Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Dr.Prepper

Risico van confiscatie van goud door de Overheid?

Recommended Posts

het is inderdaad erg eng dat de overheid het gewoon in beslag kan komen nemen omdat de hoge heren beslissen dat het mag... ik heb dan gelukkig geen EM in mijn bezit, op mijn trouwring na, maar eten is denk ik waardevoller dan EM bij SHTF. neem als voorbeeld de tweede wereldoorlog:

-In 1945 kon voor een 'brood' van 800 gram 50 gulden betaald (officiële prijs 19 cent)

-Surrogaatsigaretten verkocht voor 60 gulden (officiële prijs 90 cent)

-Lucifers 10 gulden (officiële prijs 15 cent)

-70 kg antraciet 160 gulden (normaal 3 gulden)

http://www.allesopeenrij.nl/article.php?aid=371

dat zijn toch behoorlijke stijgingen...

bij je link staat er als zwarte markt prijzen, had je wel even mogen vermelden ;)

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Maar als je wilt verkopen bij een winkel moet je je legitimeren. En als je het eerder niet hebt opgegeven in de jaarlijkse belastingaangifte krijg je naderhand weer boetes oid. Dus wat is slim anoniem kopen en niet opgeven voor de belasting of alles wel opgeven? Tijdens een shtf op een zwarte markt verkopen lijkt ook niet ideaal. Best wel een dilemma eigenlijk. Weet iemand trouwens hoeveel PM je over de grens mag meenemen? Kan daar niets over vinden bij de douane. Fijne dagen verder iedereen!

Dan weet ik niet bij welke winkel je deze ervaring hebt opgedaan?

Er staat nergens dat ik verplicht ben om mij te legitimeren bij kleinere bedragen ;)

Greener

Deze post delen

Ik hoop dat onze vriendelijke en aardige regering toch eerst eens onze nationale goudvoorraad terug haalt vanuit het buitenland.

Leuk, een appeltje voor de dorst, maar niet als dat aan de andere kant van de grote plas ligt.

Ikzelf heb geen edel metalen in huis. :rolleyes: En sta daarmee ook nergens geregistreerd.

Een overheid zal in ieder geval als laatste bij mij aan de deur staan.

Maar eerlijk gezegd, verder dan een oproep tot inleveren zal het vermoed ik niet komen.

Nederlanders zijn dan wel verwend over de afgelopen decennia, een confiscatie zal niet zomaar gepikt worden.

Het zal dus in de praktijk moeilijk, dan wel onmogelijk, uit te voeren zijn.

Deze post delen

Thans heb ik crypto's. Maar als de bullmarket - zeepbel eenmaal weer op barsten staat, ga ik er toch gouden en zilveren munten van kopen.

I.v.m. confiscatie:

Ik weet dat ik bij GoldRepublic de optie heb om m'n goud in hun kluis -in Zwitserland-, op te laten slaan. Ze kunnen het altijd voor je van aldaar naar hier sturen. Maar toch, het is wel een afstand...

Maar er is ook nog AmsterdamGold, met een opslag op Schiphol. Ik neem aan dat hun kluis in de internationale zone staat... Het lijkt mij vanzelfsprekend. Toch fijn, als iemand dit nog even kan bevestigen.

Zo'n internationale zone klinkt wel als een veilige bescherming tegen confiscatie. Of zijn er toch nog haken en ogen?

Of toch maar goud skippen. En puur en alleen voor zilver kiezen?

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...