Ga naar inhoud
GENEGEERD

De bubbel groeit & groeit & groeit...

Flow
 Share

Recommended Posts

Staatsschuldmeter Nederland: http://www.destaatsschuldmeter.nl/

Bron: http://www.nu.nl/beurs/3854951/omvang-nederlands-schuldpapier-record.html

Nederlands schuldpapier naar record!

Het totale bedrag dat de overheid, banken en andere financiële instellingen op kort- en langlopend schuldpapier hebben uitstaan, is in het tweede kwartaal ten opzichte van het voorgaande kwartaal met 2,9 procent gestegen naar het record van 1809 miljard euro.*

Dat bedrag is ongeveer drie keer groter dan de omvang van de Nederlandse economie. Dat blijkt uit cijfers die De Nederlandsche Bank (DNB) maandag heeft gepubliceerd.

De groeiende schuldomvang op de kapitaalmarkt laat zich volgens DNB voor een groot deel verklaren door de financieringsbehoefte van de Nederlandse staat. Zo steeg de omvang van de langlopende staatsobligaties in het tweede kwartaal ten opzichte van de eerste 3 maanden van het jaar met 3 procent tot 333 miljard euro.

• Leuk 1
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

tsja.....de overheid is al zo´n jaartje of 5 denk ik bezig met "bezuinigen"......maar waar voor de normale mens "bezuinigen" betekend minder geld uit geven, is voor de staat "bezuinigen" blijkbaar nog meer geld uitgeven wat ze niet hebben, en nog meer geld proberen binnen te halen middels belastingen......

1.809 miljard......ik geloof dat dit ongeveer 300.000 is per werkende nederlander.....dus, werkende nederlander, u heeft een huisje van 200.000, met een hypotheekje van 250.000? daar heeft u al moeite mee zegt u? nou, dan maak uw borst maar nat, want u wordt ook even vriendelijk verzocht rente en aflossing te betalen voor die "andere 3 ton".....maar het goede nieuws is, u gaat de komende jaren nog minder verdienen terwijl de kosten voor levensonderhoud zullen stijgen.....en WIJ zullen die 3 ton voorlopig nog even flink voor u op laten lopen....hahahaha.....

Link naar reactie

wat mij betreft gaat er geen cent meer naar het buitenland......maar dat is maar een schijntje van wat we in het binnenland uitgeven.....

Helemaal mee eens. Mag inderdaad een keertje afgelopen zijn. En dan gaat dit heel raar klinken, maar eigen volk eerst. En ik bedoel dus niet alleen maar een bepaald deel van de samenleving, maar iedereen die hier legaal woont.

Link naar reactie

tsja.....de overheid is al zo´n jaartje of 5 denk ik bezig met "bezuinigen"......maar waar voor de normale mens "bezuinigen" betekend minder geld uit geven, is voor de staat "bezuinigen" blijkbaar nog meer geld uitgeven wat ze niet hebben, en nog meer geld proberen binnen te halen middels belastingen......

Jaartje of 5? Ze zijn al kort na de Euro begonnen. Sinds 2005 of zo? Al was het toen niet zo extreem.

Link naar reactie

Jaartje of 5? Ze zijn al kort na de Euro begonnen. Sinds 2005 of zo? Al was het toen niet zo extreem.

zeg...ik had een schuld die ik niet af kon betalen....dus ben ik gaan bezuinigen sinds een jaartje of 10.....en toch geef ik elk jaar meer uit dan het jaar ervoor......en lopen mijn schulden steeds verder op......zou ik misschien iets fout doen?

Link naar reactie

zeg...ik had een schuld die ik niet af kon betalen....dus ben ik gaan bezuinigen sinds een jaartje of 10.....en toch geef ik elk jaar meer uit dan het jaar ervoor......en lopen mijn schulden steeds verder op......zou ik misschien iets fout doen?

Nee, je doet precies wat de regering ook doet wanneer ze zogenaamd bezuinigen. Hahaha!

Link naar reactie

Nee, je doet precies wat de regering ook doet wanneer ze zogenaamd bezuinigen. Hahaha!

tsja...je kunt je afvragen waarom we überhaupt een schuld hebben...we waren toch een welvarend land? .....we hadden gas, een productieve landbouw, we exporteren bloemen, melk en vlees.....we hebben een wereldhaven......koploper op het gebied van baggerwerkzaamheden......een geweldige industrie.......wereldfaam op het gebied van transport en logistiek........waarom hebben we dan in godsvredesnaam zoveel geld moeten lenen???

we hebben een torenhoge staatsschuld en de hoogste private schuld ter wereld!.....trek al die schulden eens af van onze zogenaamde welvaart en zie hoe bitter weinig er over blijft........we zijn failliet en drijven af naar een derde wereld status.....alleen dat besef dringt maar heel langzaam door bij "de mensen".........we houden liever vast aan de illusie dat we het geweldig doen....dat de crisis binnenkort wel voorbij zal zijn.....nou, vergeet dat maar......

Link naar reactie

Ja. Laten we vooral nog meer geven aan het buitenland. Waar zullen we weer aan spenderen nu? Irak misschien?

@nu even niet

Ach ja, die 8% ontwikkelingshulp... 8%, ik mag toch hopen dat je zelf meer doet voor je medemens dan die magere 8%?

Daarbij:

"Van elke euro bilaterale ontwikkelingshulp die Nederland geeft, komt 70 tot 90 cent terug door een stijging van de export. Een deel van de opbrengst van die extra export lekt weg naar het buitenland, maar 40 tot 55 cent blijft hangen in Nederland. Dat levert rond de vijftienduizend banen op"

Bron: https://www.google.com/search?q=Ontwikkelingshulp&oq=Ontwikkelingshulp&aqs=chrome..69i57j69i60l2&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8#q=Ontwikkelingshulp+komt+terug

Link naar reactie

@nu even niet

Ach ja, die 8% ontwikkelingshulp... 8%, ik mag toch hopen dat je zelf meer doet voor je medemens dan die magere 8%?

Daarbij:

"Van elke euro bilaterale ontwikkelingshulp die Nederland geeft, komt 70 tot 90 cent terug door een stijging van de export. Een deel van de opbrengst van die extra export lekt weg naar het buitenland, maar 40 tot 55 cent blijft hangen in Nederland. Dat levert rond de vijftienduizend banen op"

Bron: https://www.google.com/search?q=Ontwikkelingshulp&oq=Ontwikkelingshulp&aqs=chrome..69i57j69i60l2&sourceid=chrome&es_sm=122&ie=UTF-8#q=Ontwikkelingshulp+komt+terug

ontwikkelingshulp is één grote wassen neus.....ik heb er zelf een paar jaar in gewerkt.....walgelijk.......manier van doorsluizen belastinggeld naar grote bedrijven....meer is het niet...

en als dat 15.000 banen oplevert, dan heeft het minstens 30.000 banen gekost!

Link naar reactie

tsja...je kunt je afvragen waarom we überhaupt een schuld hebben...we waren toch een welvarend land? .....we hadden gas, een productieve landbouw, we exporteren bloemen, melk en vlees.....we hebben een wereldhaven......koploper op het gebied van baggerwerkzaamheden......een geweldige industrie.......wereldfaam op het gebied van transport en logistiek........waarom hebben we dan in godsvredesnaam zoveel geld moeten lenen???

we hebben een torenhoge staatsschuld en de hoogste private schuld ter wereld!.....trek al die schulden eens af van onze zogenaamde welvaart en zie hoe bitter weinig er over blijft........we zijn failliet en drijven af naar een derde wereld status.....alleen dat besef dringt maar heel langzaam door bij "de mensen".........we houden liever vast aan de illusie dat we het geweldig doen....dat de crisis binnenkort wel voorbij zal zijn.....nou, vergeet dat maar......

Jij begrijpt het helemaal. Je hebt precies verwoord wat ik al heel lang denk.

Link naar reactie

@nu even niet

Daarbij:

En jij gelooft al dat gezwam? Hmmm...

Link naar reactie

Ontwikkelingshulp moet worden afgeschaft vanuit de overheid. Wel noodhulp uiteraard.

Dan kunnen ontwikkelingsorganisaties van particuliere donaties en sponsoring zelf indien ze wensen een ontwikkelingsprogramma opzetten eventueel vanuit religieuse dan wel menselijke overwegingen.

heel goed! alleen vrijwillige bijdragen voor ontwikkelingshulp......da's eerlijker, goedkoper want er kunnen een hoop ambtenaren tussenuit.....en je bent van de staatscensuur af, want nu bepaald de staat wie wat krijgt = vorm van censuur......en als we nu datzelfde doen met defensie, koningshuis, eu, publieke omroepen, redden van banken, cultuur, milieusubsidies, sportsubsidies, en nog een paar van dat soort zaken, dan gaan we richting een eerlijke samenleving en zijn we zo uit de crisis.....twee vliegen in één klap.....

Link naar reactie

Mensen willen daar niet aan. Inzien dat dit het "nieuwe normaal is". Dat trekt men niet. Men houdt zich voor dat het allemaal van tijdelijke aard is.

nou, in elk geval blij dat ik het snap!

als mensen denken dat dit van tijdelijke aard is, dan hebben ze denk ik wel gelijk hoor......ik zou zeggen geniet maar van deze crisis, want de kans is zeer groot dat het de komende jaren nog veel slechter gaat worden.....daar weken we hard aan, en hebben we ook echt wel verdiend!

Link naar reactie

Helemaal mee eens. Mag inderdaad een keertje afgelopen zijn. En dan gaat dit heel raar klinken, maar eigen volk eerst. En ik bedoel dus niet alleen maar een bepaald deel van de samenleving, maar iedereen die hier legaal woont.

Zou niet weten waarom dat raar zou moeten klinken.

Je voed ook eerst je eigen gezin voordat je wat aan andere geeft en zo zou het met het land ook moeten zijn, eerst hier de boel op orde en dan eens kijken naar andere zaken.

Link naar reactie

Zou niet weten waarom dat raar zou moeten klinken.

Je voed ook eerst je eigen gezin voordat je wat aan andere geeft en zo zou het met het land ook moeten zijn, eerst hier de boel op orde en dan eens kijken naar andere zaken.

Raar omdat het dan racistisch zou kunnen overkomen aangezien andere groeperingen dat riepen. En ik ben hier heel voorzichtig met wat ik zeg, want mensen staan te popelen om mij voor nazi uit te maken. (Al dan wel zogenaamd grappig bedoeld.)

Daarom heb ik even uitgelegd wat ik ermee bedoelde. Maar het idee is inderdaad goed. Eerst gezin, dan familie en vrienden, de buren en zo langzaam uitbreiden. Niet meer dan logisch.

Link naar reactie

ontwikkelingshulp is één grote wassen neus.....ik heb er zelf een paar jaar in gewerkt.....walgelijk.......manier van doorsluizen belastinggeld naar grote bedrijven....meer is het niet...

en als dat 15.000 banen oplevert, dan heeft het minstens 30.000 banen gekost!

Ontwikkelings hulp is niet wat het lijkt. Wij geven hulp en in ruil daarvoor mogen we fabrieken in hun land bouwen waar we het volk dan wel weer voor een hongerloon 7 dagen per week laten werken.

Daarom vinden al die politieke partijen het zo belangrijk dat we geld blijven geven aan die landen, niet om het volk te helpen maar voor onze grote bedrijven om aan ze te verdienen.

Hier zit verder niets humaans achter, puur business..

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...