Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf alcohol stoken als brandstof


konijn

Aanbevolen berichten

sorry mocht hij er toevallig al op staan, ik heb gezocht maar heb zoiets nog niet gevonden.

 

Is het geen idee om zelf alcohol te stoken? en dan niet voor "eigen gebruik" maar als brandstof?

Ik bedoel, je vult een colafles met water, suiker en gist, je laat het geheel een poos staan totdat de suiker is omgezet in alcohol, dan sluit je de fles aan op een slangetje dat uitkomt in een ander flesje, alcohol verdamp eerder als water dus als je het spul in de zon zet en een poosje wacht zal de alcohol in het flesje zijn gedruppeld en dan heb je dus brandstof. Je moet uitkijken dat er niet teveel water meegaat in de alcohol want anders kan de vlam niet warmer worden als honderd graden.

 

Desnoods voer je dit hele plan nog een paar keer uit, maar dan met het flesje gedestilleerde alcohol in plaats van de hele colafles-insalatie. Of je zet de fles juist niet in de zon en laat de alcohol vanzelf verdampen, het resultaat zou een kleur- en geurloze vloeistof moeten zijn

 

Of ik leg het te simpel uit of het is gewoon zo simpel, ik weet het allemaal niet maar ik dacht het is het zowiezo waart om het te plaatsen zodat mensen het zelf kunnen bepalen, en desnoods ook uitleggen waarom het niet kan, hoe het dan moet, en om gewoon tips te geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Op zich kan het natuurlijk werken, en omdat je het juist als brandstof gaat gebruiken is het niet erg als er wat methanol (zeer giftig) bij komt te zitten.

Om er drank van te maken heb je iets meer tussenstappen nodig om het ook veilig te houden.

Wel is het zo dat je wanneer je deze methode gebruikt om alcohol uit suiker te maken dat je hooguit rond de 13 alcohol% per keer uit komt, je moet die fles dan ook zeer regelmatig vernieuwen wanneer je op een redelijke hoeveelheid van 98% wil uitkomen.

Ook verdampt er altijd nog wat water mee met elke temperatuur dus ben ook heel erg benieuwd hoever je met het percentage komt want wil je niet teleurstellen maar 95-98% is al erg lastig om het op die manier te verkrijgen

Het is dan ook vele malen goedkoper om spiritus te halen maar het is natuurlijk zeker waard om dit uit te proberen en ermee te oefenen zodat je het kunt wanneer deze niet meer voorradig zijn. ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...