Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

fritsimeel

Kalifaat in de Schilderswijk.

Recommended Posts

Weet iemand of zulke (extreme)figuren ook in Belgische wijken aanwezig zijn?(ISIS aanhangers)

De Schilderswijk

http://nl.wikipedia.org/wiki/Schilderswijk_(Den_Haag)

Wilders wil nieuwe protestmars in Haagse Schilderswijk

Wie zich solidair toont met ISIS verdient een enkeltje Irak.

http://www.elsevier.nl/Nederland/nieuws/2014/8/Wilders-wil-nieuwe-protestmars-in-Haagse-Schilderswijk-1575567W/

http://www.elsevier.nl/Buitenland/blogs/2014/8/Wie-zich-solidair-toont-met-ISIS-verdient-een-enkeltje-Irak-1573422W/

http://www.nu.nl/politiek/3850910/wilders-roept-demonstreren-in-haag.html

Ministerie heeft Haifi per direct geschorst

Of Haifi nog terugkomt op het departement is zeer de vraag.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22961030/__Ministerie_schorst_Haifi__.html

Volgens mij ben je een geruime tijd niet in steden zoals Antwerpen en Brussel geweest. Maar antwoord op jouw vraag; daar kun je gevoegelijk wel van uitgaan.

Deze post delen

Op zoek naar waterfilters, branders, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga snel naar www.prepshop.nl!

Nou ja, ik zit ongeveer 3 a 4 keer per jaar in Gent(familiebezoek), waar ik eigenlijk weinig tot geen moslims tegenkom (alleen veel toeristen). In Antwerpen en Brussel kom ik bijna nooit.

Deze post delen

Gelukkig houdt Blonde Greet, in tegenstelling tot die IS-aanhangers, niet van provoceren.

Jammer ja, pappen en nathouden werkt veel beter.

Iemand nog een bak subsidie?

Deze post delen

Jammer ja, pappen en nathouden werkt veel beter.

Iemand nog een bak subsidie?

Men had er 25 jaar geleden tegen moeten ageren maar ja dan werd en wordt je als xenofoob weggezet.

Deze post delen

In Brussel is 50% van de bevolking van Arabische afkomst. In Antwerpen is 25% allochtoon. In andere grote steden ongeveer 10-15%. Naast mensen uit Centraal Europa is de groep uit Noord Afrika de belangrijkste. Overal waar we een toename zien van allochtonen stijgt de criminaliteit, komt er drugshandel. In Vlaanderen wordt hier scherp op gereageerd door het plaatsen van container politiekantoren in probleemstraten, verhoogd toezicht, tussenkomst van speciale eenheden in Brussel.

Er zijn wijken in Brussel waar met molotovcocktails gegooid wordt naar politiecombi's, waar agenten nog nauwelijks komen en de 'wijk' wordt overgenomen door criminelen. Deze informatie heb ik van een politieofficier die op de dispatching in Brussel werkt. Tussen 15-20% van de allochtonen in Brussel heeft een strafblad. Gegoede burgers mijden de probleemwijken en trekken naar de rand of verder Vlaanderen in. De (undercover) agenten van FedPol die meelezen op deze site kunnen dat bevestigen.

Het aantal 'nieuwe' Vlamingen is zo groot dat ook de verspreiding in de randsteden, middelgrote steden en dorpen snel op gang komt. Een van de criteria voor onze woonplaatskeuze was de geringe aanwezigheid van allochtonen. Ook de scholen die we voor onze kinderen kiezen worden op die basis geselecteerd.

Vlaanderen reageert massaal door te kiezen voor rechtse partijen. Anderzijds is het zo dat de partijen (en vooral links) veel te lang hebben laten betijen en de toestroom nog nauwelijks bij te houden is. De vorige regering was de eerste in decennia die er wél iets aan deed. Jammer genoeg veel te weinig en veel te laat.

Voor de duidelijkheid wil ik er even aan toevoegen dat ik wél vind dat we een toevlucht moeten bieden aan mensen die daadwerkelijk bedreigd worden in hun bestaan maar wél een halt moeten toeroepen aan economische vluchtelingen en de misbruiken moeten stoppen. Het heeft geen zin om in het huidige klimaat armoede te importeren. Zelf heb ik oprecht geprobeerd open te staan voor andere culturen en mensen. Mijn ervaring is dat ze niet uit zijn op een vriendschapsband maar enkel relaties willen gebruiken om hùn doel te bereiken. Daarnaast zijn de culturele en godsdienstige verschillen zo groot dat het voor mij niet meer hoeft.

Er is ook een beperkte(re) groep Aziaten in Vlaanderen. Daarmee zijn NOOIT problemen. Die mensen spreken in een mum van tijd de taal, werken, dragen bij aan onze maatschappij... .

Deze post delen

Voor de duidelijkheid wil ik er even aan toevoegen dat ik wél vind dat we een toevlucht moeten bieden aan mensen die daadwerkelijk bedreigd worden in hun bestaan

Die proberen in leven te blijven in de jungle van Congo, een heuveltop in Irak of liggen ergens weg te rotten in een vluchtelingenkamp.

Mensen die het geld hebben om helemaal naar Vlaanderen of Nederland te komen hebben onze hulp niet nodig.

Er is ook een beperkte(re) groep Aziaten in Vlaanderen. Daarmee zijn NOOIT problemen. Die mensen spreken in een mum van tijd de taal, werken, dragen bij aan onze maatschappij... .

Joh bij jullie ook?

Je zou bijna gaan denken dat het aan de cultuur ligt en niet de schuld is van ons, de racistische autochtone blankmensch, die de arme allochtoon niet genoeg kansen geeft.....

• Leuk 1

Deze post delen

Dit lijkt een vlammend betoog tegen excessen, maar toch lees ik tussen de regels door dat jij het hele geloof afkeurt. Als dat zo is, ga je voorbij aan het goeds van wat de islam te bieden heeft.

En natuurlijk ageer jij tegen de slappe aanpak, maar ik kan mij niet aan de gedachte onttrekken dat je nu een hele groep over 1 kam scheert. En dat keur ik af. Correct me if I'm wrong!

Ik keur niks af. Ik heb slechts een mening. Edoch, zoals een groot filosoof eens zei "Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down children's throats.".

Feit: Zolang een bepaald geloof belijden het gevolg is van opvoeding, geografische geboortegrond en niet na eigen onderzoek, waarheidsvinding, vrije wil en keuze; blijft het een gedogmatiseerd fenomeen. Dat zal ieder weldenkend mens met me eens zijn.

Voorbeeld: Als ik mijn kinderen vanaf hun geboorte vertel dat alle mensen die een bril dragen slecht zijn, dom zijn en derhalve minderwaardig, zullen ze dat geloven. Vergelijk het met de kinderen die opgroeien binnen een gezin waarvan de ouders bijvoorbeeld bij de KKK zitten. Heb je de docu van Louis Theroux weleens gezien? Waarin twee kleine meisjes volledig gehersenspoeld zijn door hun ouders? Daar krijgt ieder weldenkend mens buikpijn van. Echter, het is niets anders dan ik hierboven zeg... Gelukkig gaat het nu

met ze, door eigen onderzoek. Heftige parallel, I know.

Enfin, de kapitale fout die je maakt in je aanname is dat er gematigde stromingen bestaan binnen de Islam. Die zijn er namelijk niet. Je reflecteert Islam aan andere geloven die dat wel hebben. Nu wil ik hier niet al te die op ingaan want ik begeef me reeds op zeer glad ijs en de mods zijn niet allemaal op vakantie. Ik raad je aan om daadwerkelijk eens de Koran te lezen (en dan met name de latere verzen). Als je een hardcopy wil hebben, heb ik er hier nog wel een voor je liggen.

Ik scheer geen hele groep over één kam. Als iemand wil geloven en daar zijn/haar voldoening, vrede en geluk uithaalt, vind ik dat prima. Als daaruit ook nog eens GEWELDIGE initiatieven ontstaan zoals het Leger des Heils e.d., dan juich ik dat enkel alleen maar toe: Hup geloof!

Maar als de tolerante Nederlandse samenleving wordt gebruikt om intolerant, haatzaaiend gedachtengoed te verspreiden, ja, dan heb ik daar moeite mee. Of dat het nu ISIS-aanhangers zijn of Neo Nazi's. Dat dient te vuur en te zwaard bestreden te worden.

Een volk dat voor tirannen zwicht, zal meer dan lijf en goed verliezen, dan dooft het licht.

En nogmaals: "Religion is like a penis. It's fine to have one and it's fine to be proud of it, but please don't whip it out in public and start waving it around... and PLEASE don't try to shove it down children's throats.".

Peace,

JB

Deze post delen

Het was ook bedoeld om de moslims in de Schilderwijk te provoceren, dat blijkt uit de samenstelling van de FaceBookgroep.

En kom nou niet aan dat de PvdA hier een slaatje uit probeert te slaan, dat is goedkoop, reken maar dat ze net zo met hun handen in het haar zitten als de andere partijen. Daar komt bij dat De Telegraaf zeer selectief is in het plaatsen van quotes en in het vergeten iets in de juiste context te plaatsen.

Ik zou je gelijk kunnen geven als de PVDA de pro-IS demontratie ook zou betitelen als provocerend. Maar nee, toen bleef het oorverdovend stil.........

Lees het volgende linkje eens, is écht de moeite waard. En ik voelde het al aan mijn water. Allemaal ideale schoonzonen, alleen zou ik er niet naast willen wonen:

http://afanl.wordpress.com/2014/08/13/de-rol-en-het-gevaar-van-extreem-rechts-bij-het-anti-isis-protest/

Deze post delen

Gast Heksenboot

Maak je liever druk over Zionisten. Die zitten in de regering. Kom op met je vuur en je zwaard JB. :)

Deze post delen

Lees het volgende linkje eens, is écht de moeite waard. En ik voelde het al aan mijn water. Allemaal ideale schoonzonen, alleen zou ik er niet naast willen wonen:

http://afanl.wordpress.com/2014/08/13/de-rol-en-het-gevaar-van-extreem-rechts-bij-het-anti-isis-protest/

Tja, dat was te verwachten dat dit soort daar ook rond zou lopen. 13 stuks begrijp ik in een groep van honderd demonstranten. http://www.alertmagazine.nl/?p=1379

Wil daar ook niets mee te maken hebben.

Deze post delen

Tja, dat was te verwachten dat dit soort daar ook rond zou lopen. 13 stuks begrijp ik in een groep van honderd demonstranten. http://www.alertmagazine.nl/?p=1379

Nee, het zijn meer neo's. Dertien bekende en een hoop meelopers die elkaar kennen via een FaceBookpagina. Geeft toch weer een iets andere kijk op de zaken.

Deze post delen

Nee, het zijn meer neo's. Dertien bekende en een hoop meelopers die elkaar kennen via een FaceBookpagina. Geeft toch weer een iets andere kijk op de zaken.

Voor mij niet eigenlijk. Ik ben het er helemaal mee eens dat er iets moet gebeuren aan die IS-aanhangers. Dat extreem rechts dat ook wil, maakt het voor mij niet anders.

Overigens vindt ik extreem links zeker zo gevaarlijk. Dus ook die anti-facisten zijn wat mij betreft van hetzelfde soort.

Het probleem is eigenlijk dat door de aanwezigheid van dat rechtse tuig, de aandacht wordt afgeleid van het eigenlijke probleem. Dat is jammer want er is wel degelijk een groot probleem met die extremistische moslims..........

Deze post delen

Waarom post je een link over een demonstratie van 02-03-13 als feit over het meelopen in de anti-isis demonstratie van afgelopen week?

Deze post delen

Waarom post je een link over een demonstratie van 02-03-13 als feit over het meelopen in de anti-isis demonstratie van afgelopen week?

oeps, excuses. niet gezien dat dat over een andere demonstratie ging.

Deze post delen

Het probleem is eigenlijk dat door de aanwezigheid van dat rechtse tuig, de aandacht wordt afgeleid van het eigenlijke probleem. Dat is jammer want er is wel degelijk een groot probleem met die extremistische moslims..........

Dat is zo. Maar als die demonstratie bedoeld was om die IS-aanhangers uit hun tent te lokken en om moslims in het algemeen te beledigen, dan is het ook fijn dat te weten. Tot nu toe werd gesuggereerd dat die tegenactie/demonstratie gehouden werd door IS-fans, het zou weleens genuanceerder kunnen liggen. Mij is trouwens nog steeds onduidelijk hoeveel echte IS-aanhangers er eigenlijk in Nederland zijn.

Deze post delen

oeps, excuses. niet gezien dat dat over een andere demonstratie ging.

Dit foutje toont in ieder geval aan dat we met hetzelfde extreem rechtse tuig te maken hebben. De foto's zijn kennelijk inwisselbaar. Ik trapte er ook in, in je linkje.

Deze post delen

Dat is zo. Maar als die demonstratie bedoeld was om die IS-aanhangers uit hun tent te lokken en om moslims in het algemeen te beledigen, dan is het ook fijn dat te weten. Tot nu toe werd gesuggereerd dat die tegenactie/demonstratie gehouden werd door IS-fans, het zou weleens genuanceerder kunnen liggen. Mij is trouwens nog steeds onduidelijk hoeveel echte IS-aanhangers er eigenlijk in Nederland zijn.

Echte aanhangers van IS, hooguit enkele tientallen denk ik. Hoewel er, als je de berichten mag geloven, minimaal 100 naar Syrie zijn afgereist. Maar vergis je niet, er zijn er ook zat die het wel met IS eens zijn maar daar niet mee te koop lopen. Op 11 September waren er ook heel veel die de straat op gingen om te juichen.

Ik ga ervan uit dat mocht het ooit tot een grote confrontatie komen tussen IS-aanhangers en de politie/overheid, dat er dan ook heel veel meelopers zullen zijn...

Deze post delen

"DEN HAAG -

ISIS bestaat helemaal niet uit radicale moslims. De terreurorganisatie is opgericht en wordt gerund door zionisten om de islam zwart te maken. Die even bizarre als racistische complottheorie komt uit de koker van Yasmina Haifi, een ambtenaar die bij het ministerie van Justitie werkt als projectleider van het Nationaal Cyber Security Centrum."

Los van wel/niet waar: hoezo is dat racistisch?? Dus als je zegt ISIS=radicale moslims, dat is oke. Maar als je zegt ISIS= zionisten, dan is dat racisme? Ik snap hem niet.

En dan het volgende stuk uit het zelfde artikel:

"Oud-PVV'ers Joram van Klaveren en Louis Bontes (VNL) hebben inmiddels Kamervragen gesteld over de kwestie. Zij willen van de minister weten hoe het kan dat iemand met dit soort ideeën bij Justitie werkt."

So far "vrijheid van meningsuiting", als je niet eens meer vrijheid van meningsvorming hebt, wat blijft er dan over?

Deze post delen

Naar mijn mening is het maar net wat je wil zien in dit geval, ja er lopen extreemrechtse populisten rond. Maar nee, dit doet geen afbreuk aan de boodschap. We hebben het hier over een mogelijke enclave in Nederland, mensen die jou en mij als minderwaardige en zwakkere ongelovige graag willen onderwerpen aan hun gedachtegoed. Etc. blah. etc.

En nu hebben we het ineens over de extreemrechtsen? WTF? Kop in het zand en aandacht verschuiven naar een ander probleem, lijkt me niet de oplossing eerlijk gezegd.

Deze post delen

Naar mijn mening is het maar het wat je wil zien in dit geval, ja er lopen extreemrechtse populisten rond. Maar nee, dit doet geen afbreuk aan de boodschap. We hebben het hier over een mogelijke enclave in Nederland, mensen die jou en mij als minderwaardige en zwakkere ongelovige graag willen onderwerpen aan hun gedachtegoed. Etc. blah. etc.

En nu hebben we het ineens over de extreemrechtsen? WTF? Kop in het zand en aandacht verschuiven naar een ander probleem, lijkt me niet de oplossing eerlijk gezegd.

Precies. Nu ligt de aandacht weer op extreem rechts terwijl het probleem naar de achtergrond verdwijnt. Dat is de tactiek van extreem links (anti-facisten) en het lukt ze nog ook. Jammer dat die extreem rechtse gasten niet gewoon weggestuurd worden bij zo'n belangrijke demonstratie. Ze doen de zaak meer kwaad dan goed.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...