Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilver prijsbepaling

Kans
 Share

Recommended Posts

De zilver- en goudprijzen worden in Londen bepaald.

Dit mechanisme is redelijk barbaars te noemen en is 117 jaar oud.., wat natuurlijk goed past bij deze barbaarse goederen...

De Duitsebank, een van de partijen die de prijs bepaalde, is uit deze prijsbepalende club gestapt, nadat de Duitse autoriteiten een onderzoek aankondigde naar deze prijsbepaling.

Deze vrijgekomen plek kon echter geen opvolger vinden, het is ook totaal onduidelijk waarom deze club uit het huidige aantal leden bestaat en dit aantal zou moeten hebben, waarschijnlijk omdat er maar een beperkt aantal stoelen in de betreffende ruimte beschikbaar zijn.....

Maar goed er is bepaald, door wie en waarom is ook redelijk wazig, dat het huidige mechanisme vervangen gaat worden in een electronischsysteem.

Dit gaat voorlopig alleen voor de zilverprijs gebeuren, en opnieuw weet niemand waarom dat is..

http://www.zerohedge.com/news/2014-07-11/cme-reuters-picked-replace-silver-fixing-process-supervised-former-gold-fixer

Het mooiste is dat dit nieuwe systeem as vrijdag gaat draaien maar dat er nogal wat onduidelijkheden zijn.

Het gaat tenslotte enkel om een markt waar jaarlijks slechts 1,6 miljard dollar in om gaat.

“Build it and they will come. Or that is what participants in London’s $1.6 trillion a year silver market will be hoping. There are just three trading days before the new, electronic replacement for the 117-year old silver fix goes live and there is still considerable uncertainty over who will be participating on Friday.

http://www.zerohedge.com/news/2014-08-13/new-“london-silver-price”-launching-just-two-days-confusion-reigns

Het is natuurlijk allemaal heel normaal wat er gebeurt.

Wat moet een burger met PM?

Die moet gewoon geen vragen bij het systeem hebben en in de fiat droom blijven geloven!

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Zou wat zijn, als het systeem ineens bepaald dat de waarde de helft is van wat het nu waard is. Toch raar dat het niet gewoon vraag en aanbod is. Als er minder aanbod is dan de vraag wil stijgt de prijs. Als niemand zilver wil hebben zakt de prijs in.

Stel dat men dit zou gaan doen en de prijs van PM blijft maar stijgen (puur hypothetisch) dan zakt de waarde van de gewone valuta uitgedrukt in PM... en wordt

inflatie nog duidelijker zichtbaar. Dat zou bvb één van de redenen kunnen zijn om twee keer per dag de prijs te 'bepalen' ... ik zeg maar wat.

Link naar reactie

Stel dat men dit zou gaan doen en de prijs van PM blijft maar stijgen (puur hypothetisch) dan zakt de waarde van de gewone valuta uitgedrukt in PM... en wordt

inflatie nog duidelijker zichtbaar. Dat zou bvb één van de redenen kunnen zijn om twee keer per dag de prijs te 'bepalen' ... ik zeg maar wat.

Dus wordt de prijs gemanipuleerd omdat de markt anders zijn werk doet?

Off topic: zit er een hik op de internetverbinding vanuit België? Jou bericht dubbel en die van Carismo net ook al.

Link naar reactie

Off topic: zit er een hik op de internetverbinding vanuit België? Jou bericht dubbel en die van Carismo net ook al.

De hele site is langzaam vandaag. Ik kreeg ook een vreemde melding toen ik wat postte maar het stond er achteraf toch op. Vandaar waarschijnlijk soms dubbel.

Link naar reactie

Alles kan, ik heb geen glazen bol.

Puur toevel denk ik en ik heb het al gezien en de dubbelpost verwijderd.

De hele site is langzaam vandaag. Ik kreeg ook een vreemde melding toen ik wat postte maar het stond er achteraf toch op. Vandaar waarschijnlijk soms dubbel.
Inderdaad, had ik ook.
Link naar reactie

CME are the U.S.' largest and the world's second largest futures and options exchange and we would have a concern that the new fixes are derived solely from futures trading and electronic trading rather than from actual supply and demand in the physical market.

Er bestaat dus blijkbaar een kans dat de werkelijke fysieke markt straks helemaal links blijft liggen en de prijs puur bepaald wordt door de papieren contracten waarmee ondertussen al jarenlang de prijs wordt gedrukt. Tenminste daar is ZeroHedge bezorgd om.

Wat denken jullie: Is het verstandig nog ff snel in te slaan vandaag of morgen? Of toch nog ff wachten op wellicht een dipje aan het begin?

Link naar reactie

Wat denken jullie: Is het verstandig nog ff snel in te slaan vandaag of morgen? Of toch nog ff wachten op wellicht een dipje aan het begin?

Achteraf zal ik je daar echt zinvol op kunnen antwoorden. Vandaag de dag zou ik, als ik geld over had dat ik nooit meer NODIG heb, gefaseerd PM kopen...

Link naar reactie

Achteraf zal ik je daar echt zinvol op kunnen antwoorden. Vandaag de dag zou ik, als ik geld over had dat ik nooit meer NODIG heb, gefaseerd PM kopen...

Haha dat is het hem nou net, geld zijn wij als gemiddelde burgers altijd nodig haha :p. Maar goed voor het eerst in 117 jaar komt er nu ineens een nieuw systeem om de prijs vast te stellen..zoiets gebeurd dus niet vaak. Zal er straks direct een 10tje per ounce boven op komen of zal het een paar maand duren en dan aanzienlijk stijgen..?

Niemand wil de boot missen uiteindelijk..

Link naar reactie

Haha dat is het hem nou net, geld zijn wij als gemiddelde burgers altijd nodig haha :p. Maar goed voor het eerst in 117 jaar komt er nu ineens een nieuw systeem om de prijs vast te stellen..zoiets gebeurd dus niet vaak. Zal er straks direct een 10tje per ounce boven op komen of zal het een paar maand duren en dan aanzienlijk stijgen..?

Niemand wil de boot missen uiteindelijk..

Gewone burgers komen altijd te laat. Of te vroeg. Maar een markt timen is bijna niet mogelijk. Vandaar de volgende tip :

- Bekijk je spaarrekening.

- Heb je genoeg geld voor de komende maanden (een reserve van 6 maandsalarissen) ? vb 100€

- Indien ja, reserveer 10% van je middelen voor de aankoop van PM. vb 10€

- Koop met 10% van je reserve voor PM de eerstvolgende 5 maanden PM Elke maand 1€

- De overige 5% hou je achter de hand.In dit geval dus 5€

- Daalt de prijs met minstens 10%, dan koop je weer een fractie bij (ter waarde van 10% van je gedreserve voor PM) Telkens voor 1€

Concreet betekent het dat je een behoorlijke gemiddelde prijs krijgt. In plaats van in paniek te schieten als de prijs daalt maak je er een opportuniteit van door bij te kopen.

Op de lange termijn gezien ben je beter af.

Link naar reactie

Sinds 1897 wordt de zilverprijs dagelijks vastgesteld in Londen, maar op 24 augustus komt daar een einde aan. Na 117 jaar valt het doek voor de London Silver Market Fixing. Het wordt een stormachtig afscheid dat gepaard gaat met rechtszaken en een onderzoek naar manipulatie van de zilverprijs.

Goedemorgen @ waitthai, Welkom. Doe je even voorstellen. Is gebruikelijk.

Link naar reactie

Sinds 1897 wordt de zilverprijs dagelijks vastgesteld in Londen, maar op 24 augustus komt daar een einde aan. Na 117 jaar valt het doek voor de London Silver Market Fixing. Het wordt een stormachtig afscheid dat gepaard gaat met rechtszaken en een onderzoek naar manipulatie van de zilverprijs.

Volgens mij gaat het fixen gewoon verder, alleen zijn het dan niet meer de drie banken die het doen maar nog maar 1 instantie.

http://thebullionhouse.nl/zilver-prijs/silver-fix/

Link naar reactie

In je eerste bijna identieke bericht sprak je over 14 augustus...

Greener

Link naar reactie

• 3 weeks later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...