Ga naar inhoud

Het forum is weer online!

Welkom mede-preppers, zoals jullie zien is het forum na 4 jaar weer online. Tijd voor een feestje! Je kunt met je oude gebruikersnaam en wachtwoord inloggen. Als dit is gelukt, pas dan gelijk je e-mailadres aan. Deze klopt namelijk niet meer omdat we die 4 jaar geleden hebben verwijderd.

Weet je je wachtwoord niet meer? Dan kan je de wachtwoord vergeten functie NIET gebruiken, omdat we je e-mailadres dus niet meer hebben. Mail in dat geval naar forum@preppers.nl en noem je gebruikersnaam en voeg een notificatiemail bij van het oude forum als je die nog hebt.

Mocht je echt niks hebben mail ons dan sowieso je gebruikersnaam, we zullen je dan verdere instructies geven!

fritsimeel

Kalifaat in de Schilderswijk.

Recommended Posts

Begin jaren 90 werkte ik in de Schilderswijk, en destijds zagen wij( collega's en ik) de opkomende macht van de Mullahs.

Ook de moskeeën namen een steeds prominentere plaats in.

Volgens mij is er niks mis met het moslim zijn, probleem zijn de fanatici.

Niks nieuws, onder christenen kennen we ook bijzondere gevallen als zwarte kousen en amish.

Verschil tussen deze is dat christenen niet het geloof te vuur en te zwaard willen verspreiden, doch fanatieke moslims dat wel willen middels de jihad.

Afgelopen maand was het in de Schilderswijk een soort van anarchie.

Het nieuws stond er vol van.

Ik maak mij zorgen over deze ontwikkelingen.

Het is een kruidvat, en de lont is niet ver weg.

Ik heb altijd rekening gehouden met allerlei scenario's, van kernoorlog tot een rus in de tuin en een chinees op de hoek.

Maar dit komt van binnenuit, en ergens ben ik toch verrast.

Dit is geen strijd om land of goed, maar om ideologie.

Ik zit nu te denken aan maatregelen, maar vind het lastig.

Jullie suggesties?

Deze post delen

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Inderdaad een moeilijke materie[ in het wettelijk kader dan ] Dit zat er inderdaad al jaren aan te komen. De oplossing? De moskeen onder strikte controle plaatsten, en bij de eerste de beste ophitsende woorden gelijk dichtgooien.De IMAM die de boel opruit weer terug naar de zandbak van waar die vandaan gekomen is. Degenen die al dermate gehersenspoeld zijn dat die met die isis vlaggen staat te zwaaien, opsluiten alszijnde staatsgevaarlijk. Liever nog het land uit flikkeren. Subsidies intrekken voorzover die wordt gekregen. Met een stofkam de uitkeringen van de grootste oproerkraaiers doorlopen, en bij de kleinste onregelmatigheid stopzetten, evenals vergoedingen of bijdragen.Daarnaast ook hinderlijk volgen, dus constant in de gaten houden, en bij het minste of geringste oppakken.Desnoods direct de wet aanpassen die dergelijke zaken mogelijk maken. Als er nu niets aan gedaan wordt, is het straks te laat, dus die jaren zeventig mentaliteit als de donder laten varen

Deze post delen

Inderdaad een moeilijke materie[ in het wettelijk kader dan ] Dit zat er inderdaad al jaren aan te komen. De oplossing? De moskeen onder strikte controle plaatsten, en bij de eerste de beste ophitsende woorden gelijk dichtgooien.
De moskee in die buurt, was de eerste die aan de bel trok. De imam had een ophitsende ronselende jihadistmeneer de deur gewezen,(net als al eerder andere moskeeën) en gaf netjes als goede burger van Nederland zijn bevindingen door aan de politie en zijn zorg dat dit toch wel een gevaarlijke meneer was..

De politie deed er niets mee.

Een maand geleden werd deze Jihadistmeneer opgepakt in Portugal.

Moskeeën en imams en gewone moslims zijn het probleem niet.

Pas ook op dat je hen niet over één kam scheert met die nare ISIS-jihadisten.

Zelfs Osama bin Laden was bang voor deze ISIS-jihadisten en zei over ISIS-strijders: 'Het zijn geen terroristen voor een ideaal, het zijn terroristen om te moorden'.

Deze post delen

@Stuudje

Klopt, die imam trok inderdaad aan de bel.

Echter, die imam werd later vervangen wegens niet conservatief genoeg.

Overigens, het is niet alleen de Schilderswijk in Den Haag, maar ook Utrecht, Rotterdam, Amsterdam etc.

Elke vogelaar/prachtwijk zitten ze.

We hebben het in conspiracy wel eens over de 5 colonne, wel, hier is ie...

Deze post delen

Overigens, het is niet alleen de Schilderswijk in Den Haag, maar ook Utrecht, Rotterdam, Amsterdam etc.

Elke vogelaar/prachtwijk zitten ze.

We hebben het in conspiracy wel eens over de 5 colonne, wel, hier is ie...

Hier is ook een groep prachtwijkers die enorm lastig is...feest vierden op 9-11 bijvoorbeeld.

Ze wonen niet in mijn wijk, maar heel lang is deze wijk wel hun speeltuintje geweest omdat ze uit hun wijk gejaagd werden door de politie, en gold er hier in mijn wijk vanwege die prachtjongens een samenscholingsverbod.

Ik kijk met argusogen naar deze groep, hoe die zich gedraag, of ze ineens in jurken gaan lopen en baarden laten groeien, de meest zichtbare voortekenen van het ontsporen.

Deze post delen

't Probleem is dat er een moment gaat komen dat Nederlanders het allemaal niet meer pikken en bij gebrek aan actie van de politiek en politie het recht in eigen handen zullen gaan nemen. Dan reageert de politie natuurlijk wel direct en heb je de poppen aan het dansen.

Deze post delen

Straks zijn jullie nog rechtser dan het -zo verfoeide- rechtse Vlaanderen. Lang leve de tolerantie.

Deze post delen

Ik heb een aantal jaren in Den Haag gewerkt en onder die groep mensen bevonden zich een groot aantal 'allochtonen'. Ik heb eens aan een van hen (een Marokkaan) gevraagd waarom er enkelen bij zijn die het voor de goedwillende groep verpesten. Zijn antwoord was: Jullie worden opgevoed met het idee dat je altijd eerlijk moet zijn. Wij worden opgevoed met het idee dat je slim moet zijn. Als slim betekent dat je soms niet de waarheid vertelt of dat je soms iets doet wat niet hoort...dan is dat maar zo.

Als we er nu van uitgaan dat de goeden zich zodanig aanpassen dat ze hier gewoon geaccepteerd worden, hoef je alleen stelling te nemen tegen degenen die er minder problemen mee hebben om onrust te stoken. Wat je ertegen moet doen? Er móet iets gebeueren, ik heb er geen pasklaar antwoord voor en wens iedereen veel wijsheid toe.

Deze post delen

Mijn oma woonde een aantal haar geleden in schilderswijk.

Gelukkig is ze daar weg sorry dat ik het zeg maar het is daar echt een klote buurt

Deze post delen

Inderdaad een moeilijke materie[ in het wettelijk kader dan ] Dit zat er inderdaad al jaren aan te komen. De oplossing? De moskeen onder strikte controle plaatsten, en bij de eerste de beste ophitsende woorden gelijk dichtgooien.De IMAM die de boel opruit weer terug naar de zandbak van waar die vandaan gekomen is. Degenen die al dermate gehersenspoeld zijn dat die met die isis vlaggen staat te zwaaien, opsluiten alszijnde staatsgevaarlijk. Liever nog het land uit flikkeren. Subsidies intrekken voorzover die wordt gekregen. Met een stofkam de uitkeringen van de grootste oproerkraaiers doorlopen, en bij de kleinste onregelmatigheid stopzetten, evenals vergoedingen of bijdragen.Daarnaast ook hinderlijk volgen, dus constant in de gaten houden, en bij het minste of geringste oppakken.Desnoods direct de wet aanpassen die dergelijke zaken mogelijk maken. Als er nu niets aan gedaan wordt, is het straks te laat, dus die jaren zeventig mentaliteit als de donder laten varen

Is al te laat, de Schilderswijk is in IS handen gevallen, de politie probeert niet eens om de wijk terug te heroveren maar is zelfs bezig Nederlanders tegen te houden die het niet langer pikken en de wijk wel terug willen.

Die debielen lachen ons keihard uit, ze krijgen van onze centen (ik betwijfel of er ook maar 1 is die een baan heeft) een uitkering, een woning, allerlei toeslagen, gratis reizen naar new york, gratis kickboxlessen (lekker handig in tijden van oorlog), en zo nog een hele zwik aan subsidies en voorkeursbehandelingen.

Wat mij betreft mogen ze allemaal naar die zandbak die Irak heet, als het daar zoveel beter is. (stuk verwijderd door mod) Laten we deze kanker bestrijden zoals het ons ook wil bestrijden.

Deze post delen

Misschien eens onaangekondigd de wijk in met ME en zo en dan huis voor huis doorzoeken naar verboden wapens, drugs, etc...

Deze post delen

en ik zie mijn opgroei wijken( het ouwuh schilderswijk en transvaal ) ..waar ik een heerlijke jeugd heb gehad..voor een 3de keer naar de klotuh gaan..

jullie hebben alleen maar 1 of 2 live verslagen gezien op de tv..maar dit gaat al jaren zo en niet alleen in de schilderswijk en transvaal..reken er maar minimaal nog 2 of 3 wijken bij..

mijn stad is naar de klote en ik heb nog steeds groen geel bloed

btw ben daar in "64 geboren en woon nog steeds in mijn hagie

Deze post delen

MODBREAK:

Topic opgeschoont. Vraagstelling is hoe wij als preppers omgaan met dit soort gebeurtenissen in een wijk in nederland.

• Leuk 1

Deze post delen

Ook dat is preppen. Zorgvuldig je woonplaats kiezen. En dat heeft verstrekkende gevolgen voor de rest van je leven. Toen wij twintig jaar geleden die beslissing moesten nemen stelden we ons de vraag wat we welden. Er waren een paar mogelijkheden. Ik licht ze even toe :

- In een grootstad wonen, gemakkelijker een goedbetaalde job vinden en je kids geconfronteerd zien met alle vormen van criminaliteit, drugs, prostitutie, allochtonen, ... .

- Op het platteland wonen, minder betalen voor een woning maar meer geld uitgeven aan auto's en brandstof omdat je overal ver vanaf woont, een beperkter sociaal leven omdat er weinig infrastructuur is, verenigingen, scholen, ... .

- Net over de taalgrens gaan wonen (wat aansluit bij de vorige optie) waardoor je voor je grondstuk ongeveer de helft van de Vlaamse prijs betaalt maar elke dag 25-30 km moet pendelen omdat je leven zich in Vlaanderen afspeelt. Veel kennissen en vrienden kozen hiervoor. Ze hebben een leuke woning, leuk grondstuk, wonen zelfs in Vlaamse wijken in Wallonië maar hun hele leven speelt zich af in Vlaanderen en ze brengen veel tijd door in de auto. Wel leuke dorpjes, tweetalige ontwikkeling van de kids, de kinderen kunnen er naar de lagere school, weinig criminaliteit in die streek.

- In de rand van een grote stad wonen, duurder, een beetje grond, alles binnen hanbereik, goede wijk, weinig criminaliteit, allochtonen, alle voorzieningen. Wij kozen hiervoor. We hebben er nog geen spijt van gehad. De grote salarissen hebben we nooit verdiend maar het was, achteraf bekeken, de inspanning en de opoffering waard.

Deze post delen

MODBREAK:

Topic opgeschoont. Vraagstelling is hoe wij als preppers omgaan met dit soort gebeurtenissen in een wijk in nederland.

Kan dat de volgende keer met een iets minder botte bijl?

Mijn op feiten gebaseerde uitleg welke immigranten problemen veroorzaken en blijven veroorzaken, alsmede het aantonen welke politieke partijen voor de keuzes die destijds gemaakt werden verantwoordelijk zijn, heeft alles te maken met bijvoorbeeld het toekomstig stemgedrag van prepperts en met een mogelijk overheidsbeleid dat uitgestippeld zou moeten worden. Bovendien was het een post waar ik veel tijd instak om het te onderbouwen, het is dan zonde het te zien sneuvelen door een triggerhappy vingertje.

Tenslotte is het niet onverstandig bij het bedenken van een oplossing, naar de oorzaken te kijken.

Deze post delen

Kan dat de volgende keer met een iets minder botte bijl?

Mijn op feiten gebaseerde uitleg welke immigranten problemen veroorzaken en blijven veroorzaken, alsmede het aantonen welke politieke partijen voor de keuzes die destijds gemaakt werden verantwoordelijk zijn, heeft alles te maken met bijvoorbeeld het toekomstig stemgedrag van prepperts en met een mogelijk overheidsbeleid dat uitgestippeld zou moeten worden. Bovendien was het een post waar ik veel tijd instak om het te onderbouwen, het is dan zonde het te zien sneuvelen door een triggerhappy vingertje.

Tenslotte is het niet onverstandig bij het bedenken van een oplossing, naar de oorzaken te kijken.

Alhoewel ik kan begrijpen dat het verwijderen van een post waar tijd en aandacht in is gestoken vervelend is(dit in zijn algemeenheid) kan van ons MODs ook niet verwacht worden om een ontspoort draadje in zijn geheel te gaan herschrijven, (Los daarvan krijg ik dan waarschijnlijk weer commentaar dat ik dingen uit zijn verband ruk).

Het waren misschien an sich goede posts, maar ook reakties op off topic posts, dus verwijderd.

Deze post delen

Alhoewel ik kan begrijpen dat het verwijderen van een post waar tijd en aandacht in is gestoken vervelend is(dit in zijn algemeenheid) kan van ons MODs ook niet verwacht worden om een ontspoort draadje in zijn geheel te gaan herschrijven, (Los daarvan krijg ik dan waarschijnlijk weer commentaar dat ik dingen uit zijn verband ruk).

Het waren misschien an sich goede posts, maar ook reakties op off topic posts, dus verwijderd.

Er werd gesteld dat de PvdA de oorzaak was van het ontsporen van de Schilderwijk, en ik heb deze bewering met feiten volledig ontkracht en aangetoond welke politieke partijen wel verantwoordelijk waren. Ik verwacht van jullie MOD's niet dat ze een topic opnieuw herschrijven, wel dat ze een onderscheid kunnen maken tussen wat on topic is en wat off topic is. Zo lang was dat draadje niet, er hoefde alleen in het laatste deel geknipt te worden.

De oorzaak van een probleem, om van daaruit te kunnen kijken hoe iets in de toekomst kan worden voorkomen, is altijd on topic en daar dien je, m.i., als mod vanaf te blijven. Zeker als het een zakelijke beschrijving is en niets met onderbuikgevoelens te maken heeft. Zo gaf ik in dezelfde post aan welke immigranten ontspoorden en welke geen problemen veroorzaakten, niet onbelangrijk lijkt me.

De enige reactie die ik gaf op off topic post was de vraag of degenen die zonodig filmpjes moeten laten zien van hoe Amerikanen vanuit grote hoogte Taliban onder vuur namen hoopten dat zoiets ook in de Schilderswijk zou gaan gebeuren. Uiterst nuancerend dus. De andere post was zeer ter zake doende. Want zonder een oorzaak te kennen, wordt het moeilijk een probleem op te lossen.

Deze post delen

MODBREAK:

Maar geef dan maar de grenzen aan waarbinnen we ons in dit topic mogen bewegen. De vinger op degene die politiek verantwoordelijk is leggen, mag niet. Vertellen welke bevolkingsgroepen binnen de Nederlandse samenleving wel goed zijn gaan functioneren is door je sanctie getroffen, het probleem van de verschillende godsdiensten die in één maatschappij niet compatibel blijken te zijn is 'weggeschoond'. Laat maar weten wat je graag hoort.

Deze post delen

beetje off-topic dit toch? :p

Maar goed, ik begrijp Nokel wel. Ik heb overigens meer de indruk dat het niet zozeer ging om off-topic gaan maar meer vanwege de inhoud en dan met name dat bepaalde groepen expliciet benoemd werden en er "oplossingen" aangedragen werden?

Deze post delen

beetje off-topic dit toch? :p

Maar goed, ik begrijp Nokel wel. Ik heb overigens meer de indruk dat het niet zozeer ging om off-topic gaan maar meer vanwege de inhoud en dan met name dat bepaalde groepen expliciet benoemd werden en er "oplossingen" aangedragen werden?

Het gaat ook om bepaalde - niet meer nader te benoemen - groepen die na vele generaties nog steeds niet zijn opgegaan in de Nederlandse samenleving en zich zelfs vijandig opstellen. Ze zijn niet compatibel met welke westerse samenleving dan ook. Deze groepen hebben één - niet nader te benoemen - gemene deler. En laat dat niet-nader-te-benoemen-beleid er nou net de mede-oorzaak van zijn dat deze groepen zich op een niet nader te benoemen wijze hebben ontwikkeld.

Deze post delen

Oke, on-topic dan maar weer.........

Vraagstelling is hoe wij als preppers omgaan met dit soort gebeurtenissen in een wijk in nederland.

Voor mij persoonlijk geld dat ik ver van de steden waar dit soort problemen spelen af woon. Maar ik maak me er uiteraard wel grote zorgen over want dit heeft gewoon effect op heel Nederland, ongeacht afkomst en waar je woont. Voor zover ik nu begrijp gaat het om een relatief kleine groep die bovendien ook andere (criminele) problemen veroorzaakt.

Wat ik opvallend vindt is dat deze groep graag een kalifaat maakt van Nederland maar daarbij even voorbij gaat aan het feit dat mocht Nederland idd een kalifaat zijn, dat hun gedrag in zo'n kalifaat niet gepikt gaat worden. Wat deze gasten nu doen, hoeven ze in een kalifaat niet te proberen.

Ik denk dat het gigantisch uit de hand kan lopen en dat we dan een shtf krijgen die zijn weerga niet kent. Dit kan dus zomaar leiden tot een soort van burgeroorlog tussen verschillende bevolkingsgroepen.

Overigens heb ik de indruk dat de schilderswijk niet de enige wijk is waar dit soort dingen gebeuren.

Dus ja, als prepper zijnde is het zaak om dit goed in de gaten te houden.

Deze post delen

PvdA: 'Anti-ISIS mars was provocatie'

De 'mars van de vrijheid' die anti-ISIS demonstranten zondag door de Haagse Schilderswijk liepen, was een provocatie richting moslims. Dat vindt althans de Haagse PvdA-fractievoorzitter Martijn Balster.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22956475/__PvdA___Anti-ISIS_provocatie___.html

Ben erg benieuwd hoe de PVDA het verheerlijken van IS vindt en dat er gewoon opgeroepen wordt om van Nederland een kalifaat te maken. Waarschijnlijk vinden ze het bij de PVDA allemaal prima, het zal ze wel veel kiezers opleveren.

Deze post delen

MODBREAK:

Hoe graag we het ook zouden willen 'wij als preppers' zijn niet veel bijzonders en onderdeel van de Nederlandse samenleving. Het enige dat je als preppert kunt doen is voorkomen dat je in moeilijkheden komt en uit dat soort buurten wegblijven. Er moet als groter geheel, als samenleving, over worden nagedacht hoe dit soort excessen kan worden bestreden, als het al niet te laat is. Als je dit topic alleen wilt wijden aan hoe prepperts ermee om moeten gaan, dan kom je niet veel verder dan een extra blikje sperziebonen inslaan, de wijk vermijden en eventueel dat andere onderwerp waarover niet gesproken mag worden.

Deze post delen

PvdA: 'Anti-ISIS mars was provocatie'

De 'mars van de vrijheid' die anti-ISIS demonstranten zondag door de Haagse Schilderswijk liepen, was een provocatie richting moslims. Dat vindt althans de Haagse PvdA-fractievoorzitter Martijn Balster.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/22956475/__PvdA___Anti-ISIS_provocatie___.html

Ben erg benieuwd hoe de PVDA het verheerlijken van IS vindt en dat er gewoon opgeroepen wordt om van Nederland een kalifaat te maken. Waarschijnlijk vinden ze het bij de PVDA allemaal prima, het zal ze wel veel kiezers opleveren.

Het was ook bedoeld om de moslims in de Schilderwijk te provoceren, dat blijkt uit de samenstelling van de FaceBookgroep.

En kom nou niet aan dat de PvdA hier een slaatje uit probeert te slaan, dat is goedkoop, reken maar dat ze net zo met hun handen in het haar zitten als de andere partijen. Daar komt bij dat De Telegraaf zeer selectief is in het plaatsen van quotes en in het vergeten iets in de juiste context te plaatsen.

Deze post delen

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

• Nieuwe aanmaken...