Ga naar inhoud
GENEGEERD

Mini shtf


Jan c

Aanbevolen berichten

Net terug van een weekje welverdiende rust op een camping in Frankrijk met vrouw en onze 2 kleuters .We waren er nog maar amper 2 uur wanneer onze kleinste (4jaar) van een trapje viel ,krijsend recht stond met zijn hoofdje onder het bloed .Door de val had hij op zijn hoofdje een flinke snee die maar bleef bloeden ...

Na een kort overleg met de campingeigenaar kwamen we tot de conclusie dat er op zondagnamiddag geen huisartsen beschikbaar waren en het dichtste ziekenhuis 40 minuten rijden was ....

Mijn vrouw - een verpleegkundige met 10 jaar ervaring - had al snel een oplossing voor de hele zaak :ze ging het zaakje zelf dichtplakken (een kind hechten met naald en draad zonder verdoving is niet echt evident )

.Uit haar medicijntas haalde ze steriele handschoenen ,doekjes ,en steri-strips uit (toegegeven ik kende het product zelf ook niet) en wonderwel het bloeden stopte zo goed als onmiddellijk. Na 2 dagen was het wondje zo goed als genezen en kon onze knul terug zwemmen en spelen naar hartelust .

Mschn een tip voor de mensen die nog op vakantie vertrekken of gewoon handig voor thuis :

 

http://www.newpharma.be/apotheek/3m/1007/3m-steri-strip-gesteriliseerd-6mmx76mm-12x3-stuks-1541-12.html?gclid=CN6xm6PEjcACFQrjwgodQUgALA

 

grt Jan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Een vrouw is over het algemeen wel handig. Steri-strips liggen hier gewoon in de kast, net als steriele naalden en spuiten, ook iets waar weinig mensen aan denken. Ook grote verpakkingen ontsmettende zeep en isobetadine. De steristrips liggen klaar omdat ik tot voor kort 3 à 4 keer per jaar een arts nodig had om mijn wonden te hechten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zowel ik als mijn partner zijn teergevoelig, bij een gapende wonde zullen we dus beide eerder flauwvallen dan elkander te kunnen helpen :cool:

 

Echt niet. Als het er om spant ga je eerst de behoeftige helpen en pas daarna ga je van je stokje. Zo heb ik ooit iemands verbonden die zijn arm kwijtraakte onder een container. Eerst arm afgebonden, kerel in leven gehouden, benen omhoog gedaan, bij bewustzijn gehouden. De ambulance is aangekomen en heeft het overgenomen. Pas daarna heb ik in de struiken staan braken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste trots op mevrouw Jan C. , je ziet amper iets van het litteken :cool:

Het volgende nog vergeten te vermelden :

 

Veiligheidshalve heeft onze kleine de eerste nacht bij mama geslapen zodat ze hem goed kon opvolgen (eventuele complicaties zoals lichte hersenschudding ,opnieuw bloeden ...)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet. Als het er om spant ga je eerst de behoeftige helpen en pas daarna ga je van je stokje. Zo heb ik ooit iemands verbonden die zijn arm kwijtraakte onder een container. Eerst arm afgebonden, kerel in leven gehouden, benen omhoog gedaan, bij bewustzijn gehouden. De ambulance is aangekomen en heeft het overgenomen. Pas daarna heb ik in de struiken staan braken.

 

Misschien als je als enige ter plaatse bent dat de adrenaline daarvoor zorgt, maar met anderen die weten wat ze doen is het toch liever op de achtergrond houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast Heksenboot
Net terug van een weekje welverdiende rust op een camping in Frankrijk met vrouw en onze 2 kleuters .We waren er nog maar amper 2 uur wanneer onze kleinste (4jaar) van een trapje viel ,krijsend recht stond met zijn hoofdje onder het bloed .Door de val had hij op zijn hoofdje een flinke snee die maar bleef bloeden ...

Na een kort overleg met de campingeigenaar kwamen we tot de conclusie dat er op zondagnamiddag geen huisartsen beschikbaar waren en het dichtste ziekenhuis 40 minuten rijden was ....

Mijn vrouw - een verpleegkundige met 10 jaar ervaring - had al snel een oplossing voor de hele zaak :ze ging het zaakje zelf dichtplakken (een kind hechten met naald en draad zonder verdoving is niet echt evident )

.Uit haar medicijntas haalde ze steriele handschoenen ,doekjes ,en steri-strips uit (toegegeven ik kende het product zelf ook niet) en wonderwel het bloeden stopte zo goed als onmiddellijk. Na 2 dagen was het wondje zo goed als genezen en kon onze knul terug zwemmen en spelen naar hartelust .

Mschn een tip voor de mensen die nog op vakantie vertrekken of gewoon handig voor thuis :

 

http://www.newpharma.be/apotheek/3m/1007/3m-steri-strip-gesteriliseerd-6mmx76mm-12x3-stuks-1541-12.html?gclid=CN6xm6PEjcACFQrjwgodQUgALA

 

grt Jan

 

Wow dat was schrikken hee, ondanks een goed voorbereide vrouw met enorme skills in je prep-pakket.

Blij dat het weer goed gaat met de kleine. Dat wordt trapjes in de gaten (pff) houden met die avonturier. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tijdens onze vakantie in Duitsland heeft mijn jongste van 11 jaar ook zijn hoofd gestoten. Deze keer tegen een roestig bbq rek met scherpe pinnetjes. Ik heb even lopen dubben of we wel of niet naar een ziekenhuis zouden gaan. Helaas vond hij het een slecht idee dat ik het zonder verdoving wel wilde hechten ;).

Het ziekenhuis was op 10 minuten rijden. Daarom zijn we wel naar het ziekenhuis gegaan. Daar is wat van zijn haar weg geschoren zodat de wond makkelijk te plakken was. Nu heb ik een wegwerpkrabbertje in de ehbo-kid gedaan. De hechtstrips zet ik op het boodschappenlijstje zodat we een volgende keer het zelf kunnen oplossen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Echt niet. Als het er om spant ga je eerst de behoeftige helpen en pas daarna ga je van je stokje. Zo heb ik ooit iemands verbonden die zijn arm kwijtraakte onder een container. Eerst arm afgebonden, kerel in leven gehouden, benen omhoog gedaan, bij bewustzijn gehouden. De ambulance is aangekomen en heeft het overgenomen. Pas daarna heb ik in de struiken staan braken.

 

@lewieke : jaren geleden iets dergelijks meegemaakt , in een bedrijf waar een collega en ik een herstelling aan het doen was had er een idioot het fantastische idee zijn arm te steken in een breker voor diepgevroren vleesblokken .

Het moment zelf sta je stijf van de adrealine , nadat we de kerel er uit hebben gehaald én anderen hem eerste zorgen toedienden kwam ik de spreekwoordelijke man met hamer tegen ....

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tegen mijn vrouw ben ik altijd heel lief en aardig. Zij is ooit twee maal NL kampioen judo geweest in haar gewichtscategorie en heeft een toernooi gewonnen in Berlijn en een in Londen (geloof ik dat het was). Het was wel voor mijn tijd, maar ze heeft de zwarte band met tweede dan. Ik doe heus wel wat zij zegt...

 

Wel gauw plaatsen dit voor ze leest dat ik alles doe wat zij zegt, want ik hoor ook wel eens dat dat niet altijd zo is...LOL :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft wel een feit dat je veel dingen aan kunt als de adrenaline eenmaal begint te stromen. Zo was ik ooit bloeddonor i.v.m. de ramp op de Spaanse camping Los Alfaques. Ze kwamen toen met geluidswagens de campings langs om te vragen om bloeddonoren. Eenmaal in het ziekenhuis ontdekten ze dat ik mijn talen spreek (NL, Eng, Dui, Fra en Spa). In die tijd spraken zelfs de doktoren daar nog geen vloeiend Engels.

 

Een paar dagen wezen tolken en veel mensen gezien die er verschrikkelijk aan toe waren. Volgens de arts waarbij ik meeliep waren degenen die geen pijn voelden ten dode opgeschreven. Toenertijd ging het op de automatische piloot, maar ik heb er later wel een paar keer heel naar over gedroomd... Hoop het nooit meer mee te maken.

  • Leuk 1
Link naar reactie
Delen op andere sites

Het blijft wel een feit dat je veel dingen aan kunt als de adrenaline eenmaal begint te stromen. Zo was ik ooit bloeddonor i.v.m. de ramp op de Spaanse camping Los Alfaques. Ze kwamen toen met geluidswagens de campings langs om te vragen om bloeddonoren. Eenmaal in het ziekenhuis ontdekten ze dat ik mijn talen spreek (NL, Eng, Dui, Fra en Spa). In die tijd spraken zelfs de doktoren daar nog geen vloeiend Engels.

 

Een paar dagen wezen tolken en veel mensen gezien die er verschrikkelijk aan toe waren. Volgens de arts waarbij ik meeliep waren degenen die geen pijn voelden ten dode opgeschreven. Toenertijd ging het op de automatische piloot, maar ik heb er later wel een paar keer heel naar over gedroomd... Hoop het nooit meer mee te maken.

 

Had die arts ook gelijk of heb je dat nooit geweten ? Wellicht heeft het iets te maken met vernietigde zenuwbanen wat wijst op hele zware brandwonden. Dat was toch die camping met die gasontploffing ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lewieke, helaas had die arts gelijk. Ik heb ze zien overlijden (nouja, de bedden waren daarna leeg en ik hoorde dan dat ze waren overleden). Het heeft inderdaad iets te maken met vernietigde zenuwbanen.

Dat was tenminste de uitleg voor mij als jonge leek. Het ging inderdaad om die camping van die gasontploffing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lewieke, helaas had die arts gelijk. Ik heb ze zien overlijden (nouja, de bedden waren daarna leeg en ik hoorde dan dat ze waren overleden). Het heeft inderdaad iets te maken met vernietigde zenuwbanen.

Dat was tenminste de uitleg voor mij als jonge leek. Het ging inderdaad om die camping van die gasontploffing.

 

Ik was toen 8 en stond met mijn ouders op een camping in Bagur, een eindje verderop.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...