Ga naar inhoud
GENEGEERD

Noodweer kustprovincies

easy
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Replies 66
  • Created
  • Laatste reactie

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Posted Images

http://www.knmi.nl/waarschuwingen_en_verwachtingen/maritiem/marifoon.html

Marifoonbericht

Opgesteld: maandag 11 augustus 2014 11.07 uur

Waarschuwing voor de scheepvaart:

Vlissingen Hoek van Holland IJmuiden Texel Rottum Delfzijl Harlingen IJsselmeer Marken

zuidwest 7

Zierikzee

zuidwest 6

Overige districten:

geen waarschuwing

Weeroverzicht:

Laag boven het noorden van de Noordzee trekt langzaam noord.

Verwachting van 14:00 tot 02:00 uur:

Vlissingen Hoek van Holland IJmuiden Texel Rottum Delfzijl Harlingen IJsselmeer Marken

zuidwest 6-7,enkele buien,zicht goed, in neerslag matig

Zierikzee

zuidwest 5-6,enkele buien,zicht goed, in neerslag matig

Verwachting van 02:00 tot 14:00 uur:

zuidwest 6-7 afnemend 5-6,enkele buien,zicht goed, in neerslag matig

Zierikzee

zuidwest 5-6 afnemend 4-5,enkele buien,zicht goed, in neerslag matig

Zuidwest 7, afnemend, dat is nou niet bepaald erg veel wind, OK het waait duidelijk, maar zorgen maak ik mij daar niet over.

Link naar reactie

Ik moet nog altijd wennen aan die codes, Blijkbaar begint geel bij zw 7 en kans op onweer. Ook weer geleerd!

Vergeef mij dat ik mij niet druk maak om geel. Toch is het wel interessant om te weten hoe die code werkt. Dat vertellen ze er niet bij.

:cool:

Onweer is niet leuk. Ik heb een paar keer meegemaakt dat het binnen 100 meter insloeg, ook in open veld.

Ik zag een flits en hoorde een fluittoon, gevolgd door een zeer harde knal.

Sprong 1 meter omhoog en 2 meter achteruit. Gewoon door de schrik.

Onweer neem ik Zeer serieus,

Link naar reactie

Ik heb de afgelopen 2 dagen een groot deel van Nederland doorkruist. En wonder boven wonder heb ik schijnbaar telkens de meest heftige buien weten te ontwijken :)

Zondag was ik op legerbasis Harskamp om daar een geweldige show neer te zetten voor de Orde van Malta die daar een internationale vakantieweek voor gehandicapten hebben georganiseerd. En gisteren met de auto richting Breukelen om van daar uit met de trein verder te reizen naar Amsterdam Bijlmer ArenA Pathé Bioscoop, om daar samen met mijn zoontje te genieten van 2 gratis voorpremière kaartjes van "Guardians of the Galaxy" die ik gewonnen had bij Fok! :)

De enige regenbui die wij in die tijd gezien hebben is er ééntje geweest van 5 minuten, toen we net onze vleugelpiano's hadden gelost :D

Ik weet zelf niet wat ik moet vinden van die kleurcodes hoor. Ik vind het nogal paniekerig overkomen. Ze slingeren met die kleuren alsof het niets is. code GEEL en ORANJE betekend voor mij persoonlijk dus: Gewoon standaard Nederlandsch weer weer...

Code ROOD: meer gedonder....

Komop zeg.. wij zijn qua weer toch wel wat gewend in ons kikkerlandje...

• Leuk 1
Link naar reactie

Ben eens redelijk gewond geraakt door onweer. Sloeg in in de tuin naast de onze, boom doormidden enzo. Ik rook ozon en alle haartjes op m'n lijf gingen overeind staan. Verwondingen kwamen door de kater die ik in m'n armen had en die niet ge-amuseerd was van deze plotselinge knal. Tot op heden nog een mooi lidteken op m'n linkerhand aan overgehouden :)

• Leuk 1
Link naar reactie

Onweer is niet leuk. Ik heb een paar keer meegemaakt dat het binnen 100 meter insloeg, ook in open veld.

Ik zag een flits en hoorde een fluittoon, gevolgd door een zeer harde knal.

Sprong 1 meter omhoog en 2 meter achteruit. Gewoon door de schrik.

Onweer neem ik Zeer serieus,

Hier in de buurt is pas een mega inslag geweest ,in +/- 30 woning veel apparatuur kapot , inclusief cv ketels en ander groot spul.

Het sloeg in een schoorsteen, deze explodeerde gedeeltelijk ,echt levensgevaarlijk.

De klap was zo groot dat ik de flits zag met mijn ogen dicht en gordijnen gesloten.

Nooit ga ik meer makkelijk met onweer om.

Link naar reactie

• 11 months later...

Voor wie het niet heeft meegekregen - alles weer even vastzetten:

Het KNMI waarschuwt voor extreem weer langs de westkust. Voor de provincies Zeeland, Zuid-Holland en Noord-Holland geldt zaterdag code oranje.

In het westen van het land kunnen zeer zware windstoten voorkomen tot zo'n 110 kilometer per uur.

http://www.nu.nl/binnenland/4094983/knmi-geeft-code-oranje-af-westkust.html

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...