Ga naar inhoud
GENEGEERD

War on Iran & Syria: What They Are NOT Telling Us

Rodin
 Share

Recommended Posts

War on Iran & Syria: What They Are NOT Telling Us

War_Games.jpg

Beroemde scene uit de film 'War Games'

If we were about to launch a massive attack and wage war on nuclear armed Russia and China, there would be mass fear, panic, and widespread knowledge that the END would be upon most of us....that the resulting counter-strike from Russian and Chinese nuclear forces would kill most of us. However, we are rapidly approaching war with Iran, a nation that can deliver the same level of death upon Americans, Canadians, Europeans, etc. that the combined nuclear weapons of Russian and China can deliver.

(...)

Yersinia pestis, being a bacteria is massive when compared to a virus, and is easily treated with modern antibiotics. However, the Soviet Union's Biopreparat organization turned Black Death from a medieval plague into a 20th Century bioweapon. The Yersinia pestis bacteria was exposed to every then-known antibiotic, in a process that any advanced high school or early undergraduate college level biology class student could undertake, and the resulting antibiotic resistant Y. pestis was bred and loaded into a small number of Soviet ICBMs aimed at America. The resistant Y. pestis had also been exposed to various levels of radiation to "radiation harden" the bacteria. The intent was to hit American survivors of a nuclear war with a new and untreatable form of Black Death that itself could survive the effects of nuclear fallout.

http://europebusines.blogspot.nl/

Stirling heeft een samenvatting gemaakt inzake biologische wapens. Dit artikel bevat geen kul over Satan e.d. en is m.i. een goede beschrijving van wat er mogelijkerwijs komen gaat. Het gaat hier om een uiterst grimmig doemscenario, maar het klinkt o zo logisch en realistisch. Voor een omschrijving hoe die rotzooi wordt ingezet en wat er dan gebeurt, lees bovenstaande tweede alinea. Beter nog, lees het hele artikel.

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hoewel het een werkelijk grimmig scenario is, heb ik toch mijn vraagtekens. Welk nut heeft het om een land, dat na een WW toch al niet meer begaanbaar is, ook nog te besmetten met een resistente vorm van de pest? Niemand heeft dan meer iets aan dat land en het is feitelijk alleen maar bedoeld om het laatste restje menselijk leven uit te roeien. Een stukje leven dat op geen enkele wijze nog een bedreiging zou kunnen zijn voor een vijand. Wanneer dit waar blijkt te zijn, schrik ik van de zieke geesten die onze maatschappij voort heeft gebracht en dan ben ik bang dat het serieus onvermijdbaar is dat er ooit een groot alles vernietigend conflict komt. Blijft de vraag wat de overblijvende partij, de vaak genoemde elite, nog zou moeten met een rokende, radioactieve, bacterieel besmette aarde, waar geen mensen meer zijn die voor hen kunnen werken. Lijkt me echt geen geloofwaardig scenario.

Link naar reactie

Als het moet dienen ter afschrikking, is het juist een uiterst geloofwaardig scenario. Het moet duidelijk maken dat 'the only smart move, is not to play'.

Dat ben ik met je eens, dat spelletje werkte natuurlijk ook al ten tijde van de Cuba crisis en is de fundering van de koude oorlog geweest. Alleen radicaal religieus idealisme zou wel eens sterker kunnen zijn dan het logisch redeneren. In de dood schuilt martelaarschap en eer :confused:

Link naar reactie

Er wordt weer eens wat bijbelse teksten bij gehaald, jammer want dat soort retoriek maakt het voor per definitie een onbetrouwbare bron.

Nee hoor. Waarom dan? Als jij de ene dag onzin vertelt, word je dan de volgende dag opeens niet meer serieus genomen door vrienden en collega's? En is meneer pastoor in het dagelijkse leven een onbetrouwbare bron, omdat hij zondags bijbelse sprookjes oplepelt in de kerk? Ik negeer Stirling's bijbelse rimram en concentreer me op zijn strategische inzicht. En daar is niets mis mee.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

http://www.debka.com/article/22145/Saudis-forces-mass-on-Jordanian-Iraqi-borders-Turkey-Syria-reinforce-strength

Syria is on a knife edge Friday, June 29 between a Western-Arab-Turkish military offensive in the next 48 hours and a big power accord to ward it off. debkafile reports King Abdullah has put the Saudi military on high war alert. Turkey continued to reinforce armored strength on the Syrian border while Syria has deployed 170 tanks near Aleppo. Crucial talks in St. Petersburg between US Secretary of State Hillary Clinton and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov could either avert or precipitate imminent military intervention.

Link naar reactie

http://www.debka.com/article/22145/Saudis-forces-mass-on-Jordanian-Iraqi-borders-Turkey-Syria-reinforce-strength

Syria is on a knife edge Friday, June 29 between a Western-Arab-Turkish military offensive in the next 48 hours and a big power accord to ward it off. debkafile reports King Abdullah has put the Saudi military on high war alert. Turkey continued to reinforce armored strength on the Syrian border while Syria has deployed 170 tanks near Aleppo. Crucial talks in St. Petersburg between US Secretary of State Hillary Clinton and Russian Foreign Minister Sergey Lavrov could either avert or precipitate imminent military intervention.

Wat zijn eigenlijk jouw gedachten en inschattingen bij deze hele situatie, Dick? Als voormalig kapitein bij de commandotroepen ben je strategisch geschoold, tenslotte.

Link naar reactie

Ik ben soms een redelijke doomdenker..

Maar de berichten over Sadam en zijn arsenaal massavernietigings wapens zitten me scherp in mijn geheugen.....

Ik vermoed dat er heus wel zoiets zal zijn of komen en dat het ofwel express of als ongeluk vrij komt, maar heb nogal wat twijfels over deze berichten over Syrie. En als de mens de oorzaak niet zal zijn dan heeft de natuur nog wel wat verrassingen in petto.

Link naar reactie

Ik ben soms een redelijke doomdenker..

Maar de berichten over Sadam en zijn arsenaal massavernietigings wapens zitten me scherp in mijn geheugen.....

Ik vermoed dat er heus wel zoiets zal zijn of komen en dat het ofwel express of als ongeluk vrij komt, maar heb nogal wat twijfels over deze berichten over Syrie. En als de mens de oorzaak niet zal zijn dan heeft de natuur nog wel wat verrassingen in petto.

Biologische wapens bestaan eigenlijk al eeuwen lang. Dode dieren in anderman's putten gooien om ze te vergiftigen, bijvoorbeeld. De met pokken besmette dekens die de kolonisten aan de indianen gaven in Amerika. Er zijn heel veel voorbeelden. En omdat de meest moderne spullen niet in de openbaarheid komen, zullen ze vele malen erger zijn dan we nu kunnen inschatten. Hieronder een passage van Wiki, waaruit blijkt dat biologische wapens echt 'the poor man's nuke' zijn. En wat verderop, over de biologische wapens waarmee de Britten experimenteerden in de Tweede Wereldoorlog.

Wiki: Biologische wapens

Biologische oorlogvoering is een manier van oorlog voeren met gebruik van levensvormen (planten, schimmels, virussen, bacteriën) of giftige chemische stoffen die door levensvormen worden geproduceerd. De materialen om deze organismen te produceren zijn relatief goedkoop en gemakkelijk verkrijgbaar. Ze zijn vaak zelf te produceren. De kennis die men ervoor nodig heeft is wereldwijd beschikbaar en dat betekent dat biologische wapenproductie aanzienlijk eenvoudiger is dan het produceren van bijvoorbeeld nucleaire of chemische wapens. Voor nucleaire en chemische wapens zijn zeer geavanceerde techniek en zeer specifieke stoffen nodig, maar voor een biologisch wapen volstaat elementaire laboratoriumuitrusting. Botuline bijvoorbeeld is een gifstof die geproduceerd wordt door de bacterie Clostridium botulinum. Het is giftiger dan chemische wapens zoals sarin of tabun. Het komt wereldwijd in de bodem voor en is niet moeilijk te kweken.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Biologische_oorlogvoering

Britten probeerden biologische wapens uit in WO2

Britse wetenschappers experimenteerden tijdens de Tweede Wereldoorlog met biologische wapens. Ze probeerden onder meer verschillende virussen zoals cholera, dysenterie, tyfus en mond-en-klauwzeer uit. Dat blijkt uit geheime archieven die onlangs zijn vrijgegeven. Dat de Britten bereid waren om ver te gaan om de vijand te verslaan, is niet nieuw. Zo was al bekend dat ze meterslange cakes hadden gebakken met daarin antrax. De lekkernij moest het vee van de Duitsers vergiftigen. Uit de laatste documenten blijkt echter dat het onderzoek van de Britten nog veel verder ging.

http://www.scientias.nl/britten-probeerden-biologische-wapens-uit-in-wo2/9006

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Rodin. Ik heb vroeger bij de mariniers gezeten. Commando's dat zijn militairen die nog aan het oefenen zijn om eventueel ooit marinier te mogen worden. Ik zie mezelf beslist niet als strateeg. Hoe dan ook, zolang je niet op zijn minst een briefing van de IDF hebt gehad op top niveau, blijft het vrijwel onmogelijk om de situatie goed in te schatten. Want hoe ziet de IDF zijn capaciteiten ten opzichte van Iran nou echt? Ziet Netanjahu Obama als een dermate bedreiging dat hij bereid is om een stunt uit halen, die Obama zijn herverkiezing gaat kosten? Om de situatie in Syrie volstrekt uit de hand te laten lopen op wereldschaal zullen Rusland, China en Iran moeten samenspannen. In hoeverre bestaat die samenwerking? Zien deze landen hun kans schoon, om de VS van de troon te stoten? Zou China de VS al op de knieen kunnen krijgen, door alle Amerikaanse staatsobligaties die ze hebben in een klap te dumpen, of door het lamleggen van Amerikaanse wapensystemen die dom genoeg vol met Chinese chips zitten, waar de Chinezen een lekker 'dip sausje' bij schijnen te hebben. Vragen, vragen en nog eens vragen en maar heel weinig antwoorden Rodin.

Waar ik me wel extreem grote zorgen over maak, is de pure machtsverslaving waar onze politici aan lijden. Ze horen vrijwel allemaal in de Jellinek kliniek thuis. En een verslaafde doet alles om aan zijn (machts) shot te komen. Op dit moment liegen ze zich een ongeluk om de euro nog een paar dagen overeind te houden, zodat ze nog eventjes hun kick krijgen. Dat onze maatschappij daar aan ten gronde gaat, interesseert ze niet. Straks is het bijltjesdag, dan komt uit dat al onze spaar- en pensioentegoeden allang weg zijn. Wat is er dan slimmer dan een oorlog te beginnen, zodat je de schuld die je zelf draagt in de schoenen van de Russen, de Chinezen of wie dan ook kunt schuiven. Dat is mijn grote angst.

Link naar reactie

Waar ik me wel extreem grote zorgen over maak, is de pure machtsverslaving waar onze politici aan lijden. Ze horen vrijwel allemaal in de Jellinek kliniek thuis. En een verslaafde doet alles om aan zijn (machts) shot te komen. Op dit moment liegen ze zich een ongeluk om de euro nog een paar dagen overeind te houden, zodat ze nog eventjes hun kick krijgen. Dat onze maatschappij daar aan ten gronde gaat, interesseert ze niet. Straks is het bijltjesdag, dan komt uit dat al onze spaar- en pensioentegoeden allang weg zijn. Wat is er dan slimmer dan een oorlog te beginnen, zodat je de schuld die je zelf draagt in de schoenen van de Russen, de Chinezen of wie dan ook kunt schuiven. Dat is mijn grote angst.

Oorlog als de finale oplossing voor vele problemen. De Duitsers hebben daar een fraaie term voor.

Link naar reactie

Ziet Netanjahu Obama als een dermate bedreiging dat hij bereid is om een stunt uit halen, die Obama zijn herverkiezing gaat kosten? Om de situatie in Syrie volstrekt uit de hand te laten lopen op wereldschaal zullen Rusland, China en Iran moeten samenspannen. In hoeverre bestaat die samenwerking? Zien deze landen hun kans schoon, om de VS van de troon te stoten? Zou China de VS al op de knieen kunnen krijgen, door alle Amerikaanse staatsobligaties die ze hebben in een klap te dumpen

De VS zijn een wandelend lijk, ze zijn alleen nog vergeten om te vallen...

Waarom zou iemand met enig verstand energie stoppen in een poging een lijk om te laten vallen:confused:

Ooja, iemand met enig verstand zou bezig zijn om te redden wat er te redden is en niet met nog meer chaos te veroorzaken.

Jammer dat er weinig leiders zijn die op dit moment enig verstandelijk gedrag laat zien, maar ja wie dat nog verbaasd:(

Link naar reactie

Poeh. Heb Stirling even gelezen en mijn antipathie even opzij gezet. Ik heb wel een paar vraagtekens erbij. Volgens mij heeft Iran zowieso al een pesthekel aan alles wat niet moslim is cq westers of joods. Waarom zetten ze deze wapens niet nu al in? Verder is het essentiele probleem met virussen, dat ze zeer slecht tegen UV licht kunnen en maar enkele seconden buiten ene gastheer kunnen overleven, DUS KOOP EEN UV LAMP en hang die boven de deur waar je binnenkomt in je bunker, scheelt al een hoop. Bacterien zijn veel robuuster, maar hebben een lagere potentie om iemand te besmetten cq ziek te maken. Ongetwijfeld hebben de grote mogendheden hun best gedaan om slimme ziekteverwekkers te kweken, en aangezien ik al 6 weken verkouden ben denk ik dat ze al getest zijn :D

But seriously....we weten niet zeker hoe de zaken er voor staan. Het heeft allemaal een hoog 'what if' gehalte. ALS het waar is dan wordt het een drama, dan moeten we echt binnenblijven een tijd, en als de ziekteverwekkers resistent zijn tegen het klimaat (lees UV licht, langere tijd ontbreken van gastheren) dan kan het wel eens het einde van de mensheid betekenen. Zolang er ziektekiemen rondzwerven, ben je je leven niet zeker, misschien alleen als je in Lapland woont en een Lap bent en van de natuur kunt leven; of onderzoeker op de noord of zuidpool met 6 jaar aan blikjes....de toekomst zal het uitwijzen, maar er kunnen dus rare dingen gebeuren. En als het nu niet gebeurt, dan wordt de kans uiteraard NOG groter, als we weer 30 jaar verder zijn.

Link naar reactie

Poeh. Heb Stirling even gelezen en mijn antipathie even opzij gezet. Ik heb wel een paar vraagtekens erbij. Volgens mij heeft Iran zowieso al een pesthekel aan alles wat niet moslim is cq westers of joods. Waarom zetten ze deze wapens niet nu al in? Verder is het essentiele probleem met virussen, dat ze zeer slecht tegen UV licht kunnen en maar enkele seconden buiten ene gastheer kunnen overleven, DUS KOOP EEN UV LAMP en hang die boven de deur waar je binnenkomt in je bunker, scheelt al een hoop. Bacterien zijn veel robuuster, maar hebben een lagere potentie om iemand te besmetten cq ziek te maken. Ongetwijfeld hebben de grote mogendheden hun best gedaan om slimme ziekteverwekkers te kweken, en aangezien ik al 6 weken verkouden ben denk ik dat ze al getest zijn :D

But seriously....we weten niet zeker hoe de zaken er voor staan. Het heeft allemaal een hoog 'what if' gehalte. ALS het waar is dan wordt het een drama, dan moeten we echt binnenblijven een tijd, en als de ziekteverwekkers resistent zijn tegen het klimaat (lees UV licht, langere tijd ontbreken van gastheren) dan kan het wel eens het einde van de mensheid betekenen. Zolang er ziektekiemen rondzwerven, ben je je leven niet zeker, misschien alleen als je in Lapland woont en een Lap bent en van de natuur kunt leven; of onderzoeker op de noord of zuidpool met 6 jaar aan blikjes....de toekomst zal het uitwijzen, maar er kunnen dus rare dingen gebeuren. En als het nu niet gebeurt, dan wordt de kans uiteraard NOG groter, als we weer 30 jaar verder zijn.

Het spijt mij altijd zo als ik dergelijke dingen lees. Het is gewoon westerse propaganda die over iedereen wordt uitgestort en op de een of andere manier is dat spul verdomd hardnekkig. Ik ga toch een poging doen en alles wat ik nu schrijf is te verifieren (zoekt en gij zult vinden).

Iran en Israel zijn jarenlang een soort van bondgenoten geweest inzake wapenhandel en strategische belangen. Dat heeft er o.a. mee te maken dat Iran niet Arabisch is, maar Perzisch. Verder leeft in Iran - heel gelukkig en heel vredig - de grootste populatie Joden in het Midden-Oosten buiten Israel. Iran is de laatste eeuwen geen enkel ander land binnengevallen, in tegenstelling tot Israel. Kortom, we hebben hier te maken met een land dat in de westerse media wordt neergezet als onbetrouwbaar, religieus knettergek en gek op atoomwapens. Als jij als land vanuit het westen (Irak), zuidwesten (Saudi-Arabie + wat klein spul), zuiden (Amerikaanse vloot) en het oosten (Amerikaanse troepen in Afghanistan en Pakistan) werd bedreigd, zou je dan geen kernwapens willen? Zeker als je hebt gemerkt dat een nucleair bewapend land als Noord-Korea met fluwelen handschoenen wordt behandeld? De zucht naar kernwapens is dus een heel logische, want dat is de taal waar Amerika en Israel naar luisteren. Maar valt je niet iets op? Zoals de zelfverzekerde toon waarmee Iran de gesprekken met alle wereldmachten ingaat. Iran heeft eigenlijk helemaal geen kernwapens nodig, want ze bezitten al een MAD-scenario via hun biologische wapens. Als Iran vanuit een religieuze gekte het westen had willen vernietigen, dan had men dat al twintig jaar geleden kunnen doen. Geen probleem. Wat zelfmoord agenten met bacterien op wat internationale luchthavens en hoppa. Is niet gebeurd, dus men is daar wel degelijk heel erg verstandelijk bezig. Vindt trouwens ook de recent opgestapte baas van de Mossad, Meir Dagan, die fel tegen een aanval op Iran is en binnenkort een politiek tegenstander van Netanyahu wordt. Dagan kent de gevaren en weet dat Iran niets doet als ze niet worden aangevallen. Dat heeft hij zelfs letterlijk gezegd in een ingezonden artikel in de Israelische pers.

Wat betreft je opmerkingen over UV-licht. Met evolutie en een hoop virus- en/of bacteriegeneraties kun je van alles bereiken. Je kunt ze olie laten vreten, radioactieve straling laten overleven, dus UV-licht is een lachertje. Geavanceerde biologische oorlogvoering bestaat en het is voor de mens als soort vele malen gevaarlijker dan kernwapens.

Link naar reactie

Het spijt mij altijd zo als ik dergelijke dingen lees. Het is gewoon westerse propaganda die over iedereen wordt uitgestort en op de een of andere manier is dat spul verdomd hardnekkig. Ik ga toch een poging doen en alles wat ik nu schrijf is te verifieren (zoekt en gij zult vinden).

Iran en Israel zijn jarenlang een soort van bondgenoten geweest inzake wapenhandel en strategische belangen. Dat heeft er o.a. mee te maken dat Iran niet Arabisch is, maar Perzisch. Verder leeft in Iran - heel gelukkig en heel vredig - de grootste populatie Joden in het Midden-Oosten buiten Israel. Iran is de laatste eeuwen geen enkel ander land binnengevallen, in tegenstelling tot Israel. Kortom, we hebben hier te maken met een land dat in de westerse media wordt neergezet als onbetrouwbaar, religieus knettergek en gek op atoomwapens. Als jij als land vanuit het westen (Irak), zuidwesten (Saudi-Arabie + wat klein spul), zuiden (Amerikaanse vloot) en het oosten (Amerikaanse troepen in Afghanistan en Pakistan) werd bedreigd, zou je dan geen kernwapens willen? Zeker als je hebt gemerkt dat een nucleair bewapend land als Noord-Korea met fluwelen handschoenen wordt behandeld? De zucht naar kernwapens is dus een heel logische, want dat is de taal waar Amerika en Israel naar luisteren. Maar valt je niet iets op? Zoals de zelfverzekerde toon waarmee Iran de gesprekken met alle wereldmachten ingaat. Iran heeft eigenlijk helemaal geen kernwapens nodig, want ze bezitten al een MAD-scenario via hun biologische wapens. Als Iran vanuit een religieuze gekte het westen had willen vernietigen, dan had men dat al twintig jaar geleden kunnen doen. Geen probleem. Wat zelfmoord agenten met bacterien op wat internationale luchthavens en hoppa. Is niet gebeurd, dus men is daar wel degelijk heel erg verstandelijk bezig. Vindt trouwens ook de recent opgestapte baas van de Mossad, Meir Dagan, die fel tegen een aanval op Iran is en binnenkort een politiek tegenstander van Netanyahu wordt. Dagan kent de gevaren en weet dat Iran niets doet als ze niet worden aangevallen. Dat heeft hij zelfs letterlijk gezegd in een ingezonden artikel in de Israelische pers.

Wat betreft je opmerkingen over UV-licht. Met evolutie en een hoop virus- en/of bacteriegeneraties kun je van alles bereiken. Je kunt ze olie laten vreten, radioactieve straling laten overleven, dus UV-licht is een lachertje. Geavanceerde biologische oorlogvoering bestaat en het is voor de mens als soort vele malen gevaarlijker dan kernwapens.

Goh, wat weet jij toch veel van alle details hieromtrent. Werk je in zo'n viruslab of praat je alleen maar de mensen na die hier iets over beweren?

Link naar reactie

Goh, wat weet jij toch veel van alle details hieromtrent. Werk je in zo'n viruslab of praat je alleen maar de mensen na die hier iets over beweren?

Het is vrij makkelijk uit te leggen. Van de 500 virussen en/of bacterieen overleeft er 1 UV straling. Die vermenigvuldigd zich dan en opeens heb je 500 nieuwe virussen/bacterieen die tegen UV straling kunnen. Die worden weer blootgesteld aan radioactiviteit waar er weer 1-2 van overleven. Die planten zich voort en voila, UV en radioactiviteit resistent.

Link naar reactie

@Rodin. Ik heb vroeger bij de mariniers gezeten. Commando's dat zijn militairen die nog aan het oefenen zijn om eventueel ooit marinier te mogen worden.

Dick dat is niet heel respectvol. De Mariniers is een korps waar ik respect voor heb evenals het korps commando's. Als (ex) militair behoor je nu gewoon jouw excuses te maken.

Link naar reactie

Gast Dick Berts

@Ivan. Je begrijpt het niet en dat vind ik jammer, want nou moet ik een heel leuk stukje folklore en een heel oude traditie doorbreken. Mariniers en commando's pesten elkaar altijd. Over en weer.

Zo kan ik me herinneren, dat we op de Vierdaagse een keer een detachement van het KCT tegenkwamen die het Commandolied zongen: "Commando zijn, dat is je ware leven, commando zijn de jongens van stavast". Wij probeerden ze te overstemmen: "Commando zijn, dat is een zielig leven, commando zijn, de jongens van papier". Heel puberaal ik geef het direct toe, maar het ging wel gepaard met een hoop lol over en weer en met een DIEP RESPECT. Die laatste twee woorden zijn geheim en zullen door mij niet worden herhaald.

Als iemand mij vertelt dat hij bij het KCT gezeten *) heeft, dan vraag ik: "Heb je x benen, of was je moe?" Een beetje commando begrijpt dat meteen en zegt dan: "Getverdemme een tor **) , bah". Vrij vertaald, "Ik ben commando geweest". "Ik marinier, wat leuk", maar dat is een nogal saaie tekst, daarom wordt hij -met precies dezelfde betekenis- ietsje anders uitgesproken.

*) Bij het hardop voorlezen van dit bericht dient er een nadruk op deze vervoeging van "zitten" te worden gelegd.

**) De schitterende korpswapens die mariniers op hun revers dragen, worden door KCT ers nogal eens voor torren aangezien. Kennelijk kun je niet alleen met x benen, maar ook als bijziende bij het KCT terecht.

Link naar reactie

Het is vrij makkelijk uit te leggen. Van de 500 virussen en/of bacterieen overleeft er 1 UV straling. Die vermenigvuldigd zich dan en opeens heb je 500 nieuwe virussen/bacterieen die tegen UV straling kunnen. Die worden weer blootgesteld aan radioactiviteit waar er weer 1-2 van overleven. Die planten zich voort en voila, UV en radioactiviteit resistent.

Ja, zo werkt het in theorie. Wereldwijd werken van ALLE WETENSCHAPPERS 50% VOOR DE WAPENINDUSTRIE, dus ik snap ook wel dat men vanuit die hoek op zoek is naar gemene beestjes. Het lastige is echter, dat het bijzonder moeilijk is om essentiele kenmerken van een organisme te veranderen. Een virus (lees: het DNA of vaker het RNA, dus de code van het virusleven) wordt nauwelijks (dun laagje eiwit, de capside) beschermd van de buitenwereld (lees: UV straling) doordat hij PER DEFINITIE zich voortplant IN een organisme. Bacterien op hun beurt, moeten in grote getale zijn om een besmetting te realiseren, daarom is dat Antrhrax verhaal ook complete BullShit. Je hebt er kilo's voor nodig om een gebied te besmetten (enig idee hoe moeilijk het is om kilo's bacterieen te verkrijgen? WIKI: Voor een effectieve aanval moeten de producten echter zo worden verspreid, meestal als een aerosol, dat ze door veel mensen worden ingeademd. Dit is technisch nog niet zo simpel en daarnaast ook voor de pleger van de aanslag zelf mogelijk levensgevaarlijk.).

Botuline (het gif van clostridium botulinum, ik heb er mee gewerkt dus ik ga ervan uit dat ik niet zo stom zwets als sommige beeldhouwers) is een ander verhaal, het is een dermate gevaarlijk giftig spul, dat één vingerhoed voldoende is om heel Nederland naar de eeuwige jachtvelden te sturen. Bijvoorbeeld in het drinkwater.

De meest gevaarlijke en dodelijke virussen zijn weer zó dodelijk, dat iedereen min of meer direct dood omvalt, waardoor het beperkt blijft tot een bepaald gebied. Zelf ben ik ook het meest angstig voor gemodificeerde virussen, maar we moeten niet net doen alsof elk achterlijk land even een laatje opentrekt en wat virussen op ons los laat. En de Russen en Chinezen zullen ook wel drie keer achter hun oor krabbelen voordat ze dit soort middelen door verkopen aan een andere, bevriende, vazalstaat; wat nou als 'vriend' Iran of Syrie besluit om het zojuist gekochte Ebola Plus virus (Plus in de zin van 2.0, dus gemodificeerd, of Waeponized) in te zetten tegen hen zelf?

Waarschijnlijk is de dreiging van 'ik heb waarschijnlijk een vervelend beestje in mijn bezit' of 'pas op want ik ben misschien veel verder met kernbommetjes produceren dan jij denkt' de grootste troef.

Link naar reactie

He KS,

dat verhaal over botuline vind ik interessant. Als kind mochten wij in de zomer nooit in het moeras spelen wanneer het langere tijd heet geweest was ( dat had je vroeger) en er gingen eenden dood. men was dan bang voor botulisme. Ik neem aan dat we over dezelfde boosdoener spreken. Welke mogelijkheden zijn er wanneer iemand besmet is hiermee? Welke verschijnselen zijn de eerste die optreden? Vanaf welk moment is het feitelijk fataal? Ik denk dat botulisme, net als leptospirose belangrijke vijanden zijn om over na te denken wanneer je het hebt over drinken uit stilstaand water, of water waar zich dieren leven bevind. Ondanks alle mooie demonstraties met welke waterfilters dan ook, ben ik nog altijd genegen ( gevoelsmatig) om mijn water bij geval van twijfel eerst goed te koken.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...