Ga naar inhoud
GENEGEERD

Seizoensgroenten


Stuudje

Aanbevolen berichten

Seizoensgroenten Januari

Aardappelen, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen

 

Seizoensgroenten Februari

Aardappelen, Groene selderij, Knolselderij, paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap,

Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen

 

Seizoensgroenten Maart

Aardappelen, Bloemkool, Groene selderij, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Radijs,

Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spinazie, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen

 

Seizoensgroenten April

Aardappelen, Andijvie, Bloemkool, Groene selderij, Paddenstoelen, Prei, Raap, Raapstelen, Radijs, Rode biet, Spinazie, Uien, Witlof

 

Seizoensgroenten Mei

Andijvie, Asperges, Bloemkool, Doperwt, Groene Selderij, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Prei, Raap, Raapstelen, Radijs, Spinazie,

Spitskool, Uien, Warmoes, Wortelen

Seizoensgroenten Juni

Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Asperges, Bloemkool, Broccoli, Doperwt, Groene selderij, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Radijs,

Savooikool, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaten, Tuinbonen, Uien, Venkel, Warmoes, Wortelen

 

Seizoensgroenten Juli

Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Doperwt, Groene selderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Paprika, Prinsessenboon, Prei,

Radijs, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Tuinbonen,

Uien, Warmoes, Witte kool, Wortelen

 

Seizoensgroenten Augustus

Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Groenlof, Knolselderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla,

Maïs, Paddenstoelen, Paprika, Prinsessenboon, Pompoen, Prei, Raapstelen, Radijs,

Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Uien,

Warmoes, Witte kool, Wortelen

 

Seizoensgroenten September

Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Komkommer, Koolrabi, Kropsla, Maïs, Paddenstoelen, Paprika, Pompoen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Raapstelen, Radijs, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Tomaat, Uien, Venkel, Warmoes, Witte kool, Wortelen

 

Seizoensgroenten Oktober

Aardappelen, Andijvie, Artisjok, Aubergine, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Koolrabi, Kropsla, Paddenstoelen, Paprika, Pastinaak, Pompoen, Prei, Prinsessenbonen, Raap, Raapstelen, Radijs, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Snijbonen, sperziebonen, Spinazie, Spitskool, Spruiten, Tomaat, Uien,

Veldsla, Venkel, Warmoes, Witlof, Witte kool, Wortelen

 

Seizoensgroenten November

Aardappelen, Andijvie, Bleekselderij, Bloemkool, Broccoli, Chinese kool, Courgette, Groene selderij, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Venkel, Witlof, Wittekool, Wortelen

Seizoensgroenten December

Aardappelen, Andijvie, Groene selderij, Knolselderij, Paddenstoelen, Pastinaak, Pompoen, Prei, Raap, Rammenas, Rode biet, Rode kool, Savooikool, Schorseneren, Spruiten, Uien, Veldsla, Witlof, Witte kool, Wortelen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Zelf koop ik de meeste groenten bij de boeren in de omgeving. Lokaal eten noem ik het.

Zij verkopen van het land, soms in een winkeltje, soms vanuit een kraampje.

Op die manier is het niet moeilijk seizoensgroenten te eten, er is niets anders te koop.

Zo nodig vul ik aan met wat er in de weck en vriezer zit.

 

Verder ben ik erg makkelijk met wat ik eet. Ik kan rustig vier dagen pompoensoep eten of boerenkool met kerst.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je moet een reputatie toekennen aan andere gebruikers voordat je dat opnieuw kunt doen aan Stuudje......

 

Dank @Stuudje!

Er handig zo'n overzichtje. Helaas zijn we door de supermarkten het gevoel met de seizoens gebonden producten totaal kwijt geraakt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm, even wat eer wegschuiven. Ik heb gewoon seizoensgroenten gegoogeld en het eerste overzichtje genomen.

Niet eens gecontroleerd.

Goede kans dat als je zelf nog twee drie overzichten googelt, er nog wat meer groenten tevoorschijn komen.

Er zijn ook leuke postertjes en printjes te vinden van seizoensgroenten, staat erg leuk in een lijstje in de keuken.

 

Mijn beste tip is wel, koop je groenten,als je niet zelf verbouwd, bij een boer in de buurt. Zo steun je de lokale economie, de hardwerkende boer (ipv de vervoerder tussenhandelaar en supermarkt), en die boeren doen niet aan kassen. Dan heb je zeker seizoensgroenten.

 

Ik heb zelf trouwens vier jaar geleden meegebouwd aan een volle grond kas hier in de buurt. Die wordt niet verwarmd, er wordt in de volle grond gezaaid en gepoot. Maar men kan wel een maandje langer doorgaan met de groentes en kwetsbare groentes worden wat minder beschadigd door regen en hagel en wind.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ow, en boerenkool met kerst...wat ik wel gedaan heb, vond men toen beetje vreemd.

Nu is mijn boerenkoolquiche een veelgevraagd recept, maar tegenwoordig is boerenkool ook hip he.

Want het is een superfood, in Amerika bijna onbetaalbaar duur.

Deze kerst kan je zeker wel voor de dag komen met boerenkool.

Denk aan de boerenkoolquiche (recept gooi ik tegen de vorstperiode wel weer op het forum) de boerenkoolsmoothie en boerenkoolchips.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...