Ga naar inhoud
GENEGEERD

Esbit stove en zebra head billy can


Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Kleine Esbit is in de normale stand 95 x 75. In het leger gebruikte ik die altijd met gewone gamellen ( 19 x 14 ). 14 is dus ok.

 

Esbit Stainless steel solid fuel stove CS75S kan ook. Is lichter en kan je ook met een spiritus brander gebruiken die niet stink en je beter kan regelen.

 

http://www.esbit.de/en/products/26/stainless-steel-solid-fuel-stove-cs75s

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ook die Billy Can en ik vind juist dat ie klein is, had hem groter verwacht eigenlijk. Ondanks dat zit ie toch in mijn BOB, en er is binnen in echt veel plek zelfs voor kleine dingen of eten. En natuurlijk altijd makkelijk een vuurtje met afvalhoutjes in de Woodgas stove (die neemt zelfs maar ongeveer 1/3e van de ruimte in de Billy Can in, daarin zit ook mijn tonder en allweather lucifers).

Link naar reactie
Delen op andere sites

@MyronPrps Nee nog niks kunnen testen.

 

Ik had de 14 cm billy can gekocht voor dat ik de esbit stove gekocht had, toen ik deze binnen kreeg was ik een beetje bang dat hij veel te groot zou zijn en heb later ook maar de 10cm zebra billy can gekocht.

Misschien zonde van het geld maarja ik ga ze alle twee testen op mijn nieuwe ebit stove.

 

Dat word nog wel wat dat testen :D Ik ben benieuwd of het allemaal werkt zoals ik in gedachten heb.

 

Ik heb aardig wat spullen kunnen kopen afgelopen week voor mijn BOB, nu alleen nog mee om leren gaan en testen op een of andere manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Ik heb ook die Billy Can en ik vind juist dat ie klein is, had hem groter verwacht eigenlijk. Ondanks dat zit ie toch in mijn BOB, en er is binnen in echt veel plek zelfs voor kleine dingen of eten. En natuurlijk altijd makkelijk een vuurtje met afvalhoutjes in de Woodgas stove (die neemt zelfs maar ongeveer 1/3e van de ruimte in de Billy Can in, daarin zit ook mijn tonder en allweather lucifers).

 

Ik heb nu ook die Woodgas Stove en ik wil eigenlijk die Zebra head 750 ml (14?) waar deze in past. Is dat hetzelfde als die Billy Can waar jij het over hebt ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb nu ook die Woodgas Stove en ik wil eigenlijk die Zebra head 750 ml (14?) waar deze in past. Is dat hetzelfde als die Billy Can waar jij het over hebt ?

 

De Billy can is ook 14cm, maar hoger dan de 750ml, deze gaat 2 liter in. En hij is ook van Zebra Head, ze noemen het ding gewoon billy can geloof ik :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...