Ga naar inhoud
GENEGEERD

Deze nieuwe zaken in het weekend aangeschaft


Gast tom666

Aanbevolen berichten

Mijn vorige Firesteel was gebroken ...nu heb ik een goeie gekocht van Bear Grillis.

Ik wou al een tijd een machette...deze gekocht van Herbertz

Een handige zaag voor kleinere takken ed..

En natuurlijk een goede kleine Fiskars...

Een nieuwe rol tape die ik steeds in de wagen heb..enz...

nu zoek ik nog een oude zandsteen die in water draait...heb er een in de buurt gezien en ga morgen vragen of die wordt verkocht...survival.jpg.f855ae2d1b13363a58942777e290afa3.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Ik heb heel veel hout...ik stook ook in de winter met hout en draai zelden mijn centrale verwarming open .

Ik maak ook veel aanmaakhout dus dit bijltje is daar uitermate geschikt voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

@popeye

Een oude zandsteen is een ronde zandsteen die op een as draait.

Het wordt aangedreven met een hendel met de hand of met een metalen voetpedaal zoals bij oude naaimachines.

De steen loopt in een bak water . Dit zijn extreem goede messen slijpers maar ook goed voor bijlen enz...

Je kan ze makkelijk terug recht zetten met een hardere steensoort..

Zijn 2de hands te vinden rond de 50 euro...niemand wil dat nog...wat weten zij ervan he...

Als een mes niet meer snijdt tegenwoordig gooit men het weg...

Ik weet er een in de buurt staan...kga luisteren of die verkoopt..scheelt weer brandstof ook

Link naar reactie
Delen op andere sites

Tom ga een buschcraft weekeind cursus doen, leer je batonnen met een goed mes geen beer de show man spul en neem een klapzaag, slijpen doet iedere messen liefhebber op en watersteen die in je jaszak past daar krijg je alles vlijm scherp mee.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey, die bijl heb ik van de week ook gekocht. Bij de boerenbond hadden ze fiskars zagen, messen en bijlen in verschillende maten liggen.

 

Ik heb geen bomen in de tuin, maar het is voor op zolder, mochten we een 'alternatieve uitgang' nodig hebben naar het dak.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...