Ga naar inhoud
GENEGEERD

SHTF kaarten (atlas) voor Nederland


nitrogenix

Aanbevolen berichten

Hallo,

 

 

Ik zat is te googlen op kaarten van Nederland want uiteraard vind ik het ook een MUST om een landkaart te hebben.

Het volgende kwam ik tegen: http://nederland.risicokaart.nl/risicokaart.html

 

Een kaart waar alle risico's in Nederland op worden plaatsgegeven zoals; veiligheidsafstanden, gevaarlijke stoffen, verkeer en vervoer, natuurrampen, paniek/verstoring, kwetsbare opjecten, gebieden/populaties en ondergrondse kaarten. Misschien hebben jullie er wat aan, naar mijn mening is het iig erg interessant !!!

 

 

Groetjes !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
  • Reacties 63
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste reacties in dit topic

Geplaatste afbeeldingen

Dank je wel!

De SC heb ik niet gekozen, dat zijn bestaande locaties, ik ben zelf nooit weggeweest naar een locatie maar met wat ik op het forum leest heb ik wel de gebieden achterhaald (was niet zo moeilijk), die locaties heb ik dan ook in de kaarten verwerkt.

 

 

Just my 2 cents: Of dat dan nu wel zo handig is om op t openbare forum bloot te geven is dan nog maar de vraag. De exacte locaties worden volgens mij steeds per PM verstrekt toch? Nu geef jij de omgeving van de lokatie aan.... Of zit jij/ik er helemaal naast? Ter info: @Heksenboot of @Stuudje

Link naar reactie
Delen op andere sites

Just my 2 cents: Of dat dan nu wel zo handig is om op t openbare forum bloot te geven is dan nog maar de vraag. De exacte locaties worden volgens mij steeds per PM verstrekt toch? Nu geef jij de omgeving van de lokatie aan.... Of zit jij/ik er helemaal naast? Ter info: @Heksenboot of @Stuudje

 

Klopt en dank je wel voor je oplettendheid. :)

 

Voldoende om te vermelden:

SC Nunspeet

SC Gilze

zonder adres.

 

(heb ik al aan TS gevraagd)

 

PH is Canadameer, dat is openbaar.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Klopt en dank je wel voor je oplettendheid. :)

 

Voldoende om te vermelden:

SC Nunspeet

SC Gilze

zonder adres.

 

(heb ik al aan TS gevraagd)

 

PH is Canadameer, dat is openbaar.

 

Hij noemt namen en heeft vakjes op drie lokaties gezet, waarvan ik niet kan beoordelen of die redelijk accuraat zijn of niet. Maar dat moeten jullie ook zelf maar afstemmen, vroeg me alleen of of het wel handig was.

 

Ps veel plezier op de SC!

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Davena heel accuraat staat nunspeet er niet op ;)

Kab zelfs wel zeggen dat het er helemaal niet accuraat op staat.

 

Alles is openbaar, had de locaties al min of meer al achterhaald toen ik geenens lid was, en min of meer gegokt waar het dan ongeveer zou moeten zijn, na bij nunspeet zit ik er dus al naast blijkt :eek:

Overigens voor de duidelijkheid dit is dan ook het enigste wat ik gegokt heb, (wou het sowiezo niet precies aangeven ivm. geheimzinnigheid) van de rest weet ik de locaties of zijn het bestaande kaarten die ik gekopieerd en geplakt heb.

Bij de volgende update (want die komt er wel) zou ik de locaties alleen als zijnde die rode vakken in de kaarten zelf aan kunnen houden en de rest haal ik dan wel weg.

 

Ik ben een beetje 'late at the party', ik heb hier in het bos internet via een dennenappel. Erg traag/onbruikbaar dus.

Maar erg mooie kaarten.

Mag ik vragen welke software je hiervoor gebruikt?

Photoshop

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nitrogenix: kan er iets gedaan worden met dijkringen en overstromingen daarvan?

Dijken gaan niet snel allemaal lek en in een realistisch scenario gaan ze één voor één.

Een kaart met dijkringen kan helpen om te zien wat gevaar loopt, welke wegen begaanbaar zijn, etc.

Misschien is die info al ergens online, in dat geval ben ik met een linkje ook geholpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@nitrogenix: kan er iets gedaan worden met dijkringen en overstromingen daarvan?

Dijken gaan niet snel allemaal lek en in een realistisch scenario gaan ze één voor één.

Een kaart met dijkringen kan helpen om te zien wat gevaar loopt, welke wegen begaanbaar zijn, etc.

Misschien is die info al ergens online, in dat geval ben ik met een linkje ook geholpen.

 

@jobs die vraag is al eerder gesteld en had daar ook antwoord op gegeven, zie voor die info kaart:

 

2.13

2.13.jpg.bac5778d97bbfd67efc6e47251475f22.jpg

 

 

Als je heel gedetailleerd wil kijken naar vluchtwegen, zou je deze website kunnen gebruiken (hier heb ik ook gebruik van gemaakt voor het maken van kaarten)

http://ahn.geodan.nl/ahn/

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heeft iemand toegang tot een A3 printer die voor mensen die daar wat geld voor over hebben wat kaarten kan afdrukken? Moet niet reteduur worden natuurlijk maar als er genoeg mensen zijn...

 

Ik heb weer wat meer computer tijd dus ik ga vanavond of morgen de kaarten even updaten.

Zal niet veel veranderen op wat kleine puntjes hier en daar en de sc ingezoomde locaties zullen verdwijnen

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor de mix (want het gaat hier nogal over digitale kaarten)... Maar elke ANWB winkel heeft in z'n kaartenrek, naast allemaal dure kaarten ook van ons land en vele anderen vrij goede wegenkaarten liggen die GRATIS zijn voor anwb-leden!... Het zijn geen stafkaarten, ook geen hoogdravende topografische kaarten... Maar zeker bruikbaar, van vele landen en steden ook geloof ik en zoals gezegd GRATIS!

 

Mocht het nou zijn dat je nog niet met kaarten aan het stoeien was geweest omdat je er achter kwam dat je voor een set goeie kaarten al gauw €60,- kwijt bent, en het daarom op de lange baan geschoven hebt, is dit dus je gratis alternatief!!

 

Het is belangrijk genoeg joh!

 

Goed pad, zonnig spoor!...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Versie 2 (24 september 2014)

Hier te downloaden: http://www.mijnbestand.nl/Bestand-S8D8PZR8HNYD.zip

 

Wat is er veranderd?

- Kaart 2:13 heb ik met tekst duidelijker aangegeven wat die kaart precies weergeeft aangezien al een paar keer vraag was geweest over dijken van rivieren en ik dus naar deze kaart moest verwijzen.

Hopelijk is dit nu duidelijker.

 

- Ik heb bij de kaarten waar tunnels aangegeven staan nu ook verlagingen onder bv bruggen aangegeven.

Mocht iemand overigens hierover nog een locatie weten van zo'n verlagingen van een grote weg in een risicogebied hoor ik dat graag.....

 

- De ingezoomde detailkaarten van sc en ph locaties zijn verwijdert en de namen van die locaties in de kaarten zelf verwerkt.

 

- Nieuwe kaart 3.2, concentratie vluchtelingen

 

_ Nieuwe kaarten 4.4A en B, wilde dieren

 

- Oude kaart 3.2 is nu 3.3, oude kaart 3.3 is nu 3.4 en oude kaart 3.4 is nu 3.5

 

Hieronder de 3 nieuwe kaarten:

3.2;

3.2.jpg.e1fbe188491cc2420bbb4e588b7e043b.jpg

 

4.4a;

4.4a.jpg.804ee9b9a27d2035a77ec94520d822dd.jpg

 

4.4b;

4.4b.jpg.7ad4e08319eb3c9365f7706b17b7bcfa.jpg

 

Meer kaarten zijn in de maak.....

  • Leuk 2
Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in


×
×
  • Nieuwe aanmaken...