Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zilver: wat getallen

Kans
 Share

Recommended Posts

De zilvermarkt blijft een facinerend gegeven.

De globale jaarlijkse geschatte productie is 820 miljoen ounces (31,1 gram) wat dan weer ongeveer op 25.000 ton uit komt.

Als we daar een piramide van zouden maken zou die een basis ( en dus ook hoogte) van net geen 20 meter hebben.

Dat lijkt best een flinke hoeveelheid?

Laten we dit eens vergelijken met wat andere getallen.

Dat was omgerekent net zo veel als in de hoogtijdagen van de QE van de FED genoeg om die geld verruiming voor ZES DAGEN te voorzien.

Dus met de geld hoeveelheid die de FED in de hoogtij dagen van QE in zes dagen creerde konden ze die zilver piramide van 20 meter kopen.

Dat is per maand vijf van die piramides, als ze er zouden zijn want de globale productie per jaar is maar een piramide...

De Amerikaanse legeruitgaven zijn elke acht dagen voldoende om ook zo'n peramide te kunnen kopen.

Een zo'n piramide is ongeveer 16.000.000.000 dollar.

Dit is dus even veel als:

6 dagen QE tijdens de hoogtij dagen

7 dagen van de gemiddelde schuld toename van de Amrikaanse overheid

8 dagen aan de uitgave voor het Amerikaanse leger

21 dagen aan olie importen in de US

7 maanden aan bonussen van Wall Sreet

En.....

1/250 dus 0,004 van de balansomvang van de FED.

Bron:

http://www.silverdoctors.com/silver-pyramid-power/

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
De zilvermarkt blijft een facinerend gegeven.

De globale jaarlijkse geschatte productie is 820 miljoen ounces (31,1 gram) wat dan weer ongeveer op 25.000 ton uit komt.

Als we daar een piramide van zouden maken zou die een basis ( en dus ook hoogte) van net geen 20 meter hebben.

Dat lijkt best een flinke hoeveelheid?

Laten we dit eens vergelijken met wat andere getallen.

Dat was omgerekent net zo veel als in de hoogtijdagen van de QE van de FED genoeg om die geld veruiming voor ZES DAGEN te voorzien.

Dus met de geld hoeveelheid die de FED in de hoogtij dagen van QE in zes dagen creerde konden ze die zilver piramide van 20 meter kopen.

Dat is per maand vijf van die piramides, als ze er zouden zijn want de globale productie per jaar is maar een piramide...

De Amerikaanse legeruitgaven zijn elke acht dagen voldoende om ook zo'n peramide te kunnen kopen.

Een zo'n piramide is ongeveer 16.000.000.000 dollar.

Dit is dus even veel als:

6 dagen QE tijdens de hoogtij dagen

7 dagen van de gemiddelde schuld toename van de Amrikaanse overheid

8 dagen aan de uitgave voor het Amerikaanse leger

21 dagen aan olie importen in de US

7 maanden aan bonussen van Wall Sreet

En.....

1/250 dus 0,004 van de balansomvang van de FED.

Bron:

http://www.silverdoctors.com/silver-pyramid-power/

Prep ze,

K a n s

Nog een getal. Het klinkt erg, als je het hoort. Een tijd geleden kocht ik een hoeveelheid zilver op één dag die overeenkwam met 0.1% van de FYSIEKE zilverhandel op Comex. Ik moet er bij zeggen dat het geen grote handelsdag was. Maar ik was er stiekem wel een beetje trots op.

Link naar reactie

Nog een getal. Het klinkt erg, als je het hoort. Een tijd geleden kocht ik een hoeveelheid zilver op één dag die overeenkwam met 0.1% van de FYSIEKE zilverhandel op Comex. Ik moet er bij zeggen dat het geen grote handelsdag was. Maar ik was er stiekem wel een beetje trots op.

Aha nu wordt er wat duidelijk :p

Heb jij ook de laatste maanden die Amerikaanse schuldpapieren opgekocht :confused:

Grt,

K a n s

• Leuk 1
Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...