Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en je opgegeven geboortedatum en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Tom

"The Purge" (zuivering) begint 31 augustus in Amerika

Recommended Posts

In de VS zijn er nogal wat berichten over een scenario wat gebaseerd is op een film "The Purge" (zuivering).

Men denkt dat de datum 31 augustus wel eens zover zou zijn, schrik niet is een complot gedachte van een complotsite zoals Beforeitsnews en Veterantoday (Veterans Today Radio) dat zijn wel de complotjongens die ook nog beweren dat ze het nieuws van belangrijke regerings mensen krijgen!

(Wel effe opletten dat de Veterans Today man Gordon Duff overal Israel achter ziet).

Diverse complotsites denken dat het wel eens serieus kan zijn.

http://beforeitsnews.com/alternative/2014/08/the-purge-begins-august-31st-in-america-says-government-psyop-3011402.html

Volgens Wikipedia;

The Purge is een Amerikaanse thriller/horrorfilm uit 2013. De film speelt zich af in het jaar 2022 waarin de Verenigde Staten een oplossing lijken te hebben gevonden om criminaliteit tegen te gaan: op één dag in het jaar zijn alle misdaden tussen 19.00 en 7.00 uur toegestaan. WIKIPEDIA

Maar natuurlijk is het wel weer een complot-theorie, vandaar ook in deze rubriek Complotten.

Dit scenario is ook mogelijk bij een SHTF zoals een langdurige stroomuitval of meteoor inslag waardoor er geen hulpdiensten meer kunnen komen.

Dus als er op die datum niet gebeurd lachen we ons weer te barsten en kunnen we de genoemde sites weer aanklikken voor "nieuwe rampspoed" die dan al weer klaar staat.

Maar het hoeft niet op deze manier te gaan, het kan ook wat nu erg actueel is om koppensnellers gaan.

Gelukkig ook weer zo'n ver van mijn bed show.

Alhoewel dit krantartikel ziet wel bepaalde risico's op het gebied van terreur zoals koppensnellers!

Cheney: "Terreuraanval op VS met massa slachtoffers komt er zeker"

Cheney noemde de onthoofding van de Amerikaanse journalist een gruwelijke ontwikkeling, en waarschuwde: "Vermenigvuldig dat een miljoen keren want dat is wat de rest van de wereld te wachten staat als we niet krachtig afrekenen met deze crisis".

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2002826/2014/08/21/Cheney-Terreuraanval-op-VS-met-massa-slachtoffers-komt-er-zeker.dhtml

Loop je daar met je BOB in de bossen of op je BOL met nog wat preppers duiken er opeens koppensnellers vanuit onze bossen op.

Dus de genoemde complot scenario's hoeven niet zo te gaan als beschreven maar is meer een overdenking om ons voor te bereiden op totale chaos of anarchie zoals in het filmpje

Ik zat me dus af te vragen hoe kun je daar nu op voorbereiden (preppen) op genoemde scenario's, mijn zwitsers zakmes is vast te klein om de belagers weg te jagen!

Wat me wel opvalt is dat in elke film/serie de hele samenleving (of de overlevende iig) direct overgaan tot roadwarrior mad max achtige activiteiten. Misschien verbaast de mensheid ons wel en gaan we met z'n alle samenwerken.

Iets dat TPTB misschien niet zo zien zitten?

In de VS zijn er nogal wat berichten over een scenario wat gebaseerd is op een film "The Purge" (zuivering).

Men denkt dat de datum 31 augustus wel eens zover zou zijn, schrik niet is een complot gedachte van een complotsite zoals Beforeitsnews en Veterantoday (Veterans Today Radio) dat zijn wel de complotjongens die ook nog beweren dat ze het nieuws van belangrijke regerings mensen krijgen!

(Wel effe opletten dat de Veterans Today man Gordon Duff overal Israel achter ziet).

Diverse complotsites denken dat het wel eens serieus kan zijn.

http://beforeitsnews.com/alternative/2014/08/the-purge-begins-august-31st-in-america-says-government-psyop-3011402.html

Volgens Wikipedia;

The Purge is een Amerikaanse thriller/horrorfilm uit 2013. De film speelt zich af in het jaar 2022 waarin de Verenigde Staten een oplossing lijken te hebben gevonden om criminaliteit tegen te gaan: op één dag in het jaar zijn alle misdaden tussen 19.00 en 7.00 uur toegestaan. WIKIPEDIA

Maar natuurlijk is het wel weer een complot-theorie, vandaar ook in deze rubriek Complotten.

Dit scenario is ook mogelijk bij een SHTF zoals een langdurige stroomuitval of meteoor inslag waardoor er geen hulpdiensten meer kunnen komen.

Dus als er op die datum niet gebeurd lachen we ons weer te barsten en kunnen we de genoemde sites weer aanklikken voor "nieuwe rampspoed" die dan al weer klaar staat.

Maar het hoeft niet op deze manier te gaan, het kan ook wat nu erg actueel is om koppensnellers gaan.

Gelukkig ook weer zo'n ver van mijn bed show.

Alhoewel dit krantartikel ziet wel bepaalde risico's op het gebied van terreur zoals koppensnellers!

Cheney: "Terreuraanval op VS met massa slachtoffers komt er zeker"

Cheney noemde de onthoofding van de Amerikaanse journalist een gruwelijke ontwikkeling, en waarschuwde: "Vermenigvuldig dat een miljoen keren want dat is wat de rest van de wereld te wachten staat als we niet krachtig afrekenen met deze crisis".

http://www.hln.be/hln/nl/960/Buitenland/article/detail/2002826/2014/08/21/Cheney-Terreuraanval-op-VS-met-massa-slachtoffers-komt-er-zeker.dhtml

Loop je daar met je BOB in de bossen of op je BOL met nog wat preppers duiken er opeens koppensnellers vanuit onze bossen op.

Dus de genoemde complot scenario's hoeven niet zo te gaan als beschreven maar is meer een overdenking om ons voor te bereiden op totale chaos of anarchie zoals in het filmpje

Ik zat me dus af te vragen hoe kun je daar nu op voorbereiden (preppen) op genoemde scenario's, mijn zwitsers zakmes is vast te klein om de belagers weg te jagen!

ik wil die film echt eens zien

Moet die film ook eens bekijken. Zojuist op usenet gevonden dus morgenavond op m'n vaste filmavondje er maar eens bij in gooien. Dat het ook inderdaad echt gepland is lijkt me een hoax. Waarschijnlijk om deel 2 van de film te promoten. Weet niet wanneer ie komt, maar ik hoorde dat er een deel 2 komt. The Purge, anarchy of zoiets.

film is opzich wel leuk soms een beetje over the top maar wel mooi vermaak, de tweede is wel een suk spannender maar alsnog vind ik hem erg overdreven.

in een SHTF is dit natuurlijk wel een "legit" (reëel) scenario maar denk dat dat de gevechten om voorraden zullen gaan en dan sta je in een groep veel sterker oftewel PH's / SC's zijn dan ideaal.

Heb deel 1 gezien, erg leuk verhaal, lekker ziek.

Het houdt je wel scherp mocht er een bepaalde scenario zich voordoen.

Mijn opa was een oud-marineman uit de tijd dat je nog voor 4 of 6 jaar werd uitgezonden naar Indonesië (voor de oorlog was dat - qua tijd!). Hij sprak een stuk of 6 dialecten Maleis en heeft in de buurt van Papoea-Nieuw-Guinea ook wel koppensnellers ontmoet, die toen nog van mening waren dat blanken een soort superras waren die je gewoon met rust moest laten. Die koppensnellers waren alleen tegen elkaar minder aardig. Daar heb ik wel verhalen over gehoord. Hij heeft van de 'koppensnellers in huiselijke omgeving' wel foto's gemaakt en die zijn spectaculair om te zien. Inderdaad met botten door de neus en slechts gekleed in peniskokers met een klein doekje en een pijl en boog die groter was dan zij zelf.

Ik ben alleen bang dat die 'andere koppensnellers' ons minder met rust zullen laten... :(

Wellicht toch de Purge maar even kijken om op ideeën te komen.

Opzich een redelijke film, maar het concept slaat aan ene kant natuurlijk nergens op. Als mensen elkaar om 6:00 nog de nek om proberen te draaien (zoals de buren in de film). Kunnen ze de rest van hun leven elkaar toch niet meer in de ogen kijken.

Maar stel dit zou echt gebeuren zou dat wel een goede training voor een prepper zijn. Maarja moet je nagaan hoe hard de belasting dan omhoog zou schieten ;)

Sam

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...