Ga naar inhoud
GENEGEERD

Luchtruim Siberië mogelijk dicht voor Europa

phtvs
 Share

Recommended Posts

Rusland overweegt het luchtruim boven Siberië te sluiten voor Europese luchtvaartmaatschappijen. De maatregel zou worden overwogen als reactie op de sancties die door Europa zijn ingesteld tegen Rusland wegens diens rol in de crisis in Oekraïne. De sluiting van het luchtruim boven Siberië zou Europese luchtvaartmaatschappijen met hoge kosten opzadelen. Vluchten naar bijvoorbeeld China en Japan zouden moeten worden omgeleid, waardoor ze langer zouden duren en de brandstofrekening stevig op zou lopen.

Het verantwoordelijke ministerie van Transport wilde tegen de krant niet reageren op het bericht.

Een eventuele sluiting van het luchtruim zou Rusland overigens ook veel geld kosten, aangezien de Europese luchtvaartmaatschappijen betalen voor de toegang tot de routes over Siberië.

http://www.nu.nl/economie/3845261/luchtruim-siberie-mogelijk-dicht-europa.html

Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Rusland overweegt het luchtruim boven Siberië te sluiten voor Europese luchtvaartmaatschappijen. De maatregel zou worden overwogen als reactie op de sancties die door Europa zijn ingesteld tegen Rusland wegens diens rol in de crisis in Oekraïne. De sluiting van het luchtruim boven Siberië zou Europese luchtvaartmaatschappijen met hoge kosten opzadelen. Vluchten naar bijvoorbeeld China en Japan zouden moeten worden omgeleid, waardoor ze langer zouden duren en de brandstofrekening stevig op zou lopen.

Het verantwoordelijke ministerie van Transport wilde tegen de krant niet reageren op het bericht.

Een eventuele sluiting van het luchtruim zou Rusland overigens ook veel geld kosten, aangezien de Europese luchtvaartmaatschappijen betalen voor de toegang tot de routes over Siberië.

http://www.nu.nl/economie/3845261/luchtruim-siberie-mogelijk-dicht-europa.html

En dan mogen Russische vluchten niet meer over Eu, Vs, Canada en Australisch gebied. Wat schieten we dan op?

Link naar reactie

En dan mogen Russische vluchten niet meer over Eu, Vs, Canada en Australisch gebied. Wat schieten we dan op?

We schieten sowieso niets op met sancties van welk land tegen welk ander land dan ook. Is ook puur en alleen om de burgers zand in de ogen te trooien omdat ze geen echte maatregelen durven te nemen. De economie is namelijk veel belangrijker.

Link naar reactie

Is er dan echt op politiek vlak geen verstandig mens meer????

Kunnen de ''leiders '' nu echt niet rond de tafel gaan zitten en een soort megavergadering houden en op een of andere manier proberen om een oplossing te vinden voor de problemen ..;

Als elk wat water bij de wijn doet moet dat toch mogelijk zijn.....

Dit is waarschijnlijk een heel grote utopie...

Liever het geld en de macht laten gelden vrees ik

Link naar reactie

Is er dan echt op politiek vlak geen verstandig mens meer????

Kunnen de ''leiders '' nu echt niet rond de tafel gaan zitten en een soort megavergadering houden en op een of andere manier proberen om een oplossing te vinden voor de problemen ..;

Als elk wat water bij de wijn doet moet dat toch mogelijk zijn.....

Dit is waarschijnlijk een heel grote utopie...

Liever het geld en de macht laten gelden vrees ik

Het probleem is denk ik dat er naast wat er allemaal gebeurd is in de Oekraine er nog veel meer mee speelt. Bijvoorbeeld het feit dat zowel in de VS als in Rusland er veel mensen in de militaire top zitten die het jammer vinden dat de koude oorlog voorbij is. (toen wist je wie je vijand was)

Daarnaast natuurlijk veel landen die tegen alles wat westers is zijn. Deze landen worden dan weer gesteund door Rusland en/of China en zo stapelen de problemen zich alleen maar op.

Het is zeker vaker geprobeerd om alle neuzen dezelfde kant op te laten wijzen maar dat is nog nooit gelukt. Kijk maar eens naar de VN-veiligheidsraaad. De keren dat die eensgezint tot een standpunt komen, is op 1 hand te tellen. En bij grote conflicten is het volgens mij nog nooit gelukt. Altijd gemierenneuk over de punten en komma's terwijl de echte problemen onbespreekbaar en dus onopgelost blijven.

Ik denk dat we ermee moeten leren leven dat er altijd conflicten zullen blijven bestaan. Alleen zouden de conflicten minder op de spits gedreven moeten worden door de wereldmachten die denken dat de wereld van hun is.

Overigens denk ik ook dat het grooste gevaar op dit moment de Islam is (en dan met name de extremisten) en niet het conflict in de Oekraine. Ik denk ook dat dat de reden is dat het conflict in de Oekraine nog niet verder uit de hand is gelopen.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...