeerd ze vaak van plaats, ik heb niet echt weiland,ze eten uit het Bos en langs de paden.ze zijn soms aan een touw en ik gebruik draagbaar schikdraad omheening.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Vroeger toen we runderen slachten werd de huid verkocht . Te veel werk om dat te looien . Ha en naast de darmen schoonmaken is de tanden poetsen ook een leuke job . De kop werd bij ons middendoor gehakt hersenen er uit. Dan in een grote pan op het vuur om bouillon te trekken . Die werd dan weer geweckt en hadden we lang lekkere soep .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga Niet looien,inderdaad te ingewikld ,maar beetje drogen en in lapjes snijden voor de honden.

Ook hier gaan de hersenen eruit,vanavond gepaneerd gebakken en lekker opgegeet,morgen niertjes in Porto saus. De rest van de kop word een pate de museau, ken jij dat.de kinderen zijn wel triest.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...