Ga naar inhoud
GENEGEERD

Dingen die anderen niet in hun BOB hebben zitten


BTF

Aanbevolen berichten

Dat is een goede. Heb ik zelf ook niet. Welke van die papieren zakdoekjes en van die zeer compacte doekjes die uitzetten wanneer je ze vochtig worden. Dat kan dus dienst doen als toiletpapier bij mij.

 

zelf heb ik een complete rol verpakt is een diepvrieszakje met dubbele ziplock. gewoon platdrukken lucht is er dan uit en dichtdrukken, is het zelfs vacuum verpakt. dus waterdicht en neemt minder ruimte in beslag.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Wat ik in mijn BoB ga doen hebben er denk ik niet veel; 3 kleine alarmpjes die op magneet werken. Bestaat uit 2 delen. Als die 2 delen uit elkaar gaan dan klinkt er een fel alarm.

Gebruik ik dan voor waarschuwingssysteem als ik lekker in mijn tentje lig te meuren. Tent opzetten tussen 3 bomen en dan tussen elke boom een alarmpje hangen met visdraad. Loopt er een indringer of groot dier er langs, dan word je wakker gemaakt.

 

Zou je aub daar een fotoke van kunnen plaatsen? En hoe noemt het. Bij deze bedankt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Dick Berts

Het meest eigenwijze jongetje uit de klas komt weer in de lucht; Sneuvelen dankzij je BOB is uitermate triest. Vraag aan alle preppers; wat zou je nog uit je veel te zwaar geworden BOB kunnen flikkeren? Gooien? Eh... wegleggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Precies! Even een dokter dat gewoon effe vragen....cynische modus OFF

 

Het was niet mijn bedoeling om iets voor te stellen waar de meesten onder ons niet aan geraken. Maar wel om een alternatief te bieden voor ...

Als mijn voorstel dom overkwam mijn excuses daar voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het meest eigenwijze jongetje uit de klas komt weer in de lucht; Sneuvelen dankzij je BOB is uitermate triest. Vraag aan alle preppers; wat zou je nog uit je veel te zwaar geworden BOB kunnen flikkeren? Gooien? Eh... wegleggen.

 

 

oh crap daar is dat andere eigenwijze jongetje weer:o, wat nu als je sneuvelt dankzij je veel te lichte bob??

een lichte bob heeft alleen maar zin als je een volgestouwde bol hebt

moet je die nog ergens gaan stichten dan kun je maar beter bereid zijn.

ik blijf erbij: per boot.

een varende bol, voedselkamer?? daar vaar je in of probeer je uit de lucht te lokken met stukjes brood op het dek.

 

wat is licht?? beetje filter,mes,tentje,slaapgerei,kookgerei ,wat vriesdroog etc etc zit je al heel snel aan de 10 kilo hoor

 

ik snap je wel hoor dickberts alleen ik kan je alleen maar gelijk geven als diegene een BOL heeft.

anders kun je vrijwel niks met die crackers,anderhalve lucifer en tarpzeiltje.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@ dutchprepper : dat katoen/lycra/polyester etc etc dus waarom ook niet??

 

probeer zo veel mogelijk KATOEN/LINNEN ondergoed/sokken aan te schaffen

polyester ed. hebben de nare eigenschap om geen vocht op te nemen en te ventileren

thuis is dit geen probleem als je je dagelijks kunt verschonen

maar in geval van SHTF en enkele dagen aanhouden dan ga je problemen krijgen

 

Katoen??

De gouden regel in survival-omstandigheden en het alleerste dat elke militair leert : "draag NOOIT katoen" (!)

 

Maar het is een wijdverspreid misverstand...

 

Onthou voor altijd : "Cotton Kills!"

 

Zie Google :

http://tinyurl.com/cottonkills

Link naar reactie
Delen op andere sites

Katoen??

De gouden regel in survival-omstandigheden en het alleerste dat elke militair leert : "draag NOOIT katoen" (!)

 

Maar het is een wijdverspreid misverstand...

 

Onthou voor altijd : "Cotton Kills!"

 

Google :

http://www.tinyurl.com/cottonkills

 

het is waar er gaan al eeuwenlang mensen dood aan beddengoed,kleding,onderkleding en al wat dies meer zij.:rolleyes::o

 

bedoel het verders niet vervelend maar ik wordt moe van al die onderzoeken.:confused:

 

weet je wat het een beetje wordt?? hetzelfde als met eten kopen.

als ik iedereen mag geloven word ik van alles ziek wat ik eet

van alles ziek wat ik voor verf koop

van alles ziek wat ik voor plastic flessen gebruik

van alles ziek wat ik voor pijnstillers gebruik

meskeuze is o zo belangerijk, waterfilter ook

polyester is niet goed,nylon smelt ook, rubber krijg je uitslag van, leer is lastig want moet je verzorgen, bont is zielig etc etc etc.

en nu mag katoen ook niet.

nou wol jeukt bij mij(ga ik dood van de jeuk)

en linnen ondergoed?? nee mij te ruw mijn huid krijgt er soort ropeburn effect van.

 

als ik het goed begrijp en als ik naar iedereen zou luisteren, dan zou ik in een shtf poedelnaakt met een peperdure esee mes tussen de tanden en een firesteel in de ene en een glazen pot in de andere over straat rennen.

 

het is af en toe op deze site net als dat verhaal met die vader,zoon en dat ezeltje die naar de markt gaan.

 

zoon zegt papa: ga jij maar op de rug zitten van het ezeltje je bent al op leeftijd etc,

voorbijganger1 zegt: schaam je je niet jij lekker zitten en je zoontje moet lopen??

 

papa zegt zoon: ga jij maar op de rug zitten van het ezeltje jij bent nog zo jong etc,

voorbijganger2 zegt: schaam jij je niet jij lekker zitten en je oude vader moet lopen??

 

dan lopen vader en zoon allebei maar naast het ezeltje,

voorbijganger3 zegt: jullie zijn gestoort waarom loop je naast het dier en ga je er niet opzitten waar dient ie anders voor??

 

allebei op het ezeltje gezeten,

voorbijganger4 zegt: DIERENBEULEN!!! hoe kunnen jullie dat arme dier zo belasten??

 

het is nooit goed, en als je naar iedereen moet luisteren die ergens wel onderzoek naar gedaan heeft kun je en mag je helemaal niks meer straks.

 

p.s: en ja ik heb nog wel zoveel zelfkennis dat ik zelf ook meedoe aan de willekeur van meningen:o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op mijn BOL en o o o wat ben ik blij dat ik hier een mooie passende klamboe had liggen.

Deze hoort ZEKER in BOL / BOB thuis als je niet in een tentje slaapt met een gaasdeurtje

 

Muggen zijn vervelend, houden je uit je slaap en kunnen potentieel ook nog eens ziektes overbrengen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zit nu op mijn BOL en o o o wat ben ik blij dat ik hier een mooie passende klamboe had liggen.

Deze hoort ZEKER in BOL / BOB thuis als je niet in een tentje slaapt met een gaasdeurtje

 

Muggen zijn vervelend, houden je uit je slaap en kunnen potentieel ook nog eens ziektes overbrengen.

 

Ja, zeker als je ergens bij water in de buurt bent is het nog erger. Laatst met de honden rond etenstijd gaan wandelen in het bos, bij een vennetje.. nou.. we zijn met rasse schreden teruggekeerd, stikte van de muggen! Is echt niet te doen, zo'n gaasje voor je gezicht is dus nog helemaal niet zo'n gek idee.

En slapen met muggen is al helemaal vervelend, gelukkig heb ik wel een tent met gaas, anders slaap ik gewoon niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb standaard zo'n muggenetje voor om je hoofd in bob, maar dat zal bij slapen niet echt helpen. Een complete klamboe heb ik nog niet overwegen. Zal eens kijken hoeveel dat weegt.

 

Waar ben je Hakin? Ik ben een keer in Noorwegen geweest, daar staken de muggen gewoon door mijn overhemd heen, dat was echt een drama. Dan sliep je 's nachts onder een klamboe, maar werd je overdag alsnog gepikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Reserve bril, secondelijm, poncho/tarp,desinfecterende handgel(reisformaat), tandenborstel en tandpasta, wegwerpwashandjes, bouillonblokjes,chocolade, rozijnen, suiker, tabak + vloei, kaart van de BENELUX en een lamp opwindbaar en op zonneenergie.

Dit heb ik ook in mijn bob zitten en dan de redelijk standaard spullen nog.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je eraan kan geraken een klein flesje Tramadol EG, heb je geen paracetamol of welke pijnstiller ook meer van doen.

Om voet schimmel te voorkomen en te behandelen kan je ook Neem olie gebruiken werkt ook prima tegen insectenbeten.

Het zijn maar ideetjes hoor openlijk hebben jullie er wat aan.

 

Als je weet waar te zoeken, zelfs deze dingen ben ik al tegengekomen :

http://en.wikipedia.org/wiki/Syrette

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 5 maanden later...

Peper en zout . Als je een vogel of een vis wil klaar maken kun je er wat smaak aan geven.

Olijfolie . Brandalcohol en brandgel . Zout tabletten door te zweten verliest je lichaam veel zout daar krijg je Hooft pijn van of word je misselijk . Ook zit er een driepunter speer punt in om vis (forel ) te vangen in . Een stethoscoop duikers lampje als je moet gered worden bij nacht kunnen ze je vinden .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Peper en zout . Als je een vogel of een vis wil klaar maken kun je er wat smaak aan geven.

Olijfolie . Brandalcohol en brandgel . Zout tabletten door te zweten verliest je lichaam veel zout daar krijg je Hooft pijn van of word je misselijk . Ook zit er een driepunter speer punt in om vis (forel ) te vangen in . Een stethoscoop duikers lampje als je moet gered worden bij nacht kunnen ze je vinden .

 

Wat ga je met die stethoscoop doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb hier geen beeld bij. Waar heb je die gekocht?

 

Zijn de blauwe (bij ons dan) klikko zakken, en als je ze vult met bladeren of dennennaalden heb je een prima bed/slaapzak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...