Ga naar inhoud
GENEGEERD

Zelf isolatie,zelf preservatie.


Aanbevolen berichten

Als de ebola uitbraak erger woordt zal bij huis jones de hekken en de deuren dicht gaan.

Ben nu nog in the USA ,vlieg morgen na huis.

Ik Ben aan het bedenken of alles klaar is om bij ons een isolatie periode van 90 Dagen minimal in te stellen.evt te verlegen tot 120 Dagen.ik heb zeker genoeg eten ,water en degerlijk,maar als ik binnen blijf zullen de dieren dood gaan en mijn landbouw productie ook.

Mijn terrein is groot en makkelijk binnen te komen voor wie een paar kilometer wil Lopen .ik kan met kettig en hek wel het weg dicht makken.

Wie bereid zich voor op deze mogelijkheid?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Hier in de lage landen is er nu nog niet echt een gevaar voor Ebola . Maar mijn huis is zo afgesloten ook alles er om heen . Natuurlijk kan er iemand gemakkelijk over het hek klauteren. Daar kan ik en schrikdraad aanspannen . Het zelfde bij mij is het probleem met de dieren ook al omdat die op verschillende locatie zitten .

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iemand die besmet is met ebola, niet in staat zal zijn om een hek over te klimmen of een paar kilomete te lopen. Bovendien vraag ik me af waarom ze dat zouden doen?

Iemand die niet besmet is, is in principe geen gevaar en die persoon kun je dus gerust benaderen om hem eventueel met wat hulp van je terrein te verwijderen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik denk dat iemand die besmet is met ebola, niet in staat zal zijn om een hek over te klimmen of een paar kilomete te lopen. Bovendien vraag ik me af waarom ze dat zouden doen?

Iemand die niet besmet is, is in principe geen gevaar en die persoon kun je dus gerust benaderen om hem eventueel met wat hulp van je terrein te verwijderen.

 

Iemand kan besmet zijn en pas later ziek worden, zie ook post van Mrsjones over de incubatie tijd (20 dagen kennelijk), dus jouw vlieger gaat niet op. :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Iemand kan besmet zijn en pas later ziek worden, zie ook post van Mrsjones over de incubatie tijd (20 dagen kennelijk), dus jouw vlieger gaat niet op. :o

 

ships en ik had nog wel zo'n mooie vlieger, dacht ik :o

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik prep ook voornamelijk voor een bug in dus ik kan 't doen. Ik schat dat ik 't in m'n eentje ongeveer een half jaar kan uithouden in een ideale situatie (geen zombies - lees mensen die naar binnen willen). Ga ik wel last van m'n rug krijgen want ik heb niet voor een half jaar pijnstillers in huis maar dat is ook weer niet zo erg dat ik niet functioneer. Eerder hinderlijk.

Is inderdaad in NL nog niet zo'n probleem maar dat kan heel snel veranderen natuurlijk. Stel, er zijn nu 100 mensen in het land die het hebben maar het nog niet weten. Ik weet niet vanaf wanneer in die incubatieperiode ze besmettelijk zijn maar dan kunnen er over een week of 5,6 heel veel mensen ziek worden. Met alle gevolgen van diensten en services die wegvallen daardoor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe ver denk je dat het zal moeten gaan eer het quarantaine protocol in zal gaan in nederland ?

Pas als de pandemie zo ver is verspreid dat de staat geen keus meer heeft kunnen we ons isoleren

 

( dit wegens kinderen die anders door de politie uit je huis worden gehaald enz )

 

Ik zal bij zo iets geen enkel aandacht besteden aan school plicht.je bel de school met de mededeling dat je kinderen luizen hebben of waterpokken. Voor dat er leer plicht ambtenaar worden ingezet...ik ga nu ook niet mijn gezin en mijnzelf vandag opsluiten,maar ik houd de optie open en kijk met argus ogen na de wereld wijde ontwikelling.espagna heet net een priest met ebola opgehaal en na een binnen lands ziekenhuis gebracht.engeland heeft zijn vlucht met Sierra leonne,Liberia en degerlijk stop gezeg. Er zijn twijfels over een vals negatieve resultat in NY. Plus het is in Lagos .

Maar more to the point, zij jullie voor bereid om 90 Dagen binnen te blijven, met alles bij de hand om het vol te houden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hoe ver denk je dat het zal moeten gaan eer het quarantaine protocol in zal gaan in nederland ?

Pas als de pandemie zo ver is verspreid dat de staat geen keus meer heeft kunnen we ons isoleren

 

( dit wegens kinderen die anders door de politie uit je huis worden gehaald enz )

 

Je doet alsof ebola al bij jou in de stad gearriveerd is?

Er is niks mis mee met voorbereid zijn, maar zomaar een beetje raak klagen over kinderen die al dan niet thuis mogen blijven van school lijkt me zeer prematuur, op zijn zachtst gezegd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zal bij zo iets geen enkel aandacht besteden aan school plicht.je bel de school met de mededeling dat je kinderen luizen hebben of waterpokken. Voor dat er leer plicht ambtenaar worden ingezet...ik ga nu ook niet mijn gezin en mijnzelf vandag opsluiten,maar ik houd de optie open en kijk met argus ogen na de wereld wijde ontwikelling.espagna heet net een priest met ebola opgehaal en na een binnen lands ziekenhuis gebracht.engeland heeft zijn vlucht met Sierra leonne,Liberia en degerlijk stop gezeg. Er zijn twijfels over een vals negatieve resultat in NY. Plus het is in Lagos .

Maar more to the point, zij jullie voor bereid om 90 Dagen binnen te blijven, met alles bij de hand om het vol te houden.

 

Voor 90 dagen heb ik nog te weinig voedselvoorraad, of het moet wel heel krap gerantsoeneerd worden.

Als de waterleiding het niet doet en het zou niet regenen, heb ik ook een water probleem.

 

Wel heb ik een leuk geel plastic pak uit de chemie, geschikte handschoenen en voldoende FPP3 maskers.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zat vanmiddag buiten, en toevallig was ik hier ook over aan t nadenken.

Het engste is, dat je niet weet of er al besmette personen in Nederland zijn, dat kun je feitelijk pas na 20 dagen vanaf nu zeggen.

 

Lijkt mij, dat je wel al voorzichtig kunt zijn, met handen geven, ieder uithuizig bezoek terug bij binnenkomst handen wassen, enz.

Wij hebben net een pup, dus mijn handen gaan tig keer in de emmer met dettol water per dag, misschien ook handig in geval van gevallen in Nederland, zo'n emmer achter je voordeur, dan kun je het niet vergeten :)

Wanneer er daadwerkelijk sprake is van gevallen in Nederland, kun je je maatregelen opschroeven.

Laten we maar hopen dat het ons land voorbij trekt, anders staat ons een zware tijd te wachten..............

90 dagen quarataine lijkt me ook zwaar shit.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn man en ik gaan die 90 dagen wel doorkomen bij bug in. Voldoende voorraad, ook voor energie, verlichting etc.

Als ik nog op het eigen erf kan komen, dus geen airborn mutatie, zullen de dieren hier in en om huis ook niks te kort komen. Voor hen is er ook voorraad (voor de meeste dieren 3 maanden voorraad) en in geval van nood kunnen de honden een eend of kreupele geit eten mocht het echt heel ernstig gaan worden na een maand of 4-5.

 

Ook ik ben veel bezig met ebola en probeer zoveel mogelijk berichten hier op het forum bij te houden. Ik vind het maar een enge bedoening, helemaal nu westerse landen besmette personen naar het eigen land gaan terughalen...

Ik heb dan ook M3 gezichtmaskers in huis gehaald en ben vanmiddag nog een rondje Action wezen doen voor extra desinfectie gel voor de handen, blokken zeep en ach, wat heeft de Action niet al meer voor een prepper huh ;-)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Je doet alsof ebola al bij jou in de stad gearriveerd is?

Er is niks mis mee met voorbereid zijn, maar zomaar een beetje raak klagen over kinderen die al dan niet thuis mogen blijven van school lijkt me zeer prematuur, op zijn zachtst gezegd.

 

is de vraag niet of we voorbereid zijn om ons 90 dagen te isoleren Dit is gewoon het antwoord , als we gaan speculeren om ons te kunnen isoleren heb je medewerking nodig van de staat

En de staat zal het nooit goed vinden als een ouder zijn kind 90 dagen thuis houd of je nu wel of niet de periode zou kunnen overbruggen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

90 dagen volledige isolatie is denk ik heel moeilijk (als je binnen je huis moet blijven) Eten en drinken zal wel lukken met wat creativiteit, maar binnen blijven lijkt me de meest moeilijke opgave.. volgens mij word je na twee weken knettergek in huis....

 

ik ben eens 7 maanden letterlijk niet verder geweesd dan mijn achtertuin.

Het went

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...