Ga naar inhoud
GENEGEERD

Gevaar voor drinkwater: giftige algen

Davena
 Share

Recommended Posts

Volgens dit artikel kan het huidige probleem van giftige algen in Lake Erie in Toledo een wereldwijd probleem worden. 400.000 mensen zitten daardoor zonder drinkwater. Zou oa te maken hebben met klimaatverandering.

http://thinkprogress.org/climate/2014/08/03/3467068/toledo-ohio-water-crisis/

It’s not just the U.S., either. Brad Plumer at Vox pointed out a 2012 paper in the Polish Journal of Environmental Studies which noted that toxic algae blooms have also shown themselves in China, Japan, Brazil, and Australia. Researchers there called the worldwide increase in blooms “one of the most serious health risks of the 21st century.”/QUOTE]
Link naar reactie

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!
Dus flessen water inslaan?

Het is altijd handig een flessenvoorraad te hebben, of jerrycans.

Als er een kleine onderbreking is in de watervoorziening hoef je de winkel niet in (waar iedereen wel ingaat) en zeker als je een kleine hebt is het een geruststelling dat je eventuele fles of bijvoeding met schoon water kan maken.

Link naar reactie

al. Maar meer in dit geval?

Natuurlijk meer water!

Ik wordt erg nerveus alk ik geen 200 liter water in voorraad heb, en daarnaast een paar honderd liter in flessen om snel te vervoeren.

Al eerder iets over gepost;

200 liter water in ton na 1 jaar nog goed

Link naar reactie

Volgens mij kun je het beste water uit de winkel inslaan want die hebben een houdbaarheidsdatum, als water stilstaat kunnen die algen enzo zich 'nestelen', misschien is het een idee om een soort stroming in het water aanbrengen zegmaar. Hoor mij nou, sorry als ik erg betweterig over kom maar dit was zomaar een idee van mij, misschien dat het al eens gezegd is. Maar dan heb ik het gewoon nog een keer gezegd;):D

Link naar reactie

Volgens mij kun je het beste water uit de winkel inslaan want die hebben een houdbaarheidsdatum, als water stilstaat kunnen die algen enzo zich 'nestelen', misschien is het een idee om een soort stroming in het water aanbrengen zegmaar. Hoor mij nou, sorry als ik erg betweterig over kom maar dit was zomaar een idee van mij, misschien dat het al eens gezegd is. Maar dan heb ik het gewoon nog een keer gezegd;):D

Water uit de winkel staat ook stil in de fles.

Genoeg middeltjes om zelf "gebotteld" en stilstaand water goed te houden.

Geen enkele reden om duur flessenwater aan te schaffen.

(Zie search knop, is de Google applicatie van dit forum)

Greener

Link naar reactie

• 6 years later...
Op 3-8-2014 om 23:00, Raycoupe zei:

Zijn de algen zelf giftig (filtreerbaar) of scheiden die algen giftige stoffen af in het water (niet eenvoudig filtreerbaar)?

Net als bij ons botulisme. De bacterie zelf wordt wel tegen gehouden door een Katadyn of Sawyer, maar niet het giftige botuline wat deze bacterie afscheid.

Dag beste@Raycoupe zou je met een actieve kool filter de giftige botuline er wel uit kunnen filteren?

En hoe kan je het uittesten behalve dan op mensen, of het er uit is?

Is het uit te testen met ander water leven, zoals watervlooien of ander gevoelig leven.

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...