Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

Kans

Onrusten in Amerika, Ferguson

Recommended Posts

Het is niet de eerste keer dat er onrust is in Amerika.

Nu is het weer raak in Ferguson.

Nadat de politie een ongewapende zwarte jongen had doodgeschoten waren er opstanden en werd er geplunderd.

Het luchtruim boven Ferguson is zelfs afgesloten.

http://www.zerohedge.com/news/2014-08-12/faa-just-closed-low-flying-airspace-over-ferguson

Nu is er een tweede persoon neergeschoten door de overheidsdiensten.

http://www.zerohedge.com/news/2014-08-13/ferguson-reignites-police-shoot-2nd-man-obamas-response-insultingly-inadequate

Van rustig naar chaos in 24 uur:

http://www.shtfplan.com/headline-news/total-breakdown-in-less-than-24-hours-images-and-videos-of-missouri-riots-and-looting_08112014

In de gaten houden hoe eea ontwikkeld.

Prep ze,

K a n s

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Zomaar een overpeinzing...

Blanken maken er in de states een hobby van elkaar neer te knallen. Negerts in de verenigde staten draaien er hun hand niet voor om elkaar af te slachten. Dagelijks worden er blanken door negerts vermoord. Maar oh wee, oh wee als een blanke daar een negert iets aandoet: dan is het racisme en discriminatie. De USA, het blijft een raar land.

Deze post delen

Zomaar een overpeinzing...

Blanken maken er in de states een hobby van elkaar neer te knallen. Negerts in de verenigde staten draaien er hun hand niet voor om elkaar af te slachten. Dagelijks worden er blanken door negerts vermoord. Maar oh wee, oh wee als een blanke daar een negert iets aandoet: dan is het racisme en discriminatie. De USA, het blijft een raar land.

Tjonge jonge jonge ...

Nee jij ben een lekkere vogel...

Deze post delen

Tjonge jonge jonge ...

Nee jij ben een lekkere vogel...

Ja hè, Gemini. Dat is niet netjes van een Hollandse witman om zoiets te zeggen. Dat is niet politiek correct. En het geeft jou meteen even de kans om mij legaal en persoonlijk aan te spreken met een minder aardige kwalificatie. Maar wat nou als een Amerikaanse zwartman precies hetzelfde zegt? Mag het dan wel?

http://www.dumpert.nl/mediabase/6612826/4dbe159c/donkere_meneer_rant_over_zwarte_woede_in_usa.html Of is die negert ook geen lekkere vogel?

Deze post delen

Iedereen is in dit land (nog)vrij om te zeggen wat ie wil en dat is prachtig.. Dat ik daar iemand op kan/mag aanspreken ook.

Verwissel personen (bijv.die van het kalifaat of individuën die gewoon geen kans hebben gehad om zover te komen) niet met goed fatsoen.

Deze post delen

Ben het al dagen aan het volgen - heel interessant wat daar gebeurt.

Er is al tijden grote bezorgdheid over de bizarre bewapening (militarization) van de politie in de VS - ze investeren enorme bedragen in allerlei gear waar met name door verteranen met afschuw naar gekeken wordt - die geven aan dat ze met flink minder spullenboel op het slagveld in Irak stonden dan de 'gewone' politie in Ferguson tegenover een groep demonstranten. En wijzen er op dat zij een stuk meer opleiding kregen dan de politie 'playing cowboy with heavy arms'.

De politie treedt met zulk intimiderend machtsvertoon de mensen tegemoet dat nu in steden in het hele land grote protesten worden gehouden uit steun.

Interessantste ontwikkeling: afgelopen nacht zijn de SWAT teams teruggeroepen en is de Highway Patrol naar de stad gestuurd. Die lopen er bij zoals de gemiddelde agent hier. De (zwarte) commandant , die zelf in Ferguson opgroeide, ging (als eerste in een week) in zijn overhemd op de demonstranten af en ging het gesprek aan. Gaf alle ruimte voor protest maar vroeg de ze op de stoep te blijven en gaf aan dat plunderingen niet getolereerd werden. Het gevolg: een onmiddellijke en totale kanteling van de atmosfeer. Demonstratieleider: 'mensen, ze respecteren ons, laten we hen ook respecteren'. Mensen namen zelf verantwoordelijkheid en regelden de boel onderling. Op Twitter een stroom verbijsterde berichten van journalisten, deelnemers en betrokkenen: gisteren was ik bang voor mijn leven, vandaag neemt iedereen selfies with cops.

Zoals men alom vaststelt: laat dit een case zijn voor elke politiecorps en op elke politieschool in het land.

Washington Post:

With Highway Patrol hugs and kisses replace tear gas in Ferguson

Military veterans see deeply flawed police response in Ferguson

http://www.washingtonpost.com/entertainment/museums/images-coming-from-ferguson-mo-reveal-unfiltered-uncomfortable-truths/2014/08/14/5235f68e-23df-11e4-8593-da634b334390_story.html

Deze post delen

De politie treedt met zulk intimiderend machtsvertoon de mensen tegemoet dat nu in steden in het hele land grote protesten worden gehouden uit steun.

Jawel, maar dat doen ze ook naar white trash, chinks, mensen met rood haar en lui met een gek brilletje. Op het moment dat een negert aan de beurt is breekt de pleuris uit, worden winkels leeggeroofd en worden fontanelletjes gekliefd. Alsof er op gewacht wordt.

Deze post delen

Iedereen is in dit land (nog)vrij om te zeggen wat ie wil en dat is prachtig.. Dat ik daar iemand op kan/mag aanspreken ook.

Dat mag en kan. Maar is die negert nu wel of niet een lekkere vogel?

Deze post delen

Jawel, maar dat doen ze ook naar white trash, chinks, mensen met rood haar en lui met een gek brilletje. Op het moment dat een negert aan de beurt is breekt de pleuris uit, worden winkels leeggeroofd en worden fontanelletjes gekliefd. Alsof er op gewacht wordt.

Juist omdat de politie dus langzamerhand in steeds grotere getale uitgroeit tot een intimiderend schietgraag brainless stel cowboys lijkt het me niet zo zinvol om deze hele draad nu te gaan ombuigen naar een negerts-zijn-slecht-ja/nee-discussie. Door alleen te focussen op de groep rellende types doe je een veel grotere groep bezorgde burgers tekort.

Er is onder aanvoering van de NSA sprake van een bizarre wapenwedloop onder de burgers en de politie gaat daar nog eens dubbel overheen - en heel veel mensen vragen zich af tot wat voor rampen dat moet gaan leiden. Zeker wanneer elke dialoog wegvalt en er simpelweg meteen geschoten wordt.

Ja, ze doen het ook naar white trash etc. In hoeverre negerts bovengemiddeld vaak zonder fatsoenlijke aanleiding te grazen worden genomen, is niet helemaal duidelijk omdat er geen fatsoenlijke statistieken van zijn (dat krijg je met een kleine overheid...). Op Twitter zie ik dus allerlei mensen van allerlei kleur en professie langskomen die dat graag eens goed uitgezocht zouden willen zien.

Feit is dat door het draconische strafregime de Amerikaanse gevangenissen buiten proportie vol zitten met gekleurde inwoners die voor dingen die wij hier jeugdzondes zouden noemen zomaar tien jaar in de cel zitten. Daartegenover staat de heibel rondom de populaire college quarterbacks die zich al verkrachtend door hun studie heen rotzooien en die op allerlei manieren de hand boven het hoofd wordt gehouden omdat het zulke leuke veelbelovende jongens zijn en een veroordeling zo sneu zou zijn - moeten die meiden ook maar niet zoveel zuipen met minirokjes aan.

Dit is allemaal kort door de bocht en nee, ik kan het ook niet kwantificeren, maar dat grote groepen zwart én wit zich in de VS zorgen maken over alledaags racisme en andere ongelijkheid - mwah, dat lijkt me een serieus te nemen ding. Dat zwarten hun zaak geen goed doen door te gaan rellen, dat moge duidelijk zijn, maar om alles daar nu naar terug te brengen vind ik absoluut eendimensionaal.

• Leuk 2

Deze post delen

Mij zul je er niet over horen dat negerts slecht zijn. De kern van de quote die je van mij aanhaalt is dat het lijkt alsof er op gewacht wordt dat een negert te grazen wordt genomen omdat dan de racismekaart kan worden gespeeld.

Ik zette eerder een valletje uit, ik geef het toe, en er trapte zoals verwacht meteen iemand in. Maar het was om aan te tonen hoe krom er gedacht wordt. Een blanke mag over negerts minder zeggen dan een negert mag, en andersom. En laat dit nu juist een eerlijke dialoog in de weg staan, zeker ook in de USA. Een dergelijke benauwende gedachtegang voorkomt dat er werkelijke oplossingen komen. De grondhouding is verkeerd.

Dat het rechtssysteem daar niet klopt is duidelijk. Er is zonder meer sprake van klassenjustitie. Want behalve dat de overgrote meerderheid van de rechters blank is, en ze zich dus beter met een blanke verdachte dan met een zwarte verdachte kunnen vereenzelvigen is het ook nog eens zo dat degene die een goede advocaat kan betalen veel meer kans heeft er met een sisser vanaf te komen. Het laatste geldt overigens ook voor kapitaalkrachtige zwartmensen. Kijk maar naar O.J. Simpson die strafrechtelijk werd vrijgesproken van moord. Hij werd voor hetzelfde delict wel civielrechtelijk werd veroordeeld en moest daarom schadevergoeding aan de nabestaanden van het slachtoffer betalen. Kan het veel krommer?

Ja, dat kan. Want als ook nog eens de politie faalt en je idiote straffen uitdeelt - zoals het three strikes is out systeem waarbij je als je drie keer (bijvoorbeeld) wordt betrapt op het bezit van wiet de kans op levenslang loopt - heb je de ideale mixtuur voor een hoop ellende. En dat is er in de USA aan de hand. Lijkt me.

Deze post delen

Zoals velen weten is de kloof tussen arm en rijk enorm in de VS. Arm is zo arm als je in een westers land kunt zijn. Het land van de onbegrensde mogelijkheden naar zowel boven als beneden. Voor velen is criminaliteit de enige mogelijkheid om in hun levensonderhoud te voorzien, zonder het daarmee goed te praten. Die kloof zet de boel op scherp.

Deze post delen

Die kloof zet de boel op scherp.

Er zijn andere landen waar net zo'n kloof is en waar het niet zo uit de hand loopt. Ik denk dat een van de belangrijkste oorzaken de geweldscultuur is die midden door alle geledingen, en in allerlei vormen, van de Amerikaanse maatschappij loopt.

Deze post delen

Er zijn andere landen waar net zo'n kloof is en waar het niet zo uit de hand loopt. Ik denk dat een van de belangrijkste oorzaken de geweldscultuur is die midden door alle geledingen, en in allerlei vormen, van de Amerikaanse maatschappij loopt.

Aan welke landen denk je dan?

Deze post delen

Er is onder aanvoering van de NSA sprake van een bizarre wapenwedloop onder de burgers en de politie gaat daar nog eens dubbel overheen - en heel veel mensen vragen zich af tot wat voor rampen dat moet gaan leiden. Zeker wanneer elke dialoog wegvalt en er simpelweg meteen geschoten wordt.

De ramp dat schieten het eerste woord wordt.

Enige winnaars zijn de fabrieken die al het spul maken.

Deze post delen

Canada, Ierland, Australië, Spanje. Al is het verschil, eerlijk gezegd, wel minder groot.

Idd een kloof maar zoals jezelf al aangeeft minder groot dan in de VS.

Deze post delen

Het valt me op dat zaken zoals zwaarbewapende politiemachten in de USA, eerst onder conspiracy-theorieën vielen en weggehoond werden, nu een feit lijken te worden (BNR). Is dat met alles zo? Ik begin stomweg gewoon patronen te herkennen, damn. Ik had me nog zo voorgehouden objectief te blijven:p

CtM (finally awake?)

Deze post delen

In vrijwel ieder land ter wereld lijkt de middenklasse te verkleinen.

Toch als ik in Nederland om me heenkijk, zie ik nog veel welvaart. Vraag me af of we niet teveel klagen.

Deze post delen

Toch als ik in Nederland om me heenkijk, zie ik nog veel welvaart. Vraag me af of we niet teveel klagen.

Ik behoorde ook tot de middenklasse,en heb een middelgrote familie.

Alles ging goed tot de crisis.

Ik ben nu werkeloos door het faillissement van mijn werkgever.

De werkgever van mijn zwager ging ook naar de knoppen.

Het bedrijf van mijn andere zwager kan maar net zijn hoofd boven water houden.

Mijn ouders moesten pensioen inleveren.

Mijn nichte kreeg geen contractverlenging door bezuinigingen.

En zo kan ik nog wel ff doorgaan.

Zo hoor je dus overal wel wat.

Deze post delen

verminder al die welvaart even met de schulden die we hebben en je ziet hoe bar weinig ervan overblijft.....

Deze post delen

In vrijwel ieder land ter wereld lijkt de middenklasse te verkleinen.

nee hoor....in veel opkomende landen juist niet...daar ontstaat juist vaak de grote relatief welvarende middenklasse.....en verdwijnt de onderklasse grotendeels....hier in Europa gebeurt het tegenovergestelde.....en in veel opzichten zijn we onder weg naar een status van derde wereld land.....

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...