Ga naar inhoud
GENEGEERD

Rijst en macaroni opslaan (beginnende prepper)


kiko

Aanbevolen berichten

hallo, ik ben vanplan om wat rijst en maceroni op te slaan. in een andere treath had ik gelezen om rijst op te slaan in flessen. hoe moet dat dan en hoe maak je het lucht en vochtledig. welke rijst en waar koop je de rijst het beste ( belgie ) . en kan macaroni gewoon in de verpakking blijven?

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

@kiko

 

Ik zou gaan voor de rijst die jij het lekkerst vindt. Rijst gaat lang mee. Hoef je de fles (zo ver ik weet) niet lucht- en vochtledig te maken. Macaroni en rijst kunnen in verpakking blijven. Kan je meteen een houdbaarheidsdatum zien zodat je regelmatig rouleert.

 

Heb je je voorgesteld trouwens? Kijk naar de Koffiecorner en dan voorstelronde als je dat nog niet hebt gedaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Luchtvretertjes kun je kopen bij de conrad, of bij de prepshop - hier. Voor vochtvreter gebruik ik baking powder. Of in een oud plastic doosje met gaatjes en een doekje daarvoor. In een fles gewoon een stukje oude zakdoek dichtknopen met daarin wat baking powder.

 

Zelf bewaar ik rijst en macaroni in van die waterkluisjes (witte tonnetjes met rode deksel) die je vaak ziet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@kiko

 

Ik zou gaan voor de rijst die jij het lekkerst vindt.

 

Zilvervliesrijst kan op den duur problemen geven doordat de olie in het vliesje ranzig wordt. Als je voor langere tijd wilt opslaan @kiko koop dan witte rijst. Opslag kan in allerlei vaatjes, tonnetjes en zelfs in lege flessen die je goed afsluit. Zuurstof- en vochtabsorbers zijn niet echt nodig en de THT is welhaast oneindig. Net als bij macaroni bijvoorbeeld. Deze twee producten zijn prima om een eerste buffer mee te maken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

 

Ik kende het niet. Maar 2500kcal p/d, 24 dagen en dat voor € 119 lijkt me niet al te duur. Zo'n doos is in ieder geval lekker compact. Zelf heb ik voor NRG-5 gekozen, voor uiterste noodzaak. NRG-5 wordt door de VN gebruikt en dat beschouw ik als een soort keurmerk.

 

Op het plaatje zie je het staan, en zie je ook hoe ik (een deel van) mijn rijst, droge bonen, havermout en macaroni bewaar.

 

fnty6t.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, dat was niet voorstellen. Dat was vertellen dat die nieuw was en meer niet wist. Dus meer weet ik ook niet.

Ja, ik ben van de voorstelpolitie. Zonet aangewezen als commandant. :D

 

En dergelijk welkom moet een fijne ervaring voor een nieuwe user zijn, dat heb je goed gedaan.

 

Fijn ook dat je zo'n verstand van zaken hebt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wilde lang geleden ook altijd het laatste woord hebben...

 

Rijst en macaroni zijn zoals eerder al geschreven was goed en lang te bewaren mits je dit droog doet.

Jerrycan of fles zal weinig uitmaken maar zoals nonkel al liet zien past er in een jerrycan een stuk meer.

Daarnaast vind ik het fijn om mijn voedsel in nieuwe jerrycans op te slaan zodat ik zeker weet dat er geen restjes ed zijn achtergebleven die het voedsel zouden kunnen aantasten.

 

Greener

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is waar. Zuurstof en water vretertjes zijn niet echt nodig. Maar ik had baking soda en handwarmertjes van de action (zuurstof vretertjes) dus waarom niet... Zonder zal 't ongetwijfeld ook prima werken. Ik zie tenminste continue preppers op Youtube vertellen hoe ze het doen maar ach. Ze erbij doen kan ook geen kwaad :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat die jerrycans geschikt zijn voor levensmiddelen en niet voor brandstoffen, die jij gebruikt Nonkel?

 

Oja, BP-5 is tien jaar houdbaar itt NRG5. Om eerlijk te zijn denk ik dat NRG5 die 10jaar ook wel kan halen....al getest misschien?

 

Ik kende het niet. Maar 2500kcal p/d, 24 dagen en dat voor € 119 lijkt me niet al te duur. Zo'n doos is in ieder geval lekker compact. Zelf heb ik voor NRG-5 gekozen, voor uiterste noodzaak. NRG-5 wordt door de VN gebruikt en dat beschouw ik als een soort keurmerk.

 

Op het plaatje zie je het staan, en zie je ook hoe ik (een deel van) mijn rijst, droge bonen, havermout en macaroni bewaar.

 

fnty6t.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga er vanuit dat die jerrycans geschikt zijn voor levensmiddelen en niet voor brandstoffen, die jij gebruikt Nonkel?

 

Oja, BP-5 is tien jaar houdbaar itt NRG5. Om eerlijk te zijn denk ik dat NRG5 die 10jaar ook wel kan halen....al getest misschien?

 

Ja, daar heb ik speciaal op gelet toen ik ze een paar jaar geleden bij https://www.jerrycanshop.nl/ in een grote hoeveelheid kocht. Overigens in alle opzichten een prima adresje! Dat merk je eigenlijk pas als je een klacht hebt, en die had ik, en het vervolgens keurig wordt opgelost.

 

Ik vermoed dat NRG-5, mits netjes opgeslagen, veel langer meegaat dat de aangegeven THT.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Is waar. Zuurstof en water vretertjes zijn niet echt nodig. Maar ik had baking soda en handwarmertjes van de action (zuurstof vretertjes) dus waarom niet...

 

Mijn idee. Ik had een berg vheeswijkvochtvretertjes liggen en heb ze erbij gestopt, net als de zuurstofabsorbers die ik bij de Mormonen met honderden tegelijk kocht. Mooi om te zien dat de jerrycans zichzelf vacuüm trokken. Het is overkill, maar baat het niet, dan schaadt het niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...