Ga naar inhoud
GENEGEERD

Bos Perceel - kopen / beheren / gebruiken


Mr. Gold

Aanbevolen berichten

@Rataplan als het niet te ver van mijn huidige woonplaats af zou liggen zou ik er gerust voor gaan verhuizen

Maar ja helaas kan de eerste jaren dat echt nog niet veroorloven :(

 

en ps die locatie die jij noemde is geen woonhuis

@Lindaja, ja oke klopt maar de gemeente is bereid mee te werken om er woonbestemming van te maken, dus wonen en werken is mogelijk en aangezien het scouting is geweest zullen ze niet moeilijk doen als het om een survival vereniging gaat denk ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Hehe. :p

 

Bushcraft en Survival Vereniging "Het Forum Schorum".

 

:D

 

Haha ik las heel even in één seconde Het Forum Scrotum en ik dacht "wie bedoelt-ie daar nou mee?"....maar goed, ik ben deze keer degene met de sick mind :p

 

Maar het klinkt goed Bushcraft en Survival vereniging, goed idee. Ideeën en meningen zat zo te zien en ook veel enthousiasme, ik krijg zomaar het idee dat het ook echt gaat gebeuren!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Haha ik las heel even in één seconde Het Forum Scrotum en ik dacht "wie bedoelt-ie daar nou mee?"....maar goed, ik ben deze keer degene met de sick mind :p

 

Maar het klinkt goed Bushcraft en Survival vereniging, goed idee. Ideeën en meningen zat zo te zien en ook veel enthousiasme, ik krijg zomaar het idee dat het ook echt gaat gebeuren!

 

Ik heb weer een nieuwe:

 

Buscraft Outdoor Survival Vereniging = BOS Vereniging . . . (vul maar in. B.v. "De Hijgende Hamsters"? )

 

:p

 

Zoals ik al zei: toen ik Shelter Camping ging opzetten, kreeg ik ook heel veel te horen:

dat kan niet

dat mag niet

dat lukt niet

dat is raar

daar wil ik niets mee te maken hebben

ik heb een beter plan

 

Maar Ghandi zei al:

 

"Eerst negeren ze je, dan lachen ze om je, dan vechten ze tegen je en dan win je"

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zoals reeds gezegd vind ik het een prachtig plan waar ik (wij) zeker aan mee wil werken en eventueel zelfs voor zou verhuizen.

 

Wat de naam betreft zie ik liever een naam waaruit geheel NIET blijkt wat onze activiteiten zijn.

Als de poep rond gaat vliegen zal de kans erg groot zijn dat (veel) mensen in nood komen kijken wat er bij die Bushcrafters en Survivalisten zoal te halen valt.

Ter verduidelijking... ze zullen een Jeu de boules vereniging (als voorbeeld) links laten liggen. :rolleyes:

 

Sta ik hierin alleen :confused:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Zoals reeds gezegd vind ik het een prachtig plan waar ik (wij) zeker aan mee wil werken en eventueel zelfs voor zou verhuizen.

 

Wat de naam betreft zie ik liever een naam waaruit geheel NIET blijkt wat onze activiteiten zijn.

Als de poep rond gaat vliegen zal de kans erg groot zijn dat (veel) mensen in nood komen kijken wat er bij die Bushcrafters en Survivalisten zoal te halen valt.

Ter verduidelijking... ze zullen een Jeu de boules vereniging (als voorbeeld) links laten liggen. :rolleyes:

 

Sta ik hierin alleen :confused:

 

Ik zit daar niet mee.

"Even kijken of die BOS vereniging nog vuurbogen heeft". :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ik denk... geen slapende honden wakker maken.

 

Elke Vereniging is openbaar.

Elke Vereniging heeft spullen, die interessant zijn voor dieven.

De 1 heeft een biertap.

De ander een beamer.

 

Relax. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Is het wat om bij de NTKC te informeren hoe zij aan hun terreinen komen en tegen welke problemen ze daar bij aanlopen. De NTKC heeft al meerdere terreinen in Nl op hele mooie plaatsen. Zelf zijn we geen lid maar ik ken het terrein in Ootmarsum. Ik wil wel eens informeren bij deze club.

 

Ja gaaf plan!

Hou er rekening mee, dat het best wel een grote, landelijke Vereniging is, met veel leden.

Dus veel inkomsten.

Dus kunnen ze zich wat veroorloven, qua aanschaf.

 

Wat het meest interssant is:

 

Hoe krijg je kampeerontheffingen (scheelt per gemeente, maar toch).

Hoe krijg je toestemming voor een toiletgebouwtje/washok.

 

Ben benieuwd.

Succes en thanx. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Ja, mss ben ik te paranoïa.

 

Adem in.

en Adem uit.

 

Zucht.

 

Kutweer he? Wordt ik ook wel eens sip van.

Hopelijk zien we elkaar binnenkort, dan kunnen we wat bijkletsen. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
@Heksenboot ik kom vrijwel zeker naar de SC-Brabant volgende maand... heb een andere auto waarmee ik weer afstanden durf te rijden. ;)

 

:)

Ik krijg gelukkig een lift, dus ik kom ook.

Veel te bepraten met iedereen in de tussentijd. :D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat geweldig om te zien dat er in dit topic zo samen gewerkt wordt om alles uit te zoeken!

 

Ik vindt B.O.S. wel heel gaaf klinken @Heksenboot! Een alles dekkende naam :)

 

Ik loop ff het hele topic door om te kijken wat de lopende zaken zijn:

 

Ervaren organisators: @Heksenboot, @FincaInSpanje, @Castaway @Kungfufox kan vragen beantwoorden mbt aankoop en rechten @rumble = bosbouw & cultuurtechniek @ghostwhiper = ervaringsdeskundige (jagersfamilie) @Tanfana neemt contact op met NTKC (kampeerclub) @Communicator wacht een email af van boskopen.nl

 

Er heerst nog veel onduidelijkheid omtrent de rechten op de betreffende bos percelen. Heksenboot heeft ook al een stuk van een website gekopieerd waaruit blijkt dat een deel van onze wensen op zo'n terrein mogelijk zijn.

Het lijkt mij duidelijk dat we eerst onze pijlen moeten richten op een perceel ergens centraal in het land. En pas daarna gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Het scheelt namelijk per gemeente wat wel en niet mag.

 

Ook blijkt uit dit topic dat er een wens bestaat om een vereniging op te richten waarmee we meer kunnen ondernemen zoals workshops, trainingen, overnachtingen etc..

 

SC Brabant lijkt tot nu toe de aangewezen plek om hier eens uitgebreid over te babbelen onder het genot van een warm vuurtje en versnaperingen...

Ik wil hierbij nog wel even vermelden dat het ook goed mogelijk is om hier eens via TeamSpeak over te babbelen op een regenachtige saaie avond. En die komen er nog genoeg :)

 

Via Teamspeak kunnen we ook op een veilige en discrete manier documenten met elkaar delen die enkel zichtbaar zijn voor groepsleden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Wat geweldig om te zien dat er in dit topic zo samen gewerkt wordt om alles uit te zoeken!

 

Ik vindt B.O.S. wel heel gaaf klinken @Heksenboot! Een alles dekkende naam :)

 

Ik loop ff het hele topic door om te kijken wat de lopende zaken zijn:

 

Ervaren organisators: @Heksenboot, @FincaInSpanje, @Castaway @Kungfufox kan vragen beantwoorden mbt aankoop en rechten @rumble = bosbouw & cultuurtechniek @ghostwhiper = ervaringsdeskundige (jagersfamilie) @Tanfana neemt contact op met NTKC (kampeerclub) @Communicator wacht een email af van boskopen.nl

 

Er heerst nog veel onduidelijkheid omtrent de rechten op de betreffende bos percelen. Heksenboot heeft ook al een stuk van een website gekopieerd waaruit blijkt dat een deel van onze wensen op zo'n terrein mogelijk zijn.

Het lijkt mij duidelijk dat we eerst onze pijlen moeten richten op een perceel ergens centraal in het land. En pas daarna gaan uitzoeken wat de mogelijkheden zijn. Het scheelt namelijk per gemeente wat wel en niet mag.

 

Ook blijkt uit dit topic dat er een wens bestaat om een vereniging op te richten waarmee we meer kunnen ondernemen zoals workshops, trainingen, overnachtingen etc..

 

SC Brabant lijkt tot nu toe de aangewezen plek om hier eens uitgebreid over te babbelen onder het genot van een warm vuurtje en versnaperingen...

Ik wil hierbij nog wel even vermelden dat het ook goed mogelijk is om hier eens via TeamSpeak over te babbelen op een regenachtige saaie avond. En die komen er nog genoeg :)

 

Via Teamspeak kunnen we ook op een veilige en discrete manier documenten met elkaar delen die enkel zichtbaar zijn voor groepsleden.

 

Mooie samenvatting! Thanx.

 

Teamspeak vind ik zelf wat moeilijker communiceren dan berichten typen of IRL praten.

We zien elkaar snel in Brabant.

 

:)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien stom idee hoor.. Maar zou het niet een idee zijn om voor specifieke ideeën ergens een café centraal in NL te vinden en daar een op een vaste avond in de maand te kletsen. Soort inloop van 20.00 tot 22.00 ofzo?

 

mensen gaan geen uren in de auto zitten om 2 uurtjes te kletsen in een cafe laat staan met het OV

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Misschien stom idee hoor.. Maar zou het niet een idee zijn om voor specifieke ideeën ergens een café centraal in NL te vinden en daar een op een vaste avond in de maand te kletsen. Soort inloop van 20.00 tot 22.00 ofzo?

 

In principe is dit precies het idee waar @DickBerts mee kwam.

Vandaar uit zijn we verder gaan brainstormen en ben ik met Shelter Camping begonnen.

 

Op zich is het nog steeds een goed idee, maar meer voor VPP, vanwege de reistijd, zoals al opgemerkt werd.

 

Eigenlijk zou het ook iets kunnen zijn voor de Prepshop.

Wat vind jij @Simurgh ?

 

Als je eenmaal een vast lokatie hebt voor de Prepshop, dat je daar een koffiehoekje maakt, waar mensen gewoon kunnen komen aanwaaien?

Link naar reactie
Delen op andere sites

mensen gaan geen uren in de auto zitten om 2 uurtjes te kletsen in een cafe laat staan met het OV

 

Als mensen de mogelijkheid hebben elkaar vaker te treffen, gaan de te nemen stappen ook sneller lijkt mij. Daarbij is het doelgerichter het gesprek, ipv bezig met tent opzetten enz.

 

Reistijd, is iets wat ieder voor zich kan bepalen of het het waard is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer in het land en met diverse mensen in contact getreden. Hoe staat het met het BOL project onderleiding van @FincaInSpanje (buitenland)? Ik heb de afgelopen jaren vele malen met mensen gesproken die ook graag een BOL in de buurt zouden willen hebben en zou helemaal mooi zijn als bepaalde zaken hierin geregeld kunnen zijn. Zoals een vaste plek voor meet & greet van Preppers en een SC. Ik heb wat lijntjes uitgezet en begreep dat een BOS perceel een drama is met rechten en plichten voor wat het merendeel hier zoekt.

@Heksenboot is een van mijn vertrouwens personen hier op Preppers en heeft een aantal zeer goede plannen die hij momenteel aan het uitwerken is.

 

Zelf heb ik aankomende maanden het erg druk met veel zaken (o.a. met mijn BOL lokatie in het al prachtige Spanje) en laat ik graag de dingen over aan de mensen die zich hier hard voor willen maken. Er zullen ongetwijfeld diverse projecten naast elkaar gaan lopen hier aangezien iedereen weer andere ideeën en wensen heeft en we het toch nooit voor alle partijen allemaal perfect kunnen krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ben weer in het land en met diverse mensen in contact getreden. Hoe staat het met het BOL project onderleiding van @FincaInSpanje (buitenland)? Ik heb de afgelopen jaren vele malen met mensen gesproken die ook graag een BOL in de buurt zouden willen hebben en zou helemaal mooi zijn als bepaalde zaken hierin geregeld kunnen zijn. Zoals een vaste plek voor meet & greet van Preppers en een SC. Ik heb wat lijntjes uitgezet en begreep dat een BOS perceel een drama is met rechten en plichten voor wat het merendeel hier zoekt.

@Heksenboot is een van mijn vertrouwens personen hier op Preppers en heeft een aantal zeer goede plannen die hij momenteel aan het uitwerken is.

 

Zelf heb ik aankomende maanden het erg druk met veel zaken (o.a. met mijn BOL lokatie in het al prachtige Spanje) en laat ik graag de dingen over aan de mensen die zich hier hard voor willen maken. Er zullen ongetwijfeld diverse projecten naast elkaar gaan lopen hier aangezien iedereen weer andere ideeën en wensen heeft en we het toch nooit voor alle partijen allemaal perfect kunnen krijgen.

 

Laatste status ongeveer:

 

Poll afgerond, Enquête afgerond, Voorlopige conclusies getrokken. Spanje, Hongarije en Zweden zijn HOT en mensen staan open voor meerdere keuzes

Meeting georganiseerd en kennismaking op 4\10 met 35 personen (ff een stop erop i.v.m. de locatie), bewust gekozen dit na de vakantieperiode te doen

Tijdens de meeting gaan we de conclusies bespreken, mogelijk ontstaan meerdere kleine groepen

Wie wat wil vertellen over zijn "Landenkeuze" kan dat doen, zoals @Ron Doe (Spanje)

Voorstel @Wilve bespreken, die wil als financier fungeren voor een BOL\SC in Hongarije (ik bespreek eventuele varianten en de details met hem)

 

Dus hier staan we ongeveer. Daarnaast worden de tussenliggende SC's gebruikt om alvast kennis te maken. Na de meeting zal ik met @Stuudje en @houthe een update op het forum doen en ik wil de komende weken gebruiken de topics HOT te houden. Want inmiddels hebben we een aantal nieuwe waardevolle leden erbij die ook interesse hebben.;)

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb wat rond gesnuffeld in NL, maar schrik toch een beetje van de prijzen en regeltjes hier. Misschien moeten we wat alternatieven overwegen voor onze toekomstige Vereniging\Club. Mij schieten de volgende alternatieven te binnen.

 

BE als eerste locatie: voordelen grondprijzen veel lager, veel minder regeltjes, aan te reizen door NL leden.

DU als eerste locatie: voordelen grondprijzen veel lager, veel minder regeltjes, aan te reizen door NL en BE leden.

Richt anders eerst een clubje op en ga naar een gewenste gemeente en vraag of zij een bosachtige locatie hebben voor onze club. Vaak kun je dit dan huren tegen een gereduceerde prijs of krijg je zelfs subsidie.

 

PLEASE SCHOOT.:p

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...