Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

fritsimeel

Kalifaat in de Schilderswijk.

Recommended Posts

Dit is onzin natuurlijk.

Inderdaad, 10 jaar is nog te snel, maar al de rest is niet zo onrealistisch, het is pure statistiek.

Kijk dit eens uit... en probeer het te weerleggen:

[video=youtube;6-3X5hIFXYU]

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!
in mijn ogen heeft de regering 50 jaar lang zitten slapen,

Nee joh, het meest beangstigende is dat de pluche zittende elite zo belachelijk ver van de werkelijkheid staat, dat ze echt geen idee hebben wat er speelt. Naïviteit en domheid zijn een vast onderdeel van de kwalificaties van een (aanstormend) politicus/ca.

Totdat ze ineens uit de ivoren toren lazeren en er achter komen dat het in de werkelijkheid toch allemaal anders is! Ach ja, berouw komt na de zonde...

Altijd ellende met die links draaiende yoghurt politici.

Deze post delen

Inderdaad, 10 jaar is nog te snel, maar al de rest is niet zo onrealistisch, het is pure statistiek.

Kijk dit eens uit... en probeer het te weerleggen:

[video=youtube;6-3X5hIFXYU]

Aangezien niemand de handschoen opneemt, bij deze enige nuances bij het filmpje: http://news.bbc.co.uk/2/hi/8189231.stm

Zelfs al ga je af op meer gefundeerde cijfers, de meesten onder ons gaan nog meemaken dat de Islamieten in de meerderheid gaan zijn in ons land,

of je dat nu leuk vind of niet.

Deze post delen

De meesten onder ons gaan nog meemaken dat de Islamieten in de meerderheid gaan zijn in ons land,

of je dat nu leuk vind of niet.

We wisten al dat men niet in staat is tot het beheren van een bevolkingspyramide. (zie pensioen/AOW)

Deze post delen

De schilderswijk is al lange tijd een probleemwijk evenals de rades, de oorden en transvaal. Tuurlijk word alles bij elkaar gehouden. Je kan de appelsoorten beter gescheiden houden. Rotte appels bederven een oogst. Ik ben blij uit het Haagje te zijn.... Dit gaat best nog problemen veroorzaken..

Deze post delen

De schilderswijk is al lange tijd een probleemwijk evenals de rades, de oorden en transvaal. Tuurlijk word alles bij elkaar gehouden. Je kan de appelsoorten beter gescheiden houden. Rotte appels bederven een oogst. Ik ben blij uit het Haagje te zijn.... Dit gaat best nog problemen veroorzaken..

Maar wat doet 'men' aan dit soort situaties?

Dit is een fase en van kwaad komt het tot erger.

Dus wanneer grijpt men in?

De multiculti inburgeringstoestand is overduidelijk mislukt, maar men doet niets anders nadat dat besef is geuit.

Ergo: hoe nu de staat te laten keren zodat het zich net wat meer inzet voor de burgerij die wel meedoet?

Deze post delen

Ik ben blij uit het Haagje te zijn.

Ik ook!

Alhoewel ik overtuigd ben dat het sluipend door heel de Randstad en de grote plaatsen daarbuiten zich verspreid.

Deze post delen

Ik kan makkelijk praten, ben allang weg uit NL, maar ik heb wel in moslim landen gewoond waar de sharia law voorkwam (terwijl ik zelf atheist ben), e.d. en ik denk dat voor de meeste moslims geldt, net zoals andere mensen, dat ze gewoon een normaal leven willen hebben. Het zijn vaak de leiders die ophitsen en het kwaad prediken... en dat lijkt het geval in de schilderswijk.

Maar goed, in een nog breder perspectief, wij mensen denken erg korte termijn, en we hopen dat alles blijft zoals het was, maar dat is natuurlijk niet waar. Er komen nu eenmaal meer moslims erbij (maken meer kinderen) dan de andere bevolkingsgroepen in Europa, en ja... dan komt er 1 keer een omslagpunt naar een nieuwe maatschappij, en wellicht over 200 jaar, leven we in een kalifaat, wie weet, niet geheel ondenkbaar, moeten we maar meer kinderen maken en ze niet indoctrineren met geloofs-poespas :-)

Mijn punt ... vanuit preppers oogpunt: je kan die grote processen toch niet veranderen (wellicht tijdelijk afremmen door stemgedrag of proberen mensen te integreren, maar niet stoppen). Het enige wat je echt kan veranderen, is je eigen situatie, en dus ... ga vooral niet wonen in moeilijke gebieden, emigreer desnoods naar minder moslim-rijke gebieden (zuid amerika bijv.), en focus op positieve zaken, zoals zelfvoorzienend worden, e.d.

my 2 cents :-)

Deze post delen

Ik ook!

Alhoewel ik overtuigd ben dat het sluipend door heel de Randstad en de grote plaatsen daarbuiten zich verspreid.

Dat klopt ook.

Deze post delen

Er gebeurd niks, ze weten het allang. Twintig jaar geleden was de jeugd al voor het grootste gedeelte allochtoon. Degene die het voor het zeggen hebben zorgen er wel voor dat ze er geen last van ondervinden... makkelijk toch... De boomgaard red het zo niet... Nederland is op alle vlakken veels te makkelijk en te sociaal.. zachte heelmeesters.

Deze post delen

Ik zie dit draadje al een tijd voorbij komen, maar nooit de moeite genomen om het te lezen. Als ik me hierin ga verdiepen weet ik dat ik me dood ga ergeren.

Niet om het geloof, ik ben van mening dat je iemand zijn geloof niet kwalijk kan nemen (nu niet gelijk met stenen gaan gooien).

Wat ik wel bezwaarlijk vindt is het handelen van de overheid. Ik besef dat dit een moeilijke kwestie is, maar door er niks aan te doen maakt je automatisch ook een beslissing. Op deze manier accepteer je namelijk ook hun wetten.

Wat ik zei over iemands geloof niet kwalijk nemen meen ik. Iemands acties kan ik wel kwalijk nemen, ook als dat vanuit geloofsovertuiging is. We hebben te maken met een verharding van de maatschappij, dat horen we al jaren. Het is alleen jammer/kwalijk dat justitie daar niet in mee gaat.

Tegen ongenuanceerde extremisten moet extreem ongenuanceerd extreem opgetreden worden. Het is spijtig, maar dat is nou eenmaal zo.

Als dat betekend dat je een keer de verkeerde voor zijn flikker schiet met rubberen kogels, so be it. Ben je zelf op het verkeerde moment op het verkeerde plein dan pakken die koppensnellers jou ook.

Het punt is dat er door de globalisering de wereld veel te klein is geworden. Verschillende culturen die een verschillende vooruitgang hebben geboekt worden op een of andere manjer bij elkaar gebracht.

Dat kan als gevolg hebben dat onze 'moderne' wetten niet passen bij 'oude' normen en waarden.

Dan is er nog maar een oplossing, je aanpassen zoals we dat altijd al hebben gedaan.

Deze post delen

Dit zal tamelijk ontnuchterend zijn voor veel mensen:

[ATTACH=CONFIG]14540[/ATTACH]

Dit is op basis van een flinke steekproef: 300 Turkse Nederlanders tussen de 18 en 34 jaar. Door analfabetisme en digibetisme onder deze groep was het niet mogelijk om een online representatieve steekproef te realiseren. Voor het face-to-face-veldwerk is met quotalijsten gewerkt. Voor het face-to-face- veldwerk zijn verschillende wervingsmethodes ingezet: bij moskeeën, bij supermarkten, in winkelstraten, bij theehuizen, bij onderwijsinstellingen, bij sportverenigingen, bij buurthuizen en bij de respondenten thuis. Alle interviews hebben op een rustige plek plaatsgevonden, waarbij respondenten niet door anderen konden worden beïnvloed. Daar waar nodig, is het interview in het Turks, het Marokkaans-Arabisch of het Berbers uitgevoerd.

Deze post delen

Geen kalifaat in de Schilderswijk, maar in Maastricht. De vader van de jihadist die zichzelf opblies en 20 mensen meenam in zijn dood, vindt zijn zoon een vrome jongen die nu in het paradijs is. De appel valt kennelijk niet ver van de boom.

http://www.volkskrant.nl/dossier-islamitische-staat/video-bevestigt-nederlandse-jihadist-blies-zich-op-in-bagdad~a3820405/

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23507276/__Vader_jihadist___Zoon_in_paradijs___.html

en het interview met de vader van jihadist Sultan Berzel:

Deze post delen

Geen kalifaat in de Schilderswijk, maar in Maastricht. De vader van de jihadist die zichzelf opblies en 20 mensen meenam in zijn dood, vindt zijn zoon een vrome jongen die nu in het paradijs is. De appel valt kennelijk niet ver van de boom.

http://www.volkskrant.nl/dossier-islamitische-staat/video-bevestigt-nederlandse-jihadist-blies-zich-op-in-bagdad~a3820405/

http://www.telegraaf.nl/binnenland/23507276/__Vader_jihadist___Zoon_in_paradijs___.html

en het interview met de vader van jihadist Sultan Berzel:

Vaak wordt er ook betaald aan families waarvan een lid zich op laat blazen. Hoe meer doden of hoe groter de aanslag des te meer geld de familie krijgt. Er is altijd wel een Sjeik of Sultan die 25.000 wil overmaken voor een paar doden.:(

Vreemd dat westerlingen deze geesteszieken nog accepteren en de extremisten en hun families niet uitzet. Vreemd ook dat de zgn. gematigde moslims geen afstand nemen van deze extremisten. Daarmee kun je bijna stellen dat het kwaad in deze religie zit ingebakken. Welk normaal denkend mens van welk geloof dan ook staat achter het opblazen van andere mensen?:(

Deze post delen

Vreemd ook dat de zgn. gematigde moslims geen afstand nemen van deze extremisten. Daarmee kun je bijna stellen dat het kwaad in deze religie zit ingebakken. Welk normaal denkend mens van welk geloof dan ook staat achter het opblazen van andere mensen?:(

Exactemundo!

Dat gemekker als "heeft niets te maken met de Islam" is de grootste onzin en links-politiek gewauwel, de Islam is juist debet aan deze hele situatie en beïnvloed dus alle moslims. De zieke gedachtegang, geïndoctrineerd door het sprookjesboek 'koran'.

Deze post delen

Kalifaat in Schilderwijk..

Voordat ik begin:

Allochtoon

Van elders aangevoerd of afkomstig, niet-inheems, vreemd

Niet-oorspronkelijke bewoner (m.n. gebruikt als aanduiding voor personen met een niet-blanke huidskleur, die zelf - of van wie de ouders - in het buitenland geboren zijn, bv. buitenlandse werknemers)

allochtoon / allochtonen : vreemdelingenrecht - niet-oorspronkelijke bewoner van het land. Bijv. de Chinese gemeenschap in Nederland is ~

OP stelt een interessante vraag die best diep gaat. En daarmee de vinger op een moeilijk probleem drukt imo.

Basically wil OP dus een strijd beginnen tegen een "kalifaat" in Schilderswijk.

Een kalifaat (Arabisch: خلافة khilāfa, Turks: Hilafet) is een staat die geregeerd wordt door een kalief, dat wil zeggen een opvolger van de islamitische profeet Mohammed. Met de benaming kalifaat (derhalve te vertalen als "opvolgerschap") eist een staat zodoende rechtstreeks de politieke erfenis van Mohammed op, en staat daarmee in rang boven een sultanaat en een emiraat.

Je wil dus maatregelen nemen tegen een Islamitische Staat geregeerd door een kalief, eigenlijk op kleinere schaal een stadsdeel dat in handen dreigt te vallen van Mullahs die een IS ondersteunen. Daésh support kortgezegd.

Ik wil op basis van de discussie in deze thread eerst wel duidelijk onderscheid maken tussen drie stellingen die ik hier door elkaar langs heb zien komen:

-Dat de macht van de Mullahs groeit onder een groep die voornamelijk moslim is (27% van de schilderswijk is Turks, 23% is Marokkaans Bron: CBS), en vatbaar voor propaganda van IS.

-Dat er een probleem is met rellende/tuigende jongeren met een bruine huid die denken vrij spel te hebben op straat omdat hun ouders bijv. denken dat de opvoeding ophoud bij de voordeur.

-Dat er vluchtelingen uit Syrië hierheen komen die vreemdeling zijn, die gehuisvest gaan worden in onsmidden.

Dit zijn namelijk 3 verschillende zaken, waar ik verder op in ga middels mijn mening.

Als we praten over de eerste (en dus ook de vraag van OP). Denk ik dat dit inderdaad een probleem kan zijn.

OP legt namelijk meteen de vinger op een zere plek. Maar helaas mist hij een belangrijk punt

Dit is geen strijd om land of goed, maar om ideologie.

Het is namelijk wel degelijk een strijd om land, anders zou er geen sprake zijn van een staat, en zou iedereen vanuit zijn huiskamer kunnen geloven wat hij/zij wil.

Dit is niet het geval in Irak en de Levant (Syrië) en dat is de reden waarom na de invloed van het Westen mbt de Arabische Lentes, nu deze militie groepen, bewapend met westerse wapens, de macht hebben kunnen grijpen nadat wij hebben gezorgd dat de leiders in deze landen zijn verwijderd.

Maar goed terug naar de Schilderswijk,

Ik ben van mening dat scholing en armoede hier een grote rol speelt.

Schapen volgen de groep, de wijzen kiezen hun eigen weg > dit word in de islam ook wel Ijtihad (onafhankelijk denken) vs. Taqlid (volgen/nadoen) genoemd.

Mensen die minder scholing hebben gehad zijn vaak armer en kunnen zich minder keuzes tot zelfbeschikking veroorloven, cq zijn dus eerder onderworpen aan de indoctrinatie van iemand die wel de mogelijkheid heeft om onafhankelijk te denken.

Dit is precies wat politieke leiders willen, religieus leiders ook, en dus ook leiders van de IS.

Je zou deze issue bij de wortels aan kunnen pakken, door te beginnen met de jeugd een compleet ander paradigma van scholing voor te schotelen en hen goede voorbeeldfiguren te geven. (bottom-up paradigma).

Anderzijds een Top-Down paradigma hanteren wil zeggen dat je met de Mullahs, de geestelijke leiders, in gesprek gaat en het gezamelijke belang benadrukt van een voorbeeld voor zowel hun gemeenschap als ook voor Nederland te zijn. Als je namelijk een trotse moslim en trotse Nederlander kan zijn dan is er geen sprake meer van een afvallig westers land, en is er ook geen sprake van intolerantie naar en van een geloof.

Dat begint natuurlijk bij het idee creëeren dat jij als persoon (in dit geval die zgn. allochtonen) geaccepteerd word/hetzelfde bent als de voorbeeldfiguren binnen de samenleving waarin jij opgroeit, ipv het gevoel te krijgen dat je niet bij de groep hoort en zo in de armen van anderen in gestuurd word die jou wel erkennen als een van hun. (Identiteit vorming).

Iemand die zich op eerste plaats echt Nederlander voelt zal daar ook sneller voor opkomen, vergeet dat niet.

Dit is niet een kwestie van 1 of 2 paspoorten hebben, want dat is politiek. Het is een gevoelskwestie.

Ik zie namelijk in mijn eigen omgeving vaak dat het juist de autochtonen zijn die (wellicht op basis van wat zij op hun tvtje ingesponst krijgen) liever afstand houden van de allochtone medelanders en daardoor die kloof in den beginne al ontstaat.

Voor mensen zoals vele jonge allochtone Nederlanders die opgroeien in een contrasterend klimaat, dat helaas steeds meer aan het contrasteren is door de politieke spelletjes die op het moment gevoerd worden door de politieke en religieuze leiders via media is het belangrijk dat zij zich verenigd kunnen voelen met hun medelanders (lees: Nederlanders).

De vrijheid om te zijn wie je wilt, te geloven wat jij wilt, en je mening te hebben die worden beschermd binnen de grenzen van een land is vaak wat aangehaald word als dat wat de Nederlandse cultuur/trots maakt.

Maar hier zit ook de crux, want dezelfde mensen die voorstander zijn van en pleiten voor vrijheid van meningsuiting en geloofsovertuiging maken zich zorgen wanneer iemand datzelfde recht gebruikt om vanuit geloofsovertuiging te zeggen dat hij de mening/geloof van een ander inferieur vind aan de zijne.

Zoals eerdere slim opgemerkte posts is de situatie zo dat de mensen die in de Schilderswijk deze dingen hebben lopen roepen, deze IS support om het zo maar even te noemen. Binnen dat datzelfde Kalifaat juist dergelijke acties niet zonder straf zouden kunnen maken.

Dit is ook de reden dat veel moslims die hier wonen, niks voelen voor een IS, ze gunnen het misschien hun mede moslims dat zij een eigen staat hebben, maar vraag ze of zij daarheen zouden willen en zij zullen je vriendelijk bedanken. Een Kalifaat is geen democratie, en het staat lijnrecht tegenover de normen en waarden van Nederland.

Dit zou in theorie dan ook eerder een immigranten oplossing zijn dan een probleem, aangezien elke moslim die zich hier niet thuis voelt op basis van intolerantie of discriminatie naar het geloof, of omdat hij/zij vindt dat het land het moeilijk maakt het geloof te praktiseren, zich kan keren tot een staat die voor zijn/haar behoeftes wel gepast is.

HOWEVER, waar jij je zorgen over maakt, is denk ik eerder een issue die terug gaat naar de strijd over invloed.

Christenen worden aangespoord om de Gospel te verspreiden en mensen te redden van het goddeloze leven en de Hel. Moslims worden ook aangespoord mensen uit te nodigen tot Islam, maar zij die niet willen horen of zien, zullen doof en blind blijven en daarom ook de hel vinden.

Wanneer iemand dus niet in staat is goed voor zichzelf te denken of op te komen, en ook nog niet aangesloten is bij een groep, zal deze uiteindelijk met een van deze twee groepen te maken krijgen en daarin makkelijker overtuigd worden dan iemand die kritisch kan denken omdat deze meer opties kent.

Zolang Christenen en Moslims uitnodigen tot de gospels en de islam, zullen er mensen zijn die het woord van God gebruiken voor hun eigen belang. Dit is in de geschiedenis altijd zo geweest. Waar macht is treed corruptie op. Mensen zijn nou eenmaal aangelegd om te 'zondigen'.

Natuurlijk is de hele discussie over Irak, Levant en IS een belangrijk diepgaand politiek debat met allemaal grote spelers op hoog niveau (hier ben ik in een andere thread dieper op ingegaan en zal daarom hier niet teveel verder over praten). Er wordt van bovenaf behoorlijk veel geïndoctrineerd en het liefst hebben alle partijen zoveel mogelijk schapen om te herden met tegelijkertijd zo min mogelijk verhulling van hun daadwerkelijke agenda. Dus je over deze zaken goed inlezen is een pre als je mee wil werken aan een oplossing van dit probleem. Laat je niet gek maken door de overvloed aan propaganda en lees tussen de lijnen (wordt niet een van de sheeple die alles wat de media ze voorschotelt blindelings gelooft!).

Terug naar de vraag over hoe je je moet voorbereiden tegen dat kalifaat in de Schilderswijk.

Hoe in de Arabische wereld vaak kalifaten tegengewerkt worden is door, je raad het al, Tegenkalifaten. Dit is niks nieuws en door de eeuwen heen zijn al veel dynasties opgestaan en gevallen. Lees de geschiedenisboeken er op na.

Je zou dus een coalitie kunnen beginnen tegen de IS in Irak en Syrië, of tegen het beleid in Nederland.

maar ik vraag me af wie volgens jou precies de "vijand" is waar jij je zorgen over maakt en maatregelen tegen wilt treffen.

Ik zeg niet dat er geen probleem is, want er is een probleem.

Gevaar is een feit, angst is een keuze.

Als je het probleem ziet, erken dat dan en doe er wat mee.

Als je het kan veranderen, verander het, als je het niet niet kan veranderen, verander dan eerst de manier waarop je er naar kijkt.

Een ware prepper is ten eerste voorbereid, en zij die zich weten aan te passen aan verandering overleven.

• Leuk 2

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...