Ga naar inhoud
GENEGEERD

9 tekens dat jij een oude ziel bent!

UNSHEEP NL/BE
 Share

Recommended Posts

Begin nu je eigen moestuin. Bekijk de zadenpakketten Op zoek naar waterfilters, messen, tools of lang houdbaar eten? Ga dan naar www.prepshop.nl!

Toen ik jonger was dacht ik ook wel eens in termen als "ik zal wel een oude ziel hebben" wanneer ik geen aansluiting vond bij de wereld om mij heen.

Ondertussen weet ik dat het allemaal onzin is dat gemijmer over oude zielen, goden, de zin van het leven enz. Je bent wie je bent door de combinatie van je persoonlijkheid, erfelijk materiaal, omgeving en de som van je ervaringen (in DIT leven).

Maar ja, is een mening hè.

9 Signs you're an old soul!

Toen ik dit las had ik even een wtf momentje en kon me er helemaal in terug vinden.

Wie heeft dat nog meer?

http://higherperspective.com/2014/07/9-signs-youre-old-soul.html?utm_source=HP

Link naar reactie

9 Signs you're an old soul!

Toen ik dit las had ik even een wtf momentje en kon me er helemaal in terug vinden.

Wie heeft dat nog meer?

http://higherperspective.com/2014/07/9-signs-youre-old-soul.html?utm_source=HP

Ik niet, ik geloof niet in lulkoek testjes op de interwebs en een hele hoop andere kolder.

Oh, en hier nog wat verstandig leesvoer voor je, scheelt je een hoop WTF momentjes in de toekomst...

Ik ben geen "oude ziel", wel een "ouwe zeikerd". Vooral over dit soort lulkoek.

X!

JB

• Leuk 2
Link naar reactie

Ik niet, ik geloof niet in lulkoek testjes op de interwebs en een hele hoop andere kolder.

Oh, en hier nog wat verstandig leesvoer voor je, scheelt je een hoop WTF momentjes in de toekomst...

X!

JB

LOL, ieder zn ding natuurlijk, laat mij maar een ouwe ziel zijn, voel ik me prima bij ;)

Link naar reactie

Ach, zolang iemand er iets positiefs uithaalt maakt het me geen zak uit of ze in oude zielen, engelen, kabouters (aaargh!), of wat mijn part rood-wit-gestreepte eenhoorns geloven.

Zolang iedereen maar accepteert en respecteert dat iedereen zijn eigen bronnen van en ideeën over zingeving heeft vind ik het allemaal wel prima.

Ik heb er wel wat moeite mee als mensen dan inspelen op algemeenheden en deze vervolgens verkopen als bijzonderheden, en dan vooral bij "zoekende mensen", met als doel financieel gewin.

Zo van "als je je eenzaam en onbegrepen voelt komt dat omdat je in een vorig leven nog een boete open had staan, als je mij nou 100 euro geeft dan verlos ik je van je schuld", Zoiets vind ik dan altijd een beetje jammer (en heeft volgens mij ook niks te maken met acceptatie en respect)

Over mijn ziel, tja wie het weet mag het zeggen. Ik geloof echt wel dat "de mens" meer is dan een hoop vlees, maar verder?

Link naar reactie

X!

JB

Keurige reactie van JB, wat mij betreft. Het is zomer, prachtig weer, her en der dreigen wat oorlogjes uit de hand te lopen en met de economie wil het ook maar niet vlotten. Zullen we nu weer gaan preppen? Ook de oude zielen onder ons?

• Leuk 1
Link naar reactie

"Ziel" is een religieus onderwerp.

Jammer dat we er dan niet over mogen discusseren :o

Is een beetje 'ziel' niet wenselijk/essentieel om mens te zijn?

Worden we anders niet iets als ' computers' ?

Al zou dat in sommige opzichten 'beter/handiger' zijn het zou ons ook on(w/m)enselijk maken...

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Jammer dat we er dan niet over mogen discusseren :o

Is een beetje 'ziel' niet wenselijk/essentieel om mens te zijn?

Worden we anders niet iets als ' computers' ?

Al zou dat in sommige opzichten 'beter/handiger' zijn het zou ons ook on(w/m)enselijk maken...

Prep ze,

K a n s

Ik denk dat we wel kunnen filosoreren over de term "ziel".

Helaas is het door veel religies gebruikt.

De pest is, dat iedereen er weer een andere betekenis aan plakt.

Wat mij betreft wordt het dan behoorlijk betekeningloos.

In een 1 op 1 conversatie, zoals wij nu samen doen, kunnen we wel tot een overeenkomst komen.

Dan vergelijken we onze visie op het begrip en kunnen we met wederzijdse goedkeuring onze gezichtspunten aanpassen, zodat we er tot diep in de nacht over kunnen ouwehoeren, zonder te vervallen in een welles/nietus piswedstrijd. Je weet, dat ik dan gelijk afhaak.

Het enigste nut, wat ik zelf aan "ziel" kan plakken is: "doel" - "vuur" - "enthousiame" - "geestdrift" - "bezield".

Voor alle andere begrippen is er al een term.

"De essentie van de mens" is eigenlijk hetzelfde als "Ego".

En dat is een zwaar overschat begrip, als je het mij vraagt.

:)

Link naar reactie

Ik zie ook het creatieve als onderdeel van 'ziel' en dat maakt de mens zo uniek, succesvol en helaas, als die creativiteit verkeert wordt gebruikt, ook onuitstaanbaar en zelfs moordzuchtig enz.....

Of dat dus overschat wordt weet ik niet het lijkt mij juist moeilijk om te overschatten?

Wat ik me wel eens afvraag is in hoevere dit soort zaken met training beter ontwikkeld kan worden?

Of de slechte aspecten beter onderdrukt kunnen worden?

Volgens mij wordt er veel te weinig mee gedaan, zowel door ouders als onderwijsinstellingen.

Wat dat betreft denk ik wel eens dat we niet veel verder zijn als vroeger toen er sprookjes werden verteld in de hoop dat sommige de essentie wel zouden uitvinden en gaan toepassen...

Dat is op veel vlakken vervangen door een gedegen en methodische leerstof.

Maar op dat ene moeilijke punt zijn we nog niet veel verder....

( zal ook wel veel met schaamte te maken hebben?

Hoe lang heeft het geduurd voor we over sex 'normaal 'konden praten en nu nog op veel plekken en door veel mensen niet..)

Prep ze,

K a n s

Link naar reactie

Gast Heksenboot
Ik zie ook het creatieve als onderdeel van 'ziel' en dat maakt de mens zo uniek, succesvol en helaas, als die creativiteit verkeert wordt gebruikt, ook onuitstaanbaar en zelfs moordzuchtig enz.....

Of dat dus overschat wordt weet ik niet het lijkt mij juist moeilijk om te overschatten?

Wat ik me wel eens afvraag is in hoevere dit soort zaken met training beter ontwikkeld kan worden?

Of de slechte aspecten beter onderdrukt kunnen worden?

Volgens mij wordt er veel te weinig mee gedaan, zowel door ouders als onderwijsinstellingen.

Wat dat betreft denk ik wel eens dat we niet veel verder zijn als vroeger toen er sprookjes werden verteld in de hoop dat sommige de essentie wel zouden uitvinden en gaan toepassen...

Dat is op veel vlakken vervangen door een gedegen en methodische leerstof.

Maar op dat ene moeilijke punt zijn we nog niet veel verder....

( zal ook wel veel met schaamte te maken hebben?

Hoe lang heeft het geduurd voor we over sex 'normaal 'konden praten en nu nog op veel plekken en door veel mensen niet..)

Prep ze,

K a n s

:)

Mooi, dan zijn we het daar over eens.

"Ego" vind ik persoonlijk ( :p ) zwaar overschat, maar dat is een ander punt.

Scholing van creativiteit. Ontwikkeling. Training.

Dat gebeurt niet op scholen en heel weinig door ouders, helaas.

Volgens mij is "de maatschappij" erop gericht de creativiteit van de mens in de kiem te smoren. Het wordt geweerd.

Gelukkig zijn er nog genoeg zelfstudies mogelijk. Wie zoekt zal vinden.

Je komt deze scholing tegen op verschillende vlakken. B.v. bij:

- managementstrainingen

- kunstacademies en aanverwanten

- gevechtsporten

- scouting

- esoterische/spirituele inwijdingen (wat een benamingen, weet ik veel). De Heksenschool dus. :p

De belangrijkste dingen die je daar leert zijn:

- Visualisatie (maar dan met al je zintuigen)

- Bewust Zijn

- Rust

Op deze manieren ervaar je je "ziel" in de wereld om je heen en kan je er gericht gebruik van maken.

Veel preppers hebben een "goede ziel". :D

Link naar reactie

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt dit nu plaatsen en later registreren. Indien je reeds een account hebt, log dan nu in om het bericht te plaatsen met je account.

Gast
Reageer op dit topic...

×   Geplakt als verrijkte tekst.   Herstel opmaak

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in

Share

• Nieuwe aanmaken...