Ga naar inhoud
GENEGEERD

geplastificeerdvogelverjagendcdfolie


Rataplan

Aanbevolen berichten

Een tijdje terug sprak ik een man die dit soort cd achtig folie verkocht aan land en tuinbouwzaken. Nu ben ik vandaag naar die zaak gegaan om te kijken of het er al was. Met de eigenaar gesproken en ik kon deze als voorbeeld gratis mee krijgen om te laten zien aan andere mensen, bij deze dus en ik zal het ook mee naar de sc nemen in aug. Nu gaat het hier om een prototype en heb ik van de eigenaar begrepen dat er binnenkort dezelfde folie komt maar dan dikker , zodat deze niet meer geplastificeerd hoeft te worden voor eenlangere levensduur en de mogelijkheid om een ring te plaatsen voor het ophangen. Prijzen zijn mij nog niet bekend, maar geef ik door zodra ik dit weet. Voor mensen die zich afvragen voor wat dit dient; om de vogels uit je moestuin te weren. Je kan natuurlijk ook de backstreet boys cd's van je vriendin/vrouw in je moestuin ophangen, dan ben je daar ook meteen van verlost:D20140807_204944.jpg.239e4664c0eac14875b6567a259d2c7b.jpg20140807_205130.jpg.be55259e618f6286101b11286dceb479.jpg20140807_205100.jpg.59f3dfd1a74b565497222e4959df7ef6.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Dit folie zal idd best werken! Ken het patroon wel en het hoeft zelf niet te bewegen zoals een cd'tje.

 

Net als een discobal, aluminium folie, cd'tjes etc, veroorzaakt het schitteringen waar vogels erg alert op zijn. Werkt niet zo goed als het bewolkt is.

 

Persoonlijk heb ik geen last van vogels, heb zelf een kat en een buurvrouw hier heeft er vijftien. :rolleyes:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast ghostwhiper

Dat werkt hier niet altijd even goed.

De kraaien hier intereseert het niet als je alu folie of wat dan ook ophangt ze vreten toch wel van de appels en peren.

Daarom laat ik ook gevallen fruit een poosje liggen blijven ze van de boom af

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je kunt ook onderzetters (lees: oude cd's) gebruiken voor target practice met je luchtbuks en wat er overblijft opruimen met een stuk plakband. Dat dan weer ophangen. Dubbel pret.

@phaelin,@ ghostwhiper, je kunnen ook de kraai schieten om te oefenen en deze aan een stok ophangen, de boeren doen bijna niet anders bij mij in de polder en met goed resultaat, de kraaien moeten er niks van weten. Dan heb je ook 2 vliegen in 1 klap.

maar ben blij dat mn topic weer een hoop creatieve mogelijkheden weergeeft voor een hoop startende moestuinierders.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@Rataplan nu vind ik je laatste oplossing niet zo natuurvriendelijk , ik weet dat men dat doet en vogels vergiftigen etc :(

maar natuurvriendelijk vind ik toch wat

anders , dan ga ik liever voor @Geert 's oplossing , gewoon een bakje voer ergens anders zetten:)

gr will

 

persoonlijk heb ik hier geen probleem mee , dat kraaien geschoten worden.

het zou wel hypocriet van me zijn om te roepen van wel. maar dan vervolgens wel een lekker biefstukje van de supermarkt in mn karretje gooien om lekker van te genieten s avonds. en ja natuurvriendelijk, het feit wil dat je in nederland en belgie op een te klein oppervlak leeft, om de natuur ongestoord zn gang te laten gaan. dan blijft er geen gewas meer over op het land, de aantallen zullen blijven toenemen tot dat het plafond is bereikt , wat weer afhankelijk is van o.a. de hoeveelheid beschikbaar voedsel. we kunnen evt alle werklozen inzetten als levende vogelverschrikkers of gaat dit te ver.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Aangezien ik nog steeds de ekster als huisvriend heb (http://preppers.nl/forum/threads/10023-Vervelende-ekster) zal ik het eens proberen met wat oude cd's, al dan niet met wat scherven op plakband.

De jongen zijn inmiddels uitgevlogen maar het zit nu in het systeem van de ekster dat mijn balkon en keuken interessant zijn, het is wel een stuk minder geworden. (nee nog steeds geen simpel kralengordijn aangeschaft lol)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...