Ga naar inhoud
GENEGEERD

Vuur maken met batterij en alu papiertje.


Mantequilla

Aanbevolen berichten

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Gast ghostwhiper
... vuurtje met een li-on batterij (weet je meteen wat je in je broekzak of tussen je kleding hebt) Beter doe je dat niet dussss..

 

http://www.dumpert.nl/mediabase/6611598/8a6399d0/spijker_door_lipo_accu.html

 

Je vergeet de hedendaagse electrische auto waar enkele tientallen tot enkele honderden kilo's van dit soort fijne batterijen ingebouwd zit.

Ook de prius heeft een flink pakket lithium accu's.

Zou er geen ongeluk mee willen hebben want dan ben je letterlijk goed gaar.

De reden dat ze van die veiligheids sterretjes krijgen is omdat vanwege milieu en veiligheids regels de crash tests niet met accu's uitgevoerd mogen worden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Interessant, en een goede aanduiding voor Macgyverism, nl manieren zoeken om vuur te maken met alles wat in

je omgeving omhanden is. Er zijn betere vuurstarters, veel ervan met huis tuin en keukenmiddeltjes te maken, en

wijdverbreid aanwezig. En zeker ook als snelle en brandzekere tondel te gebruiken, handig om er eens wat onderzoek

naar te doen. Kan ze niet vermelden daar dit ook een beetje onder wapens valt, al zijn er zeker onschuldig, een aansteker

kan uitgaan door wind, deze middeltjes zeker niet ;-)..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wil niet flauw doen, maar mijn beste ervaringen heb ik (en zal ik waarschijlijk ook wel houden) met mijn Zippo. Ik heb bij de 'sigarenboer' twee magazijntjes gehaald met losse vuursteentjes èn ik heb 3 busjes Zippo-brandstof op voorraad. Neem er altijd eentje mee als ik langer ga hiken. Ga ik één of hooguit twee dagen weg neem ik altijd minimaal twee wegwerpaanstekers mee met een vuursteentje. Deze zijn verpakt in cellofaan en eentje heb ik er altijd in een van de zakken op mijn broek, en eentje in een vliegvisvest of dagtourrugzakje. Ik heb ook àltijd mijn Zwitserse zakmes bij me en ik heb dus altijd vuur mee kunnen maken (ook voor de lol, dus niet in nood-situaties). Maar, ieder zijn meug natuurlijk en als iemand een ander idee heeft hou ik me altijd aanbevolen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

×
×
  • Nieuwe aanmaken...