Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

fritsimeel

Kalifaat in de Schilderswijk.

Recommended Posts

Het was ook bedoeld om de moslims in de Schilderwijk te provoceren, dat blijkt uit de samenstelling van de FaceBookgroep.

En kom nou niet aan dat de PvdA hier een slaatje uit probeert te slaan, dat is goedkoop, reken maar dat ze net zo met hun handen in het haar zitten als de andere partijen. Daar komt bij dat De Telegraaf zeer selectief is in het plaatsen van quotes en in het vergeten iets in de juiste context te plaatsen.

Ik zou je gelijk kunnen geven als de PVDA de pro-IS demontratie ook zou betitelen als provocerend. Maar nee, toen bleef het oorverdovend stil.........

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Ik zou je gelijk kunnen geven als de PVDA de pro-IS demontratie ook zou betitelen als provocerend. Maar nee, toen bleef het oorverdovend stil.........

Die demonstratie was zo overduidelijk provocerend dat geen enkele politieke partij dat ontkennen zal, zo overduidelijk ook dat het zo benoemen volkomen onnodig is. Ken jij politieke partijen die dat wel deden?

Overigens heb ik niets met de PvdA, nu niet en vroeger ook niet. Maar van zo maar wat kreten wordt niemand wijzer.

Deze post delen

Die demonstratie was zo overduidelijk provocerend dat geen enkele politieke partij dat ontkennen zal, zo overduidelijk ook dat het zo benoemen volkomen onnodig is. Ken jij politieke partijen die dat wel deden?

Overigens heb ik niets met de PvdA, nu niet en vroeger ook niet. Maar van zo maar wat kreten wordt niemand wijzer.

Ah, dus dat hoefden ze niet te benoemen. Waarom deze anti-IS demonstratie dan wel benoemen want blijkbaar was deze demonstratie ook overduidelijk provocerend. Nee, de PVDA schaart zich direct achter de IS aanhangers, DAT is pas provocerend.

Al met al begin ik mij steeds meer zorgen te maken over dat IS gebeuren. Als zelfs anti-IS demonstraties afgekeurd worden door (een) politieke partij(en), dan is het nog veel slechter gesteld met Nederland dan ik al vermoede. Dit gaat gegarandeerd helemaal uit de klauwen lopen. Vroeg of laat pleegt zo'n stuk IS schorem een aanslag of nemen anti-IS figuren het recht in eigen hand. Beide opties leiden tot een shtf............

Deze post delen

is goed Nonkel, als jij geen argumenten meer hebt prima ;)

Noem jij zo'n loze kreet als 'de PVDA schaart zich direct achter de IS aanhangers' dan argumentatie? Nee toch?

Deze post delen

Het was ook bedoeld om de moslims in de Schilderwijk te provoceren, dat blijkt uit de samenstelling van de FaceBookgroep.

En kom nou niet aan dat de PvdA hier een slaatje uit probeert te slaan, dat is goedkoop, reken maar dat ze net zo met hun handen in het haar zitten als de andere partijen. Daar komt bij dat De Telegraaf zeer selectief is in het plaatsen van quotes en in het vergeten iets in de juiste context te plaatsen.

Dan vraag ik me toch echt af waar hun wetskennis gebleven is. Of hebben ze het lef niet om een grens te trekken en te zeggen dat de nederlandse wet geldt in Nederland en als je die opzij schuift in jouw wijk omdat je een ander wet"boek" wenst te gebruiken dat strafbaar is en er dus zal worden ingegrepen.

Religie is een lastig iets, maar om heel kort het grote verschil samen te vatten (sorry mods please laten staan?)

Bijbel gaat van oorlog naar vrede en Koran van vrede naar oorlog. Die 2 staan nu dus recht tegen over elkaar en vrede is helaas in de ogen van iemand in oorlogmodus een teken van zwakte. Respect daarvoor is net zo goed teken van zwakte en die positie laten wij ons steeds meer indrukken. Er op slaan zal niet helpen, maar enkel blijven praten ook niet. Er zal vanuit de overheid een grens getrokken moeten worden (en daarvoor moeten wij al 50km terug bij wijze van spreke) en die moet worden gehandhaafd. Dat is mogelijk met de huidige wetten van NL, maar dan zullen we daar wel het lef voor moeten hebben en het etiketje zielug van deze mensen af moeten halen. Het maakt nl van deze mensen niet alleen een bedreiging van de autochtone Nederlanders, maar het is een ernstige handicap voor hun eigen ontwikkeling.

Als prepper heb ik het geluk niet in een grote stad te wonen, maar die problemen blijven daar niet. Aanspreken politieke partijen en aandragen wetten die imho hier van toepassing zijn is minimaal wat eigenlijk zou moeten gebeuren.

Deze post delen

Vanuit een prepper oogpunt zou ik me kunnen voorstellen dat een groep preppers (en wellicht niet preppers) die in de buurt wonen van een groep mensen ,die zich niet alleen niet wensen aan te passen aan het land waarin ze zijn komen wonen maar zelfs zover gaan te pogen dat land aan te passen aan hun levenswijze, zich zullen voorbereiden om zsm bij het ontstaan van een wrol situatie de eerste en beslissende klap uit te delen.

Zelfs zonder een shtf situatie gaat dit natuurlijk een keertje goed fout. En hoe langer het duurt, hoe harder de confrontatie uiteindelijk zal zijn. Maar misschien is dat juist de bedoeling, om verschillende bevolkingsgroepen te radicaliseren en vervolgens tegen elkaar op te zetten.

Deze post delen

Vanuit preppersoogpunt: Koop een, koran, bidkleedje en wat hoofddoeken.

Hoef je ook niet moeilijk te gaan doen met first strike scenarios uitdenken etc, sterker nog, je hoeft helemaal niet meer na te denken, dat wordt wel voor je gedaan.

Deze post delen

Hoef je ook niet moeilijk te gaan doen met first strike scenarios uitdenken etc, sterker nog, je hoeft helemaal niet meer na te denken, dat wordt wel voor je gedaan.

Hehe, ja infiltreren :) Henry Rollins (een van m'n favoriete spoken word artists) heeft een vreselijk leuke oplossing voor de KKK. Vervang de KKK door de IS aanhangers in NL en doe het volgende:

Deze post delen

Knokploeg moet moskeeën beschermen

DEN HAAG -

Ex-PVV'er en moslimbekeerling Arnoud van Doorn zoekt vrijwilligers die moskeeën willen beschermen tegen 'extreemrechts tuig'. Volgens Van Doorn is een dergelijke knokploeg 'keurig binnen de wet'.

Van Doorn vindt dat de politie te weinig doet om moslims in de Haagse Schilderswijk te beschermen. ,,Als de politie het niet doet doen we het zelf", zegt het voormalige raadslid van de islamitische Partij van de Eenheid op Twitter.

ISIS

Afgelopen zondag kwam het in de Haagse Schilderswijk tot een confrontatie tussen deelnemers aan een demonstratie tegen de terreurgroep ISIS en een groep ISIS-sympathisanten. Een cameraman van De Telegraaf werd ook belaagd.

Van Doorn laat weten dat geïnteresseerden zich kunnen melden op de Facebook-pagina van de PvdE of via Twitter bij Van Doorn zelf.

Deze post delen

Ideaal, een wapen verstoppen onder je boerka en gaan voor die banaan.:p

Deze post delen

Vanuit een prepper oogpunt zou ik me kunnen voorstellen dat een groep preppers (en wellicht niet preppers) die in de buurt wonen van een groep mensen ,die zich niet alleen niet wensen aan te passen aan het land waarin ze zijn komen wonen maar zelfs zover gaan te pogen dat land aan te passen aan hun levenswijze, zich zullen voorbereiden om zsm bij het ontstaan van een wrol situatie de eerste en beslissende klap uit te delen.

Zelfs zonder een shtf situatie gaat dit natuurlijk een keertje goed fout. En hoe langer het duurt, hoe harder de confrontatie uiteindelijk zal zijn. Maar misschien is dat juist de bedoeling, om verschillende bevolkingsgroepen te radicaliseren en vervolgens tegen elkaar op te zetten.

http://preppers.nl/forum/threads/10105-ISIS-steun-in-Nederland-(schokkende-beelden)/page3

KS Schreef: Wat een afschuwelijke onmensen.

Voor mij als Prepper, vertelt het mij ook, dat, op het moment dat SHTF en de structuren van de samenleving wegvallen, er wel degelijk rekening gehouden moet worden met georganiseerde groepen van moslims met een extreme visie op hun geloof. Die zien hun kansen schoon. Daarbij zie ik dan ook de minder extreme geloofsaanhangers, zich scharen onder 'hen'. Zeker jonge personen kunnen in zo'n situatie, dan (makkelijk?) van straatboefje / hangjongere uit het middellandse zee gebied, geronseld worden door extreem denkenden. Als individu niet vervaarlijk, als groep met andere normen en zwaarden een nachtmerrie. Want in hoeverre wordt het Wij Zij denken niet beïnvloed, op het moment dat er tekorten zijn, geen water uit de kraan, geen eten in de winkels? Een flinke polarisatie is dan geheel denkbaar, te verwachten zelfs.

Groepsvorming alhier, met mensen met verschillende opleidingen, visie, geloof - dat is niet vanzelfsprekend, maar een groeiend bewustzijn wat op SC's een uiting krijgt.

Groepsvorming in de maatschappij echter, is een dagelijks fenomeen en soms een probleem. Denk aan de georganiseerde motorbendes als de Bandidos, de Hell's Angels en Satudarah, maar ook de hardcore voetbalhooligans. Vorig jaar was ik BBQ-en in een groot Amsterdams park, waar het gros pikzwart was, behangen met goud en vette tattoo's - ze hadden geen bleekneusjes als maatjes bij zich en zagen eruit alsof ze zo uit Harlem of de Bronx waren gewandeld inclusief de Gang-Handshakes en de speciaal gekleurde zakdoeken. Die groepen zullen als SHTF niet op hun handen gaan zitten.

Groepen die al vóór SHTF bestaan, zullen zich meest waarschijnlijk ook als groep gaan manifesteren als SHTF en de problemen voor losse individuen die in hetzelfde schuitje zitten (geen water eten enzovoort) behoorlijk het leven zuur maken, of erger, geweld gaan gebruiken. Dat is geen misschien, maar een zekerheid. De hechte band die gevoeld kan worden door een geloof, waarbij Wij Zij denken in extreme mate wordt beleefd, genereert dan bijna reeds automatisch een groep.

Omdat er -helaas- een gevoel bestaat bij (orthodoxe cq extreme) moslims dat er een superioriteit bestaat ten opzichte van het verloederde Westen, kan (ik denk eerder: ZAL) een gevoel geven dat het moment is aangebroken om de geloofsstrijd om te zetten in daden. De mensen die zich nu uitspreken vóór ISIS en vreemd genoeg toch in Nederland bivakkeren, kunnen SHTF aangrijpen als startschot om het Westen mores te leren en te laten zien dat ze strijders zijn voor hun geloof. Inclusief de daden die ze bestudeerd hebben via YouTube of op een 'stage in Syrië'.

Ik kan alleen maar zeggen, dat ik steeds meer overtuigd ben van de noodzaak om ons als groep te verenigen mocht SHTF danwel TEOTWAWKI of in goed Nederlands: WSS - wegvallen vd structuren vd samenleving. Preppers Heaven met 300 man is dan een betere optie, dan met je gezinnetje en je broer die ook prept en de buurman die op een schietsport zit, samen te verschansen in je huis. Kans dat je dan een georganiseerde aanval overleeft van 30 boze baarden (of motorbende of....vul maar in) is ongeveer zero. Ze steken gewoon je voordeur in de fik, of je dak. The Lone Wolf die denkt met een rugzak mes en waterfilter dergelijke groepen uit handen te blijven, heeft wel een SAS diploma nodig om dat voor elkaar te boksen, dus dat zie ik ook niet als reële optie. Een bunker met drie jaar voedsel wel, maar als je dan bleek uit je schuilplaats komt na drie jaar, zijn de mensen die zijn overgebleven de ultieme vechtjassen die zijn overgebleven en ben je binnen één minuut boven de grond gereduceerd tot gehakt als je niet de middelen hebt om je goed te verdedigen.

Kortom, juist deze uiting van groepsgevoel op basis van dit geloof, wat nu maar een kleine schare aan volgelingen heeft, vormt een ernstig gevaar op het moment van WSS.

Deze post delen

Dat is inderdaad wat ik bedoelde, maar wat beter onder woorden gebracht. Laten we hopen dat een en ander onschadelijk gemaakt kan worden voor het te laat is. Maar ik vrees van niet. Dit kon wel eens meer risico op gaan leveren dan Oekraine en Ebola samen.

Deze post delen

Warning: Dit kan best wel eens extreem lezen... ik beroep mij er echter op dat er in de laatste zin van de TS wordt gevraagd om suggesties.

In één woord: 'Muren'.

Het hele zooitje afzonderen, muren opwerpen zonder enige vorm van doorgang (behalve omhoog takelen of naar beneden gooien...oké iets meer humaan dat ding kan ook naar beneden takelen) en bewaking neerzetten op de muren met stunguns.

Dan gaan ze maar lekker radicaliseren in een afgezonderd zooitje... ze komen wel tot inkeer wanneer idelogie opdringen geen prioriteit heeft over voedsel verbouwen en voor anderen zorgen.

Rehabilitatie of enig andere vorm van onderhandeling zie ik wel een beetje als verleden tijd in welke wijk dan ook die hier aan mee doet. Dan maar overstappen op ruwe methodes.

Deze post delen

Warning: Dit kan best wel eens extreem lezen... ik beroep mij er echter op dat er in de laatste zin van de TS wordt gevraagd om suggesties.

Het hele zooitje afzonderen, muren opwerpen zonder enige vorm van doorgang (behalve omhoog takelen of naar beneden gooien...oké iets meer humaan dat ding kan ook naar beneden takelen) en bewaking neerzetten op de muren met stunguns.

Dan gaan ze maar lekker radicaliseren in een afgezonderd zooitje... ze komen wel tot inkeer wanneer idelogie opdringen geen prioriteit heeft over voedsel verbouwen en voor anderen zorgen.

Rehabilitatie of enig andere vorm van onderhandeling zie ik wel een beetje als verleden tijd in welke wijk dan ook die hier aan mee doet. Dan maar overstappen op ruwe methodes.

Weet je wie dat ook deden, indertijd in Warschau?

Deze post delen

Wacht ff je wilt het tuig een eigen domein geven?

is het niet gewoon handiger om IS (ISIS) aan te merken als terroristische organisatie, de vlaggen, uitingen én het steunen van deze terroristen strafbaar te stellen? Flinke straffen erop zetten waaronder het verliezen van het Nederlandse paspoort zelfs als dit zou betekenen dat iemand statenloos wordt. Van de (internationale) wet mag dit niet, maar dit kun je oplossen door ze vast te zetten en ze de kans te geven om een land te vinden waar ze welkom zijn. Uiteraard worden ze daarna uitgezet NADAT ze alle kosten betaald hebben.

Dan kun je het tuig gewoon aanpakken in plaats van dat het door blijf etteren. We gaan geen stukje Nederland afstaan aan een groepje schorem wat zich niet aan wenst te passen. Dan geef je ze dus gewoon hun zin, schilderswijk = kalifaat.

Deze post delen

Van de (internationale) wet mag dit niet, maar dit kun je oplossne door ze vast te zetten en ze de kans te geven om een land te vinden waar ze welkom zijn. Uiteraard worden ze daarna uitgezet NADAT ze alle kosten betaald hebben.

Kijk, dat is tenminste mannentaal!

Deze post delen

Kijk, dat is tenminste mannentaal!

nu nog de politiek én de rechters zover zien te krijgen ;-)

Deze post delen

....Dit zou betekenen dat iemand statenloos wordt. Van de (internationale) wet mag dit niet, maar dit kun je oplossen door ze vast te zetten en ze de kans te geven om een land te vinden waar ze welkom zijn. Uiteraard worden ze daarna uitgezet NADAT ze alle kosten betaald hebben.

Ik ben even aan het zoeken geweest naar de waarheid achter het statenloos maken van ongewenste lieden. En op zich heb ik nergens zwart-wit kunnen vinden dat dit internationaal verboden zou zijn bij wet. Nederland en 41 andere land zijn wel aangesloten bij de zgn 'Conventie voor het Verminderen van Stateloosheid'. Maar hier staat nergens in dat je iemand zijn staatsburgerschap niet mag opzeggen.

Daarbij vond ik ook art. 15 uit de 'Universele Verklaring van de Rechten van de Mens'. Welke zegt:

1 - Eén ieder heeft het recht op een nationaliteit.

2 - Aan niemand mag willekeurig zijn nationaliteit worden ontnomen, noch het recht worden ontzegd om van nationaliteit te veranderen.

Kernwoord hierin lijkt mij willekeurig. Ik ben zelf geen jurist (wel interesses) en ik kan niet zeggen wat hier de juridische waarde van is. Zoals ik het lees zou in het geval van zon IS-gestoorde geen sprake van willekeur zijn wanneer je hem op basis van het ondermijnen van de NL-staat en onze grondwet zijn staatsburgerschap ontneemt?

Zijn er juristen in de zaal die dit kunnen bevestigen / ontkrachten? Ik ben benieuwd!

Deze post delen

@phtvs,

Domein of gevangenis? Dit wordt een soort van pit (modern colleseum?)... wordt je er in gegooid is er weinig kans dat je er ooit weer levend uit komt (wie weet als je ophoudt met het supporten van ISIS).

Iedereen uitkleden... gas, water, licht alles wordt compleet ontmateld (permanent) en we zullen eens zien hoe goed dat ideologische kalifaat nou werkelijk is. En opgepakte ISIS strijders worden daar in geworpen... tja iemand moet dit vervelende klusje toch op zich nemen? Kunnen we net zo goed een verloren wijk gebruiken en omheinen.

En omdat we dit in Europees verband doen vind ik dat als andere Europese landen niet met deze opgepakten te maken wil hebben dat NL ze helpt om van hen af te komen in ruil voor materiaal (of geld) zodat we dit kunnen onderhouden (en natuurlijk er aan verdienen want de economie is belabbert). Nu is het alleen voor ISIS maar pakwek elke terroristische organisatie kan er in worden gegooit (ook politici :D!)

Edit: Het internationaal strafhof staat ook in Den Haag en betalen andere landen aan dat onderhoud en beveiliging en gebruik etc mee? Het wordt eens tijd dat we is wat minder geven en wat meer gaan nadenken wat nog rendement oplevert. Als toch niks meer heilig is in NL kunnen we net zo goed alle vormen van 'morele bezwaren' als discussie punten weg laten.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...