Ga naar inhoud
GENEGEERD

Morgen,ga mrsjones slachten,eigen fok.


Mrsjones

Aanbevolen berichten

Morgen kom de slachter bij mij thuis. Wij gaan mijn eerste kalf slachten.ik kan kippen,geiten ed aan,maar Wilde dit goed doen en je moet

Vlees ook snel en goed verwerken met onze temperatuur.

Wij gaan ook vlees in zout leggen en een deel wil ik drogen.

Ik Houd jullie op de hooghte van de loop van zaken. Vooral het uit benen en snel vriezen en inleggen zal een tijdje duren.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Morgen kom de slachter bij mij thuis. Wij gaan mijn eerste kalf slachten.ik kan kippen,geiten ed aan,maar Wilde dit goed doen en je moet

Vlees ook snel en goed verwerken met onze temperatuur.

Wij gaan ook vlees in zout leggen en een deel wil ik drogen.

Ik Houd jullie op de hooghte van de loop van zaken. Vooral het uit benen en snel vriezen en inleggen zal een tijdje duren.

 

Misschien kun je wat foto,s maken, niet zo zeer van het slachten zelf maar het resultaat. Dus je biefstukken, braadlappen en ander vlees.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat is de temperatuur daar . En hebben jullie een koel systeem ?

 

Ong 30 Celsius ,dag en nacht.vlees rot binnen een halve dag. Voor koeling hebben wij een klein container bedoel voor vriesvervoor onder begraven op een diesel generator. Ik heb ook 2 Melk koe en een boel geiten,dus altijd flink wat zuivel erin.de container Kwam met geeing generator,het is ong 12 m2.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ong 30 Celsius ,dag en nacht.vlees rot binnen een halve dag. Voor koeling hebben wij een klein container bedoel voor vriesvervoor onder begraven op een diesel generator. Ik heb ook 2 Melk koe en een boel geiten,dus altijd flink wat zuivel erin.de container Kwam met geeing generator,het is ong 12 m2.

 

Best groot jullie koel ruimte . Met 30 gr en een grote vochtigheids graad heb je dat wel nodig .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Best groot jullie koel ruimte . Met 30 gr en een grote vochtigheids graad heb je dat wel nodig .

 

Ik zit ook met dat probleem in Spanje, ook al is het in de winters wat koeler. Mijn buurman de schaapsherder heeft wel een eigen slachtruimte die ik zomaar mag gebruiken als ik het vraag, maar ik heb een hekel aan afhankelijk zijn van iemand op lange termijn.

 

Ik zou graag een dergelijke container willen hebben, maar die zou ik uitsluitend koelen wanneer ik zou slachten. Daarna alles in vriezers en de ijskast. Ik heb nl. geen electra en ben straks afhankelijk van zonnepanelen en een grote accubank. Qua hygiene is een slachtruimte ook beter. Hoewel ik niet vaak grote dieren zal slachten is een goede slachtruimte wel een wanna have.:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ong 30 Celsius ,dag en nacht.vlees rot binnen een halve dag. Voor koeling hebben wij een klein container bedoel voor vriesvervoor onder begraven op een diesel generator. Ik heb ook 2 Melk koe en een boel geiten,dus altijd flink wat zuivel erin.de container Kwam met geeing generator,het is ong 12 m2.

 

Zo iets?

 

20ft_NEW_outside.jpg

 

Altijd gedacht dat die dingen externe stroom trokken maar handig als je ze ook met ngebouwde generator hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Mrsjones

 

Ik ben benieuwd hoe het slachten van groot vee gaat. En uiteraard hoe de manieren van conserveren zijn.

Ik denk aan roken, drogen, pekelen, etc.

 

Het is een ambacht wat wij, simpele burgers, allang verloren zijn.

 

mvg, Peerke

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zo iets?

 

20ft_NEW_outside.jpg

 

Altijd gedacht dat die dingen externe stroom trokken maar handig als je ze ook met ngebouwde generator hebt.

 

Leuk, een reefercontainer. Kan het makkelijk tot 18 gekoeld krijgen.

Maar die op jouw plaatje staat niet aangesloten, staat zeker in een inspectievak ? Zo heb ik er honderden gezien in 8 jaar inspectie in de havens van Rotterdam en Amsterdam ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

we hebben zoveel verloren....we zijn het meest incompetente volkje ter wereld geworden.....we kunnen niks meer, geen aardappels verbouwen, geen jam maken, geen kip slachten, geen vis drogen......zelfs geen appelmoes meer maken.....

 

Houw houw . Jij kan dat misschien niet meer .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Houw houw . Jij kan dat misschien niet meer .

 

dank je wel geert.....ik kan gelukkig wat dat betreft nog iets meer dan de gemiddelde nederlander, en probeer nog bij te leren.....maar het is zorgwekkend (mn igv shtf) hoe weinig veel mensen nog kunnen en weten.....als je zegt "haal maar wat andijvie uit de tuin".....vragen ze "hoe ziet dat eruit?"......"hé, kun je jam ook zelf maken?"........en zo nog tig voorbeelden......maar ik kan nog lang niet zoveel als mijn grootouders.....dat waren pas preppers......allemaal verloren, al die kennis en kunde.....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...