Ga naar inhoud
GENEGEERD

Oorlog in de supermarkt


wildemossel

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 150
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Als je nog spul nodig hebt terwijl er al een shtf aan het uitbreken is moet je eigenlijk zorgen dat je bij de supermarkt aan de achterkant waar de voorraad binnenkomt inbreekt en daar aan het plunderen slaat. Er zullen best mensen zijn die daar ook aan denken maar het gros van de schapen gaat gewoon door de voordeur naar binnen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog spul nodig hebt terwijl er al een shtf aan het uitbreken is moet je eigenlijk zorgen dat je bij de supermarkt aan de achterkant waar de voorraad binnenkomt inbreekt en daar aan het plunderen slaat. Er zullen best mensen zijn die daar ook aan denken maar het gros van de schapen gaat gewoon door de voordeur naar binnen.

 

Ik hoop dan oprecht dat je daar dan op een riek gespietst wordt door de eigenaar van de supermarkt. Mensen aanzetten tot plunderen, goed bezig!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als je nog spul nodig hebt terwijl er al een shtf aan het uitbreken is moet je eigenlijk zorgen dat je bij de supermarkt aan de achterkant waar de voorraad binnenkomt inbreekt en daar aan het plunderen slaat. Er zullen best mensen zijn die daar ook aan denken maar het gros van de schapen gaat gewoon door de voordeur naar binnen.

 

goh.....en ik had nog wel zo'n goede indruk van je.....maar, ik geef toe, het is moeilijk......inbreken en plunderen, gewoonlijk natuurlijk niet.....maar tijdens een SHTF situatie....ik weet niet....wat ik wel weet is dat mensen die je hierom bekritiseren of afbranden daartoe ook in staat zouden zijn......alleen realiseren ze dat waarschijnlijk nog niet......

je stelling is in elk geval niet politiek correct...dus da's al een plus......

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik hoop dan oprecht dat je daar dan op een riek gespietst wordt door de eigenaar van de supermarkt. Mensen aanzetten tot plunderen, goed bezig!

 

Pardon?

 

Oh wacht je hebt 't draadje niet gelezen natuurlijk.

 

Ik bedoel natuurlijk als je bij de supermarkt komt en iedereen is binnen aan het plunderen door de voordeur je een betere kans maakt bij de achterdeur. In een dergelijke situatie is de eigenaar niet aanwezig, die zit in het hoofdkantoor of thuis. De filiaalmanager zal voor openingstijd al zelf geplunderd hebben en met een vrachtwagentje vol zijn verdwenen. In een shtf situatie waar wij voor preppen is er geen 'law and order' meer. Daarom zul je mij niet zien in een supermarkt in zo'n situatie want ik heb thuis alles al binnen. Maar mocht er iemand zijn die dat niet heeft... Beter niet de meute volgen.

 

Draadje niet gelezen hebben en dan wensen dat iemand vermoord wordt. Nog veel beter bezig dan ik!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Pardon?

 

Oh wacht je hebt 't draadje niet gelezen natuurlijk.

 

Ik bedoel natuurlijk als je bij de supermarkt komt en iedereen is binnen aan het plunderen door de voordeur je een betere kans maakt bij de achterdeur. In een dergelijke situatie is de eigenaar niet aanwezig, die zit in het hoofdkantoor of thuis. De filiaalmanager zal voor openingstijd al zelf geplunderd hebben en met een vrachtwagentje vol zijn verdwenen. In een shtf situatie waar wij voor preppen is er geen 'law and order' meer. Daarom zul je mij niet zien in een supermarkt in zo'n situatie want ik heb thuis alles al binnen. Maar mocht er iemand zijn die dat niet heeft... Beter niet de meute volgen.

 

Draadje niet gelezen hebben en dan wensen dat iemand vermoord wordt. Nog veel beter bezig dan ik!

Ik lees enkel jij die spreekt van een shtf (http://preppers.nl/forum/threads/10588-Oorlog-in-de-supermarkt?p=276064&viewfull=1#post276064) maar nergens anders. In het deel daarvoor (juist ja, de rest van het draadje dat ik niet zou gelezen hebben) is er nergens echt spraken van shtf. Maar soit.

 

Plunderen hoort niet, nooit niet. Aanzetten tot, ook niet. Enne, ik wens je niet dood hoor, wel een aanraking met een mogelijks pijnlijk argument van de eigenaar van wie jij probeert of ADVISEERT van te stelen (want dat is plunderen dus). Maar even goede vrienden hoor.

 

(En het is niet omdat de meute zich aan geen regels of fatsoen houdt, dat dat jou of anderen een vrijgeleide geeft... just saying). Tot zover deze hypothetische situatie beschrijving.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als het kraanwater hier wegvalt dan kan elke buur water van me krijgen. Zo lever ik een bijdrage in de buurt en anderen zien een voorbeeld wat gevolgd kan worden door een ieder op z'n manier en met zijn/haar mogelijkheden.

Vechten en hamsteren is niet nodig. Het is altijd vers en eindeloze een voorraad.

Grondwater bij mij is van drinkwater kwaliteit en is ook bij stroomuitval beschikbaar.

 

Driehart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees enkel jij die spreekt van een shtf (http://preppers.nl/forum/threads/10588-Oorlog-in-de-supermarkt?p=276064&viewfull=1#post276064) maar nergens anders. In het deel daarvoor (juist ja, de rest van het draadje dat ik niet zou gelezen hebben) is er nergens echt spraken van shtf. Maar soit.

 

Plunderen hoort niet, nooit niet. Aanzetten tot, ook niet. Enne, ik wens je niet dood hoor, wel een aanraking met een mogelijks pijnlijk argument van de eigenaar van wie jij probeert of ADVISEERT van te stelen (want dat is plunderen dus). Maar even goede vrienden hoor.

 

(En het is niet omdat de meute zich aan geen regels of fatsoen houdt, dat dat jou of anderen een vrijgeleide geeft... just saying). Tot zover deze hypothetische situatie beschrijving.

 

Ik denk dat onze versies van shtf nogal verschillen. In mijn versie is de supermarkt inmiddels niet meer bemand. Eigenaars zitten er bij de supermarkten bij mij in de buurt zowieso niet, alleen de filiaalmanager. Die is in mijn situatie ook al verdwenen met wat ie pakken kon, net als het personeel. Dus er is een lege supermarkt waar nog voedsel in ligt Iedereen pakt wat ie pakken kan want ze willen overleven. Jij wil niet overleven, maar fatsoenlijk blijven. Da's prima. Hopelijk heb je ook geprept en hoef je er net zoals ik niet naartoe. Maar het ging erom dat als er iemand nog wel heen moest dat ie dan in deze situatie beter via de achterdeur kan gaan omdat het daar rustiger kan zijn. In zijn geval (hij heeft nog niks) is het een kwestie van onfantsoenlijk zijn of dood gaan.

 

EDIT: In een goede SHTF verdwijnt het fantsoen als sneeuw in de sahara. Je zult je dan toch moeten aanpassen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Wat heerlijk toch, dat ik als goedvoorziene preppert achterover kan leunen op het moment dat de meute de laatste restjes in de Albert Heijn aan het weghalen is. Ik voel me bijna als iemands met een vers EHBO-diploma die hoopt op een te behappen ongeval. Met dien verstande dat ik lekker vanuit mijn vensterbank ga toezien.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik lees enkel jij die spreekt van een shtf (http://preppers.nl/forum/threads/10588-Oorlog-in-de-supermarkt?p=276064&viewfull=1#post276064) maar nergens anders. In het deel daarvoor (juist ja, de rest van het draadje dat ik niet zou gelezen hebben) is er nergens echt spraken van shtf. Maar soit.

 

Plunderen hoort niet, nooit niet. Aanzetten tot, ook niet. Enne, ik wens je niet dood hoor, wel een aanraking met een mogelijks pijnlijk argument van de eigenaar van wie jij probeert of ADVISEERT van te stelen (want dat is plunderen dus). Maar even goede vrienden hoor.

 

(En het is niet omdat de meute zich aan geen regels of fatsoen houdt, dat dat jou of anderen een vrijgeleide geeft... just saying). Tot zover deze hypothetische situatie beschrijving.

 

Ik begrijp de redenatie van @phaelin wel al heb je natuurlijk in principe gelijk. Een paar jaar geleden werde een dorpje in Spanje niet ver van mij geteistert door diefstal door Roemenen. Een dorpsbewoner die op zijn finca werd bestolen nam het hef in eigen handen en schoot ze neer, net niet dood. Hij is er nog mee weggekomen ook en niet veroordeeld want ze hadden van zijn land en spullen moeten afblijven. De kerel in kwestie bleek jaren geleden ook al inbrekers te hebben neergeschoten en ook geen veroordeling. Als je dus gedwongen bent te gaan stelen, dan moet je risico,s aanvaarden.

 

Nu even terug op Phaelin. Wanneer je helemaal niets meer hebt en niets is te krijgen en onze gecreerde wereld is een grote chaos van ellende. Dan zal de mens weer terugkeren naar de natuur en geldt de wet van de sterkste. Je wilt je kinderen jezelf toch proberen in leven te houden, desnoods ten koste van een ander. Stel je zit met iemand op een eiland zonder voedsel. Er kan maar een iemand overleven, nl. Diegeen die de ander dood en opeet. Wat ga jij dan doen?

 

Sterf je beiden?

Wacht je tot een van de twee een natuurlijke dood sterft?

Wacht je af wat je concurrent doet?

Neem je op gegeven moment initiatief en dood je een ander mens?

Wat mag je eigenlijk wel en niet en wat heb je aan gecreerde wetten op dat moment?

 

Ik denk dat het lastig is maar ik ga in ieder geval niet wachten tot ik sterf. Op dat moment moetbje keuzes maken zoals bepaalde dieren in de natuur alt7jd al maken en ooit de mens ook.

 

Moeilijk verhaal dus en in principe ga ik niet plunderen, maar als het erop uitdraait op leven en dood dan doe ik alles voor mijn gezin om te overleven. Desnoods vreten mijn kinderen mij maar op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben ik even blij met mijn BOL in Spanje zeg... Mijn buurman heeft een schuur met daarin 20 Friese melkkoeien (en hij heeft een varken voor eigen gebruik / slacht). De buren verderop hebben iets meer dan 30 koeien in hun stal daar. Kunnen we in elk geval een BBQ organiseren terwijl anderen zich druk maken om een rol biscuitjes uit de supermarkt...

 

Maar alle gekheid op een stokje. Stel dat zich een ADPU-situatie voordoet, dan hoop ik eigenlijk dat ik nóóit voor de situatie kom te staan dat ik aan extra voedsel moet zien te komen door daar een ander de hersens voor in te slaan. Zou ook niks voor mij zijn trouwens, stel je voor dat ze terugslaan.

 

Ik ga ervan uit dat als het eenmaal zover is, dat er zo'n chaos in de wereld is ontstaan dat elke vorm van gezag wat uitgeoefend wordt door de overheid is verdwenen. We rekenen er sowieso te vaak op dat 'de politie' ons wel zal beschermen. In mijn optiek is de politie er allang niet meer om ons te beschermen, maar is zij speciaal in het leven geroepen om de goedwillende burger lastig te vallen met het uitreiken van bekeuringen voor onbenullige zaken en, als het echt eens héél erg uit de klauw is gelopen, het bergen van je stoffelijke resten en de nabestaanden op de hoogte stellen.

Op dit moment is het zo dat in vrijwel heel Europa het geweldsmonopolie bij de overheid ligt. Wat ik daarvan vind, hou ik trouwens liever voor me, maar als ik zelf aangevallen word en ik heb geen andere keuze dan is het toch echt: of hij/zij, of ik.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...

Hoeveel tijd denken we te hebben om nog de laatste boodschappen te doen bij een SHTF?

 

Er werd in de prepperswereld ongeveer gerekend op 3 uur, maar het is eerder 15 minuten en dan nog in een normaal draaiende maatschappij.

 

Het is zaterdagmorgen, klokslag acht uur, als een grote mensenschare in drommen door de C1000 Drielanden sprint.

Mandjes worden weggegrist, karretjes zetten vluchtig koers naar de cosmetica-afdeling en kinderen vullen hun armen met snoepgoed.

Binnen enkele minuten zijn de schappen leeg. ,,Het moment dat de deuren open gingen kwamen ze als kippen zonder kop de winkel in gerend," lacht Astrid van Bijsteren, medewerker bij de vleeswaren- en kaasafdeling. Het personeel had gerekend op enige commotie, maar deze hectiek heeft ieders verwachting overtroffen. Van Bijsteren: ,,Ik heb een man gezien van wie de winkelwagen in een onbewaakt moment is geplunderd. Hij kon zich niet eens even omdraaien of zijn karretje was deels leeg.''

 

LEES ARTIKEL OP DESTENTOR

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel tijd denken we te hebben om nog de laatste boodschappen te doen bij een SHTF?

 

Er werd in de prepperswereld ongeveer gerekend op 3 uur, maar het is eerder 15 minuten en dan nog in een normaal draaiende maatschappij.

 

Het is zaterdagmorgen, klokslag acht uur, als een grote mensenschare in drommen door de C1000 Drielanden sprint.

Mandjes worden weggegrist, karretjes zetten vluchtig koers naar de cosmetica-afdeling en kinderen vullen hun armen met snoepgoed.

Binnen enkele minuten zijn de schappen leeg. ,,Het moment dat de deuren open gingen kwamen ze als kippen zonder kop de winkel in gerend," lacht Astrid van Bijsteren, medewerker bij de vleeswaren- en kaasafdeling. Het personeel had gerekend op enige commotie, maar deze hectiek heeft ieders verwachting overtroffen. Van Bijsteren: ,,Ik heb een man gezien van wie de winkelwagen in een onbewaakt moment is geplunderd. Hij kon zich niet eens even omdraaien of zijn karretje was deels leeg.''

 

LEES ARTIKEL OP DESTENTOR

 

Daarom willen wij daar ook niet bij zijn :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel tijd denken we te hebben om nog de laatste boodschappen te doen bij een SHTF?

 

Er werd in de prepperswereld ongeveer gerekend op 3 uur, maar het is eerder 15 minuten en dan nog in een normaal draaiende maatschappij.

 

Het is zaterdagmorgen, klokslag acht uur, als een grote mensenschare in drommen door de C1000 Drielanden sprint.

Mandjes worden weggegrist, karretjes zetten vluchtig koers naar de cosmetica-afdeling en kinderen vullen hun armen met snoepgoed.

Binnen enkele minuten zijn de schappen leeg. ,,Het moment dat de deuren open gingen kwamen ze als kippen zonder kop de winkel in gerend," lacht Astrid van Bijsteren, medewerker bij de vleeswaren- en kaasafdeling. Het personeel had gerekend op enige commotie, maar deze hectiek heeft ieders verwachting overtroffen. Van Bijsteren: ,,Ik heb een man gezien van wie de winkelwagen in een onbewaakt moment is geplunderd. Hij kon zich niet eens even omdraaien of zijn karretje was deels leeg.''

 

LEES ARTIKEL OP DESTENTOR

 

Heftig, bedankt voor het delen. Hoop dat mensen zich nu voor kunnen stellen hoe het er uit ziet wanneer het ècht serieus is....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bedenk wel dat het hier om een uitverkoop ging waar men alles voor de helft van het geld kon kopen, gegarandeerd dat men genoeg reclame er voor heeft gemaakt en ze hebben bewust gekozen voor een zaterdag ochtend. Bij een SHTF zal eerder de prijzen duurder worden en zeer zeker niet weken van te voren worden aangekondigd. In mijn ogen, appels met peren vergelijken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar heb je gelijk in @prepper053

 

Een paar jaar geleden werd de C1000 hier ook omgebouwd tot JUMBO en daar hebben ze weken van tevoren mee geadverteerd.

Ze gaven toen ook van die stevige JUMBO-tassen gratis weg in die campagne.

 

Het was op een zaterdag en de winkel was binnen no-time leeg.

Hadden ze het op een doordeweekse dag gedaan, zonder het van tevoren te vertellen, dan had het waarschijnlijk veel langer geduurd.

 

Groeten,

 

QF

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de grote stad plunderen onze donkere medelanders eerst de Mediamarkt, dus daar zal je weinig last van hebben.

Dat is wel bewezen in de VS en bij de Bijlmerramp.

 

Daar zal van ieder kleurtje wel wat bij zitten hoor, het zullen echt niet alleen maar donkere mensen zijn die hun slag denken te kunnen slaan bij een Mediamarkt. Komt zo nogal racistisch op mij over. Zodra er één begint te plunderen of dingen begint te vandaliseren volgt de rest. Project X in Haren was daar een uitstekend voorbeeld van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

In de grote stad plunderen onze donkere medelanders eerst de Mediamarkt, dus daar zal je weinig last van hebben.

Dat is wel bewezen in de VS en bij de Bijlmerramp.

 

Om ieder misverstand uit te sluiten, plaats ik graag even een foto van blanke plunderaars bij deze posting die uitsluitend over 'donkere' plunderaars gaat.

 

http://fitsnews.com/wp-content/uploads/2011/06/looting-losers.jpg

 

Kijk, zo hoort het, gewoon niet racistisch gezamenlijk plunderen :)

 

http://img1.wikia.nocookie.net/__cb20131208002937/zombie/images/a/a3/Hurricane-katrina-looting.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zelf ook een aantal jaren geleden meegemaakt. De plaatselijke konmar zou een jumbo-winkel gaan worden en daarvoor ging de gehele winkel een paar weken dicht om verbouwd te worden. Eerste dag (vrijdag) hadden ze actie 10% korting op alles en op zaterdag 50% korting op alle producten. Nu ging ik vrijdagmiddag even een snelle boodschap doen en de schappen waren toen al praktisch leeg en was op de vrijdagavond rond 8 uur echt alles al de schappen uit en zijn ze de zaterdag niet eens meer open geweest. Mensen die denken dat ze nog op tijd zijn om boodschappen te doen voordat het te laat is kunnen nog wel eens diep teleurgesteld worden wanneer ze bij een winkel aankomen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...