Ga naar inhoud
GENEGEERD

In uiterste noodzaak als ruilmiddel

phaelin
 Share

Recommended Posts

Wat zijn de kleinste goude muntjes/baartjes die er te krijgen zijn? Gewoon 99,99999 percent enzo. Makkelijk om op diverse plekken in huis en op je lichaam bij je te hebben en zoals al eerder hier op het forum werd aangegeven zorgen dat je je eigen digitale schaaltje ook bij je hebt. Uiteindelijk zullen die mooie muntjes er dan toch aanmoeten (zelfde natuurlijk met m'n verzameling canadian mapleleafs.) dus dan maar voorzichtig snijden, knijpen of als het wat meer mag lijken schuuren.

Mijn kleinste baardje dat ik heb is 5 gram goud. Ongeveer zo groot als een SIM kaart en zit net zo ingepakt ook. Die zou ik gemakkelijk kunnen verdelen. Verder heb ik hier 1 staaf. Die is moeilijker in stukjes van wat je wilt te krijgen. Dus vandaar de vraag over de muntjes.

Bij voorbaat dank.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb ergens op dit forum een linkje gezien naar een goud verkoper die grammetjes in de vorm van zegeltjes verkoopt. Je koopt dan zo'n 'vel' met grammetjes goud die je los kunt maken. Ieder stukje is dan 1 gram.

EDIT: gevonden

http://www.coininvest.com/en/gold-bullions/series-gold-bullion/50g-gold-bullion-50gr-gold-bar-combibar/

5x 1 gram

http://www.coininvest.com/en/gold-bullions/series-gold-bullion/5-x-1g-gold-bullion-heraeus-multicard-gold-bar/

Link naar reactie

Er zijn zelfs nog 1/20 ounce muntjes verkrijgbaar. De Andorra dinar is een muntje wat tevens leverbaar is in 1 gram.

Link naar reactie

Ook weer zo duur. Fabricagekosten natuurlijk. Met die combibar heb je stukjes van 1 gram voor 34,5 Euro. Da's een stuk beter aan de prijs. Binnenkort eens uitvogelen. Ik heb ook nog een zooi zilveren maple leafs maar die kun je eventueel aan stukjes knippen als het zover komt. Evenals die stukjes combibar natuurlijk mocht het nog teveel zijn. Dus... Ook op zoek naar een goed weegschaaltje dat in de zak past.

EDIT: Dank voor de tips, ben alweer een stuk verder !

Link naar reactie

Die combibar is over na te denken. Die grammetjes van hollandgold zijn me VEELS te duur.

Ik heb zelf al een tijd geleden een gouden combibar gekocht (50x1 gram) en dat geeft me een goed gevoel. Het is een aanzienlijke hoeveelheid goud (en toch zeer vervoerbaar) en de deelbaarheid maakt het flexibel in te zetten, ook over een lange tijd. Ik heb het echt gekocht als verzekering, niet om te speculeren want dan is een 50 gram baar goedkoper maar het is wel weer veel goedkoper dan af en toe wat grammen te kopen. Verder nog wat munten en kleine baartjes.

Wel zeggen velen dat het handiger is ook kleinere denominaties te hebben en om die reden heb ik ook een hoeveelheid junk zilver gekocht (gecirculeerde munten) van zilveren gulden en rijksdaalders wat de goedkoopste manier is om zilver te kopen. Die zijn afzonderlijk niet veel waard maar je kunt zeg maar wat gepaster betalen / ruilen. Dat het guldens zijn geeft hopelijk vertrouwen aan degenen met wie je wilt ruilen omdat ze meestal de gulden nog wel kennen (in Nederland dan). Daarnaast de klassieke ounce munten als maple leaf, Liberty en philharmoniker alhoewel ik mij nog steeds afvraag of die bij het algemene publiek bekend zijn.

Link naar reactie

Ik denk er dan over een riem te maken waar 20 - 30 van die 1 gram goud baartjes inpassen aan de binnenkant (tussen twee wat dunnere riemen in zeg maar)

Joh, je kunt er wel 100 kwijt in een riem als je dat wilt :) 1 gram goud is echt heel klein, en die van een combibar zijn nog kleiner (maar wat dikker)

20140814_002.jpg.101cdc901e85a70f20cbd8f7a99b8c80.jpg

Link naar reactie

Baartjes zijn inderdaad goedkoper, maar als ik er echt iets direct mee wil kopen/ruilen ipv bij een expert ruilen voor dan courante valuta wil ik muntjes of eventueel sieraden. Ook psychologisch iets qua herkenbaarheid voor de andere partij. Er van uit gaan dat wat jij weet en herkend voor iedereen op gaat is een heel gevaarlijke valkuil. Munt = geld = waarde, sieraad idem. stukje glimspul met woordje en wat cijfertjes is niet zo makkelijk herkenbaar. Het is dat ik weet waar ik naar kijk, want anders zou ik denken dat ze nep zijn.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...