Ga naar inhoud
GENEGEERD

Wise food kopen


swift

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

Ik heb al lopen zoeken hier op het forum, en via Google, maar kan geen bedrijf vinden dat Wise voedsel verkoopt hier in NL.

 

Nu heb ik zelf al een email gestuurd naar de mensen van Wise ivm shipping costs naar NL, en deze vallen toch wel behoorlijk hoog uit. Iets van $189 moet $235 kosten incl shipping. Daar komt nog bovenop de douane heffing van x euro.

 

Het gaat dus om https://wisefoodstorage.com/

 

Weet iemand een bedrijfje in NL die dit verkoopt? Of zou er interesse zijn in een groupbuy?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Volgens mij zijn er meerdere leveranciers die pakketten als deze aanbieden, ook binnen Nederland, misschien dat je iets anders kan vinden wat minder lastig hier te krijgen is.

 

Trouwens, er is wel een actie zie ik bij Wise waarbij diverse pakketten 'Free Shipping' hebben, maar of dit ook naar NL is weet ik niet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En via België??

Dat is een optie die ik nog niet ken. Kan je daar wat meer over vertellen? Ik woon namelijk 'gewoon' in NL, dus heb geen adres in Belgie.

 

Weet iemand een soortgelijk alternatief? Dus kant en klaar eten in lang houdbare zakjes?

Ik ken de producten van Mountain House, maar deze spreken mij niet erg aan. Vooral de prijs is erg hoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

En via België??

 

Qua voedselveiligheid één van de strengste regio's ter wereld. Krijg je op vandaag niet meer geregeld. Maar ik wil wel even kijken of er hier wat te krijgen is.

 

In Duitsland lijkt deze me nog wel handig en prijsgunstig.

http://shop.conserva.de/de/24-fleisch-gemuse-gefriergetrocknet

 

http://www.life-supply.com/shop/7-10-dagen-pakket/

 

http://www.pecheur.com/nl/be/aankoop-nood-voedsel-forwater-trans-ocean-92864.html

 

http://www.voedselverzekering.nl/bestellen-noodvoedsel

 

Na een half uurtje zoeken kom ik tot de conclusie dat dat soort dingen nauwelijks verkrijgbaar is in BelgiË. Zelf kopen we dat ook niet. Ik neem mijn toevlucht tot :

 

- ingeblikte tomaten en tomatenpuree

- blikjes corned beef

- blikjes vis

- pasta's

- meel

- suiker

- water

- koffie

- quinoa

- gierst

- kiemzaden

- aardappelen

- moestuin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Leuk hè, import regels, douane kosten, invoer belastingen. ...... hoezo vrije markt? Je mag werkelijk niets zonder inmenging van de overheid.

 

Dit is alleen om ons binnen de E.U. te beschermen voor rare ziektes etc.

Alle dierlijke producten die binnenkomen moeten voorzien zijn van een zogenoemd GPC (grens passage certificaat) en daarbij hoort de bijbehorende keuring van een keuringsarts/veearts.

 

Ik heb het ook niet verzonnen, maar vroegah, toen ik nog bij de douane werkte, heb ik meegemaakt dat er geprobeerd werd om hele rare containers Nederland binnen te krijgen.

Zoals bevroren garnalen, waarbij ze vergeten waren om de container aan te sluiten. Na 3 weken op zee, is de inhoud niet meer bevroren. En ik stond er naast.

Maar ook vlees, waarbij de trossen met maden ingevroren zaten.

 

Ik snap dat je het niet leuk vind, maar er zijn al te veel schandalen. Lees vlees voor niet humane consumptie geschikt, geschikt gemaakt voor humane consumptie. Etc. etc.

 

Greetz Holy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Er zijn goedkopere alternatieven.

Denk bijvoorbeeld aan Travellunch, goedkoop via een Duitse aanbieder: https://www.survival-depot.de/Nach-Hersteller/Travellunch/

Travellunch is een vast onderdeel van het dagrantsoen van het Nederlandse en Duitse leger.

 

Wise zegt dat je een x aantal dagen toekunt met hun producten, maar het is wel een hongerdieet van rond de 1000 KCal per dag.

Dan kun je beter investeren in een paar gevriesdroogde maaltijden (bv van Travellunch) en eea aanvullen met andere voeding, zoals hetgeen @lewieke al aangeeft.

 

Mocht je het echt lichtgewicht willen houden, koop dan die zakjes met kant en klare pastagerechten van Knorr of van de Lidl / Aldi.

Ze kosten bijna niets, gewoon water toevoegen en koken en klaar.

Ik weet uit ervaring dat de THT die erop staat nergens op slaat. Je kunt ze 2 jaar na THT nog prima eten.

 

Succes met je zoektocht!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@swift mag ik je vragen waarom je voor Wise kiest? Destijds was er een leverancier in Rotterdam waar ik een paar proef verpakkingen van mocht testen. Ik vond ze eerlijk gezegd niet lekker. Ook de voedingswaarde was relatief laag. Plus de ingredienten vond ik niet optimaal (veel vet en zout). Mountain House smaakt vele malen beter en gebruikt betere ingredienten. Ook zit er geen of minimaal zout in deze maaltijden. Maar ook bij MH zijn de Kcal per maaltijd niet optimaal. Aanvullen dus met andere voedingsbronnen of standaard rekening houden met dubbele porties.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@swift mag ik je vragen waarom je voor Wise kiest?

Natuurlijk! Het hele concept van kleine hoeveelheden voorverpakt in emmers die makkelijk op te slaan zijn staat me wel aan.

Ook de prijs is een stuk beter dan van Mountain House. Ik heb niets tegen Mountain House, het lijkt alleen het enige alternatief wat hier beschikbaar is.

 

Met de tips in dit topic ga ik zeker weer verder, Wise is praktische gezien gewoon niet aan te komen op dit moment.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...