Ga naar inhoud
GENEGEERD

Buitendouche maken


Ron Doe

Aanbevolen berichten

Ik wil een DHZ-buitendouche maken van een zwart gespoten metalen 200 liter-vat waaraan ik een douchekop wil maken die aan het vat verbonden is met een S-vormige leiding waaraan de kraan is bevestigd. Wanneer ik deze opendraai zal het water uit de douchekop komen. Alhoewel het in principe koud water is, wordt dit vrij snel warm omdat de zon er (als het goed is) de hele dag op schijnt. Je kunt dan in de namiddag met goed warm water douchen. Het vat staat wel op een stevige stellage van balken.

 

Nu weet ik dat je bij sommige bedrijven, vooral die in de chemische sector, ook een soort nooddouches hebt voor het geval je rommel op je hebt gekregen die er snel afgespoeld moet worden. Dan trek je aan een soort handvat waarna het water uit de douchekop komt. Kent iemand dit of heeft er iemand ervaring met zo'n systeem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Nu weet ik dat je bij sommige bedrijven, vooral die in de chemische sector, ook een soort nooddouches hebt voor het geval je rommel op je hebt gekregen die er snel afgespoeld moet worden. Dan trek je aan een soort handvat waarna het water uit de douchekop komt. Kent iemand dit of heeft er iemand ervaring met zo'n systeem?

 

Ron, die douches in de chemische sector zijn zogenaamde stortdouches. Daar komt in korte tijd zeer veel water uit. Gelukkig heb ik ze nog nooit hoeven gebruiken. En voor ons 'zuinig met water' preppers niet interessant.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ron, ik heb in Spanje een 1000 liter zwarte ibc vat die ik op het dak van mijn schuurtje heb gezet. Deze vullen we met 500 liter, is eerder warm en dan kun je gewoon douchen. Mijn buurman heeft het eigenlijk zo gemaakt als tijdelijke douche of tappunt tijdens de verbouwing, maar het werkt prima. Ik zal als ik er erg in heb nog een foto van schieten voordat ik naar NL terugkom.

 

Ps ook solardouches kosten geen drol mee tegenwoordig. Voor rond de 100 euries heb je er wel een die het water verhit en opslaat. Dan meng je met de tuinslang water bij tot aangename temperatuur.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ook hier buiten douche met zwart 55 gallons tonnen,van een paar palet een hok gebouw,er rust de tonnen net ernaast,ik heb gewoon een rubbers slang eraan hangen.wij moeten wel voor 10 am douchen anders is het water boven de 45 Celsius .als ik wacht tot 6 uur pm,is het water gepasteriseerd,ook handig.wij douche in een open plastic bak met een soort afvoer na de bananen bomen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Trouwens ik heb ook een zonneoven, een all American solar oven,ik bak er brood in, droog groenten en fruit, en kook regelmatig soup en stew,om te koken is het meer een soort slow cooker.ik heb wel eens zelf gebouw maar die waren wardeloze .

Je kun ook hot process soap in maken ,en jam en fudge,en ........

Dus voor wie in espagna of Romania en zo wonen is het voor de zonnige dagen en fijne aanvulling.tussen dat ,de BBQ ,en een vuur pit ,word bijna Niet meer in de keuken gekookt,de huis blijf daar door koeler.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil een DHZ-buitendouche maken

 

Buitendouche? Check!

Alleen lastig in de winter met de vorst in de waterleidingen.

 

D.1.jpg.1e6f9abe87af27b3ef830088937243c4.jpg

 

D.2.jpg.77d65c938c07c70fb06cf608f8905101.jpg

 

D.3.jpg.0d123ce47b70385f53a4a05e09a2ee8d.jpg

 

D.4.jpg.314c098bd6db003bd982c87b9c37f004.jpg

 

De grote boomstam waar de douchestang aan vast zit is hier aangespoeld en heb ik mee naar huis mee genomen, mooi stuk blank beukenhout.

De stenen zijn koraal, die liggen hier gewoon op het strand.

De paal van de deur is een oudere telefoonpaal, het golfplaat komt ergens uit de knoek en de paal draait op een lager uit een hogedrukreiniger.

Heerlijk :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...