Ga naar inhoud
GENEGEERD

Demonstranten zijn terroristen?

Flow
 Share

Recommended Posts

Ik las net het onderstaand bericht op nu.nl, ergens verbaasd het mij niets dat de VVD vind dat demonstranten als terroristen vervolgt moeten worden. Hebben de demonstranten zich misdragen, JA! MAAR, de raddraaiers zijn inmiddels aangehouden (verstoring van de openbare orde & openlijke geweldpleging) zou een demonstratie verbod voor degene die herrie hebben geschopt niet meer op zijn plaats zijn? In mijn ogen ligt de weg nu open om iedere demonstrant die zich misdraagt in de ogen van de overheid nu als terrorist kunnen worden aangemerkt. Wat als je zelf bij een demonstratie bent waar sommige demonstranten zich misdragen en je word als groep gefilmd door de ME en later thuis opgehaald, puur en alleen omdat je aanwezig was bij de demonstratie. Ik ben zelf bij Occupy Rotterdam & Den Haag geweest, waar ME op deze manier te werk ging. laten we wel wezen dat bij vervolging het woordje terrorist heel wat zwaarder weegt in de wetgeving dan verstoring van de openbare orde of openlijke geweldpleging... De strafmaat weegt in ieder geval zeker zwaarder!

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Onderstaand het bericht...

De VVD wil IS-demonstranten vervolgen als terroristen

Justitie zou de IS-demonstranten in de Haagse schilderswijk en daar buiten als terroristen moeten behandelen en vervolgen.

VVD wil IS-demonstranten vervolgen als terroristen

Dat wil VVD-Kamerlid Klaas Dijkhoff, zo laat hij weten aan NU.nl.

"Deze demonstranten roepen onder de noemer van IS (Islamitische Staat, voorheen ISIS, red.) met IS-symbolen haatzaaiende en opruiende teksten. Daarmee faciliteren zij de propagandaoorlog en de terroristische strijd, want IS is een terroristische organisatie."

Afgelopen zondag ging het opnieuw mis in de Haagse Schilderswijk tijdens een anti-IS demonstratie. De ME moest hard ingrijpen toen een groep tegendemonstranten de demonstratie verstoorden en met stenen begonnen te gooien. Volgens de VVD moeten politie en justitie "creatief" omgaan met de IS-demonstranten en "lef tonen", zegt Dijkhoff. "Laat vervolgens de rechter maar bepalen of dit ook echt terroristen zijn."

PvdA

Ook voor de PvdA is de maat vol. "Het moet afgelopen zijn met het gedrag van een groep radicalen die het leven in Schilderswijk onmogelijk maken," zegt Kamerlid Ahmed Marcouch."De PvdA heeft er al eerder op aangedrongen dat de politie voor wijken als de Schilderswijk specifieke kennis en expertise in huis haalt en dat ouders en wijkbewoners worden betrokken bij de oplossing van het probleem. We zien daar veel te weinig van terug."Marcouch verwacht van het kabinet en de lokale autoriteiten dat zij de wijk ingaan en de "oproerkraaiers" duidelijk maken dat dit gedrag niet getolereerd wordt.

'Onaanvaardbaar'

Minister Ivo Opstelten (Justitie) noemde dinsdag de gewelddadigheden in de Schilderswijk "onaanvaardbaar". "Vrijheid van demonstratie is een groot goed, maar het mag nooit leiden tot haat zaaien, discriminatie en geweld", stelde hij in een reactie op de gebeurtenissen. Hoewel de Tweede Kamer-fractie van het CDA achter het statement van Opstelten staat, zijn er nog vragen over wat de bewindsman precies met "onaanvaardbaar" bedoelt. "Wat zijn dan de consequenties", vraagt CDA-Kamerlid Pieter Omtzigt zich af. "Hoeveel demonstranten zijn er bij pro-IS demonstraties in Nederland opgepakt? Wat wordt hen ten laste gelegd? En wat doet het kabinet om herhaling te voorkomen?", wil het CDA van Opstelten weten.

Slap

VNL vindt de opstelling van het kabinet "slap". "Dit is in feite dezelfde reactie als het kabinet vorige week met de Joodse organisaties heeft doen uitgaan," zegt Kamerlid Joram van Klaveren (ex-PVV). "Het punt is dat er niet wordt opgetreden. Er wordt met stenen gegooid, haat gezaaid en opgeroepen tot geweld. Uiteindelijk worden er maar zes IS-demonstranten gearresteerd." Hij roept op de demonstranten harder aan te pakken door sneller, harder en consequenter te straffen.

Van Aartsen

Ondertussen heeft de Haagse burgemeester Jozias van Aartsen besloten toch van vakantie terug te keren om de situatie in zijn stad te bespreken. Elf leden van de Haagse gemeenteraad eisen een spoeddebat met aanwezigheid van de Haagse burgervader. Dit debat wordt vermoedelijk voor donderdagavond ingepland.

Bron: http://www.nu.nl/politiek/3850566/vvd-wil-demonstranten-vervolgen-als-terroristen.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik las net het onderstaand bericht op nu.nl, ergens verbaas ik mij dat de VVD vind dat demonstranten als terroristen vervolgt moeten worden. Hebben de demonstranten zich misdragen, JA! MAAR, de raddraaiers zijn inmiddels aangehouden (verstoring van de openbare orde & openlijke geweldpleging) zou een demonstratie verbod voor degene die herrie hebben geschopt niet meer op zijn plaats zijn? In mijn ogen ligt de weg nu open om iedere demonstrant die zich misdraagt in de ogen van de overheid nu als terrorist kunnen worden aangemerkt, laten we wel wezen dat bij vervolging het woordje terrorist heel wat zwaarder weegt in de wetgeving dan verstoring van de openbare orde...

Ik ben benieuwd naar jullie mening!

Zou men het bewust zover hebben laten komen? Mensen zo bang laten worden dat ze het gaan accepteren dat demonstranten terroristen worden met als gevolg precies waar je bang voor bent?

Link naar reactie

@Flow

Heeft u het stukje van @Keyser Suze gelezen?

http://preppers.nl/forum/threads/10105-ISIS-steun-in-Nederland-(schokkende-beelden)/page5

Ik denk (na de posting doorgelezen te hebben van @Keyser Suze) dat "men" toch aan de toekomst denkt. Met andere woorden waanner zijn wij aan de beurt.

Hai @Tom,

Ik heb het bericht van keyser nog niet gelezen (ga ik nu meteen doen).. Maar ben het er absoluut mee eens, in de States zijn er nu freedom of speech zones (hier mogen mensen vrij demonstreren.. Aangezien Nederland veel van de USA over neemt zou dit in de toekomst nog welleens hier toegepast kunnen worden.

Mijn mening is dat mensen die gefrustreerd raken over hetgeen er in de wereld gebeurd en gaan demonstreren zeer snel hun frustraties op de "verkeerde" manier gaan uiten. Oftewel wanneer er geen woorden meer gebruikt worden om een demonstratie inhoud te geven neemt er vaak geweld toe. Ik ben het er absoluut niet mee eens dat tijdens demonstratie geweld toegepast word!

Als we kijken naar de G8 in Toronto waar zogenaamd leden van "Black Bloc" de demonstratie compleet in een zwart daglicht zette.. terwijl er later naar buiten komt dat er undercover agenten (agent provacateurs) zich voordeden als leden van "Black Bloc" dan vraag ik mij af of er in de toekomst iedere demonstratie opzettelijk om zeep geholpen kan worden en er onschuldigen vast kunnen komen te zitten..

Link naar reactie

Toen ik op de midelbare school zat zat er een allochtone jongen in de klas waar ik veel mee optrok, omdat het zo'n aardige gozer was. Op een dag kregen we het tijdens een les over Nostradamus en specifiek over dat deel waarin hij voorspelt dat er ooit een oorlog zou ontstaan (of zou kunnen ontstaan, dat weet ik niet zeker meer) tussen de twee voornaamste geloven op aarde: de Islam en het Christendom. Ik ben zelf weliswaar niet gelovig opgevoed maar toen ik tegen hem zei dat ik het onzin zou vinden om tegen hem te vechten omdat hij toevallig een ander geloof heeft zei hij letterlijk: 'Da's leuk Ron en ik vind dat ook aardig van je, maar als ik moet kiezen tussen jou en een mij volslagen onbekende moslim, zal ik hem wel helpen en jou niet, want jij blijft een ongelovige hond, net als alle Christenen.

Daar viel mijn bek wel even van open, maar we bleven nog heel lang en normaal met elkaar omgaan. Na de school ging ieder zijn eigen weg en is het contact verwaterd. Of hij het nou echt meende of dat hij mij alleen op de kast wou jagen, weet ik niet zeker. Ik neem wel aan dat, al zou hij het menen, dat niet vanzelfsprekend voor iedere moslim zou gelden.

Link naar reactie

Toen ik op de midelbare school zat zat er een allochtone jongen in de klas waar ik veel mee optrok, omdat het zo'n aardige gozer was. Op een dag kregen we het tijdens een les over Nostradamus en specifiek over dat deel waarin hij voorspelt dat er ooit een oorlog zou ontstaan (of zou kunnen ontstaan, dat weet ik niet zeker meer) tussen de twee voornaamste geloven op aarde: de Islam en het Christendom. Ik ben zelf weliswaar niet gelovig opgevoed maar toen ik tegen hem zei dat ik het onzin zou vinden om tegen hem te vechten omdat hij toevallig een ander geloof heeft zei hij letterlijk: 'Da's leuk Ron en ik vind dat ook aardig van je, maar als ik moet kiezen tussen jou en een mij volslagen onbekende moslim, zal ik hem wel helpen en jou niet, want jij blijft een ongelovige hond, net als alle Christenen.

Daar viel mijn bek wel even van open, maar we bleven nog heel lang en normaal met elkaar omgaan. Na de school ging ieder zijn eigen weg en is het contact verwaterd. Of hij het nou echt meende of dat hij mij alleen op de kast wou jagen, weet ik niet zeker. Ik neem wel aan dat, al zou hij het menen, dat niet vanzelfsprekend voor iedere moslim zou gelden.

Neem van mij aan dat het voor het grootste gedeelte van de Moslims geldt, om de eenvoudige reden dat dit ook zo in de Koran staat (in geval van oorlog) maar dat laatste tussen haakjes wordt

al een gemakshalve vergeten... Als puntje bij paaltje komt, zijn mensen welke Moslim zijn die niet al te intelligent zijn en makkelijk te beïnvloeden ideaal voetvolk dat zich gewillig gaat laten manipuleren

en de westerse wereld met zijn politieke correctheid zal daar een dure prijs voor betalen.

Kijk naar wat er in het midden oosten gebeurt door Moslims en je weet genoeg... Van ALLE geloofsrichtingen zijn zij de laatste decennia het moorddadigst en dat vooral ook onderling!

Link naar reactie

Ik weiger gewoon om hele volksstammen per definitie 'af te schrijven' omdat men nu toevallig een ander geloof aanhangt, men een ander geaardheid of kleur heeft, of op welk 'afwijkend' iets dan ook.

Ik beoordeel mensen liever individueel op hun daden dan vanwege een van de eerdere genoemde eigenschappen.

Link naar reactie

In principe ben ik er niet op tegen dat dit soort figuren behandeld worden als terroristen. Ik kan ze ook niet echt zien als demonstranten eerlijk gezegd. Het zijn een stel geloofsfanatici die oproepen om steun te geven aan een groep moordenaars die het geloof misbruiken om (massa) moorden te plegen.

In feite zijn het dus terroristen, ze terroriseren een complete wijk in Den Haag en zijn niet te beroerd om daar geweld bij te gebruiken.

Het probleem is dan wel, waar trek je de grens.

Link naar reactie

Ik weiger gewoon om hele volksstammen per definitie 'af te schrijven' omdat men nu toevallig een ander geloof aanhangt, men een ander geaardheid of kleur heeft, of op welk 'afwijkend' iets dan ook.

Ik beoordeel mensen liever individueel op hun daden dan vanwege een van de eerdere genoemde eigenschappen.

Helemaal mee eens. Maar als een groep mensen besluit dat een andere groep mensen dood moet omdat ze niet in hun boekje geloven dan houd het voor mij toch echt op.

Link naar reactie

Maar dat is dus precies wat die IS-aanhangers wel doen. Hele bevolkingsgroepen 'af schrijven' omdat ze een ander geloof hebben of omdat ze niet gelovig zijn. Je kunt dat niet afdoen met individueel bepalen. Ze hebben zichzelf in een groep geplaatst waar ieder lid van die groep hetzelfde moet denken en doen.

Link naar reactie

Volledig mee eens, spijtig genoeg doen zij dat wel... Ervaring leert dat de vredelievende meerderheid er niet toe doet... Goed opletten is de boodschap.

En uw instelling van mensen individueel te willen beoordelen, veel succes wanneer je te maken hebt met zulke geloofsgroepen. Je zal aan het kortste eindje trekken. De grootste fout die kje kan maken is veronderstellen dat je opponent dezelfde waarden en normen hanteert als jij... want was dat zo, had je er waarschijnlijk geen problemen mee.

Link naar reactie

Ik kan me goed vinden in jou denkwijze om niemand of iets af te schrijven op basis van de vele negatieve mediaberichten over bepaalde "bevolkings"groepen. Vroeger had ik ook nog vertrouwen in de "mens" en zo als ik er nu tegen aankijk zijn mensen in het beginsel goed van aard. Maar ik ben wel bang voor groepen en al helemaal voor groepen die denken dat ze boven ieder ander staan. Die groepen ga ik ook niet vragen om netjes in de rij te gaan staan zodat ik ze 1 voor 1 kan beoordelen en inschatten op potentieel gevaar.

Daarom denk ik dat als we als individu/groep/nederlanders/preppers/politici blijven weigeren om hele volksstammen (hier heb ik het niet over rassen of islam) per definitie af te schrijven, wij er uiteindelijk aan onderdoor zouden gaan.

Wij denken misschien in Nederland nu menselijk en behulpzaam te zijn, zij, de kalifaat/jihad/isis//etc. (extremisten) aanhangers zien dat als zwakte en onderdanig wat zo snel mogelijk overwonnen zal moeten worden. (bronnen zijn er genoeg)

Wij als Nederlanders zullen nooit zo'n grote en ideologisch eensgezinde groep vormen als de extremisten, en daarom zie ik het somber in.

Link naar reactie

In principe ben ik er niet op tegen dat dit soort figuren behandeld worden als terroristen. Ik kan ze ook niet echt zien als demonstranten eerlijk gezegd. Het zijn een stel geloofsfanatici die oproepen om steun te geven aan een groep moordenaars die het geloof misbruiken om (massa) moorden te plegen.

In feite zijn het dus terroristen, ze terroriseren een complete wijk in Den Haag en zijn niet te beroerd om daar geweld bij te gebruiken.

Het probleem is dan wel, waar trek je de grens.

de grens ligt wat mij betreft bij het gebruiken van geweld...

het grote gevaar van dit soort "nobele initiatieven" van de politiek is dat je snel op een hellend vlak komt en je zet de deur open voor het verbieden van andere demonstraties......de politiek is daar meester in, het verbieden van iets waar vrijwel de hele samenleving achterstaat....motorclubs, pedopartij....maar dit is de eerste stap en opent mogelijkheden om andere clubs te verbieden....idem in het geval van internet "bewaken" om gevaarlijke pedo's of "terroristen" op te speuren....en zo nog tig voorbeelden......

Link naar reactie

Ik kan me goed vinden in jou denkwijze om niemand of iets af te schrijven op basis van de vele negatieve mediaberichten over bepaalde "bevolkings"groepen. Vroeger had ik ook nog vertrouwen in de "mens" en zo als ik er nu tegen aankijk zijn mensen in het beginsel goed van aard. Maar ik ben wel bang voor groepen en al helemaal voor groepen die denken dat ze boven ieder ander staan. Die groepen ga ik ook niet vragen om netjes in de rij te gaan staan zodat ik ze 1 voor 1 kan beoordelen en inschatten op potentieel gevaar.

Daarom denk ik dat als we als individu/groep/nederlanders/preppers/politici blijven weigeren om hele volksstammen (hier heb ik het niet over rassen of islam) per definitie af te schrijven, wij er uiteindelijk aan onderdoor zouden gaan.

Wij denken misschien in Nederland nu menselijk en behulpzaam te zijn, zij, de kalifaat/jihad/isis//etc. (extremisten) aanhangers zien dat als zwakte en onderdanig wat zo snel mogelijk overwonnen zal moeten worden. (bronnen zijn er genoeg)

Wij als Nederlanders zullen nooit zo'n grote en ideologisch eensgezinde groep vormen als de extremisten, en daarom zie ik het somber in.

mensen in beginsel goed van aard?? kijk dan even naar het Milgram experiment en het Stanford prison experiment......krijg je iets meer duidelijkheid over de menselijke aard.....aanraders trouwens voor alle preppers....tonen aan waartoe mensen in staat zijn (zonder noodsituaties, verplichting of zelfs maar aandringen!)

• Leuk 1
Link naar reactie

de grens ligt wat mij betreft bij het gebruiken van geweld...

het grote gevaar van dit soort "nobele initiatieven" van de politiek is dat je snel op een hellend vlak komt en je zet de deur open voor het verbieden van andere demonstraties......de politiek is daar meester in, het verbieden van iets waar vrijwel de hele samenleving achterstaat....motorclubs, pedopartij....maar dit is de eerste stap en opent mogelijkheden om andere clubs te verbieden....idem in het geval van internet "bewaken" om gevaarlijke pedo's of "terroristen" op te speuren....en zo nog tig voorbeelden......

Mee eens, het recht om te demonstreren is een basisrecht dat ieder mens heeft. Dat wil niet zeggen dat tijdens het uitvoeren van dit recht geweld toegepast mag worden. De politiek is er heer & meester in alle grondrechten aan te passen zonodig te verbieden..

Link naar reactie

Als de politiek nou eens een duidelijke grens had aangehouden dan was dit probleem tijdens deze demonstratie er helemaal niet geweest.

Deze demonstratie had gewoon verboden moeten worden net als demonstraties van ander soortgelijke 'organisaties' verboden zijn.

Feit blijft dat dit hele gedoe er natuurlijk al een hele tijd zat aan te komen en iedereen die destijds liep te roepen dat we ze moesten knuffelen, bedankt!

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...