Ga naar inhoud
GENEGEERD

Hoge pieptoon van kattenverjager?


Aanbevolen berichten

Kattenverjagers ook mensonvriendelijk

 

Apparaatjes die met een schel geluid katten uit de tuin verjagen, blijken niet alleen katten op afstand te houden, maar ook mensen die gevoelige oren hebben. Er zijn steeds meer klachten te horen over de apparaten die 140 decibel geluid produceren en een bereik van wel 200 meter kunnen hebben. Of het schadelijk is voor de katten- en mensenoren is niet bewezen, hoewel sommige mensen er hoofdpijn, oorsuizen of andere forse klachten van krijgen. In België zijn de apparaten inmiddels verboden, in Nederland helaas nog niet. Hebben je buren zo'n apparaat en worden jij en je kat er gillend gek van? Probeer het dan maar met een goed gesprek op te lossen.

 

Helaas lukt dat niet altijd. Zijn er meer mensen die het geluid niet kunnen uitstaan?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Kattenverjagers ook mensonvriendelijk

 

Apparaatjes die met een schel geluid katten uit de tuin verjagen, blijken niet alleen katten op afstand te houden, maar ook mensen die gevoelige oren hebben. Er zijn steeds meer klachten te horen over de apparaten die 140 decibel geluid produceren en een bereik van wel 200 meter kunnen hebben. Of het schadelijk is voor de katten- en mensenoren is niet bewezen, hoewel sommige mensen er hoofdpijn, oorsuizen of andere forse klachten van krijgen. In België zijn de apparaten inmiddels verboden, in Nederland helaas nog niet. Hebben je buren zo'n apparaat en worden jij en je kat er gillend gek van? Probeer het dan maar met een goed gesprek op te lossen.

 

Helaas lukt dat niet altijd. Zijn er meer mensen die het geluid niet kunnen uitstaan?

 

het zijn ook vaak apparaten die Marters verjagen en die willen mensen toch graag kwijt uit hun huis.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vraag me af waarom marters of andere dieren vluchten van het geluid net als de mensen. Is dat omdat zij het geluid zo prettig vinden? Voor dieren zal het geluid nog veel harder ervaren worden omdat dieren nog een veel gevoeliger gehoor hebben dan mensen. Verder geeft het mij oorpijn klachten. Ik heb gelezen dat geluiden vanaf 80 decibel schadelijk zijn. Bij elke 3dB wordt het geluid verdubbeld. 140dB is dan 20 keer zo hard dan toegestaan is?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kattenverjagers ook mensonvriendelijk

 

Apparaatjes die met een schel geluid katten uit de tuin verjagen, blijken niet alleen katten op afstand te houden, maar ook mensen die gevoelige oren hebben. Er zijn steeds meer klachten te horen over de apparaten die 140 decibel geluid produceren en een bereik van wel 200 meter kunnen hebben. Of het schadelijk is voor de katten- en mensenoren is niet bewezen, hoewel sommige mensen er hoofdpijn, oorsuizen of andere forse klachten van krijgen. In België zijn de apparaten inmiddels verboden, in Nederland helaas nog niet. Hebben je buren zo'n apparaat en worden jij en je kat er gillend gek van? Probeer het dan maar met een goed gesprek op te lossen.

 

Helaas lukt dat niet altijd. Zijn er meer mensen die het geluid niet kunnen uitstaan?

 

Welkom op dit forum @marjolijntje

Voor nieuwelingen hebben we een voorstelronde, daar kan je iets meer over jezelf vertellen.:D

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste @marjolijntje, Ik vind het erg vervelend voor je dat je zo veel last hebt van die hoge pieptoon van een kattenverjager. Uiteraard hoop ik dan ook voor je dat dit probleem snel opgelost wordt.

 

Nu zie ik echter dat allebei de topics die je op dit forum geopend hebt, en alle 4 je posts, over hoge pieptonen gaan en de last die je daar van hebt.

Ik ben bang dat je niet helemaal begrepen hebt waar dit forum voor is, daarom heb ik even de omschrijving van de frontpage gehaald voor je:

 

Preppers: Op alles voorbereid

De economie, de financiële wereld en de politiek staan aan de vooravond van grote veranderingen. Je kan daar angstig van worden, maar je kunt je er ook op voorbereiden. Het doel van Preppers.nl is je daarbij zo goed mogelijk te helpen.

 

Zoals je ziet gaat het forum over je voorbereiden op mogelijke grote veranderingen, zoals een grote stroomuitval of het instorten van het financiële systeem. Dit forum is dan ook niet de juiste plaats voor je berichten.

 

Misschien heb je hier wel wat aan, er is onlangs een meldpunt geopend voor hoge pieptonen, je kunt het hier vinden http://www.pieptonen.nl/

Meldpunt Hoge Pieptoon Telefoon 06 49 13 77 77/ Meldpunt Schadelijk Geluid

Er zit een forum bij die site, dus daar kan je vast wel terecht met je verhaal.

Als ik zie op welke sites je nog meer gepost hebt over je probleem, zou ik je ook graag adviseren om dit aan te geven bij je huisarts, en een doorverwijzing te vragen naar een psycholoog.

Heel veel sterkte met je probleem!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oei, dat wist ik niet. Overigens heeft de politiek zich hier wel mee bemoeit? Misschien dat dit wel raakvlakken met elkaar heeft?

 

http://rotterdam.groenlinks.nl/node/111206

 

https://utrechtstad.partijvoordedieren.nl/recent/news/i/8479/stop-verkoop-kattenverjagers

 

http://paulusjansen.sp.nl/weblog/2014/02/12/mosquito-ii/

 

Wel zeer bedankt voor deze waardevolle link!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...